לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

היקום על פי עוז


"מה שחשוב באמת זה לא להפסיק לשאול." אלברט אינשטיין.

כינוי: 

בן: 46





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


3/2006

אולי בכל זאת אפשר לזכות בלוטו.


אז כפי שכבר כתבתי, בשבועות האחרונים היה פה הרבה רעש סביב הפרס הראשון בלוטו שהספיק לעלות עד לסכום של 267 מיליון דולר, ובסופו של דבר, אדם בודד זכה בכל הפרס הזה לבדו.

 

למרות זאת, נדהמתי לגלות שהשבוע, חברה טובה של המשפחה הצליחה לנחש 5 מתוך ה-6, ולזכות בפרס של מאה אלף דולר.

היום היא הייתה אצלנו לארוחת ערב וסיפרה את הסיפור שלה, שהוא ללא ספק סיפור ששווה איזכור.

 

ד' הלכה לחנות בו הוא קנתה את הכרטיס, ובדקה במכונה שממוקמת בכניסה האם הכרטיס שלה הוא כרטיס זוכה או לא. המכונה שממוקמת בכניסה לא אומרת בכמה זכית, אבל היא בודקת אם יש לך בכלל סיבה לעמוד בתור.

בכל מקרה, ד' גילתה שהכרטיס שלה הוא זוכה, וניגשה לקופאי. היא לא ממש התרגשה, כי היא כבר זכתה לא פעם ב-2 דולר, או קצת יותר. היא נתנה את הכרטיס לקופאי, וזה הסתובב אל המכונה שלידו והעביר את הכרטיס לתוך המכונה. שנייה אח"כ ד' ראתה שכל הגוף של הקופאי מתיישר, ואז הוא לקח שנייה או שתיים, הסתובב אליה, הניח את הכרטיס שלה בצד, ובלי להסתכל אליה אמר לה "שום דבר, הכרטיס לא זכה בכלום". ד', שבכל יום אחר הייתה מסתובבת והולכת, לא אהבה את ה"זרם" שעבר במוכר שהוא בדק את הכרטיס, ודרשה לקבל בחזרה את הכרטיס. היא לקחה את הכרטיס והלכה חזרה למכונה שבכניסה כאשר הפעם המכונה אמרה לה שהיא כבר דרשה את הפרס שלה, ושאי אפשר לדרוש פעמיים. כשהיא חזרה לקופאי, היא גילתה שהאיש שהיה מאחוריה בתור, איש בעל מבטא ערבי כבד, דרש מהקופאי את הטופס שמסכם כמה הכרטיס של ד' זכה, טופס שייצא מהמכונה בזמן שהוא העביר את הכרטיס של ד'. האיש פנה אל ד' והודיע לה שהיא זכתה בפרס של 97 אלף דולר. נרעדת, ד' דרשה מהמוכר את המספרים שיצאו בהגרלה על מנת לבדוק שהטופס שהיא קיבלה מהקופאי הוא אכן הטופס הנכון. המוכר הביא לד' את המספרים של ההגרלה, וד' ראתה שאין לה כמעט אף מספר מהמספרים הזוכים.

 

בשלב הזה, מעידה ד', היא כבר רעדה כולה, ובקושי יכלה לתפקד או לדעת מה היא צריכה לעשות. למזלה, הערבי שלידה ביקש ממנה את הכרטיס שלה, והוא שם לב, שהכרטיס שהיא בודקת הוא לא מההגרלה האחרונה אלא מאחת לפני האחרונה. הוא דרש מהקופאי את המספרים של ההגרלה לפני זה, ואמר לד' לרשום על הכרטיס את השם שלה. ד' פתאום נבהלה, כבר היה מאוחר בלילה, היא נמצאת לבדה בחנות, ואם היא תרשום את השם שלה על הכרטיס הערבי יידע שהיא יהודייה, והיא פחדה מזה. בינתיים הערבי בדק את המספרים של ההגרלה הקודמת ומצא שהיא אכן זכתה בחמש מספרים. ד' הודתה לו, לקחה את הכרטיס, רצה למכונית והתחילה לנסוע, שלפתע היא רואה את הערבי ליד האוטו, וזה מסמן לה להוריד את החלון. ד' החליטה לפתוח את החלון, והערבי הצביע לעבר חלון הראווה של החנות, בעצם הוא הצביע על שלט גדול שבו כתוב "השבוע זכה ב-97 אלף דולר, טופס שנשלח מכאן", ד, אמרה תודה, וברחה כל עוד נשמתה בה.

 

מה שפחות נחמד בלוטו האמריקאי הוא שלמרות הסכומים המטורפים, גם המיסים מטורפים. ולכן על הסכום הזה יישאר לד' בסופו של דבר משהו כמו 30 אלף דולר. לא שזה רע, אבל זה לא בדיוק 100.

 

עכשיו ד' מצטערת שהיא לא שאלה את הערבי הזה לשמו, הוא לפחות לא הציעה לו קצת כסף על העזרה שהוא העניק לה. אחרי הכל, בלעדיו הדברים לא היו הולכים בצורה כזאת פשוטה.

 

יום אחר כך, היא הלכה לבעל החנות וסיפרה לו את שקרה. בעל החנות אמר לה, שהיא פשוט לא הבינה אותו, ושזה לא בדיוק מה שהוא התכוון. בקיצור, כנראה שהאיש שעבד באותו לילה קשור איכשהו למקום.

מה שד' כן יכולה לעשות הוא ללכת ולהתלונן בלוטו האמריקאי על החנות הזאת. אולי אי אפשר לעשות משהו משפטי נגד אותו איש מגעיל, אבל אפשר לקחת מהם את הרישיון לעסוק בסחר בלוטו, ואם זה יקרה להם, אז השמועה ברחוב תתפשט, והעסקים שלהם יירדו. היא עוד לא החליטה אם לעשות את זה או לא, אבל אני מתכנן לשבת על הכתף שלה ולוודא שהיא תעשה את זה, פשוט מרתיח אותי מה שהאיש הזה עשה.

 

ד' דרך אגב שלחה חמישה טורים, וזכתה בטור הרביעי שלה. אם היא הייתה מצליחה לנחש גם את המספר השישי היא הייתה זוכה בפרס של 212 מיליון דולר.

 

 

נכתב על ידי , 4/3/2006 07:15  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



18,550
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעוז בעולם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עוז בעולם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)