לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

היקום על פי עוז


"מה שחשוב באמת זה לא להפסיק לשאול." אלברט אינשטיין.

כינוי: 

בן: 46





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


5/2006

ניתוח החלום


אז אחרי שקראתי את הפוסט האחרון מספר פעמיים, ואחרי שסיפרתי את תוכן החלום למספר אנשים שונים, אני חושב שמצאתי מהו המסר שהסתתר מאחורי החלום הזה.

 

באופן כללי, הדרך בה אני משתמש לניתוח חלומות היא למצוא מה כל אחד מהפרטים המשמעותיים בחלום יכול להוות בחיים הפרטיים שלי, ואז לנסות למצוא מה הקו שמחבר בין כל המשמעויות. בדר"כ יש פרט אחד לפחות שמסמל את המסר העיקרי של החלום, וברגע שאני מבין אותו, הכל מתחבר ואני מבין את החלום. מכיוון שפירסמתי את החלום בבלוג, החלטתי לפרסם גם את הניתוח שלו. ניתן לסכם ולומר שהמסר של החלום הוא שאני חייב להפסיק לשגע את עצמי בשתי הדילמות העיקריות שלי, הראשונה היא העובדה שאני חי בארצות הברית, ומצפונית קשה לי עם זה. והשנייה היא שאני בחרתי להיכנס לעסקים למרות שהלב רוצה ללכת לאקדמיה (הלב גם רוצה עסקים, הוא רוצה את שניהם). הנה הסמלים העיקריים בחלום, והפירוש שנתתי להם:

  

המחלה שהתחילה את כל הבלאגן - המחלה שלי מסמלת את מה שמפריע לי לפרוח הן בפן העיסקי והן בפן האישי.  ברמה האישית הבעייה היא שאני חי בארצות הברית ולא לגמרי שלם עם זה. ברמה העיסקית, הבעיה היא שאני נכנסתי כבר לעסקים ואני לא לגמריי בטוח שאני לא מעדיף להיכנס לעולם המדע והפילוסופיה. "המחלה" בסיפור הזה היא שאת ההחלטה כבר לקחתי לפני חצי שנה, וברור לי לגמריי שאני אמשיך במסלול שבחרתי. אם כך באמת הדברים, אז כל המחשבות בנידון מיותרות לחלוטין ורק מציקות לי, ועל כן הם לא בריאות.

 

הדרך היחידה להגיע אל העמק - אם הייתי בוחר לעצמי מטרות ממוצעות לחיים היו לי הרבה מאד דרכים לנוע בהם. הבעייה היא שאני רוצה להנות מהכל, אני רוצה לבנות את עצמי עיסקית תוך מספר שנים, ואז לנצל את המשאבים שאני אצבור בשביל לתמוך במחקרים שאני רוצה לבצע, ובמכוני מחקר שאני מתכנן לקדם ולהקים. על מנת להשיג את המטרות שלי, יש רק דרך אחת לנוע בה (או לפחות כך אני באמת מאמין) והדרך הזאת עוברת דרך המעבר לארצות הברית, הורדת הרגל מדוושת הגז של הלימוד עצמי, ועבודה מאד מאד קשה ברמה העיסקית.

 

שני ההרים-  שני ההרים מסמלים את הקשיים הגדולים ביותר שאני צריך להתמודד איתם כרגע, הראשון החיים בארצות הברית ולא בישראל, והשני החיים כאיש עסקים ולא כאיש אקדמיה.

 

העמק הסודי - העמק שאני חי בו כרגע- סן פרננדו וואלי, ברגע שאני באמת אגיע אליו (גם מנטלית לא רק פיסית) אני אחלים.

 

הרופא - ברור שרופא שעושה ניסויים בבני אדם מסמל את השואה. הסיבה שהשואה נדחפה פנימה היא כי אחד הלקחים הגדולים ביותר שלה (מבחינתי) היא שלא משנה איך אתה רואה את עצמך, העולם רואה אותך בתור יהודי. וכל עוד הדבר הזה נשמר כל היהודים חייבים להיות ערבים אחד לשני ולדאוג שיש להם מדינה מצליחה וחזקה. מצד שני, בכל זאת בחרתי לעבור לגור בארצות הברית כרגע, וכל ההתעסקות הזאת בנושא הזה עושה אותי "חולה". לרופא יש שני תפקידים בחלום שלי, הוא בא לאבחן את הבעיה שלי, בכך שהוא מייצג את המסר שהרגע ציינתי, ואז הוא גם בא לרפא אותי בניתוח מיוחד שהוא רוצה לעשות לי.

 

הניתוח של הרופא-  לנטוע בי ענפים של עץ - זה הטיפול שאני באמת צריך לעבור בחיים האמיתיים בשביל להבריא מה"מחלה" שמציקה לי. אני חייב לנטוע שורשים, גם אם אני לא אשאר בארצות הברית כל החיים וגם אם כן, בזמן שאני פה אני חייב להכות שורשים בקרקע אחרת אני אהיה אדם לא יציב, שזוהי בדיוק המחלה שמאיימת עלי כרגע. העץ שהוא הצמח בעל השורשים החזקים ביותר, הוא מה שחסר לי בצורת החיים שלי כיום וזהו בדיוק מה שהרופא רצה להוסיף לי.

 

החלום בתוך החלום- הנסיעה עם קרן בעמק הסודי - במקום להתרכז בניתוח ונטיעת השורשים, כמו במציאות גם בחלום, אני חושב על העתיד. במקום לבנות חיים, להכיר אנשים, לצאת למקומות חדשיים, אני רק עובד, רק חושב על מה אני רוצה להשיג בעוד כמה שנים, ועל כך שאני חייב לעבור את ההווה על מנת להגיע לשם.

 

הישיבה במטוס והבריחה ממנו - המטוס הוא הפתרון הקל שלי, הוא דרך הבריחה שלי, חזרה לארץ, חזרה לחברים, חזרה למשפחה, חזרה לחיים הקודמים. הבריחה מהמטוס מסמלת את העובדה שבחרתי לא לבחור בדרך הזאת, למרות שהיה הרבה יותר קל פשוט ללכת בה.

 

המרדף – המרדף הוא המסר של החלום, המסר היה מי שבאמת רדף אחרי, הוא רודף אחרי כבר כמה שבועות אבל אני מתעקש לא להקשיב לו.

 

הסוף -  שהרופא יורה בי, הוא מעביר לי את המסר, הוא הזריק לי את מה שהייתי צריך לדעת, והדרמטיות של האקדח ושל החיים ומוות נועדה להדגיש את משמעות ההחלמה להצלחה שלי. אם אני רוצה לעמוד במטרות שהצבתי לחיים שלי, אני חייב להבין את המסר הזה.

 

המשפט שהכי אהבתי בחלום שלי היה "מותר לך לעשות הכל, חוץ מלרצות משהו" המשפט הוא מאד מיוחד ברמה הפילוסופית שלו כי הוא מסוג המשפטים שמסתדרים מצויין מהבחינה המילולית אך המשמעות האבסטרקטית שלו בעייתית מאד אם קיימת בכלל. בכל מקרה, המשפט הזה מסכם את כל המצב שלי, הגעתי לפה עם המון תוכניות ומטרות, אבל בגלל שאני לא שלם עם לרצות להיות פה אני לא יכול להשיג אותם, ועל כן אני מגביל את עצמי מלרצות כל דבר אחר.

 

יכול להיות שכל מה שכתוב פה הוא קשקוש וחלומות הם סתם באגים של המוח. אבל העובדה שאתה יכול לקחת סיפור שהראש שלך המציא ולמצוא בו מסרים שבאמת מתאימים לחיים שלך, ללמוד מהם, ולנסות לשנות ולהתקדם בזכותם, עושה את החלום למשהו שהוא בעל הרבה יותר פוטנציאל מסתם באג, ואישית זאת הסיבה שבחרתי לראות בחלום הזה בתור בעל מסר, ובתור אזהרה למצב האישי שלי.

 

בעקבות החלום, ברור לי שצריך להתחיל לשנות את הרגלי החיים שלי. הדבר הראשון שאני אעשה הוא להחזיר את התחביבים שאהבתי והוצאתי מהחיים שלי, הדבר השני שאני אעשה יהיה להוסיף תחביבים חדשים (אני באל אי הגיע הזמן לגלוש!), והדבר האחרון הוא שאני אפסיק לסרב בנימוס להזמנות שאנחנו מקבלים לאירועים חברתיים ופשוט אלך אליהם, הגיע הזמן לרדת לעצמי מהגב, ולהשלים עם ההחלטות והדרך שבחרתי.

 

 

נכתב על ידי , 7/5/2006 02:01  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



18,550
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעוז בעולם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עוז בעולם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)