לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

היקום על פי עוז


"מה שחשוב באמת זה לא להפסיק לשאול." אלברט אינשטיין.

כינוי: 

בן: 46





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2006

מה הייתם עושים עם חמישים מיליון דולר?


החלטתי להציע פרויקט חדש ולכתוב על מה הייתי עושה אם היו לי חמישים מיליון דולר בבנק. 

 

הדבר הראשון שהייתי עושה עם הכסף הוא להשקיע חלקים ממנו בהשקעות עסקיות שונות, לשדרג את המשפחה הקרובה, ולתרום אחוז מסויים מהכסף לנדבה, אבל מטרת הפוסט הזה היא לבדוק איך החיים הפרטיים שלי היו נראים ומשתנים, לא החיים של הסובבים אותי. 

 

אני לא יודע באיזה מקום בעולם הייתי קונה את הבית שלי (כנראה במליבו), אבל ברור לי שמצד אחד שלו יש ים שתופס שבעים אחוז מהנוף, הבית שלי יושב על הר שהשלוחה שלו יורדת אל הים, ולכן יש לי עשרות מטרים של ירוק לפני הבית ואז כחול עמוק שממשיך עד האופק והופך לכחול של שמים. יש לי מרפסת עם ספות מאד נוחות לשבת, לקרוא ספרים, לכתוב או סתם להיות עם המשפחה והחברים. אחרי המרפסת יש לי בריכה וג'קוזי שכאשר מגובה המים אפשר לראות רק את הים פרוס לפניך. מהצד השני של הבית  יש נוף של שלוחות ירוקות, שבאביב מלאי פרחים מכל הצבעים. יש לי גינה רחבה ויש בה אורווה עם מספר סוסים, וכל בוקר אני יוצא לרכב על הסוס שלי ומטייל באזור ההררי שמאחורי הבית שלי. הבית שלי הוא די פשוט, הוא בעצם ביקתה גדולה, והוא ממוקם ברבע האחרון של ההר שקניתי.

 

בחלק אחד של הבית יש לי חמישה חדרים, שלושה ליילדי העתידיים, ושניים לאורחים (שהרי אם בית כזה, כולם יעברו לגור אצלי...), מטבח ושני סלונים שונים, אחד לישיבה ואחד לטלויזיה (למרות שלא נראה לי שיהיה כבלים...). החלק השני של הבית יהיה המעבדה שלי ושל קרן, המעבדה תהיה אזור רחב עם חלונות גדולים משני הצדדים של החדר, כאשר בצד אחד רואים את הים, ובצד השני רואים את השלוחות הירוקות. במעבדה הזאת אני עושה את המחקרים שלי, אני ממציא פטנטים, עובד בעיקר על ייצור אנרגיה חילופית, זולה ולא מזהמת. את הדברים שאני ממציא אני רושם כפטנטים, ואז מוצא את השותפים העיסקיים שיריצו את אותם פרויקטים גם ברמה העיסקית שלהם. החלק של קרן במעבדה ייועד לאמנות (זה רק ניחוש, מעניין אם היא תסכים), כדי שהיא תוכל לצייר, או לארגן סדנאות אמנות שבהן היא מזמינה אמנים צעירים להנות מההשראה שהנופים והחיים בביקתה נותנים, וליצור.

 

בשלב מסויים (אחרי שאני מגדיל משמעותית את הכסף שיש לי) אני מקים את מכון המחקר הפרטי שתמיד חלמתי להקים. אני "קונה" את מיטב החוקרים בעולם ומביא אותם אל המכון הזה. המטרה של המכון היא למצוא פתרונות מדעים לבעיות העולם. אם זה בייצור תרופות למחלות חשוכי מרפא, ואז חלוקה של התרופה הזאת במחירים הגיוניים, ואם זה במחקרים חינוכיים שמטרתם לבנות תוכניות חינוכיות שיהפכו אנשים לייצור מתורבת ובעל משמעות ולאו דווקא לרובוטים שיודעים בעל פה דברים שבאמת לא חשובים לאף אחד.

במקביל אני מנהל אישית את המחקרים בנושא הפיסקלי-פילוסופי-כימי- ביולוגי ומנסה ליצור תמונה אחת רחבה שמסבירה לעצמי ולכל מי שירצה לדעת את הקיום.

 

במקביל אני מקים מספר ארגונים שמטרתם לטפח יזמות בקרב בני נוער וסטודנטים, יזמות עיסקית, חברתית, ומדעית, אני תורם את הכסף לפרויקטים אמיתיים שאותם בני נוער/סטודנטים יריצו, ודואג להרים פרויקטים שבסופו של דבר יחזירו את ההשקעה כדי לממן את הפרויקטים של השנים הבאות.

 

לא יודע מה איתכם, אבל אני מתכנן בגיל תשעים לשבת על המרפסת של הבית הישן שלי, לקרוא את הפוסט הזה ולחשוב לעצמי שהחיים הם הדבר הכי מדהים שאי פעם הומצא.

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי , 18/11/2006 18:00  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



18,550
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעוז בעולם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עוז בעולם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)