לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בקבלוג

בלוג על בלוגים, לפני ומאחורי הקלעים
כינוי:  היריב על בלוגים

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2006

VOX


VOX הוא מוצר הבלוגים החדש של SixApart, החברה שהביאה לנו את תוכנת הבלוגים Movable Type, את שירות האחסון לבלוגים TypePad ושרכשה בשנה שעברה את LiveJournal. לפי החברה, VOX הוא הדור הבא בבלוגים והוא מיועד למשתמש הפשוט והמאותגר טכנולוגית. סקירה של התכונות במוצר החדש מראה שגם משתמשים מתקדמים ימצאו בו פלטפורמה נוחה לשימוש.

מה זה VOX?
VOX הוא מוצר הבלוגים החדש של SixApart. עד לאחרונה, הוא נודע תחת שם הקוד comet ועל פי החברה, הוא המוצר הבא באבולוציה של הבלוגים. השירות הוא פלטפורמה לפרסום פוסטים, תמונות וניהול רשת חברתית. VOX מאחסן יחד את כל הבלוגים המשתמשים בו, בדומה ל-TypePad והוא אינו מאפשר התקנה בדומיין נפרד, כמו Movable Type.

מינה טרוט, נשיאת SixApart, הגדירה בעבר את VOX כמוצר שמיועד לאמא שלה. לדבריה, למרות התפתחות הטכנולוגיה, עדיין קשה למשתמש הרגיל והמאותגר טכנולוגית לנהל בלוג. VOX אמור לספק חויה פשוטה יותר.

ממשק העריכה של VOX
ממשק העריכה של VOX הוא דמוי וורד עם התכונות המוכרות: יישור, הוספת קישור, שינוי מידות הפונט וכו'.


ממשק העריכה

אחד החידושים המשמעותיים בממשק הוא הוספת הקבצים לפוסטים. ניתן לייבא קבצי קול, תמונה ווידאו מכל מקום כמעט. בהוספת תמונה, למשל, ניתן לייבא תמונות משירותים כמו פליקר, photobucket ואחרים. חשבון המשתמש מאפשר להגדיר את פרטי המשתמש בפליקר וכך לייבא משם את התמונות. באותה מידה ניתן לייבא קבצי וידאו מ-youtube ללא העלאתם שוב ל-VOX. מסכי הוספת הקבצים מאפשרים חיפוש לפי תג או מילת מפתח באתרים השונים.

הוספת קובץ וידאו

הוספת קבצים חיצוניים בשיטה זו מתעדת אותם בחשבון המשתמש ללא קשר לפוסט. כך יכול המשתמש להוסיף שוב את אותם קבצים לפוסטים. הדבר גם מאפשר לחפש בכל VOX קבצי קול, תמונה ווידאו לפי תג.

מסך העריכה נקי ופשוט. אין בו אפשרות מתקדמות כמו עדכון אתרים אחרים בפינגים ולכן הוא לכאורה מיועד למשתמשים פשוטים. עם זאת, ניהול הקבצים המצורפים יקרוץ גם למשתמשים מתקדמים.

חלונות ה-popup להוספת קבצים, כמו כל החלונות ב-VOX, נפתחים על גבי המסך הקיים ללא פתיחת חלון חדש בדפדפן. המסך בו היה המשתמש נמצא ברקע בגוון אפרפר ולא מאפשר ביצוע פעולות בו. החלונות עולים מהר והם נוחים מאוד לשימוש.

השכונה
ב-VOX קיימת גם רשת חברתית. ניתן לבחור למי להתחבר מבין משתמשי VOX ולקבוע עבור כל אחד האם הוא חבר או בן משפחה. לאחר בחירת החברים, הם יופיעו במסך הראשי של האתר ויאפשרו גישה מהירה לבלוגים שלהם. המסך גם מאפשר להציג תמונות וקבצי וידאו אחרונים שהעלו החברים. בנוסף, הקישור "Neighborhood" (שכונה) מציג דף ובו הפוסטים האחרונים של החברים.

השכנים

שליטה בגישה
VOX מאפשר לקבוע רמת הרשאות לכל פריט. ניתן לקבוע עבור כל פוסט וקובץ מצורף - תמונה, וידאו ועוד - מי רשאי לעיין בו: כולם, משפחה או חברים. כך ניתן למעשה לבנות מצבי תצוגה שונים לאותו בלוג. החברים יכולים לראות פוסטים ותמונות מסוימים בזמן שבני המשפחה רואים פוסטים ותמונות אחרים.

עיצוב
אין חידושים משמעותיים בתחום עיצוב הבלוג. כמו במוצרים אחרים של SixApart, ניתן לקבוע מתווה כללי (כמות עמודות) ולבחור תבנית מוכנה מראש. אין אפשרות להתאים את העיצוב אישית, אך VOX מציע תבניות לא מעטות ושונות זו מזו, כך שסביר שהמשתמש ימצא את מבוקשו.

ההבטחה הגדולה?
כאמור, SixApart הציגה את VOX כשלב הבא בבלוגים. בפועל, מדובר במוצר נוח, יפה וידידותי, אך אין בו חידושים מסעירים, לפחות מבחינת התכונות שבו. מדובר באפשרויות שראינו כבר במוצרים אחרים, דוגמת Yahoo 360. עם זאת, הידידותיות של VOX וקלות התפעול שלו יכולים למשוך משתמשים חדשים שעדיין נטולי בלוגים וגם משתמשים מתקדמים יותר שמעוניינים בעיקר בכתיבה נוחה ושליטה בגישה לחומרים שהם מעלים.

VOX סגור כרגע למוזמנים בלבד. לפי הכתוב באתר, הוא יושק לציבור הרחב בהמשך השנה.
נכתב על ידי היריב על בלוגים , 18/7/2006 12:20  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





2,308

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להיריב על בלוגים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על היריב על בלוגים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)