| 12/2008
לקוחות. עבודה מול לקוחות מביאה אותך להתמודד עם כל סוגי האנשים אנשים נחמדים, מצחיקים, אינטליגנטים, פלצנים, גסים, חסרי תרבות,טיפשים ועוד ועוד ומה שהכי חשוב, שאתה צריך לשנות את עצמך ללקוח שבא מולך, כל לקוח צריך לדבר אליו אחרת ממש טווס. העבודה הזו לימדה אותי להתמודד עם אנשים שצורחים עליך כי הם חויבו באלפי שקלים, להוציא אותם מרוצים אחרי זה, לגרום להם להבין למה זה קורה, ועוד לשלוח לי מכתב תודה על זה:) אני חושבת שזו עבודה קשה שממש לא מעריכים, עובדי שכר מינימום שמשקיעים הרבה מעצמם כל פעם, ובאים עם כישורים שונים ומשונים שלא כל אדם יכול להתמודד. הזלזול של לקוחות ישראל בנותני שירות הוא נוראי, אני כנציגה- טיפשה, חסרת יכולת,חסרת הבנה,לא הכרחית. אם לקוח ישמע ממני לא, הוא לא יקשיב, הוא ירצה לדבר עם מנהל, שיגיד לו בדיוק אותו הדבר, כי אלו החוקים של החברה אבל, לשמוע את זה ממישהו שהוא בכיר יותר מנציג פשוט, זה משמח. מה הקטע תכלס? יש חוקים בחברה, והמנהל לא יחרוג מהם, כי אתה מתעקש. מקסימום שהוא יעשה יתן לך איזה הטבה שתסתום לך את הפה.
יש לקוחות כ"כ חוצפים, אני לא מבינה מאיפה הם מקבלים את ההרגשה שמגיע להם הכל. והכי מצחיק שזה תמיד הלקוחות שמכניסים הכי פחות כסף לחברה, מעניין. *לקוח שמתקשר רק בשביל לקבל צלצול במתנה. למה מה קרה? מי אתה שמגיע לך? אתה לא מיוחד. כל הלקוחות משלמים על זה אז גם אתה. *לקוחות שמבקשים שאני אעשה להם הנחה. מה אתם חושבים שאני קובעת את המחיר? החברה קובעת את המחירים, המחירים הם מערכתיים ואני לא יכולה לעשות בהם שינוי. תבינו את זה!
לקוחות פלצנים, לקוחות חושבים את עצמם, בדר"כ עורכי דין. *לקוח שחיכה 7 דק' שנענה לו. כשאני עונה לו, הוא אומר "אני רוצה שהמנהל שלך יתקשר אלי ויגיד לי בדיוק למה חיכיתי 7 דק' עד שתעני לי" פחחחח סליחה באמת. אם אתה לא רוצה לחכות, אל תתקשר! ובטח שלא בשעות העומס. אני יודעת שזה לא נעים, אבל מה לעשות, אם כל העולם ואחותו מתקשר ועל שטויות. יש לך מזל שלפחות השיחות בחינם, לך תתקשר לספקית אינטרנט, תחכה 40 דק' ותשלם על כל דקה! יא מאניק! מה אתם חושבים? לא קיבל מנהל, קיבל זין בתחת:)
לקוחות מפגרים/זקנים, וואו, זה כ"כ מתסכל. למה אנשים שלא יודעים לשלוח SMS קונים מכשיר מתקדם?! למה? מה אתם חושבים שיהיה לכם פשוט? למה אנשים מתעצלים לפתוח את הספר התפעול שנותנים תמיד בעת רכישת מכשיר! רשום שם הכל!! לא, עדיף להתקשר לנציג ולזיין לו בשכל. ועל הדברים הכי פשוטים שזה מעצבן. *לקוח מתקשר בשביל שאני אעזור לו לתפעל שירות PTT (ווקי טוקי) , צריך סיסמא בשביל השירות והגדרות. אני עוברת איתו על ההגדרות לאט לאט, שומרים, מנסים- לא עובד(סיסמא שגויה). עוברת איתו שוב, אומרת לו בדיוק מה לרשום לאט לאט, שומרים, לא עובד. הפעם אני מבקשת מימנו שיקריא לי מה הוא רשם. מגיעים לסיסמא- 7 כוכביות. למה אתה רושם 7 כוכביות?! כי גם ככה זה הופך לכוכביות, אז מה זה משנה. ^%^%#^^ כשחושבים על זה, זה מצחיק, הבנאדם מפגר, אבל כשאתה איתו בטלפון, אסור לך לצחוק. אתה צריך לבלוע את זה ולהתעצבן על זה שהוא כ"כ טיפש ולנסות להסביר לו למה זה בעצם קורה. ~מזל שיש שולחנות~ *לקוח מתקשר בטענה שלא עונים לו בSMS, אני בתמימותי חשבתי שהוא לא מקבל הודעות SMS בהצלחה. עשיתי איתו את ההגדרות. שלחתי לו הודעה. והוא: "הלו הלו??" "את רואה אף אחד לא עונה לי". %^$^#$^ זו הודעת SMS אתה צריך לכתוב בחזרה, זו לא שיחה!! *לקוח שמתקשר 17 פעמים ביום כדי שיפתחו לו תכנים למבוגרים, וכל פעם מחדש אומרים לו שצריך אישור של הלקוח(אבא שלו במיקרה הזה) ומתעצבן. מה אתה רוצה יא חרמן, אנחנו חייבים אישור של הלקוח!! זה לא חוקי! ופעם אחת אתה לא מבין? מה אתה חושב שתיפול על נציג מפגר שלא יקח זיהוי?!
מעצבן אותי שמשווים אותנו לחברות אחרות, מה אכפת לי מה יש שם?! זה מה שיש פה! תתמודד! אם לא נאה לך, תעבור! לקוחות שמתעצבנים ששירותים עולים כסף, נו מה חשבת?! בשביל מה יש את זה?! בשביל שיהיה לך כייף?!?! לא, בשביל שהחברה תרוויח עוד כסף! שום דבר לא בחינם כפרע!
קיצר, אנשים, הנציגים הם סך הכל בשבילכם, באמת שאנחנו רוצים לעזור, אבל קודם תיהיו בני אדם, אח"כ לקוחות לא ישר להגיד את הבעיה, קודם שלום, מה שלומך? *לקוח שהייתי איתו במעקב שבועיים מנסה לעזור לו ולפתור לו את הבעיה, התקשרתי לכל העולם. ובסוף, כשזה נפתר אפילו תודה לא קיבלתי!!! זה מגעיל וזה מרגיש כאילו העבודה שלי היתה לחינם, יכולתי באותה מידה להגיד לך שאני לא יכולה לעשות את זה ולך תחפש את עצמך.
אני באמת מנסה לתת לכל לקוח את השירות הכי טוב, וכשיש משהו שהוא באמת לא צודק, אני נלחמת עם המנהלים כדי שיתנו לי אישורים. אבל בחיאת, לפחות תודה.
ׁ(סתם כי זה מכשיר מגניב)
| |
|