לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קר/חם לי, משעמם לי, אכלו לי,שתו לי...


היי התלבטתי והחלטתי ללכת על זה אז מה אם אני אשמע ישירה/חרמנית/טיזרית ובמקביל ביישנית/שמרנית?! הכל אמיתי, השמות יצונזרו (לא נעים לא מת אצלי)

Avatarכינוי:  אילנה (פעם 23)

בת: 43





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2007

לילה נחמד שיהיה


לילה טוב ושבוע נפלא !

 

קמתי היום גמורה מעייפות מאירועי הלילה הסוערים, מנסה להעיר את עצמי לאט מול תוכנית הבוקר עם אברי גלעד ועינב גלילי (מאוד אוהבת לראות אותם יחד).

40 דקות לפני שאני חייבת להקים את עצמי להתארגנות ויציאה לרכבת לכיוון קריות לקראת ראיון עבודה נוסף אני מקבלת טלפון שהתקבלתי למשרה עליה התראיינתי ביום חמישי האחרון ושבשבילה העברתי מכתב ויתור סודיות על מרכז הערכה שעשיתי לפני כמעט שנה בתקווה להימנע מאחד נוסף.

 

אז קודם כל מגיע לי מזל טוב. המשרה היא בעצם בנקאות טלפונית של בנק פועלים.

הקורס מתחיל בסוף החודש ואני אמורה לקבל תעודת הסמכה בסוף ההכשרה. הקורס עצמו יהיה בשפיים אז זה קל"ב והעבודה תתחיל בעצם בספטמבר בנשר (אז זה לא יהיה נורא כי יהיו לי רק חודש וחצי-חודשיים של נסיעות מנתניה לנשר ובחזרה).

2 סייגים לגבי המשרה הזו – הראשון הוא שהשכר לא משהו, אבל נראה לי שהניסיון, ההעשרה והתוספת של עבודה בבנק פועלים מכפרים על זה והשני הוא שלמרות שמקבלים ביטוח מנהלים וקרן השתלמות לא נחשבים לעובדי הבנק עצמו אלא לעובדי חברת ההשמה. אבל זה לא מבטל את הרקורד שעובדים בבנק (למרות שזה לא של הבנק).

ההתחייבות בגדול היא לשנה וחודשיים ואם אני מחליטה בשלב הזה לפני שמתחיל הקורס לפרוש מהתהליך אני צריכה להעביר אליהם 500 ₪ (חתמתי על מסמך) שזה שווי ניתוח חדש של מרכז הערכה (אותו ערך יש למעבר מרכז הערכה חדש).

 

היה אמור להיות לי היום ראיון לש"ל באנגלית בעיקר דרך מייל של חברת צים, זה נשמע לי פחות מעניין למרות שפה כן הופכים לעובדי חברה אז אני מניחה שזה יותר משתלם כלכלית אז ביטלתי את הראיון עכשיו. אבל מחר יש לי ראיון בת"א לבנקאות טלפונית של בנק מזרחי ששם בעצם הופכים להיות עובדי בנק מהיום הראשון כך שזה עדיין אטרקטיבי מבחינתי. הבעייתיות החלקית פה היא שאם אני אתקבל לזה אנחנו נצטרך לעשות חושבים מחדש לגבי מגורים באזור הצפון. Wish me luck…

 


אז זה העדכון לבינתיים. ראיתי אתמול את "הסודות" – סרט לא רע, לא קצר, היה לי ממש נחמד לראות את זה והחזה של בוקשטיין ממש יפה (גם הגודל וגם הצורה) .הכל נעשה באופן מאוד עדין, נעים לעין ולא בוטה . משעשע שיש שם המון אומני בידור בתפקיד שהוא לא קומי – ספי ריבלין, אדיר מילר, גורי אלפי, רבקה מיכאלי, עלמה זק, טלי אורן (שלדעתי עוד לא מימשה את הפוטנציאל שלה בארץ) ותיקי דיין. במיוחד הפתיעה אותי שחקנית שלא הכרתי בכלל –מיכל שטמלר.  הבעיה היחידה שמצאתי בסרט היא שיש המון דברים שהם אומרים סופר מהר כמו כל מיני פסוקים בתנ"ך וכאלו ואין למטה תרגום בעברית וזה יוצר מצב שמרגישים קצת פספוס תוכן.אבל בגדול בהחלט נחמד פלוס.

 

מישהו ביצע הפניה לפוסט האחרון שלי. קצת מעליב שם שהוא ביצע הפניה אלי אבל באותה נשימה הספיק לרשום שהוא לא מבין למה הוא קורא אצלי למרות שלפי מה שהוא מצהיר הוא רשום כבר שנה כמנוי לבלוג. את האמת שכל אחד זכאי לגישה שלו, אני ללא ספק כותבת הרבה פחות מעניין מאשר פעם.

תקראו לזה בגרות, תקראו לזה חוסר עניין לפרט באופן מיידי על דברים שקורים ותקבלו בלוג שהוא די יומן רשמים שבכל פעם מחדש מעורר תהייה למה באמת אנשים אחרים קוראים בו. אבל אני מקווה שלעומתו אחרים שקוראים פה (גם אם לא מגיבים) לא ממש סובלים ממני. הייתי רוצה להגיד לו אפילו כתגובה לאותה הפניה תודה אבל אף אחד לא מונע ממך לבטל את המנוי זה די קל אפילו. אבל כנראה שכל אחד בכל מקרה יעשה מה שבא לו ושיש אנשים שאוהבים לקטר למרות שאת ה"סבל" הזה הם יכולים להפסיק בשניות. סתם חבל שבמקום לא לעשות  הפניה אלי ולבטל את המנוי הוא כן עשה הפניה וציין את הדברים האלו. די מיותר לטעמי.

 

 

הבטחתי ולכן תקבלו – והפעם מתכוני מרקים:

 

מרק כרובית

מצרכים:

כרובית בינונית 1 או חצי חבילת כרובית מוקפאת מופשרת

כף 1 שמן

2 כפות קמח

4 כוסות מיים

200 גרם אפונה מוקפאת מופשרת (רבע חבילה)

כף 1 מחוקה (=שטוחה) של אבקת מרק בטעם עוף (אפשר פרווה)

2 כוסות חלב (אפשר גם דל שומן)

מלח

פלפל לבן

כף 1 שמיר קצוץ

 

אופן הכנה:

1.      אם משתמשים בכרובית טרייה צריך להשרות אותה מספר דקות במים עם מלח ולשטוף היטב (אין לי שמץ של מושג למה אבל עשיתי את זה)

2.      מפרידים את הכרובית לפרחים.

3.      מחממים את השמן בסיר גדול, מוסיפים את הקמח ומשחימים קלות תוך בחישה (אין לי מושג גם מה השלב הזה נותן אבל גם אותו עשיתי).

4.      מוסיפים את המיים (הוספתי שתי כוסות נוספות על מה שכתוב), את פרחי הכרובית ואת האפונה (לדעתי כדאי יותר אפונה ממה שרשום במצרכים), מערבבים ומכסים למחצה את הסיר עד לרתיחה על אש בינונית.

5.      מוסיפים אבקת מרק מערבבים ומבשלים בערך 9 דקות נוספות.

6.      מוסיפים את החלב, מתבלים במלח ופלפל לבן לפי הטעם ומבשלים 5 דקות נוספות (לפי מה ששמתי לב פלפל לבן חזק יותר משחור אז תיזהרו לא לשים יותר מידי).

7.      מוסיפים את השמיר (אפשר 2-3 קוביות קפואות קנויות של שמיר ואז חוסכים את נושא קיצוץ העלים...) ומבשלים 5 דקות נוספות.

 

*במתכון ממליצים לזרות על כל מנה לפני ההגשה כף 1 של גרעינים שחורים קלופים וקלויים, אני לא עשיתי את זה.

המתכון די דיאטטי ובריא, מאוד טעים, מומלץ לבעלי בעיית כולסטרול שכמותי ודי קל, הדבר היחיד שמעצבן זה לתזמן את הסעיפים האחרונים . מתכון די קליל אז מי שאוכל מרק בקיץ –זה לא כבד לבטן.

 

 

נזיד עדשים

מצרכים:

250 גרם עדשים אדומות

בטטה 1 בינונית

גזר 1

בצל 1 גדול

2 כפות שמן זית (אפשר גם בתרסיס שמן)

4 שיני שום כתושות

2 כפות כמון

2 כפות גדושות אבקת מרק

1 כף כוסברה / פטרוזיליה (או לחילופין 10-15 ענפים של כוסברה טרייה) – אני שמתי פטרוזיליה

פלפל שחור

2 וחצי ליטר מים רותחים

 

אופן הכנה:

1.      לשטוף את העדשים ולסנן.

2.      לקלף את הבטטה והגזר ולגרד על פומפייה גסה

3.      לקצוץ את הבצל לחתיכות קטנות

4.      להרתיח קומקום.

5.      מטגנים את הבצל והשום בשמן עד שיזהיבו.

6.      מוסיפים את העדשים, הבטטות, הגזר והכוסברה/הפטרוזיליה, מערבבים היטב ומכניסים 6-8 כוסות מים רותחים.

7.      מתבלים ומערבבים.

8.      מנמיכים את הלהבה , מכסים את הסיר ומבשלים 20-30 דקות עד שהירקות רכים מאוד.

 

*אם המרק סמיך לכם מידי אז אפשר להוסיף מים רותחים.

 

 

מרק כתום

מצרכים:

בצל גדול

5 גזרים

3 כפות שמן זית או תרסיס שמן

חתיכת דלעת או דלורית

4 בטטות

מעט מאוד (רבע כפית) אגוז מוסקט

מעט מאוד (רבע כפית) קינמון

מלח

פלפל שחור

 

אופן הכנה:

1.      מקלפים את הבטטות ואת הגזרים.

2.      חותכים את הירקות לקוביות .

3.      מטגנים את הבצל בשמן זית/תרסיס שמן.

4.      מוסיפים את הגזר מערבבים ומאדים מספר דקות נוספות.

5.      מוסיפים את הבטטות ומבשלים עד שהירקות קצת מתרככים. – עד 10 דקות.

6.      בינתיים מרתיחים מים בקומקום.

7.      מוסיפים את האגוז המוסקט, את הקינמון, את המלח והפלפל (כדאי קצת יותר מלח ופלפל מבד"כ כי המרק הוא מתוק.)

8.      להוסיף ליטר מים רותחים בכמות שתכסה את הירקות.

9.      לבשל עד שהירקות רכים – כשעה על אש קטנה.

10.  לחכות שזה יתקרר ולטחון עם בלנדר מוט. לי יש כלי מרוסיה שמועך אז לא הייתי חייבת לחכות שהכל יתקרר וזה מאפשר טחינה לא מלאה של הכל ככה שזה לא יוצא מחיתי וזהו אלא עם צ'אנקס של ירקות (ככה אנחנו אוהבים...).

 

*אפשר להוסיף בתיבול (סעיף 6) גם רבע כפית פפריקה מתוקה ורבע כפית כורכום.

המרק יוצא קצת מחיתי מידי אבל אם תוסיפו עוד מים זה יפתר. מאוד טעים וכייפי.

 

מרק שעועית

מצרכים:

קופסת שימורים של שעועית במיץ עגבניות

בצל 1

כף שמן

מלח

פלפל שחור

2 וחצי כוסות מים

 

אופן הכנה:

1.      פותחים את קופסת השימורים ומעבירים את תכולתה למעבד מזון. טוחנים את השעועית.(2-3 סיבובים, לא יותר).

2.      קולפים את הבצל וקוצצים דק.

3.      בסיר בינוני מכניסים שמן, מוסיפים את הבצל והשעועית ובוחשים.

4.      מכניסים את המים ומוסיפים להם מלח ופלפל.

5.      מכסים את הסיר ומבשלים כרבע שעה. צריך לבחוש מידי פעם.

 

טעים ופשוט, אני הוספתי גם סלרי . נראה לי שמתאים יותר לתקופה קרה. או לבית עם יותר מידי מיזוג J.

*לדעתי כדאי להכין את זה בכמות כפולה כשאת אחת מקופסאות השעועית לא לרסק ואז יהיה אפילו טעים יותר.

 

 

מרק תפו"א

מצרכים:

3 כוסות מים

400 גרם תפו"א

בצל גדול

2 גזרים

חצי עלה דפנה (לא יודעת מה הוא עושה)

1 גרגר ציפורן (ויתרתי עליו)

קורט קורנית = טימין (גם על זה ויתרתי)

שליש כוס חלב

מלח

פלפל שחור

רבע כוס שמנת מתוקה (אני שמתי שמנת רגילה)

 

אופן הכנה:

1.      לקלף ולחתוך את הגזר ותפו"א לקוביות.

2.      לקצוץ את הבצל.

3.      מרתיחים את המים בסיר.

4.      מוסיפים את כל הירקות והתבלינים ומבשלים על אש קטנה בסיר מכוסה במשך 45 דקות.

5.      מעבירים את התכולה דרך בלנדר (או עם בלנדר מוט או אם יש לכם מכשיר שמועך ידנית אז עם זה)

6.      מוסיפים את החלב והשמנת, טועמים ומתבלים עוד אם מרגישים שחסר.

7.      מבשלים 10 דקות נוספות (עד שיהיה על סף רתיחה).

 

אולי אם הייתי עושה עם שמנת מתוקה ועם טימין וציפורן היה למרק טעם אחר לגמרי, אבל אני עצלנית אז ויתרתי על גיחה לסופר להשלמת חוסרים. יצא טעים מאוד ופשוט.

 

 

מרק עדשים

מצרכים:

בצל 1

מעט שמן לטיגון

500 גרם עדשים אדומות (אני שמתי גם ירוקות כי לא היו לי מספיק אדומות)

תפו"א 1 גדול

2 כפות רסק עגבניות

כף 1 אבקת מרק עוף (אני הוספתי 2)

פלפל

מלח

 

אופן הכנה:

1.      חותכים את הבצל ותפו"א לקוביות

2.      מטגנים את הבצל בשמן עד שישחים קצת

3.      שוטפים את העדשים היטב במים , מסננים ומוסיפים לסיר. מטגנים במשך כ3-4 דקות.

4.      ממלאים את הסיר במים.

5.      מוסיפים תפו"א לסיר.

6.      מוסיפים 2 כפות רסק עגבניות ומתבלים באבקת מרק עוף, מלח ופלפל.

7.      מבשלים על אש בינונית עד שהמים יבעבעו והעדשים יתרככו.

 

המרק יצא best אבל המראה שלו על הפנים. רוב הסיכויים שזה קרה בגלל ששמתי שני סוגי עדשים.

 

 

מרק בצל בהיר

מצרכים:

6 בצלים גדולים

 100 גרם חמאה

2 כפות קמח

7 כוסות מים

2 כפות אבקת מרק בצל/עוף

מלח

פלפל לבן

100 גרם גבינה פרמזן מגוררת – לא חובה (להגשה בלבד, אני ויתרתי)

שליש כוס יין לבן יבש (אפשר יותר) – לא חובה

 

אופן הכנה:

1.      לפרוס את הבצלים דק. (זה החלק הארוך והקשה בהכנה...)

2.      להרתיח מים בקומקום.

3.      ממיסים את החמאה ומטגנים את הבצלים בה עד שהם הופכים לשקופים.

4.      בוזקים מעליהם את הקמח ובוחשים.

5.      מוסיפים לסיר את המים ואת אבקת המרק.

6.      בוחשים ,מתבלים במלח ופלפל לבן ומערבבים.

7.      מביאים לרתיחה ומבשלים על אש נמוכה 40 דקות.

8.      בוחשים מידי פעם ומוסיפים יין לבן.

9.      מעל כל מנת מרק לפזר גבינה מגוררת (כמו שציינתי ויתרתי על התענוג).

 

טעים מאוד

*כדאי להוריד לדעתי את כמות החמאה ואפשר להוסיף עוד ירקות (סלרי למשל מתאים כאן)

 

 

מרק תירס

מצרכים:

קופסת תירס עם המיץ

4 כוסות מים

כף 1 אבקת מרק עוף

2 כפות קורנפלור

ביצה

מלח

פלפל

כף 1 חמאה

 

אופן הכנה:

1.      בסיר גדול מרתיחים את התירס עם המיץ, המים ואבקת המרק.

2.      לאחר רתיחה מערבבים את הקורנפלור עם מעט מים כדי שיימס ומוסיפים אותו למרק.

3.      מתבלים במלח ופלפל.

4.      שוברים את הביצה ומקשקשים אותה. מוזגים לאט את הביצה תוך ערבוב איטי של המרק כדי שיצאו חוטים דקים כמו במרק סיני.

5.      ממשיכים לבשל עד לרתיחה נוספת.

6.      לאחר מורידים מהאש ומוסיפים כף חמאה אחת.

 

נחמד ופשוט אבל קצת דל.

*יהיה אפילו טעים יותר אם תוספת של עוד דברים כמו בצל.

 

 

מרק אפונה

מצרכים:

חצי שקית של אפונה קפואה

כף 1 אבקת מרק (פרווה אפשרי)

כף 1 פטרוזיליה

5 כוסות מים

2 כפות חמאה

2 כפות קמח

חצי כוס חלב

חצי כפית מלח

רבע כפית פלפל שחור

 

אופן הכנה:

1.      ממיסים את החמאה, מוסיפים את הקמח ומטגנים תוך בחישה מתמדת במשך 3 דקות.

2.      מוסיפים את החלב ומבשלים עוד 2 דקות.

3.      מוסיפים את המים, מערבבים היטב, מוסיפים את האפונה ומרתיחים כרבע שעה.

4.      מוסיפים את אבקת המרק והתבלינים, מערבבים ומבשלים 5 דקות נוספות.

5.      עם בלנדר מוט/כלי ידני מרסקים את האפונים (אני מעדיפה לא את הכל) אם אין אותם ויש רק בלנדר צריך כף מחוררת ומוציאים את האפונה לריסוק בבלנדר שאחריו מחזירים הכל למרק.

6.      מערבבים שוב ומגישים.

 

הכי פשוט, הכי נחמד וקל.

 

 

מרק ירקות כפרי לעצלנים

מצרכים:

שקית אבקת מרק ירקות כפרי מהיר הכנה (אני שמתי בטעות אבקה של מרק ירקות לכוס בטעות)

6 כוסות מים

שקית לקט ירקות קפואים (ללא ירקות עמילנים- כן לברוקולי, כרובית, גזר...) או-

ירקות טריים כמו פטריות, כרוב, פרוסות דקות של קישואים ובעצם כל הבא ליד.

(אני שמתי 2 קישואים, 2 תפו"א אחרי חיתוך כמובן ומלח)

 

אופן הכנה:

1.      מבשלים הכל כ10 דקות ומצננים מעד

2.      טוחנים במעבד מזון או בבלנדר ידני (או שוב, בכלי ידני)

 

יוצא הרבה יותר טעים מסתם להוסיף לאבקת מרק מים וזהו.

 

כן די הרבה מתכונים, לא נורא אני בטוחה שאת מי שזה לא עניין זה לא הטריד..

אני אפנה לחבר את המחשב לבדיקת מיילים ובטח אחזור מתישהוא כדי להדביק פערים...

 

ביי בינתיים

ערב נעים

אילנה.

נכתב על ידי אילנה (פעם 23) , 8/7/2007 23:33  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילנה ב-10/7/2007 11:48



22,460
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה (פעם 23) אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה (פעם 23) ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)