לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קר/חם לי, משעמם לי, אכלו לי,שתו לי...


היי התלבטתי והחלטתי ללכת על זה אז מה אם אני אשמע ישירה/חרמנית/טיזרית ובמקביל ביישנית/שמרנית?! הכל אמיתי, השמות יצונזרו (לא נעים לא מת אצלי)

Avatarכינוי:  אילנה (פעם 23)

בת: 43





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2007

כל מיני שטויות ומתכונים מתוקים


שלומלום שוב

 

הייתי אתמול בראיון ופחות או יותר סיכמנו על זה שאני הולכת ל2 מרכזי הערכה – אחד שיהיה מחר לשרות לקוחות של לאומי כרד (עבודה ברמת גן) והשני בנקאות טלפונית של בנק מזרחי (קליטה ישירות לבנק) שיהיה ביום שלישי עוד שבוע (העבודה בת"א). מעניין מה יהיה בסוף...

אספתי אתמול את המשכורת (שליש משכורת כי עבדתי רק 9 ימים בחודש יוני) האחרונה בחברת כ"א שעבדתי בה. קצרתי מחמאות ושמחתי מאוד להסתלק משם ומהר. כמו תקופה רעה שהכרחתי את עצמי לעבור. בטח זה מה שחושבים אנשים שלא רוצים לשרת בצבא ומחייבים אותם (לפחות ג'ובניקים שקשה להם לתפוס שהם "יבלו" 3 שנים באולי לגרבץ, או לפחות ככה זה יחסית למה שהם יכולים לעשות מחוץ למסגרת).לא משנה... פשוט ההבנה שלי כלפי אנטי למסגרת מחייבת מתחילה להגיע להכרה (הגיע הזמן לא?)

 

 

בכל אופן השבוע אמור להיות מעניין.

היום אני אולי נפגשת עם בלוגר חביב שהכרתי די בתחילת הכתיבה שלי פה ושלא התראינו כבר הרבה זמן כדי לנסות לעשות לו מצב רוח טוב, מחר אחרי מרכז ההערכה אני נפגשת עם חברה מהתואר השני שגם איתה לא נפגשתי די הרבה וביום חמישי אני לוקחת את החבר למבצר שוני להופעה של אהוד בנאי. כבר ראינו את ההופעה הזו האמת די בהתחלה של הסבב אבל חבר שלי עד היום (עברו שנתיים וחצי אם לא יותר) בהלם מזה שבהדרן קרסתי ונרדמתי (פספסתי חצי הדרן, איזה 2 וחצי שירים). ביום שישי יש מסיבה אצל דודים של החבר ברחובות ובשבת מסיבה של דוד שלי במסעדה רוסית (חוויה אנתרופולוגית לא נורמלית כי זה בד"כ מלווה בלהקה רוסית, מאכלים עם טעם "מעניין" לא ברור אם לטובה או לרעה וריקודים).

 


אגב אם לא שמתם לב ביום שישי זה יום שישי ה-13 יש לכם איזה תכנון מיוחד בגלל השילוב הזה?

 

 

באחד מסרטי הקולנוע שראינו בסופ"ש האחרון אחד ה"בקרוב"ים היה לסרט אימה עם ג'ון קיוזאק וסמואל ל. ג'קסון שלא ברור לי אם אני מאוד רוצה לראות אותו או מאוד לא רוצה כי די הרגשתי ב"אמא'לה" כבר מהפרומו.

לסרט קוראים "1408" ובגדול ממה שהבנתי מהפרומו מדובר בבנאדם שהבת שלו נפטרה מסרטן או משהו מהסוג ומאז הוא התעסק עם המוות בלי הפסקה –ניסה לתקשר עם המתים וכאלה. מתישהוא הוא התייאש והוציא ספר שאין כאלו דברים בכלל ואז הוא מקבל מידע על חדר ספציפי במלון מסוים שאף אחד לא יצא ממנו חי אף פעם וכמובן שהוא מחליט להוכיח שזה לא יכול להיות ודורש לקבל את החדר הספציפי הזה. ואז מתחיל ה"כייף". סרט די חדש, יצא בארצות הברית ב22/6 האחרון . מה אתם אומרים?

 

כמובן שיש עוד סרטים שאני רוצה לראות –שרק 3,  הסימפסונס,

                                

אוטוטו אוצר לאומי הסרט השני (למרות שניקולס קייג' מעצבן אותי יש לו סרטים טובים)

אגב אתמול ראינו את המרדף לאושר – ממש נחמד לראות כזה אבל רק בבית...

 

 

ולעניינינו – מתכונים (הפעם רק קינוחים):

עוגת שוקולד בחושה

מצרכים:

1.5 כפות אבקת קקאו

רבע כוס מים או חלב חמים

1 כפית תמצית וניל

3 ביצים

1.25 כוסות קמח מנופה (אני לא מנפה)

3/4 כוס סוכר

1 כף אבקת אפיה

מעט מלח

180 גרם חמאה או מרגרינה – בטמפרטורת החדר או קצת מומסת

(תרסיס שמן)

לקישוט – אבקת סוכר

(תבנית אינגליש קייק-מלבנית..)

 

אופן הכנה:

1.      מחממים תנור לחום בינוני של 170 מעלות

2.      משמנים ומקמחים את התבנית (אפשר עם תרסיס שמן ).

3.      מערבבים בקערה את אבקת הקקאו והמים/החלב.

4.      מצננים 5 דקות ,מוסיפים את הווניל והביצים ומערבבים.

5.      מערבבים את הקמח, הסוכר, אבקת האפייה והמלח במערבל במהירות נמוכה (למי שיש סבלנות או אין מערבל אפשר ידני).

6.      מוסיפים את תערובת הקקאו והחמאה/המרגרינה ומערבלים עד שנוצר מרקם אחיד.

7.      מעבירים לתבנית ומנערים מעט כדי שהתערובת תתיישר.

8.      אופים כ50 דקות או עד שקיסם שנועצים במרכז העוגה יוצא יבש (להיזהר מכוויות).

9.      מצננים 10 דקות , מפרידים את העוגה מדפנות התבנית בעזרת סכין והופכים על צלחת הגשה.

10.  זורים אבקת סוכר ומגישים.

 

העוגה יוצאת כמו עוגת הבית-הכי פשוטה שיש.

 

 

עוגת אננס הפוכה עם דובדבנים מסוכרים

מצרכים:

50 גרם חמאה רכה

5 כפות סוכר דמררה (חום- יש בהיר ויש כהה, אני לא מבדילה)

קופסת שימורים 1 של פרוסות אננס (לא חתיכות! אלא פרוסות)

חצי כוס מיץ אננס מקופסת השימורים

קופסא 1 של דובדבנים מסוכרים (מספיקה מעל ומעבר קופסה קטנה)

3 ביצים

1.5 כפית תמצית וניל

2/3 כוס סוכר דמררה (אותו סוכר חום בתחילת רשימת המצרכים)

כוס 1 קמח תופח

 

זה מה שבאמת יצא לי...

אופן הכנה:

1.      מחממים תנור לחום של 175 מעלות.

2.      משמנים את התחתית והדפנות בשכבה נדיבה של החמאה.

3.      מכניסים פנימה את 5 כפות הסוכר ומנערים כך שהסוכר יצפה את התחתית והדפנות.

4.      מסדרים את פרוסות האננס על התחתית כך שהן חופפות מעט.

5.      שמים דובדבן מסוכר במרכז כל פרוסת אננס (איפה שהחור) ואת שאר הדובדבנים ברווחים בין הפרוסות.

6.      מקציפים היטב את הביצים יחד עם תמצית הווניל עד שהתערובת תפוחה.

7.      מוסיפים לתערובת בהדרגה את 2/3 כוס הסוכר, מיץ האננס והקמח ומערבלים עד שהעיסה תהיה אחידה.

8.      יוצקים את התערובת על פרוסות האננס והדובדבנים.

9.      אופים כ-40 דקות או עד שהבצק מזהיב וקיסם המוכנס במרכז העוגה (לא עד הסוף כי יש שם אננס ודובדבן מסוכר שהם רטובים) יוצא יבש.

10.  מעבירים סכין בין שולי העוגה לדפנות התבנית והופכים על צלחת הגשה (לשים צלחת מספיק גדולה על התבנית. להחזיק גם בה וגם בתבנית ולהפוך).

 

יוצא ממש מגניב ונראה מקצועי, יפה, טעים ומתאים לאורחים.

*ההמלצה במתכון היא להשתמש בתבנית (אפשר חד פעמית) בקוטר 28 ס"מ – תבנית עגולה.

 

 

לחם בננות

מצרכים:

2 כוסות קמח

2 כפיות אבקת אפייה

2/3 כוס חמאה

1 כוס סוכר חום

2 ביצים

2 בננות בשלות

חצי כפית מלח

 

אופן הכנה:

1.      מחממים תנור לחום של 170 מעלות.

2.      טורפים את הביצים.

3.      מועכים את הבננות(אפשר עם מזלג אם הן מספיק בשלות.

4.      משמנים ומקמחים תבנית ללחם (אני שמתי בתבנית אינגליש קייק – אלו המלבניות).

5.      מנפים (אני לא מנפה להזכירכם) את הקמח ומערבבים איתו את אבקת האפייה והמלח בקערה.

6.      מערבבים את החמאה והסוכר יחד ומוסיפים בהדרגה את הביצים.

7.      מוסיפים את הבננות וממשיכים לערבב.

8.      מוסיפים את הקמח המנופה (שערבבנו עם המלח ואבקת האפייה) ומערבבים עד לקבלת עיסה חלקה.

9.      שופכים את העיסה לתבנית ואופים בחלק העליון של התנור כ-45 דקות.

10.  אם אתם שמים לב שהלחם משחים מידי כסו את התבנית בנייר כסף. (תיזהרו – זה חם... אני לא הייתי צריכה את הסעיף הזה).

 

מומלץ למי שיש לו בננות עודפות שהבשילו ואין זמן או חשק לאכול אותן.

זה לא ממש לחם אלא יותר עוגה פשוטה למראה אבל טעימה נורא.

צריך יחסית מעט מצרכים ודי פשוט להכנה.

בינתיים המתכון הכי מוצלח שיצא מעודפי בננות (בננות שכבר הבשילו ולא היה יותר מידי מה לעשות איתן). יוצא בדיוק כמו שצריך – לא לח ולא יבש מידי.

 

 

עוגת גזר

מצרכים:

כוס 1 קמח לבן רגיל

כפית 1 סודה לשתיה

כפית 1 אבקת אפיה

כפית 1 שטוחה של קינמון

חצי כפית מלח

חצי כוס שמן תירס/חמניות

כוס 1 סוכר

2 ביצים

חצי כוס אגוזים (מלך/פקאן/לוז) קצוצים

4 גזרים גדולים

 

אופן הכנה:

1.      משמנים ומקמחים תבנית אפיה.

2.      קולפים ומגררים את הגזרים.

3.      מחממים את התנור לחום בינוני (175 מעלות).

4.      מערבבים את הקמח, הסודה לשתיה, אבקת האפייה, הקינמון והמלח בקערה גדולה.

5.      בקערה נפרדת טורפים את הביצים .

6.      טורפים יחד את השמן הסוכר והביצים.

7.      מוסיפים את תערובת הביצים לתערובת הקמח ומערבבים היטב.

8.      מוסיפים את האגוזים והגזר ומערבבים.

9.      מעבירים לתבנית ואופים כשעה בחום בינוני עד שסכין (או קיסם) אשר נועצים מרכז העוגה יוצאת יבשה. (לי הספיקו 45 דקות).

 

מתוק ונחמד. אני הכנתי בלי אגוזים (כי החבר לא כל כך אוהב) ועדיין יצא טעים.

*צריך תבנית קטנה כי זה לא תופח.

 

 

מאפינס דבש

מצרכים (ל-12 יחידות):

1.5 כוסות קמח

חצי כוס קמח מלא או עוד קמח רגיל

כפית גדושה 1 של אבקת אפיה

חצי כוס סוכר

חצי כפית קינמון

רבע כפית מלח

3 כפות דבש

ביצה 1

125 גרם חמאה

3/4 כוס חלב

 

אופן הכנה:

1.      ממיסים את החמאה (אפשר במיקרו, לא להרבה זמן..).

2.      מחממים את התנור לחום בינוני-גבוה (190 מעלות).

3.      משמנים את תבניות המאפינס.

4.      שמים בקערת המערבל את כל המרכיבים היבשים (הכל חוץ מהדבש, החמאה, הביצה והחלב).

5.      יוצרים גומה קטנה ולתוכה יוצקים את שאר המרכיבים.

6.      מערבלים במהירות נמוכה עד שנוצרת עיסה אחידה.

7.      ממלאים את השקעים עד שפתם בעיסה.

8.      אופים 15-20 דקות או עד שהמאפינס מזהיבים.

 

המאפינס טעימים ופחות מתוקים ממה שנדמה.

מנה מדודה וכייפית של מתיקות מתונה, מתאים לקפה או תה.

 

 

עוגת בננות

מצרכים:

200 גרם חמאה או מרגרינה בטמפרטורת החדר או מומסת.

1.25 כוסות סוכר חום

2 ביצים

2 בננות גדולות בשלות או 3 בננות בינונית בשלות

2 כוסות קמח

כפית 1 אבקת אפייה

כפית 1 תמצית וניל

 

אופן הכנה:

1.      מחממים תנור ל-180 מעלות.

2.      מועכים במזלג את הבננות.

3.      משמנים תבנית ארוכה.

4.      מערבלים היטב בקערה את החמאה והסוכר.

5.      מוסיפים תוך ערבול את הביצים זו אחר זו.

6.      מוסיפים את הבננות, הקמח, אבקת האפייה והווניל.

7.      מעבירים את התערובת לתבנית ואופים 30-40 דקות.

 

אני השתמשתי בתבניות חסינות חום – 3 קטנות יחסית ויצא מצוין. היה ממש כייף.

 

 

עוגת קרם שניט

מצרכים:

לבצק-

3/4 חבילת מרגרינה

כוס 1 סוכר

3 כוסות קמח

3 כפות חלב

ביצה 1

שקית 1 אבקת אפייה

 

לקרם-

2 מיכלי שמנת מתוקה

2 כוסות חלב

2 שקיות אינסטנט פודינג וניל

4 כפות סוכר

 

ככה זה אמור להיראות, במתכון הזה העוגה נראית אחרת לגמרי (יותר נעימה למראה)

 

אופן הכנה:

1.      מחממים תנור ל-180 מעלות.

2.      מכינים את הבצק:

                     א.         לשים את כל החומרים של הבצק לבצק אחיד ומחלקים ל-2.

                     ב.         משטחים מחצית מהבצק (חלק 1 מה-2) על תבנית אפייה ואופים עד הזהבה.

                      ג.          מוציאים מהתנור ומצננים.

                     ד.         חוזרים על הפעולה עם יתר הבצק.

3.      מכינים את הקרם:

                     א.         מכניסים את כל חומרי הקרם לקערה ומקציפים לקצף אחיד ויציב.

4.      מניחים על אחת משכבות הבצק את הקרם ומורחים, מכסים בשכבת הבצק הנוספת.

 

החבר ביקש להכין את העוגה הזו. אני לא הכרתי אותה בכלל אבל ידעתי שיש לי את המתכון הזה.

התברר אח"כ שהוא חשב שזה הרבה יותר פשוט כי אמורים להשתמש בבצק עלים. במתכון הזה מכינים את הבצק כבצק רגיל.

 

*אני ממליצה לחתוך את העוגה לחתיכות מרובעות קטנות יחסית כי היא באמת עשירה.

*כדי לפשט את התהליך אני ממליצה להשתמש ב2 תבניות חד פעמיות באותו הגודל ואז לא צריך לגעת בשכבת הבצק הראשונה עד לסיום הכנת המתכון. ההמלצה הזו תקצר את התהליך בלפחות חצי שעה אם לא יותר.

*טעים יותר כשזה קר. מתוק מאוד, אפשר לשתות קפה בלי סוכר שילווה את המנה וזה יהיה מספיק מתוק בפה.

*כמובן שאפשר לעשות את זה במספר שכבות ואז אפשר להשתמש במספר תבניות אינגליש קייק ולחלק את הבצק ליותר חלקים בסעיף 2א.

 

אני עשיתי את זה רק בגרסא הפשוטה של שכבת בצק-שכבת קרם-שכבת בצק.

יצא טעים ועשיר (משמין בהתאם)- היו לנו אורחים שביקשו כמה מנות (איזה מחמיא זה היה ...) וגיסתי גם ביקשה את המתכון כדי להכין לחברות מהעבודה.

 

 

עוגת גבינה פשוטה

מצרכים:

5 ביצים

2 גביעי גבינה 5%

שמנת 1

5 כפיות קמח רגיל

1.5 כוסות סוכר

כפית 1 תמצית וניל

קצת מרגרינה לשימון התבנית.

 

אופן הכנה:

1.      לחמם את התנור לחום בינוני של 170 מעלות.

2.      להפריד בין החלמונים (צהוב) לחלבונים (לבן) בביצים.

3.      בקערה אחת מקציפים את החלבונים עם חצי כוס סוכר.

4.      בקערה השנייה מוסיפים לחלמונים את הגבינה, השמנת, כוס סוכר, ותמצית ווניל ומערבבים.

5.      מערבבים בעדינות את שתי הקערות יחד עד להיווצרות תערובת אחידה.

6.      מוסיפים את 5 כפיות הקמח ומערבבים היטב.

7.      מורחים מרגרינה על התבנית.

8.      מכניסים לתנור ל30-40 דקות (לי לקח 25 דקות).

 

שימו לב העוגה טעימה יותר כשהיא קרה!

 

 

עוגיות גורייבה

מצרכים:

200 גרם חמאה בטמפרטורת החדר

5 כוסות קמח רגיל

3/4 כוס אבקת סוכר

חצי כפית סוכר וניל

 

אופן הכנה:

1.      מחממים את התנור לחום נמוך של 150 מעלות.

2.      מערבבים את הקמח, אבקת הסוכר וסוכר הווניל יחד.

3.      מוסיפים את החמאה ולשים עד לקבלת מרקם חלק (-מלכלך את הידיים אם לא בא לכם על ערבול קל).

4.      מחלקים את הבצק לכדורים קטנים ומרדדים אותם לצורת נקניקיות קטנות.

5.      אופים בתנור כ-6 דקות עד להזהבה. (לי לקח הרבה יותר אז תשימו לב לתנור).

 

יוצא טעים – פריך, לא מתוק מידי.

*לוקח יותר זמן ממה שכתוב ! בגלל שלא יצא לי בצקי כל כך הוספתי עוד 50 גרם חמאה וקצת חלב. אולי תמצאו פתרון אחר לזה...

 

 

עוגיות רסק תפוחים

מצרכים:

חצי כוס חמאה (שמתי 100 גרם) בטמפרטורת החדר

3/4 כוס סוכר חום

חצי כפית קינמון

רבע כפית אבקת סודה לשתיה

ביצה 1

חצי כוס רסק תפוחים

2 כוסות קמח רגיל

2 כוסות שיבולת שועל (שמתי כוס1 של קוואקר וכוס 1 של שיבולת שועל מלאה)

 

אופן הכנה:

1.      מחממים את התנור לחום של 190 מעלות.

2.      מקציפים במיקסר את החמאה במהירות בינונית כחצי דקה.

3.      מוסיפים קינמון, סוכר חום וסודה וממשיכים להקציף עד שהכל יתערבב.

4.      מוסיפים תוך ערבוב את הביצה ורסק התפוחים.

5.      מוסיפים את הקמח ושיבולת השועל.

6.      שמים בתבנית נייר אפיה ויוצקים כדורים במרחק 5 ס"מ אחד מהשני.

7.      אופים 8-10 דקות.

 

מעניין ונחמד, עוגיות לא מתוקות מידי.

 

 

עוגת תפוחים ושקדים ללא סוכר וקמח (לא דיאטטי)

מצרכים:

3 ביצים

2 וחצי כוסות שקדים קלופים וטחונים דק (אני קניתי את זה מוכן והכנסתי 2.5 חפיסות טחונות +0.5 חפיסה של שקדים שבורים לא טחונים)

כפית 1 סודה לשתיה

כפית 1 קינמון

תפוח עץ ירוק 1 (לדעתי יהיה טעים יותר עם 2)

2-3 כפות דבש

(תבנית פיירקס)

 

אופן הכנה:

1.      מחממים את התנור לחום של 150 מעלות.

2.      טורפים את הביצים.

3.      קולפים וחותכים את התפוח לחתיכות קטנות.

4.      מערבבים את כל החומרים יחד בקערה.

5.      משמנים תבנית פיירקס.

6.      אופים כחצי שעה ושומרים במקרר אחרי שהעוגה תצטנן.

 

טעים, מתאים לפסח, פרווה, אצלי זה קצר הצלחה. נראה לי שזה מתאים גם לבעלי צליאק.

 

 

עוגיות שוקולד צ'יפס

מצרכים:

200 גרם סוכר

200 גרם מרגרינה בטמפ' חדר/ מומסת

100 גרם סוכר חום

300 גרם קמח רגיל

2 ביצים

150 גרם שוקולד צ'יפס

100 גרם אגוזי מלך קצוצים

כפית שטוחה של אבקת אפייה

 

אופן הכנה:

1.      לשים נייר אפיה על תבנית אפיה.

2.      מקציפים את המרגרינה והסוכר (הלבן והחום) היטב.

3.      מוסיפים בהדרגה את הביצים ואח"כ את החומרים היבשים שנותרו ומקציפים במהירות.

4.      ללא המתנה מייד **לזלף עוגיות עם צנטר גדול או עם שק זילוף ללא צנטר (עוגיות קטנות) במרווחים – הן מתפשטות.

**החלק הזה היה לי סיוטי נורא כי השוקולד צ'יפס נתקעו לי אז פשוט שמתי כף של תערובת במרווחים, אפשר לעשות גם עם כפית ואז יצאו לכם עוגיות קטנות יותר.

5.      אופים כ-15 דקות עד לקבלת צבע חום בהיר.

 

היה טעים מאאאאאאוד, הכנתי בלי אגוזים כדי שהחבר יאכל בכייף אבל לדעתי יהיה טעים גם איתם.

אם אני זוכרת נכון החבר לקח הרבה מהן לבסיס כדי שאני לא אזלול אותן בלי לשים לב והן קצרו הצלחה שם. אני בטוח אמשיך לעשות אותן.

 

 

"עוגיות חייל"

מצרכים:

200 גרם מרגרינה רכה

1.25 כוסות סוכר

ביצה 1

כפית 1 תמצית וניל

2.5 כוסות קמח

כוס 1 קוקוס או אגוזים קצוצים (אני שמתי בוטנים- לפחות לגבי בוטנים צריך קצת פחות מכוס).

 

אופן הכנה:

1.      מחממים את התנור לחום בינוני של כ-175 מעלות.

2.      מערבבים את כל החומרים, אפשר גם במיקסר.

3.      כשהעיסה אחידה קורצים חתיכות מהבצק, מגלגלים לכדור קטן ומועכים אותו לצורת עוגייה.

4.      שמים את העוגיות עם רווחים ביניהן שלא ידבקו בזמן האפייה.

5.      מסדרים את העוגיות על נייר אפיה בתבנית גדולה של התנור ואופים כ-15 דקות, כשהן מתחילות להזהיב הן מוכנות.

 

*העוגיות יצאו לי קצת קשות לפני שהזהיבו. או שצריך לשים לפחות זמן או שהרעיון של להכניס בוטנים לא היה מוצלח כי הן היו קצת קשות מעבר למה שנראה שצריך. אבל בכל זאת יצא נחמד.

 

 

עוגיות שיבולת שועל (בריאות) – מומלץ רק במאפינס!

מצרכים:

100 גרם חמאה רכה

3/4 כוס סוכר חום בהיר

רבע כפית מלח

2 ביצים

1.5 כפות קמח

רבע כפית אבקת אפייה

כוס 1+ 2 כפות שיבולת שועל מלאה (לא קוואקר)

3/4 כוס אגוזי מלך קצוצים דק – לא חובה (אני לא הכנסתי)

כף 1 גדושה של דבש

 

אופן הכנה:

1.      מחממים תנור לחום בינוני כ-180 מעלות.

2.      במיקסר מקציפים במהירות בינונית את החמאה עם הסוכר החום במשך כמה דקות עד שמקבלים תערובת תפוחה וקלילה.

3.      מוסיפים את הביצים אחת אחרי השנייה ומקציפים היטב אחרי כל הוספה.

4.      מנפים ביחד לקערה בינונית את הקמח, המלח, אבקת האפייה ואבקת הסודה.

5.      במהירות נמוכה מוסיפים את תערובת הקמח לתערובת החמאה.

6.      תוך ערבול פנימה מוסיפים את שיבולת השועל (והאגוזים).

7.      מוסיפים את הדבש ומערבלים עד לקבלת תערובת אחידה.

8.      **בעזרת כפית מעצבים תלוליות בצק בקוטר 4 ס"מ על התבנית ומשאירים מרווחים גדולים של כ-10 ס"מ (העוגיות משתטחות ומתפשטות במהלך האפייה).

9.      אופים כ-9-10 דקות עד שהעוגיות מקבלות גוון זהוב שחום

10.  יש לאחסן בקופסא אטומה.

 

**רשמתי רק במאפינס כי זה לא יוצא כל כך טוב בתבנית רגילה. הן רכות, טעימות ודביקות אבל בריאות ומידי פעם נחמד לאכול מתוק בריא, לא?!

 

 

לכל אלו ששרדו את הקריאה של הפוסט אני מודה מיליון פעם (אני לא שרדתי את הקישור מעבר ל2000),

סתם לא בא לי לכתוב כל כך אז אני ממש עומדת לסיים את ההעתקה של המתכונים הטובים שאצלי...

נשאר רק עוד פוסט אחד כזה, מקווה שתתמודדו.

 

התקשרה אלי קצינת הקישור עכשיו , חששה להפריע בעבודה, רק שאני עדיין לא עובדת אז אין בעיה עם זה. ביקשה שאני אעזור לה קצת במשרד. יאללה, אני מחכה לתשובה סופית וכנראה שבראשון ושני (עם גיחה הביתה כמובן) אני עושה מילואים. איזה חמודה אני נכון?

 

זזתי לסדר את הבית,

המשך שבוע טוב.

אילנה.

נכתב על ידי אילנה (פעם 23) , 10/7/2007 12:32  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילנה ב-17/7/2007 22:09



22,460
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאילנה (פעם 23) אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אילנה (פעם 23) ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)