לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

The Silent Gallop


Life is a race, and I cannot keep the pace, so silently I gallop, revealing my trace


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2010    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2010

בסוף השנה


לקראת סוף השנה, הכי טוב זה שילדים אומרים לך: "תודה." אפילו אם זה רק על הציון. אולי אני רק הייתי רוצה לשמוע שיש בזה יותר מאשר זה וזה למעשה לא. אבל עצם העובדה שתלמיד שלי אומר לי "תודה" ולא מקבל את זה כמובן מאליו שאני אתן לו ציון טוב במבחן, זה כבר אומר שיש קצת ריספקט.
ואני מרגישה שהתחברתי. זה נראה כאילו השנה רק התחילה, אבל כשאני מסתכלת לאחור אני רואה כמה הקשר שלנו השתנה - ואני יכולה לומר שבעיקר לטובה. לפחות ככה אני מרגישה עכשיו.
אני יכולה להיות פתוחה איתם יותר, לצחוק יותר, לדרוש שקט ושהם יקיימו (טוב, לפחות הרוב, אלה שהיו איתי מתחילת השנה רצוף בלי הוצאות חוזרות ונשנות שלא טופלו מבעוד מועד).
אולי זה לא אני, אולי זה החומר שנעשה קליל יותר (בכל זאת, עזבנו חלקיקים ועברנו לתאים חיים, ביולוגיה תמיד היה יותר מעניין מכימיה לטעמי, וייתכן שרואים את זה גם בדרך ההוראה שלי). אבל משהו באווירה בכיתה שונה ואני לא מקבלת את זה כמשהו טריוויאלי.
כי אחרי השנה המגעילה שהייתה לי בביה"ס הזה מצד הצוות והעזרה ש(לא)קיבלתי, הייתי מצפה שאני ארגיש כמו כישלון, בערך כמו שהרגשתי בתחילת השנה. אבל אני לא מרגישה ככה. אני מרגישה שלפחות עם הקבוצה הזו של כיתה ז' עשיתי איזה שינוי, והצלחתי להביא אותם למשהו שאולי הם היו מגיעים אליו גם לבד, אבל עצם זה שאני הבאתי אותם לזה והצלחתי להתחבר אליהם בתהליך אומר משהו.
וטעה היועץ הפדגוגי של "עתידים" כשאמר שאני יוצאת בחוויה שלא הצלחתי מביה"ס הזה. אני לא מרגישה שלא הצלחתי, אני מרגישה שהצלחתי ובגדול. כי למרות הקשיים המקצועיים מבחינת הצוות וההנהלה, הצלחתי לנהל כיתה, הצלחתי להביא את רוב התלמידים בה להישגים משמעותיים תוך שיפור מתמיד מתחילת השנה, והצלחתי להתחבר אליהם ברמה שהם מביטים בי, מחייכים ואומרים לי "תודה", על מה שאני עושה למענם, או "לא התכוונתי, את צודקת" כשהם עושים משהו באמת לא בסדר בשיעור.
אני יצאתי החזקה מהשנה הזו, כי עברה השנה הראשונה של ההוראה שלי ואני לא רוצה לפרוש. עברה השנה הראשונה ואני לא תולשת שיערות ואומרת שהילדים משגעים אותי. עברה שנה ראשונה בתפקיד ואני מרגישה שאני מתחילה באמת באמת לאהוב ילדים - גם את אלה שמפריעים, גם את אלה שלא משתדלים, פשוט כי הם הם.
בשנה הבאה אני אתחיל מחדש, עם צוות חדש ובי"ס חדש והכל חדש ויכול להיות שאני ארגיש אפילו יותר טוב עם עצמי כי הדברים אולי יילכו הרבה יותר טוב. כמובן שיכול להיות ששוב תהיה נפילה, יכול להיות שביה"ס ההוא הוא לא מה שאני מצפה, הרי ברור שזה מה שקרה לי בתחילת השנה הזו. אבל אני מנסה, משתדלת, עושה כמיטב יכולתי ואני מאמינה שאם אני אגיע למקום שבו אני צריכה להיות, אני אהיה טובה פי עשרות מונים ממה שאני עכשיו, ואני כרגע לא מחשיבה את עצמי לנוראית במיוחד.
עברה עלי תקופה בשנה הזו שגרמו לי לחשוב כאילו אני כישלון מוחץ, כאילו אני לא שווה כלום, לא יודעת לעשות כלום וגם אם כן, אף אחד לא מבחין בכך. ואני לא יודעת איך יצאתי מזה, אבל יצאתי. אני מרגישה שאני יכולה, אני יודעת שאני מסוגלת ויש לי הוכחות.
כשני שלישים מהכיתה שלי עברו בהצלחה מבחן מפמ"ר. שליש קיבל ציונים גבוהים מ-80. זה לא הרבה אבל זו התחלה, בהתחשב בתנאים.
אני מרגישה שאני יכולה והתלמידים שלי ככל הנראה יודעים את זה.
שאר הכיתות? מהן אני לומדת איך לתפקד ומה לעשות. ובעיקר מה לא לעשות.
תזכורת לעצמי - יותר דפי עבודה.
סוף שנה שמח לכל התיכוניסטים (למרות שראסמית הוא רק ב-20 לחודש. אתם תשתקו עם הבגרויות שלכם, כולנו שמענו עליכם, תהנו מהחופש שלכם ותעזבו אותנו בשקט ^^).
אני חזקה היום.
שלכם,
לי
נכתב על ידי hanyou , 25/5/2010 21:34   בקטגוריות יום סבבה!, יותר טוב, לא הייתי מאמינה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של hanyou ב-1/6/2010 17:55
 



יש לי בלוג


ורצוי שאני אזכור את זה. דיי שכחתי את זה בזמן האחרון. ללא הרצאות והלקאות עצמיות מיותרות: אני משתתפת בתחרות סיפורים של ישרא-בלוג. אני מפרסמת את הסיפור הזה בהיותי עדיין בת 21, אז בלי שטיקים!


מי רוצה לדעת על המוות? – אף אחד

&amp;amp;nbsp;

ביום בהיר אחד כל אחד מאיתנו ימות. וזה קל לחשוב על זה במובן הפילוסופי העל-נפשי של 'יבוא היום וכולנו נצטרף למעגל הנשמות שם למעלה'. אבל אני לא מתכוונת למחשבה על זה במובן הזה. אני מדברת על המחשבה המסריחה, המרקיבה והמפחידה שברגע מסויים מי שאני איעלם, ולא תהיה יותר אני. ואפילו זה לא מפחיד אותי כמו המחשבה שזה יקרה למישהו אחר, לאנשים שחשובים לי.

למעשה אפשר לומר שזה התחיל במוות של סבא שלי. אני לא יודעת מה הפעיל את מתג האור אצלי בראש, אבל ברגע שהוא נעלם לי מהחיים הבנתי באמת שמתישהו במהלך חיי אנשים שאני אוהבת יתחילו ללכת. ואני לא יכולה להפסיק לחשוב על זה. זה משהו שאי אפשר לדבר עליו עם אחרים. כל מה שהם יודעים לומר זה 'כן, כולנו נמות. אז מה? עדיף לחיות את הרגע.' או: ' זה טבעי לגמרי שתרגישי ככה, חווית אובדן קשה וקיבלת את הסטירה הגדולה ביותר של החיים בפרצוף, זה יעבור לך ותחזרי להיות כמו שהיית.' אני יודעת שזה ככה כי אלה הדברים שאמרו לי. בסופו של דבר הבנתי שעדיף לשתוק, כי אלה סוג המחשבות של לבד.

אבל אולי כדאי להרחיב על ההתחלה. זה לא שלא חוויתי מוות מעולם בחיי. מתו לי חיות, צפיתי בערוצי הטבע באריות טובחים באיילות, וזה גם קרה לי במשפחה. הסבא הראשון שלי נפטר כשהייתי בת שבע. אני עד היום זוכרת את עצמי יושבת עם בנות הדודים שלי ודנה בשאלה האם קיים גן עדן ומי זוכה להגיע לשם. אני לא זוכרת לאיזו מסקנה הגענו אבל בסופו של דבר ההורים של כל אחת מאיתנו נשאו אותנו על הידיים למכוניות אחרי שנרדמנו מרוב שעמום.

אני לא חושבת שממש ידעתי מה זה המוות עד אז ולכן לא יכולתי לפחד ממנו. ידעתי שזה משהו שבא בסוף החיים אבל מאחר וכמעט רק התחלתי אותם, היה לי קשה לחשוב על הסוף. זה קצת כמו לדעת מה יהיה בסוף קומדיה רומנטית – הם תמיד חוזרים להיות ביחד – אבל עדיין לא לדעת איך התסבוכת תיפטר וזה יקרה.

כשהייתי בת 20 הסבא השני שלי נפטר. אני לא הייתי אפילו בבית כשזה קרה. הוא היה בבית החולים לאחר אירוע מוחי, אני ישנתי אצל החבר והיינו בטוחים שהסטטוס-קוו הזה יישמר עד שהוא יחלים. בבוקר אבא התקשר והודיע לי שהוא נפטר. לזכותי ייאמר ששמרתי על קור רוח במהלך השיחה. ברגע שאבא ניתק לי התיישבתי על המיטה ופלטתי יבבה כל כך חזקה עד שהחבר התעורר – מה שלא קרה מצלצול הטלפון.

זו בערך הפעם הראשונה שבכיתי בהיסטריה – לא ידעתי מה לעשות עם עצמי. הדבר הראשון שעלה לי לראש היה 'אין לי יותר סבא?!' בסימני שאלה בעיקר, ולא בהבנה. החבר שאל מה קרה ואמרתי לו בבכי שסבא שלי נפטר, שאני לא יודעת מה לעשות. אני לא יודעת ממה בעיקר פחדתי באותו רגע, עכשיו כשאני חושבת על זה בצורה מושכלת, זה כנראה היה בגלל האובדן אבל לא פחות בגלל ההחלטיות שבדבר. זה כמו אמר: 'זהו, את רואה? עכשיו זה כבר קרוב אלייך מאוד, ובקרוב זה יקרה לאנשים נוספים שאת אוהבת.' לא מחשבות בריאות במיוחד.

בסופו של דבר הלכתי הביתה לעזור. אבא ואני יצאנו לקנות כיבוד לאורחים שיגיעו לנחם, והכל היה ענייני. עד ללוויה. שם זה לא ממש שינה איזו קרבה משפחתית בדיוק זו הייתה, כולנו בכינו אותו דבר. עד אז אף פעם לא הייתי בלוויה. זו חוויה טראומטית שאני מציעה בכל פה לעבור פעם אחת לפני שזה קורה לקרוב משפחה, זה מוריד מההלם.

וכל מה שסבב לי בראש היה – יום אחד זה יכה יותר קרוב. וזה מלווה אותי. אני לא חושבת על זה כל הזמן אבל כשאני מגיעה לחשוב על זה, זה פשוט קורע לי את הלב מהחזה. בכל יום כשאבא יוצא לעבודה אני מחכה לראות אם הוא חזר – ומשתדלת לא להתקשר אליו באמצע היום כדי לראות אם הגיע לעבודה. אני אוכלת את הלב על כל יום שאני לא רואה את סבתא שלי מחשש שיקרה מה שקרה עם סבא.

הפחד הזה מכרסם בי ואין לו הפוגה. ואין עם מי לחלוק אותו. סוד מכורח המציאות. כי מי באמת רוצה לשמוע על הרגשת האובדן? על הפחד? אנשים מפחדים כי אלו גם המחשבות שמתרוצצות להם בראש לפעמים, ואף אחד לא רוצה שיזכירו לו את השדים שלו. דווקא אני צריכה לדבר, אבל אין עם מי. איך מסבירים מבחינה ביולוגית שהמחשבה על מוות של מישהו מיקיריך גורמת להרגשת לחץ על הלב? ממש כאילו מישהו מועך אותו, סוחט את כל המיץ ממנו כמו רימון בשל מדי שמתאים רק למיץ רימונים סחוטרי.

איך אני יכולה לומר להם שאני מפחדת? אי אפשר פשוט לבוא למישהו ולומר לו 'אני מפחדת שיום אחד תמות, מה לעשות?' זה נושא שקשה להעלות אותו כי אם אתה לא יכול להתמודד עם המוות של אחרים, איך תוכל להתמודד עם המוות של עצמך?

יש אנשים שיגידו שהפחד מהמוות הוא לא רציונלי. זה כמו לפחד שהרכבת תגיע – ברור שהיא תגיע בסופו של דבר, אז למה לפחד? פשוט צריך לקבל את זה. ניסיתי לעשות את זה וזה לא ממש עבד לי.

אבל הפחד האמיתי שלי הוא כנראה לא מהפרידה ארוכת הטווח – עד האינסוף למעשה. הפחד שלי הוא ממה שקרה עם סבא שלי. וזה הסוד היחיד שאני שומרת איתי מבחירה ולא מכורח. לא הפחד מהמוות הוא הסוד שלי, אלא סבא שלי, אם לומר זאת בכלליות.

בכל הזמן שסבא שלי היה חולה, בין האירוע המוחי הראשון לשני והאחרון, אף לא פעם אחת אמרתי לו שאני אוהבת אותו. אני זוכרת שהוא התאמץ מאוד לקחת חלק בשיחה שנגעה בלימודים שלי באוניברסיטה, למרות שהאירוע פגע לו ביכולת הדיבור והוא לא ממש מצא את המילים, אבל הוא הצליח לדבר שיחה אמיתית. אני זוכרת שאחרי שהוא נפטר כל החברים שלו אמרו לי כמה שסבא שלי היה תמיד גאה בי, וכמה אהב אותי. אני זוכרת את המאמצים שעשה תמיד לרצות אותי. אני זוכרת איך הקשיחות שלו תמיד גרמה לי לרצות להשיג יותר, להיות יותר. אבל לו אין מי שיגיד לו שאני אוהבת אותו, מתגעגעת אליו, מעריכה את כל מה שעשה בעבורי ובעבור המשפחה שלי, שאני גאה באדם שהיה. מי יגיד לו את זה עכשיו?

וזו הבושה שאני נושאת איתי, הסוד המכפיש שלי, המרקיב, המסריח, המפחיד שלי – לא אמרתי לסבא שלי את כל מה שרציתי לומר לו לפני שהוא נפרד מאיתנו. אולי פחדתי שאם אומר זה יהיה הסוף? אולי. ואני מפחדת שכשזה יקרה שוב, אני שוב אתפס לא מוכנה ולא אומר זאת. אשמור זאת בפנים, לעצמי ולא להם. יש סודות שאני לא רוצה לשמור בפנים, הם ממילא ילכו לקבר כך או אחרת.


הסיפור משתתף בתחרות "מה הסוד שלך?" בבלוג של מעריב לנוער

הוא ישמח להכיר את שאר העולם...


סימנים מוזרים של HTML כנראה הופיעו עקב בעיית תאימות של firefox עם ישראבלוג. נא להתעלם מהם, גם אותי הם מעצבנים ולמדתי לחיות עם המנייאקים הקטנים.


&amp;amp;nbsp;

שלכם,

hanyou

נכתב על ידי hanyou , 10/5/2010 21:28   בקטגוריות יצירתיות לשמה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של hanyou ב-24/5/2010 18:30
 





Avatarכינוי:  hanyou

בת: 36

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
29,897
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , עבודה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לhanyou אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על hanyou ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)