לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

The Silent Gallop


Life is a race, and I cannot keep the pace, so silently I gallop, revealing my trace


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2018    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2018

כאב ועונג


להסתכל עליו גורם לי לכאב ולעונג גם יחד. איך דבר כל כך מתוק יכול לסבול כל כך הרבה, ולמה? למה בשם כל הכוחות הבוראים שיש בעולם הזה - צריך להיות סבל לא אנושי כל כך? או אולי, אנושי מדי.


לראות אותו מדדה, שבור ומפורק, אל השמיכי שלו רק כדי לקרוס עליה (מבלי לספור את הפעמיים שהוא נפל בדרך), שובר את ליבי. אבל העיניים החיות, הפה המגחך כמעט, הזנב המכשכש בחולשה - אלו מסבים אושר בכל מבט.


ומבט אחד בהחלט הוא כל מה שהייתי צריכה כדי להתאהב בו. עם כל נשימה מיוסרת שהוא לקח בקושי גדול כל כך, הרגשתי חיבור פנימי מתעצם אליו. וזה גורם לי להיזכר ברונה, שבאה לפניו. כמה חשבתי הרבה לפני שלקחתי אותה...


אני אמשיך לבהות בו עוד קצת, למתוח את איבריו המעונים בניסיון לתת להם את המנוע שהם צריכים כדי להתחיל לפעול שוב, ואתם תקראו.


 

רונה:


עברנו לתל מונד. זה נמצא ליד נתניה. מצאנו בית חמוד עם חצר קטנה ונעימה, ואמרנו שפה יהיה לנו טוב, ושזה הצעד הראשון. קצת לפני זה, הלכנו למאלפת שלומדת איתי, עליה סמכתי ושהייתה מוכנה לעזור לנו והיא שאלה אותנו כמה שאלות חשובות:


איך אתם מדמיינים את הכלב שלכם? מה אתם רוצים לעשות איתו? כמה תשומת לב הוא יקבל ביום? מה יהיה התפקיד שלו בבית? איך נראה היום-יום שלכם ואיפה הוא משתלב בו?


מתוך התשובות שלנו, הגענו לרשימת המכולת הבאה לכלב המיוחל:


מסתדר עם חתולים – קריטריון חובה. יש חתולה בבית ושום דבר אחר לא חשוב כמו זה.


רמות אנרגיה נמוכות עד בינוניות – שייהנה ממשחק משיכה מזדמן או מלהחזיר כדור, שיתלהב מלראות אחרים בעלי חשיבות לו, אבל שלא ישתולל בבית כשאני לא נמצאת ושלא יהרוס דברים.


ממושמע אבל עצמאי – שניתן יהיה ללמד אותו דברים אבל שיהיה לו גם אופי פלפלי משלו. אני אמנם רוצה כלב עם אוריינטציה טיפולית אבל אני לא רוצה מכונה משומנת היטב שלא עושה כלום בלי פקודה. בנוסף, בטיפול רגשי האיכות החשובה יותר היא הקשר שנוצר בין החיה לאדם ומה האדם מפיק מהקשר הזה, ולא כמה פקודות הכלב יודע.


לא קטן – זה היה וטו שהטיל בן הזוג, שלא רצה כלב קטן אלא בינוני. אני דווקא הייתי מסתדרת עם פינצ'ר או משהו קטן אחר, אבל זכור היה לי שכלבים קטנים לא בהכרח ייהנו מטיפול.


פרווה? – זה לא באמת משנה, ממילא נצטרך לנקות אחריו בין אם תהיה קצרה או ארוכה. הגזעים הלא משירים לא היו ברפרטואר מבחינתי כי אני לא כל כך מתחברת לאף אחד מהם.


יוצר קשר – רציתי כלב חברותי בצורה יוצאת דופן, שיביע עצמו בשפת גוף רהוטה וידבר כלבית ואנושית שוטפת. שאנשים יוכלו להתחבר אליו בשנייה ושייצור עם האחר קשר.


אוהב/טולרנטי למגע – רציתי כלב שיאהב להתחבק. נכון, כלבים בעיקרון לא אוהבים להתחבק, זה מלחיץ אותם ועושה להם לא נעים. אבל אפשר ללמד כלב לאהוב את זה. ורציתי כלב שיהיה עם סף רגישות גבוה מאוד יחסית, כך שלא יילחץ מליטופים חזקים או מהחזקה/חיבוק.


אפס אגרסיביות – זה היה קריטריון חובה מבחינתי. לא משנה מה עושים לו, לא משנה מה לוקחים לו, לא משנה איפה נוגעים בו, הוא לא יגיב באגרסיביות. רציתי כלב שיודע להדגים את כל השלבים הראשונים בסולם הסטרס כדי שאני אוכל לקרוא אותו מספיק מוקדם ולהפסיק סיטואציות בטרם תהפוכנה לאלימות.


ספורטיבי? – מאוד קסמה לי המחשבה לקחת את הכלב שלי לחוגי כלבנות. לעשות איתו אג'יליטי, פריסבי וכו'. מאוד רציתי כלב שיאהב את זה וייהנה מזה ואולי יוציא גם אותי מהבועה שלי תוך כדי.


אימוץ או רכישה? – או. פה נשאלת השאלה האמתית. לאחר כל המחשבות הגעתי למסקנה שמה שאני צריכה הוא כנראה בורדר קולי. אבל כאלו? מוצאים רק גזעיים... איפה ראיתם בעמותה לאחרונה בורדר קולי לאימוץ?




נכתב על ידי hanyou , 25/6/2018 23:18  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של hanyou ב-25/6/2018 23:14
 



מאוחר מאוחר בלילה



השעה מאוחרת, אבל ישנתי הרבה. למעשה, את רוב השעות אתמול ועד מאוחר הבוקר ביליתי בשינה. כלומר, בלי לספור את הפעמים שקמתי אליו בלילה.


אני מסתכלת עליהם בדקות האחרונות - היא בקרוב (אם לא כבר), בת שלוש, הוא כנראה בן 9 חודשים. הם ביחד שבועות ספורים, ומסתדרים כל כך יפה האחד עם השני. כמובן, מדי פעם יש ריבים קטנים. מדי פעם הם רבים עם ראש הבית - החתולה - אבל היום ברובו שקט.


הוא עדיין לא גמול, על אף גילו. גם היא לא הייתה כשהיא הגיעה אליי, אם כי אין ספק שנסיבות החיים העגומות שלהם נותנות להם קצת קרדיט בנושא. אני זוכרת איך פחדתי כל כך איתה שבחיים לא תיגמל, שלעולם לא תלמד להתאפק. היום היא עושה את זה היטב וגם יודעת לבקש כשהיא צריכה או רוצה לצאת. הוא? עוד דרך ארוכה לפניו.


אתם מבינים, הם לא הכלבים הראשונים שהייתם מעלים על דעתכם לאמץ. לא עקב תוקפנות, לא. אין עצם אלימה אחת בגופם (בלי לספור ריסונים של חינוך, מבחינתם זו אינה אלימות וגם מבחינתי לא, כל עוד אף אחד לא נפצע). מבחינה התנהגותית הם מלאכים על ארבע רגליים. ובכן, בערך, כמעט ארבע רגליים.


אבל אולי כדאי שאתחיל מההתחלה. אתם תמשיכו לקרוא ואני... אני אמשיך להתבונן בהם, כמה שהם מושלמים, על כל המורכבויות הנפלאות שלהם.



רונה:


אני מטפלת בעזרת בעלי חיים, או יותר נכון בנקודת הזמן ההיא, הייתי סטודנטית שנה שלישית בתכנית התלת שנתית להתערבויות טיפוליות בעזרת בעלי חיים של מכון מגיד מטעם האונ' העברית. שם ארוך ופלצני, אבל משהו שצריך לעשות אם רוצים להתקדם בתחום לאנשהו. מה שזה בתכלס אומר, זה שהייתי כבר אחרי שנה של התנסות בטיפול ותחזוקת פינת חי, ואחרי שנה נוספת של סטאז' תוך כדי הלימודים העיוניים בטיפול. השנתיים האלו עברו עלי בשתי פינות חי נחמדות ומתוחזקות היטב עם תנאים טובים באופן יחסי לבעלי החיים שגרו בהן, אבל עם טעם של "זה לא מספיק זה".


כסטודנטית המתחילה שנה שלישית עוד לא הייתה לי גושפנקה לומר מה נכון ומה לא, אבל הייתה לי הרגשה לאן הלב שלי לוקח אותי. והוא אמר לי לא לעשות עוד שנה בפינת חי, לא בצורה שבה רובן נראות היום. בעלי החיים שם לא בהכרח נהנים מהתקשורת עם האדם, ורובם חיים בכלוב שאולי מתאים מבחינת התנאים המינימליים הקבועים בחוק – אבל רחוק משמעותית מהאידיאל עבור אותה חיה. וכי איך ניתן לטפל בעזרת חיה שלא מקבלת את השכר המגיע לה על עבודתה? הלב שלי אמר לי לא. לא שוב, לא עוד. בפעם הבאה שאעבוד עם חיות קטנות זה יהיה בתנאים שלי, בהשגחה שלי, כמו שאני רואה לנכון. אז מה עושים במצב כזה? עוד חצי שנה מתחילה שנת הסטאז' האחרונה ולא מצאתי מקום או חיה שתעזור לי. לגדל ארנבון? אוגר? עכברון פנדה? אולי חולדת ספינקס? לא הצלחתי לשכנע את עצמי שלנייד חיה קטנה כזו בכלוב קטנצ'יק כשאין לה מושג מה קורה לה ולמה יהיה רעיון טוב.


הלב לחש – הגיע הזמן שיהיה לך כלב... עכשיו זה ה-רגע.

המוח אמר – אבל הוא לא רוצה, הוא מעולם לא רצה חיה אצלנו בבית.

הלב ענה, קצת יותר חזק – הוא יבין. כמו שהוא הבין עם החתולה. הוא יבין שאת צריכה את זה כדי להתפתח מקצועית.

המוח השיב – איך אסביר לו כך שיסכים?

הלב, בשלו, התעקש – תאמרי שאלו הדברים וזהו זה. עכשיו את צריכה כלב. עכשיו!


אחרי שלוש שנים של הורות לחתולה מקסימה, הבנתי שאם אני רוצה שיהיה לי סטאז' ואם אני רוצה לעשות אותו בצורה שבה אהיה שלמה עם עצמי, הגיע הזמן לקחת את האחריות העצומה הזו שנקראת כלב.


אבל מאיפה מתחילים? איך עושים את זה? יש חתולה בבית וגבר שלא ממש מת על הרעיון. הוא התנה את הבאת הכלב בכך שנגור בבית עם חצר, ואנחנו גרנו בקומה חמישית עם מעלית. מה עושים?


התחלנו מלמצוא בית עם חצר. והשאר בא בהמשך.


 


נכתב על ידי hanyou , 24/6/2018 01:14  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של hanyou ב-25/6/2018 22:19
 





Avatarכינוי:  hanyou

בת: 36

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
29,897
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , עבודה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לhanyou אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על hanyou ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)