לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

The Silent Gallop


Life is a race, and I cannot keep the pace, so silently I gallop, revealing my trace


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2006

אוף, איזה מבאס זה


שאני כמעט ולא מעדכנת בזמן האחרון...

יש לי כל כך מעט זמן כדי להספיק כל כך הרבה דברים, עד שסדרי העדיפויות שלי משתנים מן הקצה אל הקצה...

ויש מחר סרט ממש טוב בייס שאסור לי להפסיד ואני אכן אפסיק אותו כי אני אהיה בעבודה כשהוא ישודר...

לפחות את החברים שלי עוד יוצא לי לראות.

אופק וחן יצאו היום לשיט בים התיכון. נועה ואני כתבנו להם מכתבי הפלגה אתמול. אני באמת מקווה שהם יהנו.

מטיאס באילת, אני מקווה שגם הוא נהנה ולא נצלה שם מחום ושעמום...

ואני? אני ממשיכה לעבוד. וזו אף עבודה ששכרה בצידה! 21.5 ש"ח לשעה לגילי זה סכום מכובד למדי, ואני טוחנת שעות (כל יום משבע עד שש זה הרבה זמן...).

בסופו של דבר, חלילה, עוד יהיה לי כסף :P.

אבל זה תופס לי הרבה זמן מהחיים וזה מעייף וזה מתיש ובכל זאת אני עושה את זה.

קיבלו אותי לאוניברסיטת ירושליים, וגם לבר אילן. אני ממש ממש רוצה להתקבל לחיפה, אבל עוד לא הגיעה תשובה מהם כרגע. אני לאט לאט מתחילה לחשוד שמא אני באמת אסיים בירושליים... כבר שיבצו אותי שם למעונות בכפר הסטודנטים.

 

לפתע תפשתי את זה. אני בת שמונה-עשרה, ואני הולכת ללמוד באוניברסיטה. אנשים בני עשרים פלוס, אפילו בני שלושים, עושים את זה בדרך כלל! והנה אני, שרק סיימתי תיכון, שעדיין מוגדרת כנהגת צעירה (שלא לדבר על חדשה), שרק התחילה ללמוד מה זאת אומרת לעבוד בשביל הכסף שלה - אני הולכת להתחיל ללמוד באוניברסיטה!

זה כל כך מוזר לי... שמעתי סיפורים על נערים ונערות שבגיל שמונה-עשרה כבר חיו מחוץ לבית. סבתא שלי חיה לבדה מאז שהייתה בת ארבע-עשרה. בדרך כלל הדברים האלה קורים מסיבות לא טובות במיוחד, אבל הנה אני עומדת לחיות במעונות על רמה, ללמוד באוניברסיטה, והכל כשאני עוד כל כך צעירה...

זה גורם לי אושר רק המחשבה על זה, ועם זאת מעט צער על זה שהחיים מתקדמים לי כל כך מהר... אני מתחילה להבין שברגע שיוצאים מביצת התיכון, מתחילים לטוס במהירות האור!

זה כזו התנגשות בין רגשות שבא לי לבכות משני הכיוונים. אבל בסך הכל, אם אני לא חושבת על זה הרבה, אני אופטימית :)

המילה האהובה עלי לפוסט הזה היא: אוניברסיטה. בבקשה שיהיה לי חיפה...

שלכם,

hanyou

נכתב על ידי hanyou , 25/9/2006 20:17  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של great nothing ב-27/9/2006 11:45
 



תאונה


משאית נכנסה בי ביום שישי האחרון. מה זאת אומרת נכנסה? זאת אומרת שאני קצת מקצינה את זה. עמדתי לצאת מהכיכר, והמשאית עמדה ממש ביציאה. מאחר וחסמתי את כל הכיכר (או יותר נכון, המשאית חסמה ואני הייתי באמצע), כולם התחילו לצפור. ומאחר ואני רציתי לצאת משם, החלטתי לעקוף באלגנטיות את המשאית החונה שלא כחוק, ולהמשיך לנסוע כדי להביא פתק החלפה מהסופר פארם לבושם שההורים שלי קנו למישהי.

על כל פנים, התחלתי בעקיפה, כשלפתע - המשאית החליטה שזה יהיה טוב ונחמד לזוז. האמת, זה היה יכול להיות רעיון נחמד. הבעיה - היא שכחה שכשהיא תעשה זאת, היא תדרדר טיפה עלי לפני שתתחיל בנסיעה קדימה.

וככה נוצר לאבא חור בכנף הימנית של האוטו. המשאית אפילו לא שמה לב שהיא קרעה את הפח, והמשיכה לנסוע. אם הייתי בעלת טיפה יותר נסיון, הייתי עוצרת את הנהג ולוקחת פרטים, אבל מאחר והייתי פשוט בשוק כל מה שעשיתי היה לחנות מהר בחניה של הסופר (החניה הכי קרובה), ולהתחיל לבכות על הנזק. זה נראה כאילו האוטו פצוע וזה כואב לי.

בגלל זה גם פספסתי הזדמנות לצאת עם החברים שלי.

היינו אמורים לקחת את האוטו היום למוסך, ובגלל זה התעכבנו בעבודה. הייתי אמורה לצאת היום לסינמה סיטי עם אופק ועוד אנשים לראות איזה סרט שהם יחליטו, אבל פספסתי את זה.

ולא רק שלא לקחנו את האוטו, עכשיו אני גם מרגישה רגשות נוראיים כי פספסתי יציאה טובה =\.

וזה מרגיז, כי אני צריכה ללכת לישון מוקדם כי אני קמה מוקדם. ובעצם אני מפספסת את כל הכיף. אז מה אם אני מרוויחה הרבה כסף? אז מה אם יש לי עבודה מובטחת בכל יום? אז מה? אני מפסידה את הזמן שלי עם החברים שלי...

ידעתי שזה יבוא בסופו של דבר...

אוף.

אוף אוף אוף.

hanyou

נכתב על ידי hanyou , 11/9/2006 22:18  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של hanyou ב-21/9/2006 23:18
 



אחד אחרי השני


המורה שלי לספרות אמרה לי שאין כזה דבר - "אחד אחרי השני". זה נגד הטבע. הרי האחד לא יכול ללכת אחרי השני, השני חייב ללכת אחרי האחד, כי הוא שני אז הוא בא אחריו. במקום זה היא הכריחה אותי להשתמש בביטוי "זה אחר זה" בכל החיבורים שלי בחטיבה. וכשסיימתי את החטיבה המשכתי לכתוב "זה אחר זה" גם בתיכון רק מתוך הרגל.

היום אני בכוונה כותב "אחד אחרי השני" כי אני הוכחתי לעצמי שזה כן קיים בשנה האחרונה של התיכון.

היה לי חבר ממש טוב במשך הרבה מאוד זמן. הוא היה מסוג האנשים שהיה רשום עליהם "קרבי" על המצח באותיות של חותמת צבאית. כל המשפחה שלו הייתה כזו. אבא שלו היה תת אלוף בחיל האוויר, האח הבכור היה בחטיבת גולני והאח האחר אפילו הצליח להגיע לסיירת מטכ"ל - בטח בזכות קומבינות מאבא שלו. כבר כשהיינו בכיתה ט' חשבנו כמה מגניב זה יהיה להתגייס ליחידה קרבית מובחרת כמו האחים הגדולים שלו. גם אני דיי נשאבתי לתוך זה דיי עמוק. המשפחה שלו גם "הרעילה" את שנינו בכל החרא הקרבי הזה, עד שהיינו כל כך מלאים בזה שלא יכולנו להתאפק עד ליום הסיירות הראשון שלנו.

אבל אז קרה משהו רע מאוד.

יום אחד ישבנו אצלו בבית וראינו ספורט אתגרי בטלוויזיה. טחנו פופקורן והבטנו באנשים משוגעים עושים תרגילים לא אנושיים על אופני BMX חדישים במשך משהו כמו שלוש שעות. כשקמתי ללכת הביתה כבר היה חושך בחוץ, ומכיוון שהדרך מאצלו עד לבית שלי זה משהו כמו חצי שעה, כשהגעתי היה כבר יחסית דיי מאוחר.

"איפה היית?" אמא שלי שאלה.

"אצל חבר." עניתי לה.

"באמת? זה מוזר, הוא הרגע התקשר. הוא לא נשמע טוב במיוחד, אני חושבת שהוא רוצה לדבר איתך בדחיפות."

חשבתי לעצמי: מה כבר יהיה לו לומר לי? אבל בכל זאת הרמתי טלפון בחזרה.

אפילו לא היה צליל חיוג, הוא ישר הרים וברקע שמעתי זעקות שבר של אמא שלו, וקולות זרים שניסו להרגיע אותה. שאלתי אותו מה קרה, והוא אמר לי במין קול חלול כזה ששני חיילים במדים דפקו הרגע בדלת ובאו להודיע להם שהאח האמצעי שלו - אותו אחד מסיירת מטכ"ל - נהרג בפעילות מבצעית סודית כלשהי. הייתי המום. הקול שלו היה כל כך אדיש - אני חושב על זה עכשיו ומבין שהוא פשוט עוד לא הצליח לקלוט את זה אז, כי אחרי זה הוא בכה כל כל הרבה...

אחיו הובא למנוחות ונקבר בבין הקברות הקרוב אלינו, בחלקה צבאית ליד הרבה קברים דומים. איכשהו הגעתי לשם למרות שלא ממש רציתי לעשות את זה כי זה דיי שובר בנאדם לראות פרצופים מוכרים שבדרך כלל מחייכים, כשהם שבורים, אדומים ונפוחים מבכי ומצער ומיגון.

משהו כמו חודשיים אחרי זה אמא שלו נפטרה. אומרים שזה כנראה היה מדיכאון. היא הפסיקה לאכול, הפסיקה לתפקד בבית ולא יצאה יותר. לאט לאט היא גוועה, לא משנה מה ניסו לעשות למענה. היא פשוט איבדה את הרצון לחיות אחרי שהבן האהוב שלה - ככה החבר שלי סיפר לי - הלך לתמיד.

באותו יום שבו היא נקברה בחלקה המשפחתית, ליד פיסת אדמה בתולית שחיכתה לבעלה, הבנתי למה המורה שלי לספרות טעתה ואני צדקתי. הנה מקרה קלאסי שבו זה שמגיע ראשון - אמא של חבר שלי - הולך אחרי זה שמגיע שני - אח של חבר שלי.

ומאז התעקשתי להשתמש בביטוי "אחד אחרי השני". כי מעובדות לא מתעלמים.

 


 

טוב, זה יצא פסימי משהו לא? דווקא לא תואם את מצב הרוח שלי, אבל מורה לספרות מביה"ס שלי אמרה לי שאין כזה דבר "אחד אחרי השני" לפני שנה כשהייתי בסדנאת כתיבה. מאז רק חיפשתי דרך להפריך את זה ועכשיו כשמצאתי אחת, אני מרגישה שלמה עם זה שזה כן קיים. אני חושבת שאני אשלח לה את זה. כדי להראות לה שזה אפשרי.

אני לא באמת פסימית, זה פשוט משהו שהייתי חייבת לכתוב, כמו מודל השמיכה.

המילה האהובה עלי לפוסט הזה היא: עובדה. באמת אין מה להתווכח עם עובדות...

שלכם,

hanyou

נכתב על ידי hanyou , 7/9/2006 02:31   בקטגוריות יצירתיות לשמה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של hanyou ב-10/9/2006 20:16
 



מודל השמיכה


לו ולה היו בעיות. לא מההתחלה כמובן, אך הן התפתחו עם השנים. הוא - גאון מחשבים בחברת היי-טק תורנית. היא - יועצת ארגונית באותה חברה. הם נפגשו, הכירו, יצאו ביחד והתחתנו בזכות העבודה. למען האמת, הוא הוציא מן הכוח אל הפועל כמה מן ההצעות היותר טובות שלה. ההחלטה הטובה ביותר שהם עשו, עם זאת, הייתה להתחתן.

אולי זה היה קצת פזיז. בכל זאת, שניהם בני עשרים וחמש, מכירים זמן קצר יחסית ועדיין לומדים באוניברסיטה מקצועות שונים אבל הם החליטו לעשות את זה בכל זאת. אהבתם בערה כמו אש.

החתונה הייתה מהודרת. הרבה אורחים, הרבה חברים וקרובים ורחוקים, הרבה שמחה. ירח הדבש שקבעו לעצמם היה בצימר באיזו חלקת טבע בתוך המדינה - לא משהו רציני כמו חו"ל, אבל לא פחות מהנה. נדמה שלא היו מאושרים מבני הזוג הללו, והם חיו באושר ועושר. ואז נגמרה השנה השלישית לנישואיהם.

באותו זמן, האהבה הפכה לשגרה, הלימודים הפכו למטרד שעמד להסתיים והעבודה הפעה לאמצעי להשגת המטרה, שהייתה כמובן רווחה כלכלית. הם נאלצו לתמרן בין המבחנים הסופיים, העבודה והנישואים כדי להצליח לעבור ארוחת ערב בלי להתווכח. כן, להתווכח.

כמו שקורה הרבה פעמים ככל שהזמן עובר, האהבה הפרועה נרגעת קצת ומפסיקה לעוור, עד שניתן לראות את כל הדברים הקטנים והמעצבנים שלא שמנו לב אליהם קודם בבן או בבת זוגנו. לגביה - הוא תמיד שכח להוריד את מושב האסלה, היה עסוק מדי בעבודה בחברה חדשה ובהקמת עסק עצמאי מהצד - כאילו לא מספיק לו לקפוץ ממקום אחד לאחר בנסיון להשיג משרה גבוהה יותר ביחס לביקוש הרב שהיה לו.  לגביו - היא הייתה זועפת ונוחה לרגוז ולצעוק, שלא הסכימה להפסיק לערוך את חשבונות הבית בשביל להשתעשע איתו קצת, ותמיד הייתה עייפה מעבודתה הרגילה במקום הישן שנהיה קטן מדי בשבילו.

לא היו להם ילדים ולכן לא הייתה להם בעיה לישון בנפרד. הוא עבר לספה עם כרית ושמיכה, והיא נשארה במיטה עם מצעים משלה. ואז הגיעה החלטה טובה נוספת מצד השניים - פגישות אצל יועץ נישואין.

הם הגיעו לפגישות אחת לשבוע, במשך חמישה חודשים, ניסו ללבן נושאים חמים מהשבוע החולף ולהגיע למסקנה מדוע הפסיקו להיות מאושרים זה עם זו. בסופו של דבר, הגיעה פגישה אחת שבה חלה התפנית. היועץ, שדגל בכך שאין לדבר אליו ישירות מכיוון שהדבר גורם לאי התמודדות עם הבעיה, ולכן יש לפנות לבן או לבת הזוג, הביט באישה כשזו פתחה את פיה לדבר.

"בעלי," היא אמרה, "אם יש דבר אחד שעצבן אותי ומעצבן אותי עד היום, הרי שזוהי עצם העובדה שבכל פעם שהיינו הולכים לישון ביחד, במהלך הלילה היית מסתובב כל כך הרבה, עד שכל השמיכה הייתה נגררת ממני אליך. הייתי שוכבת בקור עד שנרדמתי, ולך כלל לא היה אכפת."

פניו ההמומות של הבעל הבהירו ליועץ שיש פה כנראה מעבר למה שאמרה האישה. "מה דעתך בנושא?" שאל היועץ את הבעל.

"אשתי," פתח הבעל, "הרי את יודעת טוב כמוני שבשעה שדבר כזה קרה ישנתי. זוהי הפעם הראשונה שאני שומע על כך. פעמים רבות הייתי מתעורר בלילה, רואה אותך מכורבלת בתוך עצמך מרוב קור, ואילו השמיכה זרוקה עלי כאילו לא רצית בה כלל. מובן שמיהרתי לכסותך בכל פעם שקרה הדבר, אך לא קרו מקרים רבים בהם התעוררתי, ככל הנראה. מאחר ורבנו פעמים רבות, הנחתי שמרוב כעס העדפת לא לישון תחת אותה שמיכה עמי ולכן השלכת אותה עלי. חשבתי להפסיק לכסותך שוב, אך לא יכולתי לראות את גופך המקורר שוכב חשוף כך ללילה. לכן החלטתי לעבור ולישון בספה, כך שלך תהיה שמיכה משלך ולא תצטרכי לחלוק בה איתי."

עיניה של האישה נפערו בתדהמה, והיועץ היה בטוח שפריצת דרך מתקרבת.

"אני... אני לא ידעתי על כך..." אמרה. "ולחשוב שנזפתי בך קשה כל כך בכל פעם שקרה הדבר..." קולה הפך חמים. "אני מצטערת." אמרה וקצהו של חיוך נשתרבב על שפתיה.

"ובכן, אני רואה ששניכם נפלתם קורבן לאי הבנה." אמר היועץ, פוצה את פיו לראשונה באותה פגישה. "שניכם לא ידעתם על מעשיו של האחר בעת שישנתם, למרות שרציתם רק בטובתו."

"מדוע לא הערת אותי כשזה קרה?" שאל הבעל.

"לא רציתי לעשות זאת. בפעמים שהיה קורה הדבר, היית כמעט תמיד אחרי יום עבודה קשה, באותם הימים לרוב רבנו לפני השינה. אתה היית ישן שינה כל כך עמוקה, עד שלא העליתי על דעתי להעירך."

עיניו של הבעל התרככו. "אני מצטער." הוא אמר. "אשתדל לשים לב יותר לתנועותי בלילה. ובכל זאת אם ישוב מצב כזה, אל תחששי להעיר אותי, אשתי. כשלך לא טוב ואני לא יודע על כך, הדבר יכאב לי פי כמה כשאגלה, מאשר אם תאמרי לי מראש."

"וכשארצה להעיר, אמצא מילים יותר חמות ואוהבות מאשר צעקות נזיפה והטחות אשמה מרחיקות לכת." השיבה האישה.

"אם אוכל להפריע," אמר היועץ בנימה מבודחת, "אני חושב שלא נזדקק לעוד פגישה. קחו את מודל השמיכה עמכם לכל תחום בחייכם. בכל פעם שתיתקלו בנושא לוויכוח, עצרו וחשבו האם אתם יודעים את כל העובדות. היו גלויים זה  עם זו וחשפו את רגשותיכם האמיתיים בנושא המדובר. אני מבטיח לכם שכמו שפתרתם את הנושא הזה ללא עזרתי, כך תוכלו לפתור את כל בעיותיכם האחרות.

 


 

הא, כן... אני שופעת מושר השכל. ממש איזופוס הצעירה :).

מצטערת על חוסר תשומת הלב. הייתי אצל מטיאס בירושליים בחמשו"ש האחרון. היה נהדר.

הקניונים שם לא משהו, למרות שקניתי משחק מדהים בחמישה שקלים ("הכל בדולר"), שאח שלי מת עליו.

קליק זה סרט ממש ממש יפה.

גן החיות התנכ"י זה גן חיות מגניב!

GPS זה מכשיר קטן ונחמד עם קורטוב זדוניות אבל נסלח לו.

הכבישים בירושליים מקורם בשטן. מי שמע על נתיב באמצע הכביש שמיועד לתחבורה ציבורית בלבד?! (אולי מי שגר בעיר הגדולה ולא בפריפריה כמו פרדס חנה כרכור שהדבר הקרוב ביותר אליה שמוגדר כ'עיר' זה חדרה).

מטיאס וניר הם הכפרותעליהם הכי גדולים בעולם!

אני עדיין לא מאמינה שבמשך יומיים שלמים (שישבת), היה לנו אוטו לנסוע בו לגמרי לבדנו ברחבי ירושליים!

 

אני אקרא עדכונים בקרוב, לא לצפות להרבה כי העבודה תופסת את רוב שעות הערות שלי...

המילה האהובה עלי לפוסט הזה היא: שמיכה. ההשראה נחתה עלי פתאום :).

שלכם,

hanyou

נכתב על ידי hanyou , 4/9/2006 19:24   בקטגוריות יצירתיות לשמה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של hanyou ב-6/9/2006 10:08
 





Avatarכינוי:  hanyou

בת: 36

Google: 

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
29,897
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , עבודה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לhanyou אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על hanyou ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)