לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

יומן אבטחה

בלוג אבטחת מידע. עדכונים, עניינים, חדשות ופרסומים. הכל מכל בכל בנושא אבטחת מידע. ופרטיות.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2009

בשביל לתפוס רוצח, אעשה הכל


המשפט שבכותרת הוא המייצג הנפוץ ביותר בעד המאגר הביומטרי. ובאמת, מי יכול להתמודד עם טיעון שכזה, מי מאתנו היה רוצה לראות אנס או רוצח מסתובב חופשי, כאשר אנו יודעים בוודאות שניתן היה להכניס אותו לכלא.
המממ.... יודעים בוודאות? מעניין....
האם אנו יודעים בוודאות מיהן משפחות הפשע? כן. האם טביעות האצבעות שלהם נמצאות בין 800,000 טביעות האצבע הקיימות במאגר המשטרתי? כן. האם המשטרה מצליחה להכניס אותן לכלא? לא.
האם אנו יודעים בוודאות מיהם הפוליטיקאים המושחתים? כן (לפחות המשטרה טוענת שהיא יודעת). האם טביעות האצבע שלהן נמצאות במאגר? לא ברור, אך הן לא נחוצות. האם הפרקליטות מצליחה להרשיע? לא.
בעת דיווח על גניבת רכב, האם המשטרה לוקחת טביעות אצבע מהרכב? לא. מדוע? כיוון שאין מספיק כוח אדם להתעסק עם כל הגניבות הללו.

הטענה הכללית כאילו במשטרה ישנם מאות תיקים פתוחים התלויים על סמך טביעות אצבע שנמצאו בזירה והן העדות היחידה לקיומו של פושע עלום לא הוכחה ולמעשה לא נטענה (לפחות לא על פי תזכיר החקיקה, הצעת החוק או הפרוטוקולים שקראתי). מעיון בנתונים שהמשטרה מפרסמת לא מצאתי שום דרך לגלות את הנתון הזה ואני לא בטוח שהוא בכלל קיים. למעשה, ניתן לטעון טענה הפוכה, לפיה אינפלציה של טביעות אצבע בחקירות פליליות תוביל לפגיעה בעבודה המשטרתית עקב יצירת מעמסת יתר למשטרה (אם הבנתי נכון את דוחות המשטרה, כיום שליש מהטביעות מאותרות במאגר, כך שעליה למאה אחוז פירושה הכפלה ויותר של כמות החשודים לראיין). אני מודה שאני רחוק מתחום ההתמחות שלי ואשמח אם שוטרים, חוקרי מצ"ח (שניהם, בעבר או בהווה) ועורכי דין פליליים יאירו את עיני. האם בכלל ישנה משמעות לקיומו של מאגר ביומטרי בכל האמור לקידום חקירות או שבפועל התרומה תהיה זניחה עד לא מורגשת? אפשר לנסח את השאלה בצורה שונה - מה צריך כיום, עוד 200 עובדים במשרד הפנים או עוד 200 שוטרים? ברור שהדברים באים האחד על חשבון השני.
נכתב על ידי , 29/7/2009 20:22   בקטגוריות מאגר ביומטרי  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

גיל: 49




65,157
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעומר טרן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עומר טרן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)