לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

יומן אבטחה

בלוג אבטחת מידע. עדכונים, עניינים, חדשות ופרסומים. הכל מכל בכל בנושא אבטחת מידע. ופרטיות.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2006

Offshoring, אבטחת מידע, מגזר ההייטק וחברות גלובליות


Offshoring הנו ההוצאה של פעילות ליבה ארגונית לביצוע במדינה בה כוח האדם זול יותר. מיקור חוץ גלובלי, בקיצור. מגמה זו נחשבת אחת המגמות המאיימות על מגזר ההייטק הישראלי, עקב תחרות עיקשת (וזולה) מצד מדינות אסייתיות, כדוגמת הודו. חברת המחקר Forrester מעריכה כי ההאטה בפעילות Offshoring (אגב, יש לזה מונח חדש - BPO. הקיצור - Business Process Outsourcing) בהודו תחמיר, ממגוון שיקולים, כשהמוביל בהם הוא אבטחת מידע. לאחרונה היו מספר דליפות מידע של חברות גלובליות המעסיקות בהודו, כשהאחרונה שבהן היא גניבה של כשניים וחצי מיליון שקל מלקוחות HSBC על ידי מוקדן Call Center בהודו (ידיעה). המקרה של HSBC חמור יותר, כיוון שמדובר במה שקרוי בתעשיה Captive BPO, כלומר HSBC העסיקה וגייסה ישירות את העובדים ולא לקחה קבלן חיצוני באיזושהי התקשרות רופפת.

 

מה ההשלכות לישראל? גם אנחנו מהווים סוג של Offshoring לחברות גלובליות. בישראל המודעות לאבטחת מידע נמוכה ותקלות כאלה עלולות לקרות גם פה. יותר מהונאה אני מניח שתקלות מסוג של גניבת קניין רוחני, על ידי עובדים העוברים ממרכז פיתוח של חברה אחת למרכז פיתוח של חברה אחרת.

 

עוד נתון שחשוב לשים לב אליו הוא שלאור כל אירועי גניבת המידע בארצות הברית, סביר כי נראה חברות אמריקאיות שמות דגש על היבטי אבטחת מידע. מנהלי אבטחת מידע ישראלים, בייחוד בחברות שפועלות בארצות הברית, אך גם באירופה (האירופים מאוד חרדים להגנה על מידע פרטי, כמוגדר בחוק הגנת הפרטיות), צריכים לשים לב לדברים הללו היום יותר מתמיד, כיוון שהם ניצבים בפני סיכון עסקי חדש שחורג מהנזק שעלול להיגרם מחשיפת מידע נטו.

 

נכתב על ידי , 16/7/2006 08:50   בקטגוריות אירועי אבטחה וכדומה, כלכלת אבטחת מידע, ניהול אבטחת מידע  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

גיל: 49




65,157
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעומר טרן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עומר טרן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)