לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

יומן אבטחה

בלוג אבטחת מידע. עדכונים, עניינים, חדשות ופרסומים. הכל מכל בכל בנושא אבטחת מידע. ופרטיות.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2006

פשיעה כלכלית מקוונת? בעיית המשחקים המקוונים


בידיעה מלמהנט כתוב כי Blizzard הקפיאה 59,000 חשבונות משתמשים שעסקו בכריית זהב במשחק World of Warcraft. כריית זהב הנה תהליך בו משתמשים מייצרים לעצמם הרבה מאוד זהב מקוון ומוכרים אותו בכסף אמיתי לשחקנים אחרים המעוניינים בו. כריית זהב אסורה על פי הכללים של רוב המשחקים המקוונים, כיוון שהיא מפירה את האיזון הפנימי של כלכלת המשחק.

 

 

הנושא של כריית זהב עשוי להיחשב לבעיית אבטחה, אם כי מקריאה במספר מקורות לא גיליתי עדיין תהליך של ניצול פרצות אבטחה ברמת היישומים. כריית זהב מבוצעת על ידי ניצול פונקציונליות המשחק ובהיבט זה דומה יותר להונאה במובן שרואי חשבון רואים לנגד עיניהם יותר מהונאה אבטחתית המבוצעת על ידי ניצול מפגעים טכנולוגיים (ועדיין, זו בעיית אבטחה).

 

כמו כל תחום שיש בו כסף, גם תחום זה התמסד. הנושא של כריית זהב התחיל בכלל בתור איזה תחביב צד של כל מיני שחקנים, אך בשנים האחרונות הפך לתעשייה אמיתית. בסין כריית זהב הפכה להיות תעשיה משגשגת המעסיקה עשרות אם לא מאות אלפי אנשים. במקום לתפור סנדלים הם הורגים מפלצות במשחקים וכנראה שגם השכר טוב יותר (שלא לדבר על תנאי העבודה המשופרים (כנראה). כמו כל ארגון עסקי, גם שם יש את שחקני הקצה שתפקידם לפתח דמויות מקוונות ולאסוף כסף, מנהלים שמפקחים על השחקנים ואנשים שתפקידם לאתר קונים פוטנציאליים. יש מחיר לזהב, אך גם יש מחיר לדמויות מפותחות (למי שרוצה לדלג על מספר שנים של השקעה ולקנות דמות עם יכולות מן המוכן).

 

מבחינה אבטחתית זו סוגיה מעניינת. כנראה שבמקרה של Blizzard החשבונות שנחסמו היו ברובם של תוכנות שמשחקות באופן אוטומטי בשם המשתמש. בכל מקרה, רוב הגניבות הן פשוט שחקנים אחרים (רובוטים או אנושיים) שמשחקים במשחק ואחר כך מוכרים את פירות השקעתם. האם זו גניבה? לא ברור. ללא ספק זה מפר את האיזון הפנימי של המשחק ומכיוון שכך זה מייצר בעיה עסקית לחברות המשחקים. זה הופך את זה לבעיית אבטחה.

 

מבחינת מניעת תהליכים כאלה כנראה שבשלב זה מוצו היכולות ולכן החברות מתמקדות באיתור תהליכים מסוג זה, במתכונת של רשויות למניעת הלבנת הון. כנראה שנושא צבירת ההון הוא סוגייה מבחינת המוכרים, כיוון שיש פער זמנים בין כריית הזהב למכירתו בעולם האמיתי ויש צורך באגירת כספים ודרך צבירת הכספים נעשה האיתור שלהם. ב-Ultima עשו זאת על ידי שימוש בהמחאות. כתוצאה החברה חסמה את המנגנון (ואגב כך השמידה כנראה סכום השווה ל-21 מיליון דולר בעולם האמיתי).

 

נכתב על ידי , 29/7/2006 10:39   בקטגוריות אירועי אבטחה וכדומה, משחקי מחשב  
הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

גיל: 48




65,156
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעומר טרן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עומר טרן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)