לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

יומן אבטחה

בלוג אבטחת מידע. עדכונים, עניינים, חדשות ופרסומים. הכל מכל בכל בנושא אבטחת מידע. ופרטיות.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2008

הפוליגרף, הפוליגרף של א' והמציאות


וכך כותב רביב דרוקר על פרשת קצב והפוליגרף המתחדש:
"הנקודה החשובה היא, שפוליגרף לא יכול לבדוק את הנפש, במילים אחרות, הפוליגרף יכול לבדוק את השאלה אם א' מספרת אמת כשהיא אומרת שקיימה יחסי מין מלאים עם משה קצב. הוא לא מסוגל לענות ולא מתיימר אפילו אם הייתה או לא הייתה הסכמה ליחסי המין הללו."
אז זהו, שרביב דרוקר - כמו רבים אחרים - טועה. הפוליגרף מסוגל למדוד תופעות פיסיולוגיות. הנחת היסוד של הבדיקה היא שלאמירת שקר תופעות פיסיולוגיות מסוימות. במידה וזה נכון הרי שזה היה נכון גם לשאלת ההסכמה. אלא שפוליגרף מודד תופעות פיסיולוגיות שמשויכות ללחץ. באופן עקיף הלחץ משויך לשקר וזו בדיוק הסיבה שפוליגרף אמין כמו פוליטיקאי מצוי. מה שמדהים אותי זה עד כמה עיתונאים אוכלים את הקשקוש הזה.
והנה מופיעה לה תוכנית ריאליטי חדשה - הפוליגרף. התוכנית תעניק מליון שקל למי שייצא דובר אמת. ראיתי דוגמא אחת מגרסת המקור, בה נשאלה המועמדת האם היא חושבת שהיא בנאדם טוב. בלי קשר למה שהיא ענתה (יצאה דוברת שקר), מי מאיתנו לא היה מהסס בשאלה כזו. כאשר אנו צריכים לענות תשובת "שחור לבן" כמו בתוכנית שכזו, ההססנות שלנו מתרגמת לשאלה "האם התשובה שענינו תעבור את המכונה" וזו מתרגמת לחוסר בטחון. חוסר הבטחון הזה הוא צורה אחרת של אותה חרדת שקר שמכונת הפוליגרף נועדה לאתר. כך שמספיק שלא נהיה באמת רגועים עם התשובה שלנו כדי שנחשב כשקרנים. אין לזה כל קשר לאמת. כמובן שהמתמודדים בתוכנית אינם מודעים לסוגיות אלה ובטוחים שאם רק לא ישקרו יזכו במיליון. בלי לדעת את הסטטיסטיקה אני מניח שאחוז הזוכים יהיה קטן משמעותית מאחוז דוברי האמת בתוכנית.

עוד על פוליגרף כאן וכאן
נכתב על ידי , 9/7/2008 20:29   בקטגוריות אבטחת מידע כללי, פרטיות  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

גיל: 48




65,156
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעומר טרן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עומר טרן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)