כינוי:
אחת שמכורה לצילום! בת: 33 תמונה
RSS: לקטעים
לתגובות
<<
ינואר 2008
>>
|
---|
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | | |
הבלוג חבר בטבעות: הוסף מסר |
פוסטתמונות מטיול גיבוש כיתות י' 2008
ב15.1-16.1 יצאנו כל שכבת י' 11 כיתות. שבכל כיתה יש 38 תלמידים ו4 כיתות ממגמה הומנית עם 15 תלמידים, לנגב!. היינו באזור יער רביבים, יער חוואים, פארק גולדה(איפה שהייתי שנה שעברה בטיול שנתי שם),ונווה מדבר איפה שישנו שם באוהלים והיה שם גם בריכה מחוממת!.
הטיול היה כיף מאוד, הרבה פעיליות ספורט היו שם שהכיתה הזוכה נוסעת לחרמון, הכיתה שלי לא זכתה. באסה.
והטיול הזה באמת גיבש את כולם, בערב היה מסיבת ריקודים, רקדתי המון הוצאתי אנרגיות כמו שצריך, רקדתי עם המון בנים כל פעם מישהו אחר לחוד חח... גם עם כמה חברות עוד שהיו איתי בחטיבה, הכרתי כמה ידידים חדשים, חיזקתי קשרים עם ילדים מהשכבה... בקיצור היה כיף חבל על הזמן.
הטיול הזה באמת נתן לי הזדמנות להיות יותר עם השכבה, כי בהפסקות אין הרבה זמן להיות עם כולם.
והתמונות למטה בסוף הפוסט.
משהו לא קשור לפוסט שחשוב לי לציין...
אני מעכשיו הצלמת של אתר הביה"ס שלי, וגם אעזור למנהלת האתר לעצב אתר ביה"ס!.
כל טיול כמעט של בית ספר, או פעילות כלשהי אצלם ואפרסם באתר של התיכון שלי.
לפני כמה ימים, הייתה איזה הרצאה שרציתי לצלם את כולם לאתר ביה"ס, הם לא רצו וצעקו עליי ואחרי זה הרכז המגמה אמר:"הילה היא הצלמת הראשית עכשיו של אתר ביה"ס, אז אל תפריעו לה לצלם.היא אחראית, מקצועית ומוכשרת בגלל זה היא תצלם לרוב לאתר ביה"ס." נהייתי כולי אדומה!
בקיצור, נהיה לי שם טוב בביה"ס הזה חבל על הזמן.
אני גם עליתי יחידות!
יש אצלינו עוד משהו חדש בביה"ס(כמו כמעט כל הדברים שהם חדשים השנה...) שאני לא יודעת אם זה רק במגמה הומנית שאני נמצאת או לכל השכבה, שבמקצועות מתמטיקה ואנגלית יש יחידה שנקראת 3 יחידות מוגבר שזה בעצם כמו 3 יחידות וחצי, זה יותר גבוה מ3 יחידות, זה רמה מתקדמת של 3 יחידות כדי לעזור להעלות את כולם ל4 יחידות. וה3 יחידות הרגילות, הם מתקדמות בקצב איתי יותר ואנחנו פשוט מתקדמים יותר מהר בכיתה מ3 יחידות רגילות.
אז בקיצור עליתי ל3 יחידות וחצי באנגלית ומתמטיקה, אם לקרוא לזה ככה...וכן יש דבר כזה! לא יודעת באיזה עוד בתי ספר יש את זה.
בקיצור אני מקווה להיות השנה ב4 יחידות באנגלית ואני עוד אצליח!!.
טוב הנה התמונות מהטיול גיבוש כפי שהבטחתי. צילמתי 277 תמונות בדיוק, אך שאר התמונות שצילמתי לא אפרסם הכל כאן, אלא יש בשואו מי שלי את כל התמונות של ילדים מהשכבה שלי.מי שרוצה את השואו מי שלי שיבקש ממני במסנג'ר.
פשוט כאן אפרסם רק תמונות של נוף, כי אני לא רוצה שכמה ילדים מהשכבה פתאום יראו את עצמם במקרה פה בבלוג, ויגלו גם את הבלוג שלי לא נעים..
אז אל תשכחו להגיב!



אין כמו פארק גולדה. מקום יפה הא?






הנה תמונה שלי...


































אני באיזה משחק שאמורים לעבור את החבלים בלי לגעת בהם. ניסיתי לחשב איך לעבור חח

הבריכות שהיינו שם. נראה חלומי הא?



איזה חמודים...כמה סוסים וגמלים שהיו במקום נווה מדבר שישנו באוהלים













וזאתי עין של סוס

| |
צילומי טבע-מים, נחלים, מפלים, ים, מקווי ים ועוד.
צילומי טבע-מים, נחלים, מפלים, ים, מקווי ים ועוד.
לקוח מהספרים:
"מדריך לצילום טבע\דוד דרום"
"צילום המדריך החדש והמלא\ג'ון הג'קו"
"הצילום בצבע\לאונרד גנט"
העתקתי מה שרשום בשני הספרים, לפי נושאים שמתאימים סיכמתי,קיצרתי וחיברתי.
פעולות המים בנוף מאפשרת לצלם הטבע אפשרויות אין ספור של צילום מרתק. בכל שעות היום ובעונות השנה השונות, כשהתאורה משתנה ועוצמת זרימת המים משתנה.
את הים תעדיף לצלם כאשר הוא גועש קימעה. משברי חוף או גלים המתנצפים על סלע מוסיפים לסצנה חיות יתר. ים סוער באמת הוא מקור לצילום נהדרים, על גליו הענקיים, קצף הגלים ואווירת הסופה.
נצנוצי אור שמש- בזווית המתאימה מחיים כל תמונה משעממת. זווית הצילום חשובה מאוד. עמדה גבוהה מאפשרת ללכוד נצנוצי אור גם כשהשמש גבוהה בשמים.
חשיפות ארוכות- צילום בחשיפה ארוכה במיוחד קל לבצע בשעות של טרם הזריחה או לאחר שקיעת השמש. התאורה דורשת חשיפה של שניות אחדות.
צילום מים ואור- אור המוחזר מאגם, נחל ואפילו שלולית עשוי לשפר תמונות נוף. משטח של מים יכול לשמש מרכיב שסביבו ניתן לבנות את קומפוזיציות הנוף.
השתקפויות במים.
משטחי מים הם נושא נאה לצילום, משום שהם מסוגלים לשקף את האווירה, הצבע והצורה של הנוף הסובב, ותנועתם המדמדת יוצרת רצף של צורות חדשות ושל מרקמים מתחלפים. טיפות גשם במים שקטים ואפילו גלים גבוהים מעניינים מאוד, בייחוד כשהם מחזירים קרני תאורת שמש נמוכה. אור שמש מאחורי הצלם מבטל הצללה, והתמונה מתקבלת רוגעת שטוחה בגווניה.
פני המים השקטים- ורוגעים מאוד בדקות הראשונות שלאחר הזריחה, בטרם חממה השמש את אוויר הלילה, ונוצרו משבי רוח ראשונים.
שלוליות- הם מראה הממסגרת מקצת הנוף. יש לשנות את גובה המצלמה ואת מיקומה על אחת מגדות השלולית ביחס לתאורה ולפרטי הנוף המשתקפים במים.
תמונות של מים זורמים- קטע קטן של מים זורמים בשצף קצף בתמונה של נוף רוגע יוצר ניגודיות מרתקת- לבן מול כחול, התפרצות מול חוסר תנועה.
שינויים קטנים במיקום המצלמה מול הנוף עשויים ליצור צילומים שונים מוד של אותו הנושא.
צילום נופי ים- הרב גוונית בצורת הים קשורה בעובדה שהוא משמש מראה למצבים המשתנים של מזג האוויר- ואף מעצים אותם פי כמה וכמה. שעת היום חשובה ביותר משום שהיא קובעת את מצב הגאוות והשפל ואת זווית התאורה. חשוב לזכור להגן על כל חלקי ציוד צילום מפני רסס של מי מלח ומפני חול הנישא ברוח.
את חוף הים מאפיינת דינמיות רבה. תנועה מתמדת של גלים, לעיתים רכים ומועדנים ולעיתים שוצפים וגועשים, יוצרת בשעות היום השונות שילוב של גוונים ומרקמים.
בחוף חולי יש לגשת קרוב לשפת המים. חוץ הנראה מרחוק שומם וחסר חיים, עשוי למעשה, להיות תוסס חי ומשתנה בהתמדה בקצב הגלים השוטפים אותו.
שמש נמוכה במים מבליטה את מרקם החול.
טכניקה
אם מבקש אתה להראות את הגלים בכל תפארתם, נסה למצוא נקודת ראות נמוכה אשר תגדיל למראית עין את גובהם. משברים, לעומת זאת, יוצרים בד"כ תבניות מעניינות כאשר מצלמים אותם מלמעלה. נקודת ראות גבוהה יפה לצילום מפרשית סמוך לחוף. שכן אז אפשר לראות משהו מן הסיפון ויושביו.
התאם את מהירות הסגר לנושא. בד"כ, אין זה רצוי "להקפיא" את המים עד תום. אתה זקוק לרושם של תנועה.
תאורה
אל תצפה לתוצאות משובחות כאשר הים סוכר ומכוסה עננים. מוטב שתסתפק בים גועש ומואר היטב. כדאי אף להימנע מאור שמש ישיר, שכן אז עשויים הניגודים, בייחוד על חוף מסולע, להיות חריפים מכושר קליטתו של סרט צבעוני.
| |
עצות לצילומי נופים
צילומי נופים
לקוח מהספרים:
"מדריך לצילום טבע\דוד דרום"
"צילום המדריך החדש והמלא\ג'ון הג'קו"
"הצילום בצבע\לאונרד גנט"
העתקתי מה שרשום בשני הספרים, לפי נושאים שמתאימים כמו נוף, סיכמתי,קיצרתי וחיברתי.
נופים משתנים בהתמדה, הם לובשים ופשוטים אווירה ומצב רוח בהתאם לשעות היום ותנאי מזג האוויר.
בניגוד לצילום דיוקן בחוץ, שבו ניתן למקם את הנושא בזווית רצויה ביחס לתאורה, בצילום נוף חייבים להסתפק בתאורה הקיימת, ואולם גם כאן ניתן לשלוט בתוצאה ע"י שינוי זווית הצילום.
לנוף הטבעי אין גבולות, ואילו לשקופות או לתמונה המודפסת גבולות מוגדרים הנוטים לחתוך תווים טבעיים כגון אילנות, דרכים, שבילים ועוד, במקומות בלתי טבעיים לחלוטין.
שליטה בקומפוזיציה- לפני ביצוע הצילומים כדאי לסיר בסביבה ולתור אחרי זווית צילום טובה במיוחד. גם כאשר מוגבלים לנקודת צילום אחת ניתן לזוז מעט לאחד הצדדים ולמצוא זווית פרפקטיבה טובה יותר, ואפשר גם לשנות את גובה המצלמה וזווית הטייתה.
צילום הנוף המוצלח זקוק לעומק, לקווים חלקים העומדים, פחות או יותר בכללי הקומפוזיציה, ולנקודת מוקד שאינה שולטת בהכרח על הצילום כולו אך חייבת לספק מקום מנוחה לעין.
עצות מקצועיות:
- אם התאורה איננה מתאימה, יש לחפש זווית צילום שונה, עד שהתאורה הטבעית תשתפר או תגיע מכיוון מתאים יותר.
- זווית צילום גבוהה מצמצמת את השפעת קדמת התמונה.
- צילום מזווית נמוכה מדגיש את קדמת התמונה.
צילום בשעות יום שונות.
אור הוא המרכיב החשוב ביורת בצילום נוף מוצלח.
עוצמתו וזווית הארת הנושא הן גורם עיקרי ביצירת האווירה.
שמש צהריים, העומדת במרומי השמיים, יוצרת ניגודיות חריפה בין אור לצל, ועוצמת האור עלולה להדהות את הנוף ולעשותו מחוסר חיים.
מקובל לתעד את שינויי האווירה בנוף בשעות היום השונות ע"י צילום סדרה של תמונות מאותה זווית ראייה בבוקר, בצהריים ובעת השקיעה.
אחרי הצהריים, כשהשמש מתחילה להנמיך, חל שיפור ניכר בצבע, בצורה ובמרקם של הנוף, ובשעות בין הערבים גוון כתום-וורוד משתלט על הכל.
צבע.
צילומי נוף רבים הם צבעוניים מדי. הצלם הניח לעצמו להיות מושפע מסצנה צבעונית להפליא, נראית יפה למדי בסביבתה הטבעית, אולם שעה שהיא מוצגת על פני שטח קטן יחסית, היא נראית צורמת ומוגזמת.
טכניקות.
בצילום האידיאלי, תועה קו שליט כזה דרך הסצנה עד שהוא מגיע לנקודת העין העיקרית. נקודת עניין זו-בית, חווה, בקר או אילן-ימוקמו בקפדנות בתוך שטח התמונה.
לפעמים כדאי להשמיט את השמיים לגמריי, בייחוד אם גוונם עמום. השפעתה של השמטה כזו על צבעי הצילום עשוייה להיות מדהימה. נסה לכלול דבר מה אשר ישבור את המרחב החשוף ויוסיף עומק לצילום.
ודא כי הצמצם סגור די הצורך כדי להעניק לקדמה ולרקע המרוחק כאחד חדות מספקת.
אפשר לסלק קדמה משעממת באמצעות צילום מלמעלה. אתה יכול לעמוד על חומה נמוכה, גבעונת, עמוד ועוד. כדאי לחפש נקודת תוואי מורמות מסוג זה.
נופים בלילה
נוף לילי המואר באורו של ירח מלא, רווי באווירה של שלווה, מסתורין ורומנטיקה. כדי לקבל דמויות חדות ובהירות, כדאי לצלם בלילה שבו השמים בהירים, הירח מלא והאוויר צלול.
קשה לצפות מראש את התוצאה הסופית של צלומי לילה בחשיפות ארוכות. לעיתים גורמת החשיפה הארוכה לעיוותים לא צפויים בצבע התמונה. כדאי לחשוף מעל ומתחת למידת החשיבה המומלצת, ולבחור לאחר מכן את התמונה המוצלחת ביותר.
| |
ההצלחה מאירה לי פנים+עייפה ועמוסה
בזמן האחרון בקושי יש לי זמן. רוב השיגרה היא די עמוסה אצלי כי אני נמצאת בהרבה חוגים, פעיליות וחובבת הרבה דברים.
למשל, הנה שבוע רגיל שלי בד"כ, יוגה פעם בשבוע, פילאטיס פעם בשבוע, מורה פרטי למתמטיקה פעם בשבוע, ואני הולכת לאיזה מקום של מתנדבים בישביל שיעורים פרטיים פעם בשבוע.
אני אוהבת לעשות הליכות וריצות, אז בזמן האחרון עשיתי ריצות בשדרה ליד הבית שלי, לא אומרת את שם השדרה... אבל אני עליתי את כל השדרה בהליכה וירדתי בריצה. בקיצור, זה מוציא לי אנרגיות ומשחרר אותי פעם-פעמיים בשבוע.
אני די אוהבת להיות עסוקה, אבל יש ימים שיוצא שאין מה לעשות, אז פשוט מוזר לי לא לעשות כלום יום שלם.
ובטח אתם שואלים את עצמכם למה אני מעדכנת רק פעמיים בשבוע-3? נו אין לי בקושי זמן.
בגלל שבקושי יש זמן, אני כבר בקושי נפגשת עם חברות. יוצא לי מדי פעם ימי שישי שבת.
אבל זה לא היה כמו בשביתה, בשביתה יותר היה זמן להיפגש.
כ"כ הרבה עומס יש בלימודים, כל הבחנים והמבחנים.
אפרופו לימודים, רק רציתי להודיע שאני ממש השתפרתי בלימודים.
אני החלטתי להתאמץ השנה בגלל הבגרויות, וכל תחילת הלימודים עברתי אותה טוב ברגל ימין.
הציונים של רוב המקצועות נעים בין 80-100 ולא כמו בחטיבה שהיה לי בין 60-80.
אני לא נכשלתי באף מקצוע חוץ ממתמטיקה 3 פעמים, ולפני ה3 פעמים הנכשלים קיבלתי 90 במתמטיקה, ואחרי ה3 נכשלים הצלחתי בבוחן 100. ואני ב3 יחידות.
ובאנגלית ממש השקעתי השנה לשם שינוי הצלחתי 90 ואני ב4 יחידות! לא מאמינה על עצמי...
הציונים ממש טובים, אני די בהלם מעצמי שהצלחתי כ"כ טוב השנה.
אני די משקיעה, אני גם שוברת שיאים ומנסה כמה שפחות לחסר יש לי בסה"כ רק 4 ימים שלא באתי לביה"ס השנה.
רק את עניין האיחורים אני צריכה לסדר, יש לי די הרבה איחורים.
יש גם סיבות להצלחה שמאירה לי פנים, כל השביתה למדתי וחרשתי על החומר של כיתה י' השנה, וזה עזר לי אחרי השביתה כל מה שהתאמנתי.
וגם עם כוח רצון הצלחתי, הבטחתי לעצמי שאראה לכולם כמה אני יכולה, לא כמו שנים קודמות, יותר ממוצע 80 ושאוכיח את עצמי, כי האמנתי בעצמי.
עוד אחת מהסיבות היא שפשוט התחלתי לעשות שיעורי בית... כן אני ישבתי בבית ועשיתי שיעורי בית לשם שינוי, ואפילו הקשבתי בשיעורים לא יאמןן הא? ואני עוד שנה שעברה, לא הקשבתי בגרוש בלימודים כי הייתה לי בעיית קשב קטנטונת שכרגע פחות מופיעה כי אני משתדלת יותר להיות מרוכזת ולהקשיב.
בקיצור, מצידי תקראו לי חרשנית, אבל חנונית אני לא. אל תגזימו, לא כל חיי הם רק לימודים, יש לי מתישהו זמן לבלות עם חברות וללכת לחוגים כפי שקראתם למעלה.
משהו לא קשור שבגללו גם כתבתי את הפוסט פריקה הקטן הזה כדי להודיע שמחר אני הולכת לטיול גיבוש! איזה כיף!
כל השכבה יוצאת 11 כיתות בסה"כ, לאיזה קיבוץ בנגב שנקרא יער רביבים, וגם ניהיה בפארק גולדה(איפה שהייתי גם שנה שעברה בטיול השנתי), וכל האיזורים האלו ליד ניצנה...
אנחנו גם ניכנס לבריכה מחוממת כמו מעיין או משהו כזה.
אני מחכה לזה בקוצר רוח.
ניהיה שם לילה אחד אז נחזור ביום רביעי אחה"צ.
אני אעדכן רק שבוע הבא מתישהו עם כל התמונות שאצלם שם, אני מתכננת לפחות לצלם 200 תמונות.
| |
מילון מונחים של צילום חלק 2
מילון מונחים של צילום-חלק 2
לקוח מהספרים:
1."מדריך לצילום טבע\דוד דרום"
2."צילום המדריך החדש והמלא\ג'ון הג'קו"
3."צילום דיגיטלי מדריך מעשי\טום אנג"
אם אתם רוצים לראות את המילון מונחים חלק 1 כנסו:
http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=181229&blogcode=8375656
מסנן(filter)- מסנן אור משמש בצילום לשינוי הצבע או העצמה או הקיטוב של האור המגיע לסרט. את המסנן מקובל להרכיב על העצמית או על מקור האור.
מספר צמצם, מפתח צמצם(f number)- מספר המבטא את מידת העברת האור של העצמית. ככל שהמספר הצמצם גדול יותר, המפתח קטן יותר.
הגדרת הצמצם אשר קובעת את כמות האור שתעבור דרך העדשה. מס' הצמצם הוא התוצאה המתקבלת מחלוקת אורך המוקד של העדשה בקוטר של אישון הצמצם. מס' הצמצם הוא אחד הגורמים הקובעים מה יהיה עומק השדה בתמונה.
מעבדת צילום(photographic laboratory)- שם כולל למעבדות המיועדות לעיבור חומרי צילום. אופייני למעבדת צילום שניתן להאפילה לחלוטין או להאירה בתאורת ביטחון.
מפתח(developer)-
- כל תמיסה או חומר המשתמשים לפיתוח.
- המפתח של תחליבי כסף הלידי הוא תמיסה המכילה בעיקר חומר מפתח, מכחיש, משמר ובולם. לעיתים מקובל להשתמש בביטוי "מפתח" כאשר הכוונה היא לחומר מפתח בלבד.
מצלמת רפלקס בעצמית אחת(single lens reflex camera)- מצלמה בעל כוונת רפלקס, שההסתכלות והצילום בה נעשים בה מבעד לעצמית אחת.
סגר(shutter)- התקן בקרה הקובע את משך החשיפה במצלמה.
עומק שדה(depth of field)- תחום הרוחק שבין העצם הקרוב ביותר ובין העצם הרחוק ביותר, שבו הם נראים ממוקדים בחדות סבירה. עומק השדה תלוי במפתח העצמית, ברוחק המוקד שלה,במרחק מהעצם ובתקן שע"פ נקבעת החדות הסבירה.
עצמית(objecrive)-העדשה או מערכת העדשות הקרובה ביותר לעצם. מקובל היום לקרוא בשם עצמית לעדשת המצלמה.
עצמית ארוכת-מוקד(long focus lens)- עצמית בעלת רוחק מוקד גדול יותר מן האלכסון של מסגרת סרט הצילום.
עצמית רחבת-זווית(wide angle lens)- עצמית בעלת זווית ראייה אלכסונית של 60 מעלות ויותר. עצמית כזו היא בעלת רוחק מוקד קצר יותר מאלכסון המסגרת של הסרט.
צילום מקרו(macrophotography)-צילום הנעשה באמצעות מצלמה ועצמית המרוחקת ממישור הסרט במידה רבה מהרגיל.
צמצם(stop, sperture)- החיץ המצוי במערכת אופטית או צילומית, המגדיל את גודל אלומת האור הנכנסת למערכת מבעד לעדשה. גודל הצמצם ניתן לכיוונון.
תקריב(macro)- צילום ממרחק קצר מעניק אפשרות ליחס הגדלה. פירושו שהחיישן קולט את העצם המצולם בכעשירית מגודלו במציאות.
| |
לדף הבא
דפים:
|