לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

טנגו אחר


כמו הטנגו לעיתים מלנכולי לעיתים נוסטלגי לעיתים מקטר לעיתים פאתטי לעיתים פואטי תמיד חושני והרבה ארוטי . כמו הטנגו הלב נכמר למשהו לא ברור מול חוסר התכלית של החיים ובינתיים מתקדמים בצעדי ריקוד חסרי תכלית אך חושנים, כותבים ספורים ונזכרים בטיפות של חיים שהיו
כינוי: 

מין: זכר

Google:  dan dan







מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

7/2006

אהבה נכזבת ראשונה


אהבה נכזבת ראשונה

  

כשהייתי בן שבע עשרה אהבתי בפעם הראשונה.  הייתי אז בכיתה י'א והיא הייתה בכיתה ט' . אני אפילו זוכר באיזה כיתה היא למדה, בט'4.  לא ידעתי את שמה . לא ידעתי עליה דבר. יום יום הייתי מתבונן בה בהערצה, כאשר הלמודים היו מסתיימים והיא הייתה הולכת במהירות לעבר האוטובוס שעמד בפינת הרחוב , ליד בית הספר. התאהבתי בעיניה השחורות, בפניה היפות, בגוף החטוב שלה. חשבתי שהיא האישה הכי יפה בעולם אבל התביישתי להתחיל איתה. הייתי ילדון צעיר ולא ידעתי , איך מתחילים עם נשים.

 

התחלתי לכתוב שירים בגללה. שירי אהבה. השיר הראשון שלי נכתב עבורה. שיר מליצי מלא קלישאות , אני חושב שיש בו איזה השפעה של פבלו נרודה .  באותה תקופה קראתי בתרגום לעברית את הספר המופלא שלו – "עשרים שירי אהבה ושיר אחד של ייאוש."

 

וזה השיר שכתבתי לנערה היפה שאהבתי מרחוק:

 

נערה

 

נערה, רוצה הייתי להתבונן בשדייך

המשחקות עם האור את משחק הצללים,

לשאוף אל קירבי את ניחוח מתק קסמייך

ואיתך להקשיב לשירת הדממה.

 

נערה, רוצה הייתי למסוך את דמי בדמך

ויחדיו להפליג כנהר אל הים,

לרוות בשקיקה את גלי נישמתך

ולנצור את חידת האין קץ.

 

נערה רוצה הייתי לקטוף לך פרח לבן

ולשזור זרים סביב צוארך –

זרים של מלכות אהבה

ואחר, לשיר לך שיר בערגה.

 

נערה , רוצה הייתי להגיש לך את העולם והנצח...

אבל אהה! לא שלי את

ואינך בכלל.

רק בחלום תפקדני לפעמים....

ואני – חדלון אין אונים

ופקפוק השתיקה.

 

זה השיר שכתבתי לה, לנערה היפה שחורת העיניים שאהבתי מרחוק . אחר כך התחלתי לכתוב עוד שירים ולאט לאט, היה לי ספרון יפה ובו שירים רבים. חשבתי , שאם היא רק תדע, שחורת העיניים, שאני אוהב אותה כל כך  אם רק תראה שאני כותב כל כך יפה,שאני כל כך מיוחד ורגיש וחכם.....בטח היא תתאהב בי.

 

 

ויום אחד, אחרי כמה חדשים, אזרתי אומץ . ברגליים רועדות ניגשתי לשחורת העיניים ובידי ספר שירי. בעמוד הראשון, מכתב הסבר קצר, מי אני ומדוע כתבתי את השירים. התקרבתי אליה מלא חשש, ביקשתי ממנה לעצור שניה והיא התבוננה בי במבט משועשע ושאלה " מה אתה רוצה"? ואני עניתי. אני רוצה לתת לך מתנה. אני רוצה לתת לך ספר שירים שכתבתי בשבילך " והיא הביטה בי שוב , צחקה צחוק גס ואמרה: " לא מעניין אותי, בשביל מה" ואני אמרתי בקול רועד: " אבל כתבתי אותו עבורך, בשבילך." והיא ענתה בקול חלול, וולגרי, בהמי, מטופש: "אבל אני לא רוצה לקבל אותו"  והלכה משם בצעדים מהירים לעבר האוטובוס.

 

נותרתי על מקומי, הלום צער. עד שאזרתי אומץ לפנות אליה ועתה מה עושים?  הרגשתי שעולמי מתמוטט עלי. חדשים פינטסתי על היפיפיה הזו, הייתי בטוח שאם היא רק תקרא את השירים שלי ,היא תתאהב בי מייד , אבל היא אפילו לא רצתה להציץ בהם.

 

זהו, עכשיו צריכים להתאבד, זה מה שוורתר עשה , "בייסורי וורתר הצעיר" של גתה. ליבי פעם במרץ. בום בום בום. הרגשתי את הדפיקות ברקותי. הלכתי במורד הרחוב לעבר ביתי. הילקוט בידי האחת , ספר השירים בידי השניה. רציתי לבכות אבל משום מה לא היו לי דמעות.  זהו , חשבתי לי, אין טעם לחיי. אין ברירה כשאגיע לביתי אכתוב מכתב פרידה ואתאבד.

 

בבית, ישבתי ליד השולחן וניסיתי לכתוב מכתב דרמטי. לא הצלחתי. ידעתי שאני צריך להרגיש עצוב, אבל לא הרגשתי כל כך עצוב., לא רציתי לבכות. הרגשתי כעס. כעס על האידיוטית הזו שסרבה לקבל את מתנתי ועכשיו אני צריך להתאבד בגללה ולמה שאתאבד בגלל הפוסטמה הזו?  אבל בכל זאת, המעמד היה מחייב. צריך היה לעשות משהו דרסטי, משהו דרמטי.   אז אולי אשרוף את ספר השירים שלי?

 

יצאתי לגינה עם הספר שלי וקופסת גפרורים. הבטתי בספר בעצב. כל כך הרבה שירים יפים והכל לטמיון. לא חבל שהאנושות תאבד כזה גאון רגיש בגלל נערה מטומטמת? שווה לשרוף את השירים האלה בגללה?

 

בסופו של דבר החלטתי שמספיק יהיה לשרוף את מכתב ההקדשה שלי אליה . את השירים החלטתי לשמור למען הנצח.

 

הדלקתי אש בגפרור והצתתי את הדף הבודד עם המכתב הקצר שכתבתי לשחורת העיניים. האש ליחכה את הדף אט אט ואני התבוננתי בלהבות הקטנות והרגשתי שאני ממש מגוחך. הרגשתי שאני נמצא בטקס שבו אני הבמאי והצופה כאחד. שאני מנסה להמציא לחיים דרמה ובעצם אין פה דרמה. הרגשתי שאני מתבונן בעצמי מבחוץ. לא ממש מרגיש, לא ממש חי. כותב בראשי את הספור של מה שמתרחש ברגע זה ומרגיש שאני לא ממש נוכח.

 

יותר משלושים שנה עברו מאז ואני עדיין כאן, לא התאבדתי אבל התחושה הזו שאני תמיד מתבונן בחיים מהצד, גם כאשר אני חי את הדרמות הכי גדולות, גם  כשאני חווה את רגשי האושר הכי נדירים, עדיין מלווה אותי.

 

לפני כמה שנים, הייתי בבית הספר בכנס מחזורים. כשהלכתי לכנס חשבתי לי, שאולי היא תופיע היום שחורת העיניים?  החלטתי שאם אראה אותה  אתחיל איתה שוב. ידעתי שאם אעשה זאת, אין סיכוי שהיא תסרב. בינתיים עם השנים, למדתי להתחיל עם בחורות. אבל היא לא הגיעה לכנס ואולי היא הגיעה ולא זיהיתי אותה. ככה זה עם נשים ישראליות בדרך כלל. כשהן נערות הן נראות כאיילות תמירות ואחרי שהן מתחתנות  האור בעיניהן כבה וגם המתניים שלהן מתעבות והן הופכות מסיניוריטה לסניורה ואכן היו בכנס הזה הרבה נשים שזכרתי מפעם,רובן אפילו היו גרושות  וחלק ניסו ממש להתחיל איתי אבל כולן נראו לי כל כך חסרות חן כל כך חסרות חושניות .

 

כאשר הכנס ניגמר, והשעה הייתה כבר מאוד מאוחרת. עמדנו לנו כמה חברים מתקופת התיכון ליד שער בית הספר והתכוננו ללכת הבייתה ואז אמר מישהו משפט כל כך יפה, כל כך עצוב: "בואו נמתין עוד כמה דקות. כל עוד אנו בצד הזה של השער, בתוך חצר בית הספר, אנו עדיין צעירים בני שמונה עשרה, אבל ברגע שנצא,  לצד  השני של השער, נצא  לרחוב,  נהיה שוב אנשים מבוגרים בני ארבעים וחמש".

 

נזכרתי לרגע הבוקר באהבה הנכזבת הראשונה שלי. לרגע הייתי  שוב נער בן שש עשרה, ביישן ורומנטי, המחפש אהבה. נער חולמני תמים שבאמת מאמין באהבה. נער שכותב שירים וחושב שהמילים באמת יכולות לגעת, לגעת בלב, ועכשיו סיימתי לכתוב את הגעגועים למתק הרומנטי שהיה בי פעם , אשמור את הקטע, אעתיק אותו, אעלה אותו לבלוג ואחר כך, אפנה למלאכת יומי בתוך האקטואליה העגמומית של היום יום ואשכח, שפעם החיים נראו כל כך פשוטים. שפעם  חשבתי  שהאהבה - אם רק אמצא אותה – היא הפתרון האולטימטיבי.

 

אני לא בטוח שאני ממשיך לחפש....

נכתב על ידי , 2/7/2006 09:17  
61 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אליסיה ב-9/9/2007 19:17



27,246
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטנגו אחר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טנגו אחר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)