לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

טנגו אחר


כמו הטנגו לעיתים מלנכולי לעיתים נוסטלגי לעיתים מקטר לעיתים פאתטי לעיתים פואטי תמיד חושני והרבה ארוטי . כמו הטנגו הלב נכמר למשהו לא ברור מול חוסר התכלית של החיים ובינתיים מתקדמים בצעדי ריקוד חסרי תכלית אך חושנים, כותבים ספורים ונזכרים בטיפות של חיים שהיו
כינוי: 

מין: זכר

Google:  dan dan







מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2006    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

10/2006

דלתות מסתובבות ועקרון אי הודאות של הייזנברג


 

 

דלתות מסתובבות ועקרון אי הודאות של הייזנברג

 

 

הפרוייקט החדש שהוא הנושא החם בימים אלה בישראבלוג, מתאים לי מאוד. בבלוג שלי יש ספורים רבים שמתאימים לנושא.ספורים שהם הרהורים על צמתים של החלטות בחיי ועל החלטות שאפשר היה להחליט אחרת(ואני מתכונן להכניס כמה ספורים כאלה לפרוייקט) . כל החיים שלי, החיים של טנגו אחר, הם צמתים צמתים שבהם אני פוגש אנשים, מתחבר אליהם, הם נעלמים לי, מופיעים אחרי שנים שוב ואולי מתפוגגים ונעלמים. צמתים של מגע עם אנשים. כל אחד עולם ומלואו, כל אחד פותח אפשרויות לנקודת מבט חדשה על החיים, פותח דלת לחוויות והתרחשויות ואחר כך קורים דברים בחיי או שלא קורים ואני נותר עם מחשבות על מה שהיה ומה שהיה יכול להיות ושואל שוב ושוב את השאלה, שכאשר למדתי היסטוריה אמרו לי תמיד המורים, שאסור אף פעם לשאול:" מה היה קורה אלו" ואני דווקא  שואל את השאלה הזו שוב ושוב.... האם ניתן בכלל לשאול את השאלה הזו? בשנות השלושים, בעקבות הגילויים במחקר החלקיקים ופיתוח התאוריה הפיסיקלית המוכרת כמכניקת הקוואנטים, ניסח הפיסיקאי הגרמני, ורנר  הייזנברג עקרון הידוע כעקרון אי הודאות של הייזנברג שאומר שאין למעשה תצפית מדעית אוביקטיבית כיוון שעצם מהלך הצפיה משפיע על אוביקט הצפיה ומשנה אותו ולכן אין כל אפשרות לנקודת מבט אוביקטיבית מחוץ לאובייקט הנצפה, שממנה אפשר לתת נתונים אויבקטיבים נטו. אין מציאות אוביקטיבית ולכן אין כל אפשרות להגיד על מציאות זו היגדים אוביקטיבים.

 

אם משליכים מהפיסיקה של הקוואטים אל החיים בכלל אפשר לומר שגם בחיים זה כך. האדם הפרטי  המתבונן בחייו ובמעשים שעשה ,  הסטוריונים   או קבוצת אנשים המתבוננים ומנתחתים  התרחשויות היסטוריות, נוטים לפעמים לשקוע במחשבות  - שבדרך כלל הן מחשבות תוגה – בנוסח, מה חבל, אם רק היינו נוהגים כך ולא אחרת..... כי אז הכל היה נראה אחרת.

 

דרך התבוננות זו בארועים הפרטים או הקולקטיבים היא מוטעית כי אותה יישות המתבוננת בעברה ובוחנת החלטות שהתקבלו או בכלל ארועים שקרו, היא תוצר של אותה טעות או ארוע ועל כן אין כל אפשרות לדעת מה היה קורה אלו.....אם למשל המתבונן היה מחליט באותה צומת של חייו החלטה שונה, כי אז לאחר שנים, כאשר היה מתבונן ומנתח את אותה החלטה, היו חייו מתנהלים אחרת והוא היה הופך למישהו שונה וגם אז, אם היה בוחן את חייו הוא היה אומר מן הסתם, אם רק הייתי מחליט אחרת.....

 

רוב האנשים  מתבוננים בחייהם בתוגה מסויימת. בסופו של דבר החיים מביאים אותנו למקומות שלא תמיד תכננו להגיע אליהם ואז כאשר אנו נמצאים בשלב מסויים בחיים וחושבים מדוע איננו מאושרים כפי שהיינו רוצים להיות, קל מאוד להתבונן אל אחת מהצמתים בעבר ולחשוב, אם היינו מחליט אז אחרת, ייתכן בהחלט שהיום היינו מאושרים יותר......

 

ואם רוצים לדעת קצת יותר על עקרון אי הודאות של הייזנברג  ומשמעותו במחקר הפיסיקה ותורת החלקיקים של הקוואנטים .  אפשר ללחוץ על הקישור...

נכתב על ידי , 30/10/2006 13:41  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מיכל ב-3/1/2009 14:44



27,246
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטנגו אחר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טנגו אחר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)