לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

טנגו אחר


כמו הטנגו לעיתים מלנכולי לעיתים נוסטלגי לעיתים מקטר לעיתים פאתטי לעיתים פואטי תמיד חושני והרבה ארוטי . כמו הטנגו הלב נכמר למשהו לא ברור מול חוסר התכלית של החיים ובינתיים מתקדמים בצעדי ריקוד חסרי תכלית אך חושנים, כותבים ספורים ונזכרים בטיפות של חיים שהיו
כינוי: 

מין: זכר

Google:  dan dan







מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2009    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

פטריות הקסם חזרו שוב לזרום בתודעתי


כשכתבתי ופירסמתי לפני כמעט ושנה את הספור לא היו לו קוראים משום מה

והיום קראתי בו שוב כי דיברתי עם מישהו על פטריות קסם

ואהבתי אותו מאוד

 

אז מפרסם שוב

 

פטריות הקסם במקדש המאיה

(וגם– כיצד הפכתי ללוטש עינבר)

 

האוטובוס הישן יצא מהרחבה המאובקת בעיר סן קריסטובל דה לס קאסאס והחל לקרטע אל מחוץ לעיר   עד שהגיע לדרך העפר הלבנה שהשתרעה  עד למעבר לאופק בין  עצי גו'נגל ירוקים ירוקים.

 

לידי באוטובוס ישב צעיר נורווגי ששיערו מהוה, בלונדיני חיוור עם עיניים מימיות. " שלום" הוא אמר לי" "אני אקסל. נעים מאוד" אני מקווה שיהיה לנו מעניין ביחד בשעות הארוכות של המסע עד לפאלנקה".

לחצתי את ידו של אקסל וחייכתי אליו חזרה.

אקסל הוציא מתיקו אבן משונה ונייר זכוכית והחל ללטש את האבן במרץ.

"מה אתה עושה?"

"אני מלטש עינבר."

"מה זה עינבר?"

"מה אתה לא יודע"? פער לעומתי אקסל עיניים גדולות.

"איך אתה לא יודע מה זה עינבר? עינבר זה לא אבן , בעצם זה שרף עצי אורן בן מיליוני שנים שהתאבן. לפעמים אפילו יש בתוך העינבר עלים מאובנים או חרקים שנילכדו בתוכו. אני בא מהים הבלטי ואצלנו כבר מימי קדם,  לעינבר יש המון משמעות מיסטית. אצל הויקינגים הייתה לו משמעות דתית חשובה ואף ספן ויקינגי לא היה יוצא אל הים ללא קמע של עינבר התלוי על צווארו.

 

ניסיתי לדמיין את אקסל, הצעיר החייכני הלבנבן, להמציא את דמותו מחדש לובש קסדת ויקינג. ידיו שריריות  ועליהן קיעקועים כחולים , אוחזות בהגה הספינה או בחרב מאיימת. לא הצלחתי כל כך לראות באקסל, לוחם ויקינגי מפחיד.

 

אקסל סיפר  לי כיצד  גילה  שבסן קריסטובל יש המון עינבר. כולם בעיר הזו רק מדברים על העינבר. יש שם קדחת עינבר, כמו קדחת הזהב שהייתה בסן פרנסיסקו בסוף המאה התשע עשרה. אנשים קונים , מוכרים, מלטשים עינבר, עושים תכשיטי עינבר. "מה לא ידעת? כמה זמן היית בסן קריסטובל? "

 

"הייתי שם כמעט חודש."

 

"ואף פעם לא שמעת אנשים מדברים על עינבר?"

 

"לא שמעתי מצטער".

 

"חבל בשבילך, זה כל כך זול העינבר בסן קריסטובל. ממש מחירי מציאה. בנורוגיה זה עולה פי עשר. הנה, קניתי חצי ק"ג של אבני עינבר לא מלוטשות. וכשאחזור לנורווגיה אמכור אותן וארויח כמה אלפי דולרים."

 

הצטערתי פתאום, שלא ידעתי על העינבר שמוכרים בסן קריסטובל, גם אני הייתי יכול לקנות אבנים כאלה ולמכור אותן אחר כך ברווח גדול....

 

שש שעות אחר כך הגענו לפאלנקה. לייד ההריסות של המקדש העתיק  היה מחנה קמפינג קטן שבו ישנו התיירים שהגיעו לפאלנקה. מסעדה קטנה, מבנה שירותים, כמה סככות עם גגות של דקל, ריצפת בטון וווים לתליית ערסלים.

שילמנו, השארנו את התרמילים במשרד הקבלה והלכנו לבקר מייד בעתיקות.

 

פאלנקה. היפה במקדשי המאיה במרכז אמריקה. היחידי שבנוי באיזור הררי, בין גבעות ירוקות, שרכים משתרגים , ציפורי קסם ופלגי מיים צלולים מפעפעים בין ההריסות.

 

הסתובבנו אקסל ואני בין המיבנים האפורים  . בתוך אחד המקדשים שמענו קול שירה עצוב, מנגינה משונה במלודיה וסולמות לא מוכרים. נכנסנו פנימה והצצנו. גבר בלונדיני, תייר כמונו ישב על הרצפה, גבו אל הקיר, מבטו נעוץ בקיר שממול, כאלו הוא שקוע בחלום פנימי.

ניסינו לדבר איתו אך הגבר רק בהה בנו והמשיך לשיר את השיר המשונה שלו.

 

הוא לא היה היחידי. באותו יום, כאשר שוטטנו באיזור המקדשים ראינו עוד שלושה כמוהו, שישבו ושרו  את השיר המשונה ובוהים בקיר. וכולם המהמו את אותה מנגינה.

 

"מה קורה לאנשים האלה?"

 

"איני יודע" ענה אקסל. "אולי במחנה יהיה מישהו שיידע לספר לנו מה קורה."

 

  

 

בערב במחנה, סיפרו לנו שהאנשים האלה ששרו שם אכלו פטריות קסם.

 

האנשים האלה באו למכסיקו ולפאלנקה כדי לאכול פיטריות קסם.

 

גבר אמריקאי בלונדיני  מזוקן. ג'ו קראו לו,  בן ארבעים בערך שישב במסעדה, לקח אותנו תחת חסותו  והסביר לנו באריכות מהן הפטריות האלה:

 

האיש הזה היה רופא חשוב. מישהו שנלחם בוויטנם כמה שנים ואף נפצע במלחמה ההיא. אחר כך הוא היה פרופסור לרפואה באוניברסיטת סטנפורד עד שיום אחד הייתה לו התמוטטות עצבים. אפקט פוסט טראומטי של המלחמה ההיא ואז הוא שינה את חייו והפך לרופא הומאפטי. מאז כל שנה, מזה עשר שנים. הוא בא לפלאנקה כדי לבלות בה את חופשתו השנתית ולאכול פטריות.

" הפטריות של פאלנקה הן הפטריות  הכי טובות במכסיקו אולי הכי טובות בעולם, אתה עוד תראה....."

 

בבוקר יצאנו לחפש פיטריות. ליד המחנה היו מרחבים שהשתרעו עד האופק. גבעות עם הרבה עשב ירוק, שפרות חומות רעו בהן.  העשב הירוק נצץ מטל הבוקר והפיטריות גדלו בלילה על הגללים של הפרות.

 

נערים מכסיקנים צעירים ניגשו אלינו והציעו למכור לנו שקיות עם פיטריות אבל ג'ו  -שהיה מומחה גדול לפיטריות האלה -  אמר לנו שאסור לקנות פיטריות.

" אם לא מוצאים לבד את הפיטריות זה אומר שאתם לא צריכים לאכול פיטריות היום. כל אחד מצליח למצוא את הכמות המתאימה שהוא צריך.  הטבע מחליט מהי הכמות. ואם לא מוצאים, אז זה אומר, שזהו יום שאסור לאכול בו פיטריות. יש לזה גם הסבר הגיוני. כאשר עצבנים, כאשר יש אי שקט פנימי, לא מרוכזים ולא מצליחים להבחין בפיטריות בין העשבים, במצב כזה עדיף לא לאכול אותן כי כשמרגישים עצבנים  יש טריפ גרוע.

 

אנחנו, אקסל ואני , דווקא מצאנו הרבה פטריות.

 

אחרי הצהריים, הכנו לנו חביתה גדולה עם הרבה פיטריות.

 

כשגמרנו לאכול פנינו והלכנו אל המקדש......

 

 

 

ההמשך פרק 2

נכתב על ידי , 17/1/2008 00:22   בקטגוריות מכסיקו, ספורים יפים, ספורים שהיו באמת, לוטש העינבר  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גיל ב-20/1/2008 05:40
 



רצחבכיכר - פעם הייתי עד לרצח


אישה אתיופית אם לתשעה ילדים נרצחה על ידי בעלה בראשון לציון

מה עובר בראשם של אנשים כאשר הם מאבדים את ראשם ועושים את הדבר הנורא מכל?

איזה שד משתלט על תודעתם....

ומדוע הסערות הרומנטיות הן הסערות שגורמות לנו לטלטלה הכי עזה..?

רצח הוא רצח ובכל מקום ובכל תרבות

רגע של טירוף, של אבדן גבולות, של חיבור עם עוצמות של אלימות, כוחות אפלים, שדים שפתאום עולים למרכז התודעה ומשתלטים עליה.... אפשר לדעת מה חולף בראשו של מישהו שנוטל חייו של אדם אחר?

אפשר להבין באמת לחוש,  להרגיש אמפטיה, להבין במבט מהצד את עוצמת הרגשות?  את השנאה,  הקנאה  את רגשות נקם והתסכול הכל כך חזקים, את הייאוש, העצב תהומי, תוגה  עמוקה כל כך,  תחושה זרה של אלימות , אכזריות....שפתאום כובשת את התודעה כליל....

 

פעם הייתי עד לרצח

עד לרצח במקום אחר רחוק

כמעט והייתי שם ממש ברגע הדרמטי ההוא....

 

 

רצח בכיכר

 

 

יום  ראשון בלילה, מוצאי יום ראשון, תוגה באויר, קוראים לזה בספרדית Tristeza dominical  עצבות של יום ראשון....  העיר מרידה, יוקטאן, מכסיקו. גשם יורד, שוטף עלים ברחובות.  הכיכר המרכזית רטובה, פנסי הכיכר משתקפים בשלוליות שבמרצפת. בתי הקפה מתחילים להיסגר, עטלפים שחורים חותכים את השמיים בציוצים מאיימים. זוג מתגפף על אחד הספסלים. קולות של זמרי מריאצ'י מהדהדים ברדיו באחד מבתי הקפה הרחוקים.

לפתע נשמעות  צעקות בקצה הכיכר, ואז שתי יריות.

עלמרצפות הכיכר  נותר גבר שוכב

אנשים מתקרבים במרוצה

הגבר שוכב על ריצפת הכיכר, וקילוחי דם שחורים נוטפים מרקתו, מצטברים בשלולית על המרצפת. לאיש שפם וכרס קטנה  והוא נושם. חזהו עולה ויורד, אבל האיש כבר מת....

 

דם נוטף על המרצפת  והשלולית הולכת וגדלה.

 

והאיש כבר מת.....

 

 אני מסתכל על שלולית הדם ההולכת וגדלה , על השפם השחור שפעם הסתיר מאחוריו חיוך של איש חי. איש חי שקיוה וחלם וחשב שיחייה תמיד. איש  אשר לפני כמה דקות עדיין,  עמד על רגליו כמוני ועיניו ראו את הכיכר ואולי אפילו ראו אותי...

 

מבט קרוב על המוות. מי היה האיש הזה. מדוע ירו בו? האם סבל?

צמרמורת עוברת בי...

כל כך סתמי המוות.....כל כך קרוב...

 

למחרת  היה כתוב בעיתון שזו היתה קטטה של שיכורים שרבו על ליבה של אישה בוגדנית.

 

ואני כמעט הייתי שם בכיכר הזו בתוך הרצח הזה. כי עמדתי במרחק כמה עשרות מטרים ושמעתי את המריבה ואת היריות ואחר כך ראיתי את חזהו של האיש עולה ויורד ואת שלולית הדם השחור שנבעה מרקתו.

 

ספור אמיתי.....

 

 

נכתב על ידי , 7/10/2007 11:42   בקטגוריות מחשבות, מכסיקו, ספורים שהיו באמת  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טנגו אחר ב-8/10/2007 00:09
 



המסע אחרי העינבר


 

 הבטחתי, והנה עוד  פרק  הממשיך לתאר כיצד הפכתי ללוטש עינבר:

 

 

המסע אחרי הענבר

הפרק הראשוןהפרק השני

 

נכנסתי לאוטובוס וחיפשתי את המושב שלי. כשמצאתי אותו ראיתי  במושב לידי ,אישה צעירה בלונדינית רזה, ששערה קצוץ קצר. כשראתה אותי חייכה אלי והושיטה את ידה לשלום.

"אני מניחה שאתה דובר אנגלית, אתה גרינגו כמוני, קוראים לי בובי"

,"בובי" איזה שם משונה זה שם של בן לא?"

"זה בגלל שהשם האמיתי שלי הוא רוברטה אבל כולם קוראים לי בובי, וכמו שאתה יכול להבין לפי המבטא שלי, אני אמריקאית, ואתה מהיכן?"

"אני מישראל" עניתי לה "וקוראים לי ד".

שש שעות הנסיעה מפאלנקה לסן קריסטובל  דה לאס קאסאס, עברו במהירות. בובי סיפרה לי על חייה ואני סיפרתי לה על חיי. בשעות שנסענו יחדיו היא הספיקה לספר לי שהיא בת 28 ,שכבר הספיקה להתחתן ולהתגרש ובמהלך חייה עברה פעמיים אונס.

"פעמיים אונס?."

"כן" היא ענתה לי, "אין לך  מושג לכמה נשים זה קורה. פעם אחת זה קרה לי כשהייתי קטנה והוא היה המורה שלי בתיכון ופעם השניה זה היה איזה נהג משאית שנתן לי טרמפ. כנראה שיש בי משהו שעושה פרובוקציות לגברים".

 

הסתכלתי על בובי, התקשיתי מעט להבין על מה היא מדברת. שיער קצוץ עינים כחולות, תוי פנים דקים, שפתים צרות, היה בה משהו עכברוני , רזה מידי, תוי פנים שהיו בהם יותר מידי זויות וחיוך ציני מריר. לא ראיתי אותה כאוביקט מיני נחשק אבל השיחה איתה הייתה מענינת.

כאשר התקרבנו לסן קריסטובל היא כבר נמנמה וראשה על כתפי ובאכסניה כבר ביקשנו חדר אחד לשנינו.

 

האכסניה אליה הגעתי הייתה האכסניה שבה התגורר פרנסואה. ידעתי שהוא מתגורר שם ולכן החלטתי להתאכסן דווקא באותה אכסניה ולחפש הזדמנויות כדי להתקרב אליו.  פרנסואה היה גבר צרפתי צעיר שאקסל הנורוגי  סיפר לי , שהיה לו כמעט מונופול בסן קריסטובל על אבני העינבר. למרות שהיה גרינגו ולא מקומי, דווקא הוא הצליח לרכוש את אמונם של האינדיאנים בסיירה המרוחקת,  בכפר  בסביבתו היו כורים את העינבר, והוא היה קונה מהאינדיאנים את האבנים ומוכר אותן אחר כך לאמני הרחוב ולצורפים בסן קריסטובל.

 

 

 סן קריסטובל דה לס קאסאס במחוז צ'יאפאס בדרום מכסיקו

 

אמרו לי שפרנסואה הוא אנטיפאט וחשדן ושאינו אוהב לדבר עם זרים ,אבל אני החלטתי למצוא דרך ולהתקרב אליו. הייתה לו לפרנסואה חברה צעירה  צרפתית ממוצא וויטנמי שהתגוררה עימו באכסניה. מצאתי אותה בחדר הכביסה מכבסת את בגדיו של פרנסואה. ידעתי צרפתית לא רעה והתחלתי לשוחח עימה  בשפתה. צלילי הצרפתית העלו חיוך רחב על פניה של האישה הצעירה.

"אוף, איזה כף לדבר סוף סוף צרפתית, נמאס לי כבר מכל המקסיקנים האלו שיודעים רק ספרדית מתי הגעת לסן קריסטובל?"

באותו ערב כבר סעדנו יחדיו ארבעתנו, פרנסואה, הבחורה הוייטנמית, בובי ואני. הזמנתי בקבוק יין יקר ולאט לאט נפתח אלי פרנסואה וסיפר לי על המסעות שהוא עושה להרים כדי לקנות עינבר.

עשיתי את עצמי כאלו אני שומע את הספור בפעם הראשונה ושאלתי המון שאלות. פרנסואה סיפר לי על האינדיאנים בסיירה ואמר , שלאחרונה הוא מרגיש פחות בטוח ושפעם אחת כבר שדדו אותו בדרך  ולכן הוא היה רוצה לצרף אליו למסעות איזה שותף, עוד גבר שיכול לעזור לו בעת צרה. ככשמע שאני מישראל, אורו פניו.

" אתם הישראלים,  אתם יודעים להילחם, בחור כמוך זה מה שאני צריך"

 

יומיים לאחר מכך יצאנו עם אור בוקר לסנטה עמליה, מרחק יומיים רכיבה על סוסים. סנטה עמליה הייתה כפר נידח  שנמצא  גבוה בהרים.  הגענו לכפר לעת ערב . מסביב בתים מטים ליפול מליבני בוץ, ענני אבק וחמורים רבים שנמנמו בכל פינה ומידי פעם נשאו את ראשיהם אל השמיים בגעירה שהיה בה נהי עצוב ניכמר.  ליד הפלג הדלוח שירד מהסיירה, כמה נשים עצובות מכבסות בגדים ומטיחות אותם שוב ושוב בזעם כבוש אל הסלעים שליד שפת המיים . שמנו את פנינו לביתו של אנטוניו. האיש שבביתו היה מתגורר פרנסואה, כל פעם שהיה מגיע לכפר. בדרך לביתו של אנטוניו הסתכלו עלינו האנשים בסימטאות במבטים משונים.  ארבעה גרינגוס רכובים על סוסים  אינו מחזה שרואים כל יום בכפר הנידח הזה . כמו ברוב הכפרים במחוז צ'יאפס  גם בכפר הזה לא אהבו אנשים לבנים. מבטי המשטמה של המקומים דקרו בגבי  כמדקרות חרב ואני הצטנפתי בתוך אוכף העץ הקשה ורציתי כבר להגיע למקום בטוח יותר. בובי שרכבה לידי, שלחה לעברי מבטים מודאגים. ניסיתי לשלוח לעברה חיוך מעודד אבל הרגשתי ששפתי מכווצות ולא הצלחתי להסתיר את החשש ממבטי.

 בערב, ליד עששית עמומה ומנת טורטילייאס ופריחולס ( שעועית שחורה) סיפרתי לאנטוניו שאני מעונין לקנות כמות גדולה של עינבר.

"כמה קילו הייתי רוצה לקנות"?

פרנוסאה אמר לי שכל קילו עולה כשלוש מאות דולר ועשיתי חשבון, שאם אשים בצד כסף לחדשיים מחייה ועוד סכום לכרטיס טיסה חזרה לניו יורק, אוכל לקנות עינבר בשארית כספי - אלף חמש דולר.

"אני חושב שארצה לקנות חמישה או שישה קילו"

"כמות כל כך גדולה?" אמר אנטוניו בפליאה. "אף פעם לא מכרנו יותר מקילו , איני יודע אם יש בכפר כמות

 כזאת ".

 

למחרת הגיעו לביתו של אנטוניו אינדיאנים רבים. אחד אחד הם נכנסו לחדר, פרקו את צרורותיהם ושלפו מטפחות מאובקות שבתוכן הם  שמרו אבני עינבר לא מלוטשות. אבנים שנראו כאבני חצץ אפורות שמידי פעם ביצבץ מתוכן ניצנוץ זהוב אדום.

קניתי את כל אבני העינבר בכפר. האינדיאני האחרון שמכר לי אבנים לא מלוטשות , גם מכר לי אבן עינבר מלוטשת בצורה של חט פיל קטנה, ובתוכה היו לכודים שלושה יתושים. את האבן הזאת נשאתי במשך תקופה ארוכה מאוד על צווארי ,  עד שיום אחד תלש אותה ממני  איזה כייס במידרחוב של בואנוס איירס ארגנטינה.

 

גם בובי קנתה כמה מאות גרם של עינבר . הרגשנו מאושרים. חשבנו שעתה נהיה עשירים ונוכל להרויח הרבה כסף. אני בניו יורק ובובי בטקסס.

כשחזרנו  לסן קריסטובל לאחר יומיים, גילתה בובי פתאום , שאיבדה את כל כספה ואת הדרכון שלה. כנראה שהם נפלו באיזה שהוא מקום בכפר סנטה עמליה.

הלכנו לישון וליבנו כבד, ידענו שאנו צריכים להיפרד. בובי הייתה צריכה לנסוע עד  למרידה ביוקטאן, העיר הקרובה שבה הייתה קונסוליה אמריקאית - מרחק של יומיים נסיעה  - ואני רציתי להמשיך לגווטמאלה.

לא הצטערתי ממש, בובי הייתה כבדה מעט ולא היה לי ממש סבלנות בשבילה, משהו לא התחבר ביננו.

באותו לילה תיננו אהבים בחדר. הייתה זו הפעם הראשונה שעשינו זאת,פעם ראשונה ואחרונה. בובי חיבקה אותי בעצב הביטה בעיני ואמרה:

"כנראה שזה מה שצריך לקרות , זה הגורל. אולי דרכי ודרכך אינן אותה דרך ואולי נתראה שוב יום אחד?"

הלוויתי לבובי מאתיים דולר ובובי הבטיחה להחזיר כשתחזור  לארצות הברית. לא היו לי הרבה ציפיות אבל לא יכולתי להפקיר אותה כך לבד בסן קריסטובל ,ללא כסף וללא מסמכים ומצד שני ,לא התחשק לי להשאר איתה ולנסוע עימה עד לקונסוליה האמריקאית במרידה ביוקטאן. לא ידעתי אם אקבל יום אחד את הכסף. בובי הייתה עדיין די מיסתורית בעיני ולא  הכרתי אותה מספיק ,אבל כמו שאמרתי, לא יכולתי להפקיר אותה לבד.

ובובי לא איכזבה. שנה לאחר מכן כשחזרתי לישראל , חיכה לי מכתב מבובי ובו דברי תודה חמים וצ'ק על סכום הכסף שהלוויתי לה.

 

את אבני העינבר השארתי בבית של ידיד ישראלי שהתגורר באותה תקופה בסן קריסטובל . השארתי את האבנים אצלו ונסעתי דרומה לגווטמאלה.

שלושה חדשים לאחר מכן חזרתי לסן קריסטובל, באחד הלילות ישבתי באחד הבארים בעיר והקשבתי לשיחה של שני אמני רחוב מקומים.

השניים היו כעוסים ומסתבר שנושא שיחתם היה מחירי העינבר, שהאמירו מאוד בחדשים האחרונים והפכו ליקרים מידי.

" הכל בגלל הגרינגו הזה, ששבר את השוק"

"על איזה גרינגו אתם מדברים?"

"היה פה לפני כמה חדשים איזה גרינגו, שהגיע לסנטה עמליה ושילם לאינדיאנים מחירים מופקעים. כמעט פי שניים ממה שצריך לשלם בדרך כלל. הוא קנה את כל האבנים בכפר ומאז האינדיאנים הכפילו את המחיר וטוענים שזה מה שצריך לשלם. אם רק הייתי יכול לתפוס את הגרינגו הזה הייתי מרוצץ את גולגלתו או  פשוט חונק אותו  "

"והגרינגו הזה אתם יודעים מיהו? מישהו ראה אותו?" שאלתי כשאני ממשמש בעצבנות את צווארי.

"לא" הם ענו לי," אף אחד לא יודע איך הוא נראה, יום אחד הוא הגיע ואחר כך הוא נעלם, וגם פרנסואה שהיה מוכר לנו את האבנים נעלם ,ועכשיו כמעט לא נשארו אבני עינבר במחיר זול בסן קריסטובל...."

 

למחרת כבר הייתי בדרכי למכסיקו סיטי . בתוך התרמיל שלי היו צרורים לבטח, שישה קילו של אבני עינבר לא מלוטשות .

נסעתי צפונה צפונה באוטובוס, הירח עלה, צלילי בולרוס רומנטים ריחפו בחלל האוטובוס ואני הבטתי בדרך האספלט שהבהיקה בתוך החושך מקרני אור הירח , ונבלעה לה כל העת בין גלגליו של האוטובוס.

הקשבתי למוסיקה והייתי מאושר.

היתי מאושר, כי חשבתי שדף חדש עומד להיפתח בחיי.

חשבתי לי ,שעוד כמה ימים אגיע לניו יורק, אמכור את אבני העינבר באלפי דולרים ואז אהיה איש עשיר . ידעתי שבעוד כמה ימים  אראה שוב את האישה שאהבתי ואליה התגעגעתי כל כך, את קורה גי'ן , וכיוון שיהיה לי הרבה כסף אוכל הפעם , לקחת אותה איתי  לטיול בדרום אמריקה .

הכל נראה פשוט כל כך אז...

ולא ידעתי שהענינים במציאות יתגלגלו כל כך אחרת...

ולא ידעתי שאיש בניו יורק , לא ירצה  לקנות ממני את אבני העינבר הלא מלוטשות ועל כן - כיוון שלא הייתה לי ברירה אחרת -  נאלצתי לללמוד להיות לוטש עינבר בעצמי ואחר כך גם הפכתי לצורף תכשיטים....

ולא ידעתי שסיפור אהבתי לקורה ג'ין יסתיים  כבר לאחר חדשיים ובסופו של דבר, אתקע בעיר הזאת כמעט שנה ללא כסף, ללא אהבה ,  בודד ונטוש כפי שלא הייתי מעולם.

 

אבל על הקורות שלי בניו יורק בפעם אחרת....

 

 

אבני עינבר מלוטשות

 

נכתב על ידי , 7/7/2007 08:28   בקטגוריות לוטש העינבר, מכסיקו, ספורים שהיו באמת  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אליסיה ב-13/9/2007 23:16
 




דפים:  
27,246
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטנגו אחר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טנגו אחר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)