לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

טנגו אחר


כמו הטנגו לעיתים מלנכולי לעיתים נוסטלגי לעיתים מקטר לעיתים פאתטי לעיתים פואטי תמיד חושני והרבה ארוטי . כמו הטנגו הלב נכמר למשהו לא ברור מול חוסר התכלית של החיים ובינתיים מתקדמים בצעדי ריקוד חסרי תכלית אך חושנים, כותבים ספורים ונזכרים בטיפות של חיים שהיו
כינוי: 

מין: זכר

Google:  dan dan







מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

3/2008

אחרי שנה - מחשבות שכתבתי אז על נביא הפוסט מודרניזם וגם על רגעים של תשוקה עם אישה


 

לפני שנה ב-25 למרץ כתבתי את הקטע הזה. באותו שבוע נפטר הוגה הדיעות הצרפתי החשוב ז'אן בודריאר. זכיתי להכירו אישית וכשקראתי בעיתון שנפטר, ניסיתי להיזכר בו.

באותו שבוע גם הסתיימה מערכת יחסים משמעותית מאוד בחיי. מערכת יחסים שאולי הייתה אהבה מסויימת ואולי הייתה הזיה ופאטה מורגנה  ואולי הייתה רק  ריגושים אבל כנראה  שהעוצמות שהיו שם, היו שם באמת והיו אמיתיות.

 

בקטע שכתבתי אז לפני שנה, התערבבו בי המחשבות על משנתו של בודריאר, שכתב כל כך הרבה על פוסט מודרניזם ועל הפער בין המציאות לדימויי המציאות, ובין המחשבות על אותה אישה שיצאה אז  בפתאומיות כזו מחיי.

 

וגם השבוע אני שוב בסחרחורת של מחשבות, בגלל אנשים אחרים  שהפעם אני יוצא בפתאומיות מחייהם....

 

מחשבות  על מה שהיה ומה שלא היה ומה שאולי היה יכול להיות.... אם רק.... ואולי....

ומנסה להיזכר במילים

 

ומעדיף להיזכר בתחושות....

 

 ניצוצות של הזית מציאות, זכרונות, השבוע נפטר ז'אן בודריאר

 

 

 

 

נקודות אור אלקטרוניות מרצדות על מסך

ניצוצות של חשמל

קטעי זכרונות שבורים

הזיות, פנטסיות. משהו שהיה. משהו שיהיה

במציאות, בחלום ..

 

 

השבוע הלך לעולמו הוגה הדעות הצרפתי החשוב ז'אן בודריאר.

בודרייאר פיתח תאוריה מסובכת פוסט מודרניסטית שהביאה עד אבסורדום תיאוריות של ניתוח שפה,  של מציאות ומיבנים חברתים ובעיקר של מקומה של התקשורת בחיים המודרנים.

 

 בודריאיר תיאר אנושות של סוף המאה העשרים. מציאות של מסך טלויזיה, של מניפולציות של קשרים בין אישים מנוכרים, של ארועים היסטורים המתנהלים  בעיקר על  מסך הטלויזיה .  ארועים שמתנהלים שם יותר ממה שהם מתרחשים במציאות.  עולם מדומיין שהופך  באמצעי התקשורת לכאלו אמיתי ואלו בעולם האמיתי  ( ומה זה בעצם העולם האמיתי? ) היחסים בין אנשים הופכים למנוכרים יותר ויותר.

 

בודרייאר כתב בן השאר באחת המסות המפורסמות שלו,  על מלחמת המפרץ ,מלחמה  שמתנהלת על מסכים דיגטילים, מלחמה שכאלו לא קיימת באמת, במדבר היבש הנורא כאלו אין שם  באמת אנשים הזועקים מכאב....

מלחמה שמתרחשת ומתפתחת לה בעולם התקשורתי ,  בעולם הוירטואלי כמעט אפשר לומר.

 

אלא שהחיילים העיראקים שמתו אז, מתו מוות אמיתי מאוד והשלדים שלהם שהתייבשו תחת שמש המדבר הקופחת, הפכו מזמן לאבק פורח, גם הנשים שלהם עדיין מתגעגעות אליהם לפעמים, מנסות אולי להמציא אותם בדמיונם כמו שמישהו אחר המציא את מותם על המסכים.

 

גם בודרייאר, שכתב מילים הרבה ,הופך עכשיו  לאפר דק פורח לרימה ותולעים ועתה נותרו ממנו רק אותיות מרצדות, מחשבות, מודלים מסובכים, תובנות שאינן מובילות לשום  מקום...

 

פוסט מודרניזם קיצוני שבו כבר לא ברור   מהי המציאות ומהי המניפולציה של המציאות ומהי ההזיה של המציאות ומהו החלום....

 

ונזכרתי שפעם ישבתי כמה שעות מול בודרייאר  כן, עם  אותו בודרייאר, האיש האמיתי,  ליד שולחן במסעדה  אמיתית של אוכל אמיתי בביסטרו פריסאי, ושוחחנו ואמרנו ( בעיקר הוא אבל גם אני ) משפטים מאוד חכמים, והיתה כאלו אינטראקציה של שיחה ,כאלו משהו באמת נטווה ביננו באותו שבריר של רגע, אולי אפילו רעיון משותף. לרגע נדמה היה שהתודעה שלי והתודעה של בודרייאר היו תודעה אחת, מאוחדת סביב ניצוץ של תובנה של רעיון משותף.

 

אבל עתה כשאני נזכר באותה ארוחה, איני זוכר מה היו מילותיו ומה אמרתי אני.

כל שאני זוכר זה , מפית לבנה תלויה על צווארו, את השערות הרבות שביצבצו מאזניו וכתם כתום של מרק דלעת שנשפך על חולצתו.

 

 כן, זה  מה שאני זוכר מבודרייאר,  כתם של דלעת כתום על חולצה לבנה. זה מה שעולה באסוציאציה בדמיוני עכשיו, כשאני כותב  על בודרייאר , כשאני כותב על ההוגה הדגול,  כותב על מי ששינה דרכי מחשבות של רבים. הנביא הזועם של הפוסט מודרניות  שצייר באור קודר את הניכור והריקנות של החיים בעולם הטכנולוגי. כל שאני זוכר זה כתם של דלעת, אפילו בחיוכו  של בודרייאר איני מצליח להיזכר ואני יודע שהוא חייך לא מעט באותה ארוחה, כי רוחנו הייה טובה עלינו ושתינו בקבוק של יין טוב.ועכשיו אני נזכר בטעמו של אותו יין  ודווקא הוא מתגלגל לו בעפיצות על לשוני...

 

 

( אוקי חיפשתי באינטרנט תמונה של בודריאר ואכן מצאתי כמובן, ועכשיו אני יכול להיזכר בפניו)

 

אני חושב שאם מישהו היה שואל אותי במה תבחר:

 

בעוד שיחה מרתקת, שנונה, רבת תובנות, רבת גילויים, עם ניצוצות של גאוניות . בשיחה של פעם בחיים. בעוד שיחה עם בודרייר

 

או להתעלס באהבים עם אישה חושנית שעורה קטיפתי למגע וחיקה לוהט מתאווה

 

אין לי ספק שהייתי בוחר באישה

 

עובדה, הייתי עם בודרייר ואיני זוכר ממילותיו דבר. אני זוכר  רק את כתם הדלעת שעל חולצתו ,

 

אבל אני זוכר באופן החי ביותר,  את כל רגעי העונג שהיו לי בחיי עם אישה.

 

והנה מיליים שכתבתי פעם על בלבול התחומים הזה בין מציאות,  מיניות, דימויי מציאות, וירטואליה, הזיות פנטסיה וחלום....

 

כאשר היה לי פעם  חלום בלהות וירטואלי של סירוס עצמי

 

 

נכתב על ידי , 25/3/2008 17:25   בקטגוריות הרהורים על סקס, מחשבות, מחשבות על גברי, ספורים שהיו באמת, על עולם הוירטואליה, אהבה ויחסים  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רמה ב-6/6/2008 12:26
 



דני קיי, לואיס אמסטרונג. שני ענקים. קטע מדהים , פשוט נהדר


 

היום, נזכרתי במשהו עצוב שכתבתי לפני שנה.

וגם היום ואתמול קרו כמה דברים לא פשוטים שעוררו בי מחשבות נוגות.

אז

כדי להתאפס

וכדי להיות במצב רוח טוב

 

הנה קטע מדהים של שני ענקים, שני מבצעים ואמנים שהיו דומה שכבר אין כמותם

דני קיי ולואיס אמסטרונג. באחד השירים הניצחיים של הג'אז.

 

When the saints goe's marching in

 

איזה תיאום מופלא יש ביניהם, איזה תקשורת תוך כדי שירה, האם ייתכן שהם מאלתרים את כל חילופי המשפטים ביניהם או שהכל נכתב ותואם מראש? סביר שהקטע הזה דרש הכנה רבה אבל כשהם שרים אותו זה נראה כאלו הם מאלתרים ומה שבטוח - ואי אפשר לטעות בכך -  שניהם נהנים מאוד מאוד מאוד.

 

אני בטוח שגם אתם, אלה שקוראים אותי, פשוט תיהנו......

 

נהדר, פשוט נהדר.....

נכתב על ידי , 21/3/2008 21:15  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-15/6/2008 03:12
 



21 למרץ - כבר שנה עברה, הזכרון שם, אבל כאלו לה היה והלוואי שלא היה


שביב של רגע - זכרון

 

כן, אני חושב שזה היה...

אני מרים את כף ידי על עבר עיני, מפשק את אצבעותי

מביט אל הצללים שבחדר

אל הנורית החשופה

ממצמץ מול האור

כך

ממש כך

כמו הכורסא שממול  בצד השני של החדר

בד מפוספס לבן , כמה קמטים

חתול שחור מנמנם בפינה

כתם על הקיר

אבק על הרצפה

שרוול חולצה

שני כפתורים

רוח נושמת בחוץ

צל אפל בפתח ביתי

כה אמיתי, כה נוכח

כאלו באמת נמצא כאן איתי

כאלו אם ארצה

אוכל לגעת בו

להרגיש שהוא אמיתי

 

 ואז אוכל לחוש  שכל הדברים האלה  מולי ,

 כאן בחדר  עכשיו

 הדברים האלה

הם באמת כאן איתי

כמו שהרגשתי אז....

 

האם זה היה?

אני חושב שזה היה

 אניחושב שזה באמת קרה...

 

והיא?

האם היא הייתה?

תלתל שחור

כן,  נדמה לי  שהתלתל שלה היה שחור

ואולי היה  שיערה חום

זה היה כה מזמן

כה מזמן....

חיוך

שפתים שוחקות

שפתיים רועדות  מעט, רוטטות

דמעה בזוית העיין, זולגת לה לאיטה

זיק של אור באישונים

אדמומית על צוואר

חלקת כתף קרירה

חיבוק נואש

כמיהה

לשון  מחוספסת חמה

מרפרפת על גבי

יונקת אותי עד תום

שואבת אותי לתוכה

ואני כל כך איתה..

 

 זה  באמת היה?

 

כן אני חושב שזה היה.

 

אולי...

 

לפני עשרים שנה?

אתמול?

 

חלום ?

הזיה?

 

זכרון

 

אני מושיט ידי נואש אל האור

מנסה להכיל  תחושה מתפוגגת

לשמור אותה בתוך  אגרוף ידי

לנצור אותה בתוך אגרוף ליבי

 

והזיכרון?

 הזיכרון זולג לו מבין אצבעותי

בורח ממני

נעלם אט אט

 

אני אומר לעצמי

הייתי שם

אולי

פעם?

זה  באמת קרה לי?

 ואולי למישהו  אחר?

הייתכן ?

באמת הייתי שם?

כל כך בתוך המציאות

והיא? באמת היא הייתה שם?

כל כך איתי?

כל כך בתוך החלום

יפה עד כאב

 חולקת עימי רגע של אושר

ללא צללים

אמיתי כל כך

 

 זה קרה לי?

זה קרה למישהו אחר?

 זה בכלל קרה?

האם  יכול להיות שאני

 הייתי פעם כל כך חי

כל כך אמיתי?

האם?

 

הזיה?

זיכרון?

מציאות?

 חלום?

 

עיין יבשה

 

תחושה של לא כלום

 

ועכשיו?

 

 

זיכרון.....

וגם הוא

כבר לא איתי כל כך

 

מתפוגג לו לאיטו....

 

זה  הרי היה כל כך מזמן

בחיים אחרים

בחיים של מישהו אחר

פעם

כאשר חייתי

 כאשר חייתי  רגע של הרף עיין

כאשר חייתי באמת

כאשר אהבתי

ועכשיו

אד פורח

חידלון

 

חוטי זכרון דקיקים

נפרמים אט אט

ויחד איתי

 נעלם לו

המישהו הזה

שהיה אולי

פעם אני

 

 

נכתב לפני שנה בדיוק

נכתב על ידי , 21/3/2008 06:58  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ריקי ב-25/3/2008 11:37
 





27,246
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטנגו אחר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טנגו אחר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)