לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

טנגו אחר


כמו הטנגו לעיתים מלנכולי לעיתים נוסטלגי לעיתים מקטר לעיתים פאתטי לעיתים פואטי תמיד חושני והרבה ארוטי . כמו הטנגו הלב נכמר למשהו לא ברור מול חוסר התכלית של החיים ובינתיים מתקדמים בצעדי ריקוד חסרי תכלית אך חושנים, כותבים ספורים ונזכרים בטיפות של חיים שהיו
כינוי: 

מין: זכר

Google:  dan dan







מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

4/2006

כוסית אמריקאית ב- MARDI GRAS


כוסית אמריקאית  ב-mardi gras

 

הייתי בהרבה קרנבלים בחיי, רובם בברזיל אבל לאחר שנים, במבט לאחור, אני חושב שהקרנבל הכי הזוי היה דווקא הקרנבל בניו אורליאנס, ה-MARDI GRAS    אבל לא על הקרנבל רציתי לספר' אלא על משהו אחר שקרה לי באותו זמן.

 

הגעתי לניו אורליאנס בשעת לילה מאוחרת לאחר נסיעה ארוכה של יומיים מניו יורק באוטובוס גרייהאונד. איני זוכר דבר מאותה נסיעה, רק כרי דשא אינסופים ופרות רועות בשדות, כבישים מהירים אפורים שנמשכו הרחק אל האופק, מזנוני דרכים שנראים כמו בסרטים, עם קנקני קפה של פילטר ומלצריות עוטות סינור לבן שנראות כמו אמריקן פאי ונהגים שמתחלפים כל כמה שעות.  בקטע האחרון של הנסיעה ישב לידי בחור צעיר, בן גילי שצלע מעט והסתייע במקל. הבחור סיפר לי, שזה עתה השתחרר מחיל הים  האמריקאי בו שירת על נושאת מטוסים,לאחר שנפצע בתאונה.

 

הגענו  לניו אורליאנס ולא ידענו איפה לישון. חיפשנו בטרמינל שירות מידע לתיירים. תייר צרפתי צעיר עם תרמיל גב ענקי הצטרף אלינו כשהגענו לדלפק. הפקידה המנומנמת הפנתה אותנו למלון הולידי אין. היה נורא יקר אבל הפקידה הבהירה לנו, שיהיה קשה מאוד למצוא מלון במרדי גרא ובודאי בשעת לילה כה מאוחרת. החלטנו, שלושתנו – ולמרות שלא הכרנו זה את זה – לחלק חדר ללילה אחד.

 

לאחר שהשארנו את חפצינו במלון, יצאנו לרחובות. לא הכרנו ולכן איבדנו זה את זה במהירות.

היה לילה אבל הרחובות היו מלאים. במרפסות הרובע הצרפתי חשפו נשים את שדיהם לקול מיצהלות הגברים שלמטה שצעקו להם show your tits ואז השליכו לעברן לאות תודה, מחרוזות פלסטיק .

 

 

לקראת בוקר חזרתי עייף לחדרי. הבחור הצרפתי כבר ישן מכורבל במיטתו. האמריקאי עדיין לא הגיע. התפשטתי ונכנסתי גם אני למיטה. כמה דקות לאחר מכן הגיע גם האמריקאי אבל הוא לא היה לבד. בחורה צעירה נכנסה עימו לחדר.  לא יכולתי לראות אותה כי היה חושך והאמריקאי לא הדליק את האור . שניהם – כך היה נדמה לי – הסריחו מאלכוהול. ללא דברים נכנסו השניים למיטה. הבחור הצרפתי התעורר לפתע והתחיל למחות    במבטא צרפתי כבד:" איזה חוצפה, אתה לא לבד פה" האמריקאי השיב לו בלחש:" זה לא מה שאתה חושב, אסביר לכם בבוקר". ויתרנו לו, היינו עייפים, שיעשה מה שהוא רוצה...

 

התעוררתי בבוקר , מישהו הקיא בשירותים. כמה דקות לאחר מכן יצאה משם בחורה צעירה ערומה כמעט לגמרי, ולגופה רק גופיית טריקו ללא שרוולים. היה לה גוף מופלא,  פשוט מושלם, רזה, עם שדיים גדולים זקורים, רגליים חטובות ועור חלק אפרסקי. הערווה שלה היתה חשופה לחלוטין וסבך השערות שלה היה אפור משהו. הפנים שלה  - לעומת זאת – היו ממש בנאלים, פנים של בחורה צעירה ללא ייחוד, שיער קצר בלונדיני ושפתיים שהיו מעוותות משהו בהבעה של כעס.  הבחורה הסריחה מויסקי וקיללה ללא הפסק. בחיים לא שמעתי בחורה מקללת כך.  היה לה קול צרוד, גברי כמעט . ריח האלכוהול, זוית הפה המרירה, הקללות . היה קשה להאמין שהראש הזה שייך לגוף כל כך מלאכי, כל כך מושלם – " מי אתם ? הפטירה לעברנו בתמיהה? מה אני עושה פה?  איפה אני נמצאת?" הבחור האמריקאי מיהר להרגיע אותה – " לא עשינו לך כלום. מצאתי אותך ברחוב, השוטרים רצו לעצור אותך. לקחתי אותך לחדר שלי" ואז הוא נפנה לעברנו והסביר: " הייתי בדרך חזרה למלון ואז ראיתי ניידת וכמה שוטרים מתווכחים עם הבחורה הזו שקיללה וצעקה. השוטרים התעצבנו ורצו לעצור אותה ואז אמרתי להם שיעזבו אותה במנוחה. אחד השוטרים שאל אותי? אתה מכיר אותה? עניתי שכן, ואז הוא אמר, אם אתה מכיר אותה  אז קח  אותה מפה ומהר, אחרת נעצור אותה, אז לקחתי אותה אלי לחדר, אבל, אל תדאגי " - הוא פנה שוב אל הבחורה –    " לא עשיתי לך כלום, פשוט שכבנו לישון". "מה אכפת לי" ענתה הבחורה בביטול,       " מצידי , היית יכול לזיין אותי, כל דבר יותר טוב מאשר לילה בחדר מעצר."

 

הבחורה המשיכה במטר של גידופים  והמשיכה להסתובב בחדר כאריה עצבני בכלוב. מבלי לבקש רשות פתחה את המקרר , שלפה בקבוקון ויסקי קטן ושתתה אותו בלגימה אחת. " הבן זונה הזה, אם רק אתפוס אותו". ניסינו להרגיע אותה. " מה קרה לך? מי זה הבן זונה הזה? הבחורה המשיכה לקלל . מסתבר בכלל שהיו לה שתי אצבעות שבורות. לא הצלחנו להבין בדיוק מה קרה לה. כנראה שהייתה לה מריבה עם מישהו. אולי החבר שלה אולי סתם אלמוני שפגשה ברחוב. היה לה גם אוטו – כך היא אמרה – היא לא הייתה בכלל מניו אורליאנס והגיעה במיוחד למארדי גראס משיקגו אבל היא לא זכרה בכלל, איפה היא השאירה את האוטו וגם את המפתחות היא איבדה.  האצבעות השבורות שלה הכאיבו לה מאוד והיא המשיכה לקלל ללא הפסקה.

 

לאחר זמן מה היא נרגעה מעט. " אפשר אולי להתקשר מהטלפון?" מה יכולנו לענות לה? לא היה לנו  הרבה כסף, אבל יכולנו לסרב? הבחורה חייגה למרכזנית וביקשה לדבר עם מספר בשיקגו. ניתן היה להבין שהיא מדברת עם אביה. גם אותו היא קיללה אבל בתוך מטר הקללות, היא הצליחה לספר שהיא בניו אורילאנס , שהמכונית שלה אבדה ואין לה מושג היכן השאירה אותה, שיש לה שתי אצבעות שבורות והיא נמצאת במלון הולידי אין, ביחד  עם שלושה גברים שאינה יודעת מי הם.

 

עשר דקות לאחר מכן – בינתיים הבחורה כבר התלבשה -  נשמע צלצול בדלת החדר. כשפתחנו אותה ראינו שני גברים גבוהים, שיערם קצוץ קצוץ, כמו חיילי מארינס, עם מעיל גשם ארוך, ממש נראים כמו סוכנים של ה-FBI. ללא דברים , אפילו מבלי לשאול מי הם ומי שלח אותם,  יצאה הבחורה מהחדר ונעלמה יחד איתם  במסדרון .

 

אפילו תודה היא לא אמרה....

 

 

נכתב על ידי , 30/4/2006 10:51   בקטגוריות ספורים יפים, ספורים שהיו באמת  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טנגו אחר ב-28/11/2007 18:04
 



הספור האבוד על הדרקון


 

 

 

הסיפור האבוד על הדרקון

 

הפסקתי לכתוב לפני עשרים וחמש שנים.  כשהייתי חייל כתבתי הרבה אבל אחרי הצבא באוניברסיטה, הפסקתי לכתוב בהדרגה ומאז לא כתבתי כמעט. הסיפור האחרון שכתבתי היה סיפור יפה על דרקון. כתבתי אותו בחדשים האחרונים לשירותי הצבאי ואחר כך הוא הלך לאיבוד.

 

כשאני קורא עכשיו את המשפט האחרון שכתבתי, משהו בתחביר צורם לי. ניתן לכתוב בעברית הלך לאיבוד? לא יותר מדוייק לכתוב איבדתי את הסיפור? אולי . אבל משום מה המשפט- הלך לאיבוד - מתאים לי. כי הסיפור שכתבתי נעלם יום אחד ולא נשאר ממנו שרידים.

 

איני זוכר איך קראתי לסיפור אבל היה זה סיפור על דרקון והוא נכתב בהשראת ספר של סיפורים ומשלים קצרים  סינים שבאותו זמן הרביתי לעיין בו. אני נזכר עכשיו שהיה  גם עוד  ספר  ששילהב את דמיוני: "הספר של היצורים דמיונים" שנכתב על ידי הסופר הארגנטינאי בורחס . אוסף של יותר ממאה חמישים יצורים מיתולוגים בכל התרבויות וביניהם גם כמה תיאורי דרקונים .

 

הסיפור שלי הלך לאיבוד יום אחד כיוון  שנתתי אותו לעיון לידידה שלי, בחורה צעירה, שלא נהייתה מעולם מישהי מאוד חשובה בחיי. אף פעם לא התברר לי בדיוק מה היה מקומה ומדוע נשארה כה שולית. אולי היא הופיעה  רק כדי לאבד את הסיפור שלי?  קראו לה פנינה והכרתי אותה בערב סוער של חורף ירושלמי, אני אפילו זוכר שהיה זה ברחוב אוסישקין בירושלים בנחלאות. חיכיתי לאוטובוס בחשיכה ואז התקרבה לתחנה נערה צעירה כמעט ילדה. צעירונת נמוכה מאוד לא יותר ממטר חמישים וחמש,שמנמונת ושחומת עור ולה זוג שדיים ענקים לתפארת, ללא כל פרופורציה לשאר גופה. היה חושך וקר, גשם טפטף ולא יכולתי לראות אותה בבירור, אבל החזה העצום שילהב את דמיוני והתחלתי לשוחח עימה.  הנערה חייכה והיה לה חיוך יפה שהקרין אור. אהבתי את החיוך שלה וגם היא אהבה כנראה את החיוך שלי. הכימיה הייתה מידית. התחלנו לשוחח והמשכנו גם כשעלינו על  האוטובוס. עד שירדתי בתחנה ליד ביתי ברחביה כבר היה לי את מספר הטלפון שלה. באותו ערב הייתי נסער ונרגש. חשבתי שאני מתחיל להתאהב.

 

כמה ימים אחר כך התקשרתי אליה אבל היא אמרה לי שלא תוכל לפגוש אותי במשך כמה שבועות כיוון שכמה ימים אחר כך, היא הייתה צריכה להתאשפז בבית חולים לניתוח. נחרדתי. קרה משהו? איזה ניתוח? ניתוח פלסטי, ענתה פנינה. ניתוח להקטנת חזה. מה! צעקתי בבהלה ממש. את רוצה להקטין את החזה? חזה כה יפה כה מפואר? היתכן? אבל מדוע? יש לך חזה כה יפה והגברים אוהבים שדיים גדולות....אבל פנינה התעקשה. לא. אני שונאת את החזה שלי, הוא תמיד כה כבד והגברים, דבר ראשון תמיד מסתכלים על השדיים שלי. לא הצלחתי להניא אותה מהחלטתה. פנינה הייתה נחושה בדעתה להפטר משדיה הענקים.

 

משהו נשבר בי... שוב לא הרגשתי כלפיה את אותו רטט של קסם חושני שכה הלהיב את דמיוני.

 

כאשר התקשרתי חודש לאחר מכן, סיפרה לי פנינה שהניתוח היה איום, שהכאבים היו בלתי נסבלים ואם רק הייתה יודעת שזה יהיה כך מעולם לא הייתה מסכימה לעבור את הניתוח..... מאוחר מידי , חשבתי, לא ניתן היה להחזיר לה את יפי שדיה.

 

מאז נשארנו חברים אבל  הקסם האירוטי החזק שהיה בינינו באותו לילה חורפי בנחלאות נגוז. אולי היה זה מקסם שווא של טיפות גשם בלילה חשוך ואולי הייתי צעיר מידי וללא עיין בוחנת מספיק שתדע להתמקד באותן אנרגיות רוטטות של נשיות שאישה יודעת לשדר במודע או שלא במודע לעבר גבר המעורר בה עניין . מאז לא היה ביננו כל קשר מיני. מעולם לא שכבנו. פעם אחת כשנסענו יחדיו במכונית נפרדנו בנשיקה הססנית שלא ניצתה בה כל להבה. יותר מזה לא היה.

 

פנינה סיפרה לי שהיו לה חיי מין סוערים. מאז שהייתה בת 13 ( כשהכרתי אותה הייתה בת    17). בן זוגה הראשון היה המורה שלה בתיכון ובמשך שנים,היו השניים נאהבים בסתר ואיש לא ידע. המורה שלה היה המדריך, המאהב, האדון. פנינה ידעה שזו הייתה מערכת יחסים חולנית אבל כשהיא דיברה עליה הצטעפו עיניה בערגה. אחר כך היו מאהבים נוספים. רבים אפילו וכשהיא סיפרה לי עליהם, הרגשתי שסיפוריה מדליקים אותי אבל למרות זאת, דומה היה שהסיפורים הם על אישה אחרת ולא על פנינה שמספרת אותם ואשר אינה מצליחה בנוכחותה לשלוח לי אנרגיות של מיניות  נשית. נשארנו חברים ללא מגע ללא מתח ארוטי ואני הייתי מראה לה את הספורים שלי ופנינה אמרה תמיד שהם נהדרים ונתנה לי להרגיש תמיד שיום אחד אהיה סופר חשוב. נפגשנו כך במשך כמה חדשים עד שפנינה איבדה את הסיפור שלי.

 

פעם אחת אחרי הרבה שנים ראיתי אותה מוכרת  בדוכן של תכשיטים באחד הקניונים. לבושה כמו היפית, רזה, יפה אפילו. באותו זמן היא כבר הייתה כבת שלושים. רשמתי את מספר הטלפון שלה. אולי אם הייתי מתקשר היה קורה משהו ביננו אבל משום מה לא התקשרתי. אולי כי עדיין הייתה בי טינה כלפיה בגלל הסיפור ואולי כי הייתי נשוי באותו זמן ואהבתי את אישתי.. תמיד נשארתי עם ההרגשה שאולי החמצתי משהו עם פנינה שאולי היינו צריכים לשכב, שאולי הייתה יכולה להיות אהבת חיי......ואם לא הייתה מקטינה את שדיה האם מסלול חיינו היה יכול להיות אחר?

ואם לא הייתה מאבדת את הספור שלי על הדרקון? האבידה הזאת ריחפה תמיד כצל קודר ביננו, משהו שלא מדברים עליו אבל הוא שם  רוטט מעבר לפינה, מתחבא מאחורי קליפות עלומות של המחשבות ואינו מרפה. טינה כבושה, כעס, משטימה כמעט, מילים רעות שאינן נאמרות וצוף רעלן הנסתר, מפריע, מחבל, אינו מתיר לשיחה להתפתח,לאנרגיות חיוביות לזרום.

 

איך היא יכלה לאבד את הספור שלי, כיצד יכלה להיות כה רשלנית? בהתחלה היא אמרה לי שהיא חושבת שהספור נפל מאחורי הפסנתר וכשיזיזו אותו כשיעשו סדר פסח בבית, הוא בודאי ימצא , אבל כשהתקשרתי אחרי הפסח לשאול אם הוא נמצא, פנינה אמרה שאכן הוא היה שם בין ענני האבק וקורי העכביש אבל כשהתקשרתי שוב כדי לשאול מתי נפגש כדי שתתן לי את הספור, התרשמתי שפנינה מתחמקת בתואנות שונות ואני משום מה, לא לחצתי לא התעקשתי ואחרי כמה נסיונות סרק כדי לקבוע פגישה, הרפיתי ומאז לא נפגשנו יותר . לא היה צורך במילים מפורשות, היה ברור לשנינו, הספור אבד לעולמים.

 

למה לא התעקשתי? למהלא כעסתי ? איני יודע?  ולמה השאלתי בכלל את הסיפור לפנינה?  ואיך זה שלא היו לי כל עותקים נוספים?  אולי הרגשתי בסתר ליבי שהסיפור צריך להיעלם. שאין לו זכות קיום. אולי בגלל זה לא התאמצתי ממש כדי למצוא אותו. אולי הייתה לי תחושה שזהו עובר שצריך להפילו. כדי שזיכרו ימחק לתמיד, עוד לפני שנולד.

 

אין לי תשובות. כל שאני יודע זה, שאחרי הסיפור הזה, הפסקתי לכתוב בהדרגה. אבדן הסיפור מסמל את הנקודה שבה התחיל להתבהר לי שמעולם לא אהיה סופר של ממש . יתכן שאם הייתה דעתי שלי על עצמי טובה יותר באותו זמן, אולי הייתי מעיז לחשוב שאני קצת סופר, שיש לי מה להגיד לעולם ואז הייתי כותב יותר ואפילו מפרסם . הייתי אז בן עשרים ושתיים אולי בן עשרים ושלוש. כבר היו לי באמתחתי כמה סיפורים יפים והיו כמה סופרים ישראלים ידועים כמו יצחק בן נר ודוד שחר שאמרו לי שסיפורי מיוחדים ויוצאי דופן וכדאי לפרסמם. אבל באותו זמן כבר הפסקתי לכתוב.

 

בסיפור שלי על הדרקון היו  זכרונות פואטים על שעות בין ערביים נוגות בילדותי. .... אלו היו המילים אני חושב, כך החל הסיפור שאבד:  סבא נהג תמיד לספר לי על הדרקון.... לפעמים יצאנו שנינו בשעות ערב על הגבעות הירוקות שמחוץ לכפר שלנו כדי להעיף עפיפונים ביחד... גם היום אני יכול לזכור את ידיו הגרומות של סבא מושכות בחוטים של העפיפון מתנועעות קלות בהרמוניה כאלו היו מפרשים של ספינה המשחקים עם הרוח...

 

סבא היה נוהג לומר לפעמים כשהוא מפנה אלי את מבטו היוקד: אתה רואה את הדרקון שם למעלה? אם תאמץ את מבטך, תעצום אולי עיין אחת ותתבונן היטב על העננים הצרים להם צורות באופק... תוכל לצוד במבטך את הדרקון, מתחבא בין העבים רושף אש נהרות של אויר חם ודוחף את העננים אל על, משחק בהם כבכדור מפזרם לכל עבר ושוב מכנסם מחדש בערימות. כזה הוא הדרקון אוהב תעלולים, אך אל תניח לרוחו השוחקת להוליך אותך שולל. הדרקון אינו יצור של משחק בדרך כלל, לעיתים רוחו זועפת ונשמתו בהולה. הזהר לך , אסור לבטוח בו ממש, רוחו בוגדנית. כאשר הוא זועם, שמור  מרחק אבל אם תעורר את חיבתו, הוא יוכל לקחת אותך עימו אל מעבר לענננים הרחק מעבר לאופק. האם תצליח לאלף את הדרקון נכד? התדע להיות כה אמיץ? אם תצליח, עימך יהיה הדרקון בכל אשר תלך והוא לא ינטוש אותך לעולם. הנה הטה אזנך והקשב. אינך שומע את הצלילים? את המלמולים שהוא לוחש אל השמיים, את נשיפת אפו הלוהב הפולחת את הרקיעים בזעקות חדות? קול האנחות העצוב של הדרקון הוא מעיין של נהי קורע לב.אוי!  כמה שהדרקון סובל....אתה יכול לראות אותו שם למעלה? את קשקשיו הירוקים הגדולים  כל אחד כיריעת אוהל העוטפת את גופו בשובלים, כמו היו מגינים של אצות פלדה . התרצה לרקוע לך שיריון מקשקשי הדרקון? אם תעשה זאת דבר לא יעמוד בדרכך ואז תוכל  לצאת לכבוש את העולם.

 

כך אני זוכר תמיד את סבא מכווץ את עינו הימנית, חופן בכף ידו את מצחו ומביט הרחק אל על , מתאמץ לא להסתנוור מאור השמש הבוהק כדי שיוכל להמשיך ולכוון את מבטו אל הדרקון ולצייר את תבנית פניו הרועמות בין העננים הרחוקים.

 

סבא סיפר לי שסוד כוחו של הדרקון בפנינה אפורה התלויה על צווארו. לכל דרקון יש פנינה כזו ואם תיטול אותה ממנו יישאר הדרקון ללא כוחות, אך מי ירהיב עוז כדי להגיע אל צווארו של הדרקון כה קרוב לללועו הלוהב הנושף אש ועשן כהר געש?

 

שוב איני יוצא להעיף עפיפונים ברוח של ערב מול השקיעה והגבעות הירוקות של ילדותי נעלמו, קמשו קמלו להן ונעלמו. גם סבא הלך לפני שנים רבות וכל שהשאיר מאחוריו הוא אוסף של גוילים , צרורות צרורות של נייר אורז ועליהם כתמים של אותיות שחורות ולידם כמה מכחולים יבשים שכבר שנים לא נטבלו בדיו.  חלוק המשי שלו נשאר תלוי על הקולב ליד מיטתו , מקומט ודהוי . סבתא תמיד שמרה לזכרון את צמתו הארוכה ולעיתים אהבה למולל אותה בידיה, לכרוך אותה סביב אצבעותיה ולשחק בה כאלו הייתה זנב של חתול...

 

 גם אני הייתי לאיש עם השנים, אפילו חיל הייתי ויצאתי למלחמות שאת הסיבה להן שכחתי מזמן ואולי אף פעם לא ידעתי מהן?  נשים הרבה ידעתי בחיי והיו כאלה שכבשתי בלילות אפורים של חורף. נשים ללא פנים שכשנגעתי בהן, הם זעקו כאלו היו נמרי הלילה. נשים עצובות ששרטו בציפורניהן את גבי כשניסו להתנגד  לכעסו החייתי של גבר  מלא תוגה. נשים שאחר שהתענגתי עימן, התנדפו באויר כחוט של עשן וכל שהשאירו הוא הרף זכרון של רגע מאושר שכבר הלך לו  לבלי שוב, מותירות אותי דוהר אל מול האופק ואיני יודע לאן מועדות פני.

 

לילה אחד, ליל סתיו עגמומי בארץ רחוקה, לא יכולתי להירדם על משכבי. הרוח שרקה נואשות והעננים שהיו שחורים מגשם עמוסים לעייפה בטיפות כבידות , התרפקו על האדמה והצליפו בה נחשולים נחשולים של בוץ . היה קר. התעטפתי בגלימת הצמר שלי  אך הרוח הקפואה עטפה אותי ללא רחמים. האש במדורה כבר כבתה אך לא היה בי כח כדי לקום ולהצית אותה מחדש. ליבי המה מעצב, רציתי לבכות בכי נואש אך לא ידעתי אל מי כה נכמרו געגועי....לפתע שמעתי קול חלוש שבור , כמו נהמת רוח קלילה כמעט בלתי נשמעת, כמו נשיפת קומקום רותח הלוחשת אט אט בשמי. האם אתה שומע? שמעתי את הקול אבוד אי שם נאבק ברוח ובצללים.

קפצתי ממקומי כנחוש נחש. מי קורא לי?  זעקתי אל הלא כלום שבאופק השחור, מי מכיר אותי בערבות שוממות אלו?

 

הלחש המשיך לקרוא בשמי אך דומה שנחלש בהדרגה כאלו הוא נחנק  כטובע נאבק אל מול הגלים בים הרוח..... הגם אתה שכחתני?  גם אתה....אבל מי קורא לי, צעקתי  מי אתה?  והיכן אתה  מסתתר?  אני הדרקון , שמעתי לחש שבור כאלו מישהו שיפשף רסיס דק של זכוכית שבורה. אני הוא הדרקון. אתה זוכר אותי? אז כשהיית נער בגבעות הירוקות של הכפר יחד עם סבא שלך? פעם הייתי כה גדול, כולם פחדו ממני ועכשיו?  איני מטיל פחד אפילו על ילדים. אפילו  הם לא מאמינים שאני קיים..... אין עוד מקום בעולמנו לדרקונים. איש לא מאמין בי עתה, רק אתה נותרת....

 

אני! אני איני מאמין בדרקונים. אלה הבלויות של ילדים סיפורי להג של סבתות זקנות , אין דבר כזה , דרקונים , נשפתי בבוז.

 

אבל כן, אנו קיימים,  כה רבים היינו, אך הם מתו אחד אחדו רק אני נותרתי, אני האחרון ואני זקוק לך!

 

אבל היכן אתה מסתתר? איפא אתה. אני שומע אותך ואיני רואה דבר.  כיווצתי את גביני עיני אל מול העננים השחורים שבאופק מנסה לצייר מתוכן את פני הדרקון, כפי שסבא היה נוהג לעשות. אך גלימת העננים נשארה חתומה ואפילה ובלתי חדירה למבטי.

 

אבל לא! זעק הלחש הטורדני לא שם באופק, הבט למטה אני כאן על האדמה....

 

 הרכנתי מבטי אל עבר האדמה ושם הוא היה, יצור זערורי, קטן כצרצר ועל צווארו הכחוש ריצדה פנינה לבנה זוהרת יפיפיה, גדולה יותר מגופו שכרע נפל מעומס הפנינה ודומה שעוד מעט הוא ישבר  מכובד המשקל כי הפנינה הייתה גדולה והייצור קטן, עלוב.

 

אתה! צחקתי, אתה הוא הדרקון? כה קטן , כה מסכן, דומה אתה לנמלה, אם רק ארצה אוכל לרמוש אותך באצבעי.... אתה אינך יכול להיות הדרקון. הדרקון הוא יצור עז ועצום המטיל את חיתתו על הכל אך אתה? כה עלוב וחסר כוחות. איפוא להבות האש שלך דרקון? הדרקון התכווץ וניסה לנשוף משהו אך כל שיצא מפיו היה חוט דק של עשן לבן שהתפוגג חיש מהר ונעלם.

 

כן. אני הוא הדרקון ואתה יודע שאני הדרקון, כי אם לא היית יודע זאת לא הייתי כאן עכשיו. אם אני עדיין חיי , בזכותך אני חיי.  בגלל שאתה מאמין בקיומי. הדרקון חי כי האנשים מאמינים בו. פעם האמינו בי אנשים רבים ואני הייתי עז ועצום ומעורר פחד ויכולתי לעוף אל כל שבעת הרקיעים כי אברות כנפי היו גדולות ורחבות ויכלו לשאת אותי לכל מקום. כאשר הייתי מטיל את נשימתי,  להבות של אש היו שורפות את הכל מסביב, אך זה היה כה מזמן כה מזמן  והיום לאיש כבר אין פינה נסתרת  בחלומותיו לדרקון.  איש לא רוצה היום לצאת למלחמות כנגד הרוח יחד עימי. איני קיים יותר במחשבות האנשים ולכן אני קטן וזעיר. כל פעם שמישהו כמו סבא שלך פונה מן העולם  אני מאבד עוד קשקש משיריוני ואחר כך כבר לא נותר בי כח לפרוש את כנפי ולהתרומם אל על. כך הפכתי לקטן יותר ועתה, לחש הדרקון באימה, ראה לאן הגעתי, כלום לא נשאר ממני. רק אתה נותרת להאמין בי, רק אתה.

 

אני? אבל אני לא מאמין בדרקונים, לחשתי בארס. אתה חושב באמת שאני מסוגל לחשוב שאתה הוא היצור העז והמפחיד שבעננים. ומה לי ולך נמלה עלובה, איני זקוק לך, אתה חרק נכפש וכבר עייפתי מלהגך הבכייני.

 

בבקשה, אל תינטוש אותי בבקשה, בכה נואשות היצור ביפחות נהי נורא שהפכו לחלשות יותר ויותר. בבקשה, אם רק תאמין בי אם רק תתן בי את מבטחך ,תראה כמה גדול אהיה. אני מבטיח לך שעוד  נוכל לעוף יחדיו אל השמיים ולכבוש את העולמות כולם.....

 

השפלתי שוב את מבטי. הייתכן?  לא יכול להיות. היצור היה כה זעיר כה שברירי כה מגוחך בעליבותו כאלו היה.... נתקפתי גועל... אבל הפנינה קרצה לי בשלל אורות לבנים זוהרים ומרגע לרגע חשקתי בה יותר ויותר. קירבתי את מגף רגלי אל היצור התכופפתי לעברו, חפנתי את הפנינה בנחישות בכף ידי ואז מעכתי אותו  בתנועות קלילות ואחר כך בחמת זעם הטחתי את עקבי באדמה שוב ושוב.

 

זעקה נוראית פילחה את הדממה של הלילה. ברק אדיר הצית את האופק  ולרגע נדמה היה שהלילה הפך ליום ואז כיסתה שוב העלטה את האופק וכל שנותר היה שקט ודממה.... פתחתי את אצבעותי אט אט כדי להתבונן בפנינה אך דבר לא היה בכף ידי רק דמעה קטנה חמה שהתפוגגה אט אט צורבת את עורי ככוויה.

 

בדידות נוראה כבשה אותי ... הדרקון הלך לו, נעלם, אני הרגתי אותו.... ועכשיו? לאן אלך?

לא ידעתי לאן, הכל נראה חסר ממשות .....

 

דרקון, דרקון,  צעקתי לעבר הלילה האפל,  אל תשאירני לבד, היכן אתה? איש לא ענה לי, רק החושך נשף בפני משבי רוח קרה לועג לי שוב ושוב בשחוק אדיש.

 

 

 

 

האם כך הסתיים הספור שלי על הדרקון? יתכן שהייתי צריך לסיים אותו כך אבל אני זוכר שהסיום היה שונה, אך איני מסוגל להזכר מה בדיוק כתבתי. משהו על זקן פתטי אבוד בזכרונותיו, החוזר שוב ושוב בבכי על שמה על אישה, זקן שהכל שכחו מקיומו החי במערה נידחת בהרים הרחוקים או אולי בבית משוגעים? איני זוכר מה היה הסיום ואני זוכר רק שלא אהבתי את הסיום ונשארתי תקוע בין השורות הלא ברורות, ממש באמצע משפט. מצב לא ברור, סבך של סתירות וספור שלא ידע כיצד להגמר וכך הוא נשאר לתמיד, ללא סיום ברור, ואחר כך הוא נעלם ואחר כך הפסקתי לכתוב  . היתכן שהיום כשאני כותב אותו עכשיו מחדש מעלה אותו באוב מתוך זכרונותי הוא קם לתחיה ולו באופן חלקי?

 

לפני כמה ימים כשהייתי אצל הפסיכולוג שלי,נזכרתי פתאום באותו עובר שלא נולד בסיפור שלא הסתיים ואחר כך נעלם וסיפרתי את הספור לפסיכולוג. כאשר הוא שמע אותו הוא אמר בפליאה: "אבל זה ספור כל כך יפה"  ומיהו הדרקון? שאלתי אותו. "הדרקון הוא מטפורה לאמא שלך", ענה, "ואתה אינך יכול להרוג אותה... הדרקון מייצג את הכלא שבו אתה נמצא את הכלובים של חייך , המחויביות שאתה מדחיק.....וכדי שתשיג את חרותך אתה צריך להרוג אותו".

 

לא! סירבתי לקבל את הפירוש הזה.... הדרקון הוא סוד השירה,  הדרקון הוא הפרח שבתוכי, היצריות הבוערת בתוכי , חלומותי . הדרקון הוא השמש הרחוקה במערב שתמיד אני רוצה ללכת לקראתה ואף פעם איני מעיז. הדרקון הוא האהבה שנשארת תמיד בלתי מושגת...

 

הפסיכולוג שלי נשאר נחוש בדעתו." הדרקון הוא לא אחר מהאמא שלך"...

 

כמה ימים אחר כך החלטתי לכתוב את הספור או אולי להמציא אותו מחדש. אחר כך שלחתי לפסיכולוג במייל את הספור כדי שיקרא אותו והפעם במלואו. כאשר נפגשנו שוב שאלתי אותו: קיבלת? קראת? והוא חייך וענה "אתה יודע, אחרי שקראתי את הספור כפי שנכתב גם אני איני מסכים כל כך עם הפסיכולוג שלך. נראה לי שהוא טועה".

 

 

 

נכתב על ידי , 30/4/2006 09:44   בקטגוריות ספורים יפים  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של makoko ב-30/4/2006 14:36
 



הסרט של ה-SENHOR DE BONFIM


 

 מזה כחדשיים אני עונד על פרק ידי הימנית סרט אדום שמיום ליום  נראה  יותר בלוי ומרופט. לפעמים זה נראה ממש מצחיק, אני לבוש בבגדים של איש רציני, חליפה ועניבה ועל פרק ידי סרט של כאלו היפי ואפילו לא סרט יפה, קצת לא מסתדר.

 

אי אפשר להוריד את הסרט, זה אסור, זה יכול להביא מזל רע. רק כשהוא יהיה כל כך מרופט וייקרע מעצמו, אוכל להיפטר ממנו. ככה זה עם הסרט של ה-SENHOR DE BONFIN  האדון שסופו טוב, בתרגום מפורטוגזית , אבל למעשה זהו עוד שם שמכוון לאלהים או לבנו, ישו או לכוחות העליונים שלא ברור עם מקורם בנצרות או באורישאס של הקנדומבלה (הדת האנימיסטית של ברזיל שמקורה באפריקה) .

 

לפני כחדשיים כשהייתי שוב בסלבדור דה באהיה בברזיל  -אחרי שמונה עשרה שנים שלא הייתי שם - בכנסיה של הסניור דה בונפים בפרוורי סלודור, תחת השמיים הכחולים  כל כך , האדמה האדומה, עצי הקוקוס  והחום המעיק והלח. ניגשה אלי בהייאנית מחייכת וענדה את הסרט לפרק ידי. לא היה צריך להסביר לי את משמעותו.  היו לי סרטים כאלה בעבר, לפני שנים. שלושה קשרים. שלוש משאלות וכאשר הסרט יתנתק המשאלות יתגשמו.

 

בפעם האחרונה שענדתי את הסרט , לפני שמונה עשרה שנים, זה היה בפייסטה הגדולה של הסניור דה בונפים, ביום חמישי השלישי של חודש ינואר ,כאשר הכוהנות הגדולות של הקנדומבלה המאי דו סאנטוס  ( אמהות הקדושים) ועוזרותיהן, אותן נשים שרגישות לאנרגיות שאינן מהעולם הזה, הפיליאס דוס סאנטוס ( בנות הקדושים)  - אלה שבמהלך הטקסים נכנסות לטראנס - מילאו את הכיכר בהמוניהן, בקולות שירה  וכולן לבושות בלבן. באותו יום חמישי, פעם בשנה,  באות כוהנות הקנדומבלה לחגוג עם הסניור של בונפים ,בטקס השטיפה של המדרגות של הכנסיה שלו. לתוך הכנסיה אינן יכולות להיכנס כי אחרי הכל זו כנסיה נוצרית אבל את המדרגות הן יכולות לשטוף.

 

                                             טקס שטיפת מדרגות הכנסיה של הסניור דו בונפים

 

 לא אמשיך כי הטקסט שלי מתחיל להידמות למאמרים ממסע אחר ולא זו הייתה כוונתי.

 

פתאום אחרי שנים, שוב יש לי סרט של הסניור דה בונפים על פרק ידי והפעם, אני מרגיש שזו מעין קללה. כל עוד לא יתנתק לא אוכל לעזוב את מכונת הזמן שבה אני נמצא מאז שחזרתי מברזיל . לא אוכל להתנתק מרוחות הרפאים של עברי. מהפנטסיות שלא מומשו, מהתחושה שמשהו סתום ולא מפוענח עדיין נשמר עבורי בברזיל. אותה ברזיל של חלומותי שממנה נלקחתי בדרך כל כך ברוטאלית , אלימה כמעט , לפני כל כך הרבה שנים.

 

כאשר ענדו את הסרט על ידי, התבוננתי בבהייאנית המחייכת שחומת העור, צחורת השיניים, והרגשתי שוב את תחושת ה- SAUDADE  ביקשתי מהסניור דה בונפים שיאפשר לי לפגוש במהלך הטיול מישהו מעברי, שאוכל מחדש לחבר קצוות, לבדוק ספורים שלא נגמרו, לממש פנטסיות.

 

זה לא קרה, כמעט ולא קרה, רק את    ג'וליה הצלחתי למצוא וגם אותה,  מאוחר מידי, אחרי שכבר חזרתי לישראל.

 

קללת ברזיל ממשיכה לרדוף אותי.

 

לפני כמה לילות חלמתי שאני מתבונן בסרט המהוה שעל ידי ואומר לעצמי הוא די מרופט כמעט קרוע כבר, אולי נעזור לו להיקרע ואז אני תופס אותו באצבעותי , מנענע מעט והוא נקרע. אבל אחר כך התמלאתי פחד, הרגשתי ריק, בעתה בלתי מוסברת. אסור היה לי לקרוע את הסרט של הסניור דה בונפים ועתה, כיוון שלא התאפקתי, משהו אפל עלול לקרות. משניתקתי את הסרט, יצאתי מאיזור ההשפעה של הסניור דה בונפים ונכנסתי לממלכתו האפילה של אשו. אשו, שאינו אפילו אורישה, שתחום השפעתו הן הדרכים, כל אותו איזור דמדומים שנמצא כשעוזבים מקום אחד ועדיין לא מגיעים למקום אחר. אשו שתמיד שש לעשות תחבולות ומגיע גם כשלא קוראים לו, נכנס לגופן של הפיליאס דה סנטוס במקום אורחים נכבדים יותר כמו אושאלה או ימאנז'ה.

לפעמים אני חושב שאשו נמצא כל הזמן בתוך נשמתי. אני ,שנוסע תמיד, שאף פעם איני מגיע, שנמצא  דרך קבע  בשום מקום.

 

התעוררתי מאותו חלום רועד ושטוף זיעה. הבטתי על פרק ידי. הסרט עדיין היה שם. מהוה ומרופט אבל עדיין חובק את פרק ידי בעוז.

 

מדוע הסרט מסרב להיקרע? הכתובת שהייתה על הסרט SENHOR DE BONFIM כבר נמחקה מזמן. עכשיו הוא נראה סתם כמו סחבה מרופטת, אבל הסרט עדיין שם. עד מתי? הסרטים הקודמים של הסניור דה בונפים שהיו לי ,לא החזיקו אף פעם מעמד, זמן כה רב.

 

מהו המסר שהסניור דו בונפים מנסה  לומר  לי? ואשו שאורב לי תמיד מעבר לפינה? האם יזכה בסופו של דבר בשללו? האם אחזור לממלכת השדים? האפול לתהום שוב?

 

כשהסרט ייפול, כאשר ייפול, אם בכלל ייפול..... אדע אולי את התשובה....

 

           הכנסיה של הסניור דו בונפים בסלבדור

נכתב על ידי , 27/4/2006 10:05   בקטגוריות ספורים שהיו באמת, ברזיל  
35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שחרור ב-15/9/2007 15:24
 



לדף הבא
דפים:  

27,246
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטנגו אחר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טנגו אחר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)