<<    ינואר 2008    >>

השיבה מתאילנד - חלק ראשון

יום קריר ושגרירי לכם קוראים יקרים

אז אולי ניחשתם ואולי לא אבל אני נחתתי בארץ הקודש

אחרי חודש שלם של חופים מרהיבים, נופים עוצרי נשימה והרפתקאות רבות - אני כאן ועוד לא מבינה מה הולך סביבי

למרות שיש לי המון מה לספר ולהתוודות, לשתף ולהזכר ... אני אשתדל לעשות את זה הכי לעומק שאוכל כדי שרק תבינו מה עברתי :)

אז נחזור ל16.12  אני עולה על מטוס בפעם הראשונה בחיי, ההמראה הייתה מדהימה לא הרגשתי כך בחיים שלי

ההתנתקות מהקרקע פשוט גרמה לי לבכות מהתרגשות.

הטיסה לבנגקוק ערכה 13 שעות בדיוק

נחתנו ב2 בבוקר זמן בנגקוק

הגענו לרחוב הקוואסן בסביבות 4 ככה, עד שמצאנו מקום לישון ונחנו לנו

עוד לא ממש עיכלתי את זה שאני נמצאת בארץ זרה.

למחרת הדברים התחילו להתבהר כמה ההבדל בין הארץ לשם הוא גדול וזו רק הייתה ההתחלה

החום היה מטורף והלחות עוד יותר, האנשים שם קטני קומה וכהי עור, בעלי עיניים מלוכסנות ואנגלית גרועה למדי

אבל עם זה הייתי צריכה להתמודד חודש וקצת ולא היתה ברירה אז הבלגתי

ב18 לדצמבר עלינו לצפון תאילנד לטיול ג'יפים ל 3 ימים שעשה את סיבוב הצפון בעיירות פאי ומה הו סונג כולל ביקור בכמה שבטים בג'ונגלים כגון שבט הלאו וארוכות הצוואר. הטיול בג'ונגלים היה מרתק ובשבטים בכלל.

הצפון בתאילנד מאד פשוט, ירוק, נוח ונותן תחושה ששום דבר לא חשוב - שבהחלט אפשר לחיות בפשטות וברוגע בלי דאגות יותר מדי או חשמל :)

היו כמה חיכוכים עם הידיד שאיתו נסעתי ועם הבנות שאותן פגשנו והגיעו יומיים לפנינו אבל זה הסתדר פה ושם ולא נתתי לשומדבר להרוס לי את הטיול.

צפינו במופעי פילים וקופים וכמובן נחשים באמצע הג'ונגלים, היינו בחוות סחלבים צבעונית ופורייה ואכלנו אוכל מסורתי כל היום -

אורז מוקפץ בירקות, נודלס מוקפצים בירקות, מרק, שניצלים, צ'יפס ועוף מוקפץ בירקות.. במשך 3 ימים כל ארוחה אותו הדבר... כבר יצא מכל החורים.

כמובן שאת משטר הבריאות שלי לקחתי לתאילנד והארוחות שלי באותו טיול היו בעיקר סלטים ועוף (חלבונים וזה...). מאד היו חסרות לי הריצות בחוף הים.. אבל זו גם הזדמנות לנוח קצת :)

בעיירה מה הו סונג חגגו לי את היומולדת שהתקיימה ב21.12 בטקסים עתיקים כמו הפרחת בלון עם אש שעליו כתובות המון ברכות יומולדת, או ביקור בפאב המקומי והיותנו התיירים היחידים היה מיוחד כי עשינו שמייח :) כמובן שהיו חייבים להפתיע אותי בעוגת-גלידת יומולדת בשחייה הלילית שעשינו בבית מלון.

למחרת לקחו אותנו למערת נטיפים בגבול בין תאילנד לבורמה, ומיד אחריה נסענו למפל ענקי שבאמצע הג'ונגל וגם שם הפתיעו כולם בעוגת יומולדת קסומה ושירי יומולדת באמצע שומקום

בהחלט יומולדת שלא אשכח לעולם

כשהגענו חזרה לצ'אנג מאי אחרי הטיול התפצלנו מחבורת הבנות כי הן כל כך מיהרו לרדת לאיים (ששם מאד יקר)  ואנחנו לעומת זאת רצינו לטעום עוד מהצפון היפהיפה ולא מיהרנו לברוח משם

אז בילינו עוד כמה ימים בעיירה פאי ובצ'אנג מאי - היינו במקדש אלף המדרגות המדהים ביופיו, והסתובבנו לנו בעירה הפשוטה, עד שהחלטנו לקחת טיסה לאיים ב25 לדצמבר ושם התחיל הכיף האמיתי.

האי הראשון שאליו הגענו אחרי 2 טיסות פנים בחברה 1,2,go (כן זו אותה חברה שהתרסקה לפני שנה-שנתיים..) מותשים לגמרי ישר מצאנו גסט האוס וישנו בו עד שלמחרת לקחנו מעבורת לקופיפי שזהו האי שספג את הצונאמי בצורה הקשה ביותר לפני 5 שנים

האי הזה הוא האי הכי יפהיפה לדעתי, הוא פשוט רצועת חוף צרה עם 2 כיוונים של חוף ים, תחושה של אי מטורפת, דקלים, חול לבן ו2 פאבים מקומיים.

בלילה יצאנו (שם הייתה החוית סקס-עם-תייר הראשונה שלי שהייתה מדהימה - ברזילאי - למה ציפיתם? :) לפאבים-דאנס ברים וביום רבצנו על החוף מתלבטים איזה שייק  פירות לשתות ובאיזו מסעדה לאכול.

כמובן שזה האי ששילמנו בו הכי הרבה על המחייה והמגורים כי הם עוד זקוקים לשיפוצים מאז הצונאמי אז המחירים שם בשמיים - אם בצפון שילמנו ללילה לבן אדם 250 באט (שזה בערך 30 שקל) בקופיפי שילמנו 1700 באט ללילה לבן אדם (שזה בערך 200 שקל...) וזו גם היתה הסיבה למה נשארנו שם רק 3 ימים ו2 לילות זה מה שיכלנו להרשות לעצמנו - אחרי הכל זה רק תחילת הטיול.

אחרי כמה ימים שרק טעמנו ממה שעומד להיות באיים שלפנינו לקחנו לנו מעבורת בוקר לאי קופנגן שזה אי המסיבות - שם התכוונו לחגוג את מסיבת הסילבסטר.

הגענו לקופנגן ב28 לדצמבר וחיפשנו גסט האוס מ10 בלילה עד 3 בבוקר, בבסוף מצאנו בית מלון שהיה מוכן לקחת אותנו במחיר סביר (500 באט ללילה לבן אדם) 4 אנשים בחדר זוגי.... מטורף..

למחרת ישר קמנו מוקדם כדי לחפש לנו גסט האוס וכמובן שהמחירים היו בשמיים בגלל שאלה היו ימים ספורים לפני סוף השנה האזרחית.

מצאנו לנו גסט האוס במחיר סביר 650 באט ללילה לבן אדם וזה הכי זול שמצאנו.

התמקמנו לנו ואז התחילו החדשות הרעות...כל השבוע שהיינו בקופנגן המזג אוויר היה לרעתנו, גשמים, עננים ורוחות.

בבוקר של הסילבסטר קמתי מגשם מטורף וסערה לגמרי בחוץ.

אבל - מסיבת הסילבסטר הייתה מוצלחת וחווייתית ביותר - 50000 אנשים על חוף ים, מוזיקה, כמובן המון אלכוהול |(וסמים בשפע - כמובן שלא התקרבתי לשום דבר חוץ מאלכוהול) והיה פשוט...קשה לתאר את החוויה של להיות חלק מדבר כה עצום.

הכרתי שם תייר אירופאי חמוד שהעברנו לילה רטוב (כי ירד גשם! P: והשותף שלי לחדר ישן באותו זמן...) ומלא הרפתקאות - בהחלט הסילבסטר הכי משעשע שעברתי.

למחרת קמתי מתישו ושוב היה מעונן ולא ממש היה אפשר לעשות משו....כל מה שעשינו זה לחכות שהערב יגיע כדי שנוכל לצאת לאיזה פאב, אכלנו במסעדות שונות שהיו ברחבי האי - הודיות, ישראליות, תאילנדיות ועוד...

מדהים איך יום אחרי הסילבסטר האי התרוקן לגמרי מאנשים שרק לילה לפני מילאו אותו חמישים אלף תיירים.

החלטנו להשאר עוד קצת כי היה מסוכן מדי לצאת במעבורת לים הסוער.

יצא שנשארנו באי עד ה4 לינואר, כשבסופו של דבר השמש אמנם לא יצאה אך המזג אוויר השתפר והים היה םחות סוער - לקחנו מעבורת לאי קו טאו - אי הצלילות.

כאן אני משאירה אתכם עם כמה תמונות מובחרות וגורמת לכן להתאפק עד לפעם הבאה עם עוד חוויות-תאילנד

עד כאן - סעו בזהירות ותתלבשו חם

איים מתחילים לצוץ

במעבורת בדרך לקופיפי

זוג רגליים

החוף המדהים של קופיפי (שנפגע קשה בצונאמי ושוקם בצורה מפליאה)

נכתב על ידי הכי גבוהה בישרא , 29/1/2008 15:40
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט