דרך עיניים ירוקותחייך! מחר יהיה גרוע יותר... |
| 8/2007
 וזה יעזור? לקרוא ולא להאמין. עד כמה יכול להיות קצר הזכרון ועד כמה קצרי-רואי יכולים להיות אנשי משרד התחבורה? אז יוסיפו עוד נתיב לכל כיוון. אפילו שניים. גם הם יתמלאו מתישהו. רק אתמול פורסמה ידיעה על כך שיבואני הרכב אינם עומדים בקצב ההזמנות, וכל שנה עולה מספר שיא של רכבים חדשים על הכביש, שצריכים לנסוע איכשהו מנקודה א' לנקודה ב'. להזכירכם, לפני 15 שנה נתיבי איילון היו הכביש שאמור לפתור את כל בעיות התנועה של אזור גוש דן... מי שחושב שהפתרון לבעיות התחבורה של ישראל הוא סלילת כבישים נוספים או הרחבת הקיימים, טועה ומטעה. ההימור שלי הוא שהוא גם מקבל אחוזים מהקבלנים שיבצעו את ההרחבות. הרי כל מומחה עצמאי לתחבורה אומר שעוד כבישים מובילים רק לעוד פקקים ועוד תאונות ועוד מכוניות ועוד זיהום אוויר... ועוד מיסים. שבקצב הזה ילכו גם הם לסלילת כבישים. ולא הזכרתי את השטחים הירוקים שהולכים לאיבוד... הפתרון הוא תחבורה ציבורית ראויה. בכסף שהמדינה תקדיש לסלילת כבישים חדשים (אגב, מאיזה תקציב בדיוק? חשבתי שהקופה ריקה...) היא יכולה לשפר בעשרות אחוזים את מערך התחבורה הציבורית הכורע תחת הנטל. אוטובוסים חשמליים, רכבות מודרניות על מסילות אלקטרומגנטיות, תעופה אזרחית יעילה, כל אלה יכולים לשנות את פני התחבורה בארץ, בהשקעה סבירה. אז למה לא?
עדכון [14:07]
במקביל לתוכניות ההרסניות, מנפיקה הממשלה מס שפתיים כדי לכסות על הנזקים וליצור ספין ירוק. איך נאמר? אני עדיין מחכה לקיום החלטות קודמות, כמו מעבר משרדי הממשלה לנייר ממוחזר (החלטה משנת 2001).
| |
|