לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דרך עיניים ירוקות

חייך! מחר יהיה גרוע יותר...

Avatarכינוי: 

בן: 48

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2007

וזה יעזור?


לקרוא ולא להאמין. עד כמה יכול להיות קצר הזכרון ועד כמה קצרי-רואי יכולים להיות אנשי משרד התחבורה? אז יוסיפו עוד נתיב לכל כיוון. אפילו שניים. גם הם יתמלאו מתישהו. רק אתמול פורסמה ידיעה על כך שיבואני הרכב אינם עומדים בקצב ההזמנות, וכל שנה עולה מספר שיא של רכבים חדשים על הכביש, שצריכים לנסוע איכשהו מנקודה א' לנקודה ב'. להזכירכם, לפני 15 שנה נתיבי איילון היו הכביש שאמור לפתור את כל בעיות התנועה של אזור גוש דן...
מי שחושב שהפתרון לבעיות התחבורה של ישראל הוא סלילת כבישים נוספים או הרחבת הקיימים, טועה ומטעה. ההימור שלי הוא שהוא גם מקבל אחוזים מהקבלנים שיבצעו את ההרחבות. הרי כל מומחה עצמאי לתחבורה אומר שעוד כבישים מובילים רק לעוד פקקים ועוד תאונות ועוד מכוניות ועוד זיהום אוויר... ועוד מיסים. שבקצב הזה ילכו גם הם לסלילת כבישים. ולא הזכרתי את השטחים הירוקים שהולכים לאיבוד...
הפתרון הוא תחבורה ציבורית ראויה. בכסף שהמדינה תקדיש לסלילת כבישים חדשים (אגב, מאיזה תקציב בדיוק? חשבתי שהקופה ריקה...) היא יכולה לשפר בעשרות אחוזים את מערך התחבורה הציבורית הכורע תחת הנטל. אוטובוסים חשמליים, רכבות מודרניות על מסילות אלקטרומגנטיות, תעופה אזרחית יעילה, כל אלה יכולים לשנות את פני התחבורה בארץ, בהשקעה סבירה. אז למה לא?

עדכון [14:07]

במקביל לתוכניות ההרסניות, מנפיקה הממשלה מס שפתיים כדי לכסות על הנזקים וליצור ספין ירוק. איך נאמר? אני עדיין מחכה לקיום החלטות קודמות, כמו מעבר משרדי הממשלה לנייר ממוחזר (החלטה משנת 2001).
נכתב על ידי , 8/8/2007 11:39   בקטגוריות דרך עיניים ירוקות, אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



3,154
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להאופסימיסט אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על האופסימיסט ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)