לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

זימבל נענע


זימבל נענע התחיל במסגרת קורס אקדמי למנהיגות במעבר בין תרבותי, "במסלול האקדמי של המכללה למינהל". הוא נפתח לכלל הציבור כצוהר למפגש בין תרבותי.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2006    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2006

תגובה לקטע- אתם מוזמנים לתהות על קנקננו (דף 4)


אורית, בעניין הקטע שכתבת: "אתם מוזמנים לתהות על קנקננו- האומנם שקטים?"        

נכון שזה מרגיז, וחוזר על עצמו, אבל יש הטוענים ש:
א. עדיף סטראוטיפ חיובי על שלילי
ב. עדיפות כוונות טובות על כוונות לפגוע
ג. לפחות ל"שקטים ונחמדים" יש בסיס מציאותי כלשהו.  למשל, סיפרה לי סטודנטית לאחר טקס הזכרון לניספים במסע, שאחותה שמשרתת בחיל הים התביישה לבקש יום חופש כדי להגיע לטקס, למרות שמאד רצתה. והאחות הבוגרת שסיפרה לי זאת אמרה ש"הרבה מאיתנו כאלה, שקטים, מתביישים לבקש, וגם אני הייתי ככה עד סוף התיכון, אבל עכשיו אני לא כזאת..." . אז זה אותו בסיס כמו שיש לסטראוטיפ של "ישראלים רעשנים".... ונכון שלא כל יוצאי אתיופיה "שקטים" ונכון שגם השקט הזה יכול להסתיר סערה גדולה של תגובות ש"מאפקים אותן", אך כאמור, זה  טוב מסטראוטיפ לגמרי שגוי, כמו "אתיופים כולם שקרנים" או "עצלנים, לא רוצים לעבוד".
ד. ההשוואה ל"רוסים" גם היא מעצבנת, ויש לה הרבה פרושים אפשריים. יש שיאמרו זה בגלל הרצון של יהודי אתיופיה "להצטרף ולהשתייך" שהוא יותר "נטו/נקי" מאשר התגובה הרוסית, שרוצים בגלוי ובמוצהר לשמור על השפה והיבטים של הזהות. יש שיאמרו שהאתיופים לא מאיימים על מקומות העבודה של הישראלים. בכך מקרה, יש בה גם משום "רכילות עויינת" כלפי יוצאי רוסיה (ואוקראינה/לטביה/וכו'), שהם "עולים-אחים", ושתיקה בעניין יוצרת סוג של הסכמה לביקורת, שגם היא בעייתית. 
ה. גם לגבי יוצאי תימן התפתח סטראוטיפ מסוג דומה, מצד אחד של "יהודים אותנטים" ו"שקטים ונחמדים", בעלי המבטא הרצוי ביותר בעברית המתחדשת, ו"הצעד התימני", אך מצד שני מאכלסים אחרי כן את בתי הכלא בפרופורציות גבוהות, וכו'. ייתכן שהדימוי הדו-קוטבי הזה ממשיך איתם עד היום. אך האם היה עדיף שיהיה רק הקוטב של "היושבים בכלא" ובעלי הסטטוס הנמוך?

יש כאן דילמה, בין עצם השימוש הסטראוטיפי במפגש עם הפרט, יוצא אתיופיה במקרה זה, וההשוואה המתמדת ל"רוסים", לבין האפשרות של "סטראוטיפ שלילי נטו". בעיה לעולה... כפי שנוהגים לומר במקומותינו. כלומר, דילמה שאין לה פתרון ברור. אשמח למחשבותיך הנוספות בנושא זה.

גדי
נכתב על ידי , 31/5/2006 18:09  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-4/6/2006 01:25
 




הי חברה רק רציתי לאחל לכולכם חג שבועות שמח ומהנה!
נכתב על ידי , 31/5/2006 15:52  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עוגת גבינה ואוכמניות


אחרי שבתיה דיברה קצת על חג השבועות, ולמה אוכלים דברי חלב, אני רוצה להציג לכם מתכון סוווווווווווווווף

רכיבים:

חבילת ביסקויטים

כפית נס קפה

2 שמנת מתוקה

2 גבינה 5%\9%

2\1 כוס סוכר

פודינג וניל

1 כוס חלב

שקית גלוטון

אוכמניות

הוראות הכנה: להרטיב את הביסקויטם בנס קפה ולסדר בתבנית. את שאר הרכבים חוץ משקית הגלטון לערבב יחד במקסר. את שקית הגלטון + חצי כוס מים רותחים לערבב טוב טוב עד שהמים פושרים ומוסיפים אותה לתערובת ומערבבים שוב. מכניסים ללילה למקרר ובסוף להוסיף אוכמניות. בתאבון וחג שמח

נכתב על ידי , 31/5/2006 15:33  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורנה ב-1/6/2006 09:30
 



פסוקו של יום


שבועות על שום מה?

חג השבועות חל בתאריך ו' בסיוון, תאריך בו בני ישראל קיבלו את התורה בהר סיני.

*מדוע חג זה נקרא שבועות?

חג זה נקרא כך כיוון שהוא חל שבעה שבועות מהיום השני של פסח כלומר מקץ שבעה שבועות אחרי הבאת העומר שנאמר: "וספרתם לכם ממחרת השבת שבע שבתות תמימות מיום הביאכם את עומר התנופה".

לחג זה שמות נוספים כגון: חג הקציר- כיוון שמסיימים את תקופת הקצירה, לכן הוא גם נקרא חג העצרת בלשון התורה שנאמר: " בחג השבועות תעשה לך, בכורי קציר חיטים".

חג הביכורים- מפני שמקריבים קורבנות לה' שנאמר: " וביום הביכורים בהקריבכם מנחה חדשה".

*מדוע בחג זה חורגים אנו ממנהגינו ואוכלים מאכלי חלב ולא בשר?

כיוון שכאשר קיבלו בני ישראל את התורה במעמד הר סיני ולאחר מכן חזרו הם לבתיהם לא יכלו הם להשתמש בכלי האוכל כיוון שלא היו כשירים וכשרים ( דיני כשרות) ולכן נאלצו הם להשתמש במאכלי חלב, עד שהכינו לעצמם כלים חדשים וכשרים של בשר.

נכתב על ידי , 31/5/2006 14:51  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורית קסאי ב-1/6/2006 00:37
 



סוף לזימבל תחילתה של פריחת הנענע




הי לכולם,

ללא ספק אתם לא מזמבלים אלא מוציאים עלים חדשים.

אבל.... סוף הקורס קרב ובא (אך לא סוף הזימבל) ועם כל העצב צריך לחשוב גם עליו.

אז.... קדימה תעלו רעיונות למסיבת הסיום של הקורס כי גם סיומים ופרדות צריכים לדעת להנהיג.

 

נכתב על ידי , 31/5/2006 11:19  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סמדר אורשטיין ב-31/5/2006 18:21
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

תמונה




5,353

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקבוצת זימבל נענע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קבוצת זימבל נענע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)