לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

miss kitty fantastico


תהא השטחיות מרבץ רגליכם והרדידות - מאור לנשמתכם. עיבדוה!


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2010

רשימה עשר


  

 

 אחד מהמרואיינים של קוראת מחשבות (במסגרת פגישות "ספר, סיפור", שבהן היא נפגשת עם מישהו ונותנת לו לבחור ספר שהיא מוסרת מתוך חמש אפשרויות) סבור שלא צריך להציב ספרייה עמוסה בבית, אלא לבחור עשרה ספרים בלבד שמייצגים אותך הכי טוב. כשאני נכנסת לבית של מישהו ויש לו ספרייה בסלון, אני אוהבת להסתכל בה, במיוחד אם היא גדולה. אני גם לא מסכימה איתו. אבל בכל מקרה, החלטתי להרים את הכפפה ולעשות רשימה של עשר הספרים הכי חשובים לי בספרייה שלי (שהיא לא נורא גדולה, אבל בכל זאת, יש בה הרבה יותר מעשרה ספרים). היו לי שני קריטריונים: ספרים שאני אוהבת במיוחד ומאוד חשוב לי שיהיו אצלי על המדף; וספרים שארצה לחזור אליהם מדי פעם (הגם שמחוסר זמן, אני לא חוזרת אליהם, הפוטנציאל הזה שריר, קיים ותקף).

 

 

והנה הם (בסדר אקראי):

 

 

1.  כל ספרי ג'יין אוסטן (אני מתייחסת אליהם כאל ספר אחד, כי בא לי לרמות: גאווה ודעה קדומה [האהוב עלי ביותר], מנזר נורת'אנגר, הטיית לב, מנספילד פארק, תבונה ורגישות ואמה [שהייתי בטוחה שיש לי ואני לא מוצאת אותו! יכול להיות שהשאלתי אותו למישהי ושכחתי??!!) – הסופרת השנייה האהובה עלי ביותר ושלקח לי כמה שנים לאסוף את ספריה, כי הייתי חייבת שיהיו לי אותם.

 

 

2.  מלבד הכלב – קוני וויליס – הסופרת האהובה עלי ביותר והספר האהוב עלי ביותר שלה, ספר שתמיד יצחיק אותי ותמיד יגרום לי להתאהב בו מחדש.

 

 

3.  פמברלי – אמה טננט – אם תרצו, הפאנפיקשן של גאווה ודעה קדומה *, ולמרות שידוע לי מה רובכם חושבים עליו, הוא חביב עלי מאוד (ובהזדמנות זו אני מלנקקת אתכם שוב לחורגת שבעקבות האייקון, נזכרה ב"ג'ננה" הקבועה שלה, והזכירה לי כמה היו משמחים אותי מספר רב ככל האפשר של פאנפיקים "חוקיים" ומוערכים שיעזרו לי להאריך את העונג שביצירת המקור שלהם, מבלי להוריד מערכם-שלהם).

 

 

4.  ג'יין אייר – שרלוט ברונטה  - Need I say more    ? ~קוראת אותו בתרגום החדש והנהדר ועורגת על טימותי דלטון, הרוצ'סטר היחיד בשבילי ביקום~

 

 

5.  גשר מעל ומעבר – ריצ'רד באך – לא פתחתי אותו שנים ואני באמת צריכה לעשות את זה, אבל אוך! הרומן שלו עם אשתו! ~פוחדת שממרחק השנים זה כבר לא ירשים אותי~

 

 

6.  יומנה של ברידג'ט ג'ונס - הלן פילדינג – ספר ממתק (ועוד מחווה ל"גאווה").

 

 

7.  קיץ קטלני – סבסטיאן ז'אפריסו – ספר מתח פסיכולוגי שכתוב בסגנון ה"ראשומון" ועושה את זה נפלא.

 

 

8.  טוב ויפה, ג'יבס – פ.ג'. וודהאוס (קוראת ומדמיינת את יו לורי וסטיבן פריי)

 

 

9.  אבא ארך רגליים – ג'יין וובסטר – מענג אפילו יותר כשכבר יודעים מיהו באמת מר סמית.

 

 

10. השתנות – קרול ברג – טוב, פה אני שוב מרמה, כי אין לי אותו - יש לי את "התחדשות" שהייתי רוצה להיפטר ממנו בתמורה להשתנות. ספר שהזיז לי כמה קורי עכביש בלב, הקסים אותי ושינה את מה שאני חושבת על ספרי פנטזיה. אפשר לכתוב על תרבויות וארצות מומצאות, על מכשפים ועל יצורי קסם, אבל זה לא כל כך פשוט לכתוב רומן חניכה שהדמויות בו קורמות עור וגידים ואת מתאהבת עד כלות הנשימה (והנשמה) בהן וביחסים ביניהן.

 

 10 א'. אשתו של הנוסע בזמן – אודרי ניפנגר – שכמעט נכנס.

  

 ספרים שהיו נכנסים בעבר (כי טבעי שרשימת העשר שלנו תשתנה כמו שאנחנו משתנים):

 

 

קופסא שחורה – עמוס עוז 

סיביל – פלורה רטה שרייבר 

מודית – מרי מק'קראקן

 

 

הייתי שמחה אם זה היה הופך לפרויקט. (:

 

 

 * עוד פאנפיקשן כזה היא המיני סדרה הבריטית "אבודה באוסטן", ובעצם כל דבר שמאפשר לי להתבאסס על "גאווה" כמו שאני אוהבת...

 


 

 

 מזמן לא אימבדתי שיר. הנה משהו ממש לא חדש שהיה יכול להתאים היטב לאיזה קדם אירוויזיון – הבוקר יאיר של שירה גבריאלוב.

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי , 29/9/2010 20:30   בקטגוריות ספרים רבותיי  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מיס בוז ב-2/10/2010 20:31



Avatarכינוי: 

בת: 18

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לmiss kitty fantastico אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על miss kitty fantastico ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)