אחד מהדברים הנפוצים במדינתנו הקטנטונת הוא שירות לקוחות רע.
כמעט כל חברה שנותנת שירות חוטאת בשירות רע בצורה זו או אחרת.
הפעם, נתקלתי בשירות רע מחברת התחבורה הציבורית - אגד.
בחודש מרץ, רציתי לקנות כרטיס חופשי חודשי.
הנהג של האוטובוס עליו עליתי קודם כל סירב למכור לי חופשי חודשי לפני שהתחיל החודש החדש (רציתי לקנות בסוף פברואר)
מה שעיצבן אותי קלות כי באתר של אגד כתוב בפירוש שניתן לרכוש כרטיסי חופשי חודשי לחודש החל מה-20 לכל חודש (נוכחי)
לאחר שיחה עם המוקד שירות הנהג התרצה והסכים למכור לי, אבל הוא לא ידע איזה קוד
שוב התקשרתי למוקד שירות הלקוחות של אגד שם אמרו לי שיש להטעין בכרטיס הרב קו חופשי חודשי קוד 70
הנהג הטעין לי את הכרטיס, שילמתי 265 ש"ח ונסענו
יום אחר כך, בראשון למרץ גיליתי את הבעיה - אני לא יכולה לנסוע עם החופשי חודשי הזה
מסתבר שחופשי חודשי קוד 70 הוא כרטיס חופשי חודשי מפתח תקווה לרחובות המשמש לנסיעה בקו 164 בלבד!
נחשו מה? זה לא הקו בו אני נוסעת
יתרה
מכך, הנהג שנסעתי איתו אמר לי שהיות והאיזור נסיעה שלי לא שייך לגוש דן,
לא מוכרים כרטיסי חופשי חודשי נטענים ברב קו אלא בכרטיס נייר בלבד.
מה שאומר שבלית ברירה קניתי עוד כרטיס חופשי חודשי מתאים לקו הנסיעה שלי 249, שזה קו שנוסע מפתח תקווה ללוד-רמלה (וגם לרחובות)
מה שאומר ששילמתי פעמיים 265 ש"ח אחד על כרטיס שבכלל לא הייתי צריכה.
הנהג שממנו קניתי את החופשי חודשי המתאים אמר לי לדבר עם תלונות הציבור של אגד.
הם אמרו לי להגיע אליהם, קרי תחנה מרכזית חדשה בתל אביב.
באותו יום חמישי הגעתי לשם.
מה אגד רצו לעשות
לבטל לי לגמרי את כרטיס הרב קו!
אני
לתומי חשבתי, וזה אגב גם מה שעושות החברות האחרות - דן, קווים וכו', שכל
מה שם יעשו זה לבטל את הכרטיס שהוטען בטעות ויתנו לי החזר כספי
בכרטיס הרב קו שלי, חוץ מאותו חופשי חודשי שהוטען בטעות היה גם חופשי חודשי של קווים, כרטיסיות של ויוליה, וכרטיסיות של דן
כן מפליא אבל ככה זה כשגרים בפריפריה, אנחנו 20 דקות מת"א אבל סוג ב' צריך כמה קווי אוטובוסים שונים כדי להגיע ממקום למקום.
אני סירבתי לבטל את הכרטיס באותו מאוד כי זה היה אומר שאני צריכה לרוץ לעוד 3 חברות על מנת לקבל את הכרטיסיות/חופשי חודשי שרכשתי מהן
מה
שהיה אומר לבזבז יום שלם על נסיעות ממקום למקום, כי דן זה בתחנה מרכזית תל
אביב, קווים זה בפתח תקווה, וויוליה זה בכלל במושב זיתן - והם לא מטפלים
ברב קו
ובכלל זה נשמע לי כמו אחד הדברים הכי לא הגיוניים לעשות, לבטל את כל הרב קו, מה הבעיה בלבטל רק את הכרטיס שהוטען בטעות?
הפקידה שטיפלה בי הציעה בסוף שאני אבוא בסוף החודש ואז יבטלו לי את הכרטיס
וכך, ביום חמישי 29 במרץ הגעתי אליהם שוב
קודם כל הם סירבו לתת לי זיכוי, בטענה שאולי כן השתמשתי בחופשי חודשי הזה
נו באמת מה יש לי לחפש בקו שאפילו לא נוסע לכיוון האיזור שאני גרה בו (איזור מודיעין)
אחר כך הם מילאו טפסים להעביר לבדיקה
תחושת בטן אומרת לי שאת הזיכוי הזה אני לא אקבל מהם
הרי הם יעשו הכל כדי לא להחזיר ללקוח שלהם כסף
אם הם היו רוצים להחזיר לי את הכסף הם היו עושים את כל העניין הזה יותר פשוט וקל
ואז הם ביטלו לי את הכרטיס
ושלחו אותי לחברת דן על מנת שיטעינו לי את הכרטיסיות שלהם מחדש (אלה הכרטיסיות היחידות שלא סיימתי)
כאשר עליתי לדן התבררה לי כמה הצורה בה שירות הלקוחות של חברת אגד חובבני.
כרטיס הרב קו שלי (שבוטל) היה של חברת דן
החברה היחידה שמורשה לבטל את הכרטיס הזה היא החברה שבבעלותה הכרטיס - קרי חברת דן!
לחברת אגד אסור היה לבטל את הכרטיס הזה - זה לא כרטיס שלהם.
בשירות הלקוחות של דן אמרו לי שעל מנת לקבל את הכרטיסיות חזרה אני אצטרך להוציא את הכרטיס שלהם מחדש
הם ידאגו להנפקה שלו ולהטענת הכרטיסיות הרלוונטיות
הם אפילו שלחו לי SMS לסלולרי שלי כאשר הכרטיס היה מוכן
הבחור בשירות לקוחות שלהם הסביר לי
שכאשר יש הטענה שגויה, כל מה שצריך לעשות זה לבטל אותה ולתת זיכוי
הרי בשביל זה המציאו את הרב קו! כדי שהדברים יהיו הרבה יותר פשוטים
ולאנשים יהיה יותר קל, במיוחד במקרים של איבוד או גניבת כרטיס.
חברת אגד גורמת לאנשים להיטרטר, מקשה על אנשים במקום להקל עליהם
לא רק שהגעתי לתחנה המרכזית פעמיים בגללם, אני צריכה להגיע פעם נוספת בשביל לקחת את הרב קו המקורי שלי - שחברת דן הוציאה לי מחדש
אני גם צריכה לשלם עליו (אמנם רק 10 ש"ח, אבל עדיין), כי ההגדרה של דן לכך שאגד ביטלו לי את הכרטיס זה כאילו שהכרטיס נגנב
רק כך הם יוכלו לשחזר לי את הכרטיסיות שלהם.
אסור היה לאגד לבטל לי את כרטיס הרב קו של דן!
כל מה שהם היו צריכים לעשות זה לבטל את הכרטיס שהוטען בטעות
אבל הם לא עושים ככה
הם מטרטרים את הלקוחות שלהם
אני רק חושבת מה היה קורה אם הייתי מבטלת את הכרטיס בתחילת החודש כמו שהם רצו במקור
הייתי צריכה לנסוע לעוד 3 מקומות שונים כדי להחזיר לעצמי את החופשי חודשי/כרטיסיות שקניתי
ויתרה מכך, הייתי מקבלת מהם תשובה שאי אפשר לקבל את הכרטיסים חזרה כי הם הוטענו על כרטיס של דן - ולשם הם אמורים לחזור
לא לכרטיס של אגד!
וזה לא שאכפת להם - לאגד, כי ללקוחות שלהם אין שום אלטרנטיבה אחרת
אין עוד חברת תחבורה ציבורית שעושה נסיעות במסלול הזה
אז מה קרה לי בגלל זה,
בגלל הטעיה של השירות לקוחות של אגד שילמתי 265 ש"ח על חופשי חודשי שלא מתאים לי - סביר להניח שלא אקבל זיכוי/החזר על זה
נסעתי
פעמיים במיוחד לתל אביב כדי לטפל בעניין הזה, שלא לדבר שאני צריכה לנסוע
פעם שלישית כדי לקחת את הכרטיס של דן - שזה גם הוצאה מיותרת על נסיעות,
ושלא לדבר על הזמן שביזבזתי להגיע לשם, להיות שם ולחזור
(בפעמיים הראשונות שנסעתי זה היה 4 שעות לכל פעם!)
אני צריכה לשלם על רב קו חדש שחברת דן מוציאה לי, אמנם זה רק 10 ש"ח אבל עדיין.
ככה שגם בזבזבתי המון זמן ולא מעט כסף!
אם חברת אגד הייתה קצת יותר מסודרת עם עצמה כמו חברות התחבורה הציבורית האחרות המשתמשות ברב קו - כל זה לא היה קורה.
זה גם מה שאמר לי הנציג של חברת דן, הם מודעים לבעיה שיש עם חברת אגד, אבל היא חוזרת על עצמה בכל פעם מחדש.
חלמאות לשמה.
טירטור לקוחות לשווא!
במקום לעשות דברים פשוטים, הם פשוט מסבכים אותם.
וגורמים לעוגמת נפש ללקוחות שלהם.
כמו שאמרתי, לא שאכפת להם, זה לא שלאנשים המשתמשים בתחבורה ציבורית יש אלטרנטיבה אחרת
בושה שחברת תחבורה ציבורית בסדר גודל של אגד, בישראל מתנהגת בצורה כזו!
מצד אחד אני אומרת לעצמי, זו ישראל, ככה השירות נראה בארץ, אני לא אמורה להתעצבן מזה
מצד שני, החוסר צדק הזה, החלמאות, החוסר שירות, פשוט מעצבנים ולא הוגנים
לא רק כלפי, אלא כלפי כל הלקוחות של אגד שזוכים ליחס צונן כזה מחברה לה הם משלמים כסף ומצפים לקבל שירות נורמלי.
ובטח שלא יתחילו לטרטר אותם יותר מדיי.
לא... זה לא קיים פה.
לא באגד