לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2013    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2013

כבר מזמן לא 1 מ-9


 

זוכרים את הפרסומת הזאת, על סרטן השד

אז כבר מזמן זה לא 1 מ-9 זה כבר יותר 1 מ-5

קריפי לחלוטין

 

למה אני מספרת לכם את זה

לפני חודש כשהתחלנו לתכנן איפה נהיה בחג, דודה שלי אחות של אבא שלי הזמינה אותנו אליהם

אמנם זו נסיעה לא קצרה, שלא לדבר בערב חג, אבל בסדר, זה לא משהו שקורה כל יום

 

ואז דודה שלי אמרה שיש לה גוש

ואז מסתבר שהגוש הזה סרטני

ואז מסתבר שהסרטן הזה הוא לא מהסוג הנחמד אלא מהסוג האלים

ופתאום העולם שלה מתהפך עליה וגם העולם של אבא שלי

כי אחותו זה כל מה שנשאר לו מהמשפחה הגרעינית המקורית שלו

שני הוריו הלכו לעולמם (סבא וסבתא שלי)

וזה לא קל להיות לגמרי לבד

 

כבר לפני שנה שדודה שלי עשתה ממוגרפיה ידעו שיש שם גוש

אבל התעלמו ממנו

אני רק חושבת כמה נשים עם חוסר עירנות לדברים כאלה שקורים להן, מגיעות לבי"ח בשלב שכבר אין הרבה מה לעשות

ועזבו את זה, יש נשים שבכלל לא עושות ממוגרפיה, ואפילו לא את הבדיקה הידנית - מה איתן?

ותאמינו לי שהרפואה בתחום סרטן השד התקדמה מאוד

כל אישה צריכה להיות מספיק אחראית על עצמה וללכת לבדיקה פעם בשנה

הבדיקה הקטנה הזאת זה דבר שמציל חיים

 

בת דודה שלי, הבת של אחות של אבא שלי, כבר הייתה עם סרטן השד פעמיים תוך פחות מחצי שנה

לה יש  את זה גנטי, גנים שעברו מהצד של אבא שלה (אמא שלה היא דודה שלי)

והיא חשבה שהיא תקבל את זה בגיל מאוחר, אבל היא קיבלה את זה בגיל 35

וחצי שנה אחרי שהיא עשתה כריתה מלאה + שחזור זה חזר

עכשיו עשו גם כימו וגם טיפול ביולוגי ל5 שנים

והיא הפכה להיות טבעונאית (אוכלת רק raw food)

 

אז אמא שלי הציעה שהם יבואו אלינו לעשות את החג

את ראש השנה אנחנו ארחנו

אבל אמא שלי בהחלט מעדיפה לא לנסוע בערבי חג

האמת שמלכתחילה היא לא רצתה לנסוע אליהם, גם בגלל המרחק והפקקים וגם בגלל שזה משאיר את ההורים שלה ואת אחותה לבד

וזה לא שאחות של אבא שלי לא מזמינה אותם, סבא וסבתא שלי לא ממש ששים לעשות נסיעות ארוכות

ככה שגם הפעם נהיה בבית

עם חצי מהמשפחה מהצד של אבא שלי

ועם המשפחה מהצד של אמא שלי

 

אמא שלי אמרה לי היום שאחי ביקש שאם הם (אבא שלי ואחותו) מתחילים לדבר על מחלות אנחנו נדאג להעביר נושא

זה באמת לא לעניין לדבר על הדברים האלה ליד שולחן החג

זה לא שנאחנו מתעלמים מדברים כאלה, אנחנו משפחה מאוד תומכת

רק שאבא שלי ואחותו כל הזמן חופרים במחלות ממחלות שונות ובמיוחד בסרטן

יש אנשים שגידו שאם תתעסקו במחשבות על מחלה מסויימת זה בסוף עלול לקרות לכם

זה כמו שקוראים תופעות לוואי על כדורים ופתאום זה קורה

בכל מקרה זה לא נושא לדבר עליו בשולחן החג

 

מזל שההורים שלי שיפצו את הבית, לא נראה לי שבפורמט של הבית הקודם היו יכולים להיכנס כל כך הרבה אנשים לסלון

בכל זאת יהיה קריר בערב, אי אפשר לשבת במרפסת בחוץ.

 

הפעם אמא שלי אחראית על רוב האוכל.

בראש השנה אחרי השיפוץ לאמא שלי נתפס הגב

אבא שלי עבד הרבה יותר מדיי

ויצא שאני בישלתי את כל מה שיצא מהמטבח

מזל שלא עבדתי באותה תקופה והיה לי את הזמן

אבל תאמינו לי שזה לא היה קל להיות כל היום במטבח

הפעם תרומתי הצנועה היא עוגת גזר עם תפוחים צימוקים וקינמון

שהיא סוג של עוגת בריאות (כי אין באמת דבר כזה עוגת בריאות) אבל היא טעימה בטירוף

(ומי אמר שצריך עוגה כבדה אחרי סעודת חג???)

כל היתר זה יהיה עבודה של אמא שלי

חלק ניכר כבר נח לו במקרר

 

זה נוח לעשות את החג בבית שלא צריך לנסוע לשום מקום

אמנם רוב הטרחה נופלת על המארחים אבל זה לא כל כך נורא

 

 

שיהיה לכולנו חג אביב שמח ובריא!

 

 

נכתב על ידי , 25/3/2013 01:07   בקטגוריות המשפחה שלי, החיים במושב  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-27/3/2013 23:48




Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)