לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2013    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2013

למה לא לקנות מזגן


 

או למה לא לקנות מזגן מסוג Inverter

 

לפני 3 שנים שנכנסתי ליחידת דיור בה אני גרה קנינו מזגן אז חברה טובה המליצה לי בחום על מזגן Inverter כי הוא אמור להיות חסכוני בחשמל.

ולכן קנינו מזגן מהסוג הזה.

Big Mistake! Hugh!!!!

 

היחידת דיור היא בניה קלה (קארווילה) מה שאומר שהקירות שלה לא מבלוקים (אלא מקלקר - כן כן תאמינו או לא אני גרה בבית מקלקר) ואין מה לעשות הכל מתחמם פה יותר מאשר בבית רגיל.

בעוד בבית של ההורים שלי כשמגיפים את התריסים קריר ונעים (ולא חייבים מזגן) אצלי חום איימים

כשאני חוזרת בערב מהעבודה, בחוץ יכול להיות נעים (26 מעלות) ובתוך הבית - אחרי יום קיץ חם - יהיו פה 32 מעלות (או יותר)

ככה שמזגן פה הוא דבר הכרחי

 

כשחזרתי מהעבודה ביום חמישי לתוך הסאונה שנקראת הבית שלי, כמובן שכרגיל הפעלתי את המחשב ואת המזגן

אחרי שעה שמתי לב שעדיין חם בבית, כיביתי הדלקתי שיחקתי עם המעלות - שום דבר

קבענו ליום שישי בבוקר עם טכנאי המזגנים של ההורים שלי - ברגע שהוא ראה שזה מזגן מסוג Inverter הוא אמר שהוא לא מטפל בדברים כאלה, אבל יש לו חבר טוב שכן והוא ינסה לתפוס אותו.

הוא אמר לנו שהוא לא ממליץ לאנשים לקנות מזגנים מהסוג הזה, כי יש להם נטייה להתקלקל והתיקון לא זול במיוחד (בעיקר החלקים)

אנחנו עוד נגיע לזה בהמשך

 

אז התקשרתי לחברה של המזגן כדי לקבוע עם טכנאי שלהם

הבחורה הנחמדה בשירות לקוחות, אמרה לי שביקור טכנאי לבד עולה 260 ש"ח

וזה לא כולל תשלום על עבודה וחלקים

טוב בלית ברירה היות ולא ידענו אם יגיע או לא יגיע טכנאי קבעתי איתה ליום שלישי

 

במקרה הגגן שעשה להורים שלי את הגג (גג רעפים של הבית) הגיע כדי לבדוק משהו

וגם לו היה טכנאי שהוא מכיר שמתקן מזגנים מהסוג הזה - אז קיבלתי את הטלפון והתקשרתי אליו

ישר ששמע שהמזגן הוא Inverter הוא אמר שזה חרא של מזגן ואסור לאנשים לקנות דברים כאלה

ושאולי הוא יוכל להגיע במוצ"ש, הוא יתקשר כדי לעדכן.

 

טוב בינתיים אין מה לעשות, אי אפשר להפעיל מזגן, ונסעתי לסידורים של יום שישי

בדרך חזרה הטכנאי מזגנים (מהבוקר) התקשר ואמר שחברו יכול להגיע לבדוק את המזגן

הטכנאי הנחמד הגיע, ראה באמת שהמזגן לא מקרר והלך למנוע שלו שיושב בחוץ ופתח את המנוע

המנוע בעצם מורכב ממדחס + כרטיס חכם והמאורר כולם קשורים אחד לשני

על הכרטיס החכם יש קוד שגיאה, ועליו יש מדבקה שמפרשת מה הקוד שגיאה

הלך המדחס

מדחס חדש עולה 1000 ש"ח! (אם הכרטיס היה מתקלקל זה עולה 800 ש"ח)

וזה עוד לא כולל עבודה - 500-600 ש"ח

 

הוא אמר שאנשים שקונים מזגנים מהסוג הזה צריכים לעשות הסכם לכל החיים עם החברה ממנה קנו את המזגן

יש להם הצעות ביטוח למזגן, שאם מתקלקל משהו מגיע טכנאי שלהם לתקן והלקוח לא משלם כלום

ובכללי לא שווה לשלם את המחיר של התיקון, כי זה כמעט כמו לקנות מזגן חדש

אני תמיד דגלתי ברעיון שזה מיותר לשלם על תיקון של ציוד כלשהו יותר מ-50% מעלות אותו מוצר רק חדש

 

אני דיי הולכת לכיוון רכישה של מזגן חדש (זה ההורים שלי יקנו הבית שלהם מזגן שלהם)

כי אני לא חושבת ששווה לבזבז כסף על תיקון של מוצר שקרוב לוודאי יתקלקל לי עוד כמה פעמים

(ועלות התיקון כפי שראיתם לא זולה במיוחד)

ועל הדרך יש מצב שאני אקנה לחדר שינה שלי מזגן (המזגן הנוכחי נמצא בסלון והאוויר הקר לא מגיע לחדר)

אני עדיין חושבת על זה

 

טכנאי המזגנים של ההורים שלי הציע לנו הצעת מחיר

מזגן של 1.25 כ"ס, electra classic 14, דירוג C, ב-2100 ש"ח + 700 ש"ח התקנה והרכבה ופירוק של המזגן הישן

מזגן של 1 כ"ס, ekectra classic 10, דירוג A, ב1900 ש"ח + 600 ש"ח הרכבה (זה לחדר השינה)

סך הכל זה יוצא 5300 ש"ח ולא זול בכלל הדבר הזה

(מה גם שמחירי המזגנים עלו מאוד מלפני 3 שנים).

 

ההורים שלי רוצים ללכת במוצ"ש לחנויות חשמל לראות את המחירים, ולראות אם יש מצב לרכישה במחיר זול יותר

בינתיים אחרי השוואת מחירים דרך ZAP ראיתי שיש הבדל של 250 ש"ח בעלות המזגנים שהטכנאי של ההורים שלי הציע (מהמחיר הכי נמוך)

וגם שלא כל מזגן שהוא דירוג A באמת צורך פחות (ההשוואה מול אלקטרה 1 כ"ס לטורנדו 1 כ"ס - המזגן טורנדו צורך יותר מפי 3 חשמל ממזגן אלקטרה)

ההבדל העיקרי בין להזמין מהטכנאי של ההורים שלי לבין כל מקום אחר, זה שממנו המזגנים יגיעו ויותקנו כבר ביום שני

ובכל מקום אחר צריך לחכות 7 ימי עסקים במקרה הטוב  או 14 במקרה הפחות טוב

וכאמור להיות פה בלי מזגן זה דיי בלתי נסבל (במיוחד כשחם)

 

אז תעשו לעצמכם טובה ואל תקנו אף פעם מזגן שעובד בטכנולוגיית Inverter
1. בגלל שהוא מתקלקל (והוא תמיד יתקלקל)
2. עלות התיקון שלו עולה כמו חצי מזגן חדש (עבודה + חלקים) אם לא יותר
מזגנים רגילים לא מתקלקלים כל כך מהר, והכי הרבה צריך למלא להם גז.

 

זו בושה שמזגן עם טכנולוגיה מתקדמת כל כך מת אחרי 3 שנים

וזה לא הגיוני שצריך להוציא סכום שמגיע לכמעט קנייה של מזגן חדש בשביל לתקן אותו

 

אחד מחבריי שהוא הנדסאי מיזוג אוויר וחשמל אמר לי

"פחות אלקטרוניקה = אמינות גבוה יותר ותיקונים זולים"

 

תזכרו את זה לפעם הבאה בה אתם קונים מוצרי חשמל

 

מישהו רוצה לבוא לסאונה?

 


נכתב על ידי , 8/6/2013 11:26   בקטגוריות החיים במושב, ענייני דירות, ההורים שלי  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של EUROVISION NEWS ב-26/7/2013 00:16




Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)