לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2014    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2014

השבוע השני של הלימודים


 

בסימסטר הזה החלטתי לעשות שני קורסים

גם כי הבחור מוביל עלי בכמה קורסים

וגם כדי לצבור קצב ולהתקדם בצורה נורמלית

כי אם אני אעשה רק קורס אחד בסימסטר ייקח לי עשור לסיים את התואר הזה

וזו לא בדיוק כוונת המשורר

 

גם ככה אני לא חושבת לקחת קורסים בסימסטר קיץ

סימסטר קיץ נמשך 8 שבועות (סימסטר סתיו למשל נמשך 15 לצורך ההשוואה)

הוא מתחיל עוד כשעסוקים במבחנים של סימסטר אביב

ואיך אומרים אין בו הרבה מדיי זמן ללמוד

בנוסף לזה אין הרבה קורסים שנפתחים בסימסטר קיץ

וכן לפעמים צריך קצת חופש מהלימודים האלה

 

בכל מקרה הבחור ודובי עושים איתי את הקורס התנהגות ארגונית

ואני עושה קורס נוסף - מבוא לסטטיסטיקה והסתברות למדעים

 

אני חייבת לציין שלפני כמה וכמה שנים עשיתי חלקית את הקורס מבוא לסטטיסטיקה למדעי החברה

אבל ככה אני ממש לא זוכרת סטטיסטיקה

 

בפוסט הקודם בנושא אמרתי על ההבדלים התהומיים בין קורסים של מדעי החברה לבין מדעים מדוייקים

ועכשיו יש לי נקודה להשוואה כי כפי שציינתי עשיתי קורס דומה (בתקופה שחשבתי לעשות רק תואר בניהול)

אבל לא עד הסוף

אני לא יודעת אם השיעור הראשון יכול להוות דוגמא

אבל, קודם כל אפילו לא קיבלנו מכתב פתיחה לסטודנטים

בדר"כ במכתב פתיחה המנחה מציגה את עצמה, ואומרת לנו איזה חומרים אנחנו צריכים לקרוא לשיעור הראשון

פה לא היה את זה

 

ככה שרוב הסטודנטים בכלל לא קראו את החומר לקראת השיעור הנוכחי

והתבשרנו להפתעתינו שיחידה 1 בקורס היא בכלל לימוד  עצמי נטו ולא נוגעים בה בכלל בשיעור הראשון

חומר שבקורס הקודם העברנו עליו 4-5 שיעורים, עברנו עליו בשיעור אחד של שעתיים

וזה מבלי שרוב הסטודנטים קראו בכלל את החומר

 

למעשה המנחה לא הסבירה בכלל מה צריך לעשות

רק הדגימה דוגמאות על דברים מסויימים וזהו

 

כשיזדמן לי אני מתכננת לשבת ולעבור על החומר שיש בחוברות של הקורס

כדי לראות אם לפחות שם כתוב לי איך לכל הרוחות אני אמורה לעשות את מה שהיא אמרה

כי השיעור הזה היה נראה לי כמו סינית

צריך להרכיב איזו טבלה עם נתונים והיא ממש לא הסבירה איך למה וכמה

רק הראתה דוגמאות כאילו מובן מאליו שאנחנו הסטודנטים יודעים לעשות את הטבלאות האלה מימים ימימה

והיא רק עושה חזרה על חומר שאנחנו כבר יודעים

כמובן שאף אחד לא אמר לה שומדבר

כי לא היה נעים בכלל (גם היא הרכזת של הקורס אז מי אנחנו שנעיר לה)

 

אני צריכה לראות אם יש לי אופציה לראות את הקורסים המוקלטים של הקורס המקביל שיש אותו במדעי החברה.

(בדר"כ יש אופציה רק למי שרשום לאותו הקורס לראות את הסרטונים המוקלטים, אבל יש דרך לעקוף את זה אם משתמשים בלינקים ישירים)

כי ככה אם אני צריכה להסתמך על החומר שלמדתי היום

הבנתי אולי 50% מהחומר וגם בזה אני בספק

תיאוריה זה נחמד, הביצוע זה כבר עניין אחר לגמרי

 

וזה לא שהמנחה לא הייתה נחמדה

היא פשוט הניחה שכולנו מכירים את החומר

בעוד בקורסים של מדעי החברה לא מניחים דברים כאלה וממש מלמדים מאפס

 

החלק השני שדיי מעצבן בקורס הזה, שאת השיעורים המוקלטים החליטו לעשות בצורה חדשה

במקום שיהיה שיעור חי שבו רק המנחה מדברת, והסטודנטים משתתפים בצ'ט

עכשיו זה עם מצלמה ומיקרופון לכל סטודנט ואפשר לדבר ולשאול שאלות באמצע השיעור

מיותר לציין שמתוך 50 סטודנטים שהיו מחוברים בשיעור רק ל10 בערך הייתה מצלמה ומיקרופון

והאמת שזה היה נורא מעצבן שסטודנטים נכנסו למנחה באמצע הדגמות וההסברים

ואה כן זה שצריך להתקין תוכנה מיוחדת במחשב כדי לראות את השיעור הזה (ולהשתתף בו)

 

בנוסף המנחה לא רוצה שנפנה אליה באופן אישי (למייל למשל) על בעיות לימודיות

רק דרך הפורום של הקורס

 

אפשר לסכם את השיעור הזה בתור לא כייף בכלל

 

 

 

נכתב על ידי , 30/10/2014 11:39   בקטגוריות לימודים אקדמאים, מעצבן!  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-30/10/2014 19:09




Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)