לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2014

חורף וקר וזה


 

 

בלימודים של התנהגות ארגונית פתחו קבוצת וואטסאפ לקבוצה שאנחנו לומדים בה

ואתמול הייתה הפעם הראשונה שראיתי המון אנשים כותבים כמה לא בא להם להגיע לשיעור

חורף, גשם שוטף קר...

בסוף כמעט כולם הגיעו

 

יש לי איזו מסקנה לגבי הלימודים, בקורס בסטטיסטיקה

קודם כל זה מצחיק אותי קצת שהקורס הזה הוא רק 3 נ"ז (נקודות זכות)

אבל יש בו הרבה יותר חומר מאשר בקורס התנהגות ארגונית שהוא 6 נ"ז

כל כך הרבה שאם אני לא יושבת כל יום שעתיים על החומר אני לא עומדת בקצב וגם לא זוכרת כלום

אגב, לקטע של לשבת על החומר כל יום שעתיים הגעתי רק אחרי 3 שבועות, ככה שאני עדיין קצת בפיגור

 

השבוע היום לימודים עם הבחור ודובי היה דווקא דיי בסדר

מסתבר שאם אני ישנה טוב בלילה שלפני אני לא משתעממת למוות בשיעור (או לפחות יש לי יותר סבלנות)

אני עדיין חושבת שהשיעורים עם המרצה שיש לנו יחסית משעממים, היא לא מעבירה את החומר בצורה מעניינת

וגם היא לא עוברת על כל החומר, ואפילו לא על רובו רק 2-3 נושאים

זו גם לא רק המחשבה שלי

 

בפתוחה יש לחלק מהקורסים שיעורי תגבור למי שיש לו ליקויי למידה

אחת מהסטודנטיות בקבוצה הייתה שם, והיא התרשמה ממש מהמרצה שעושה את השיעורים האלה - היא המרצה של השיעורים המוקלטים שאני אוהבת לראות

היא אמרה לי "בשיעורים בכיתה אני לא מבינה כלום"

המלצתי לה לראות את שיעורי האופק כי שם באמת היא מעבירה את החומר בצורה מקיפה

ובנוסף היא גם עושה אסטרטגיות למידה שזה חלק מהקורס, מה שהמרצה שלנו לא עושה בכלל.

(איך לגשת לחומר, איך לקרוא אותו, איך להתמצא בו, איך לענות על שאלות כמו שצריך וכד')

להרבה סטודנטים זה קורס ראשון, והם לא יודעים איך לגשת לחומר עיוני בכלל.

בקורסי תגבור שהיא עושה באמת מסבירים בצורה הרבה יותר מקיפה כדי שיהיה לאנשים קל לגשת לחומר

וגם הם לומדים בקבוצות קטנות של 4-5 אנשים.

לי אין ליקויי למידה, אבל למי שיש זה בהחלט יכול לעזור למי שיש.

 

יש רק בחורה אחת שחושבת שהמרצה הזאת פשוט מעולה, וזה בעיקר כי היא קשובה לסטודנטים

להיות קשובים לסטודנטים זה נחמד, אבל זה לא מה שגורם לנו להבין את החומר

להעביר יותר מ50% מהשיעור על שאלות של סטודנטים שרובן לא רלוונטיות לחומר הנלמד, זה סתם בזבוז זמן.

אני חושבת שמה שחשוב במרצה, זה שהיא מעבירה טוב את החומר, היתר זה רק בונוס

ככה שאם יש כל כך הרבה סטודנטים שלא מבינים את החומר כמו שצריך ונעזרים בשיעורי אופק וכד'

זה אומר משהו.

 

אחרי השיעור, נסענו עם דובי כי הבחור החנה את הרכב שלו בשכונה שדובי גר כדי לחסוך כסף על חנייה

ובגלל שירד גשם דובי התנדב לקחת טרמפ בחורה נוספת שהתכוונה לנסוע בתחבורה ציבורית

היה גשם שוטף ובאמת ריחמתי על כל מי שהיה צריך לצאת בגשם הזה ולנסוע בתחבורה ציבורית

כשנסענו היא דיברה על זה שהיא לא צריכה לעשות קורסים במתמטיקה בכלל וכמה זה נחמד שהיא עושה תואר שלא צריך להתאמץ בו והכל קל

ואני כבר ראיתי את גלגלי המוח של הבחור עובדים (כי הוא מחפש את הדרך הקלה לתואר)

ואז הוא שאל אותה איזה תואר היא עושה, והיא אמרה BA כללי במדעי הרוח והחברה

 

שזה בדיוק התואר שהוא חשב לעשות בהתחלה

ולפני חצי שנה כשהוא הלך ליועץ של האוניברסיטה

והיועץ שאל אותו במה הוא עובד ולמה הוא צריך את התואר

הוא אמר לו שאין לו מה לעשות עם תואר כזה כי זה לא יקדם אותו לשום מקום

גם בעבודה שלו המנהל שלו אמר, שתואר כזה לא ייתן לו כלום מבחינת המעסיק זה לא נחשב

אז הוא בחר לעשות תואר בניהול (שלא ייתן לו קידום אבל קצת כסף במשכורת זה גם משהו בשבילו)

 

הבחור התלונן שדובי ואני גוררים אותו לעשות תואר דו חוגי במדעי המחשב וניהול

כשהוא בעצם חיפש את הדרך הקלה לעשות תואר

והוא אמר בנוסף שמה שהכי מפריע לו זה שאנחנו צודקים כי זה התואר שהוא צריך לעשות כי זה הכי יתרום לו גם בעבודה וגם מבחינה מקצועית.

(וזה חדש אגב שהוא הגיע להבנה הזאת, כי לפני חצי שנה הוא התנגד לגמרי לזה)

הבחורה אמרה לו שבכל שלב הוא יכול לשנות את התואר שלו לBA הכללי הזה

ואז אני אמרתי לה, שמעי במקצוע שלנו צריך תואר שהוא קשור למקצוע לא סתם תואר כללי

חוץ מזה יש לו חצי מהתואר של מדעי המחשב, יש לו תעודת הנדסאי, אז למה לא לסיים את זה וזהו?

היא אמרה שאם ככה אני צודקת (מה לעשות שלא כל הסטודנטים יכולים לקחת את הכי קל שיש)

 

אני יכולה להבין שיש אנשים שמחפשים לעשות תואר סתם כי הם צריכים את התעודה הזאת בגלל שהיום כמעט בכל מקום צריך תואר

אבל יש מקצועות מסויימים שצריך ללמוד משהו שקשור למקצוע ולא סתם משהו כללי כמו BA כללי

בדיוק גם דיברנו על זה באותו שיעור, שבהרבה מקצועות העובדים צריכים להמציא את עצמם מחדש וללמוד תוך כדי תנועה

אם זה בהכשרות מקצועיות שהחברה בה עובדים עושה לעובדים ואם זה בקורסים שאפשר לקחת באופן פרטי, או בלמידה אוטודידקטית לבד

זה כדי להישאר רלוונטיים, לפתוח דלתות נוספות לכיוונים נוספים וכדי להמציא את עצמינו מחדש כל הזמן

 

יש לי כמה טפסים שאני צריכה להעביר לאוניברסיטה כדי לקבל פטור מאיזה קורס

ואני צריכה להגיע ליועץ של האוניברסיטה (בעיקר כי אני לא אוהבת לשלוח עותק מקורי בדואר לאנשהו)

אז דיברתי עם הבחור והיות וגם הוא צריך להגיע ליועץ כדי שיעביר אליו את הציונים שלו מהתואר הנדסאי שהוא עשה

אנחנו נקבע לנסוע לשם יחד (וככה הוא לא יוכל להתחמק בתירוצים כמו שהוא עשה עד עכשיו)

ככה שזה סוג של win win situation

 

כמובן שבינתיים מאז שדיברנו על זה הוא מציב 20 אלף מכשולים למה הוא לא יכול לעשות את זה בשבוע הבא ולמה לא בשבוע אחר כך וכו'.

כמה אופייני לו.

 

בשיעור האחרון למדנו חומר מסויים שיש עליו עבודה להגיש

ועברנו על כל השאלות בעבודה חוץ משאלה אחת ששייכת ליחידת לימוד אחרת

המרצה אמרה שזה 10 דקות  שנעשה בשיעור הבא ובגלל המזג אוויר כולם רצו כבר ללכת חוץ מהבחור כמובן

שאחר כך התלונן לדובי ולי על זה שבגללינו הוא לא יוכל לעשות את כל העבודה בסופ"ש הקרוב

זה כל כך קטנוני, יש 4 שאלות מתוך 5 שאפשר לענות עליהן

אפשר להשאיר שאלה אחת לשבוע הבא

לא צריך לעשות מזה כזה עניין

 

 

 


 

 


נכתב על ידי , 27/11/2014 11:53   בקטגוריות openu, לימודים אקדמאים, הבחור  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-28/11/2014 23:58




Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)