לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2014    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2014

נקודת מבט של חבר


 

לפני שבוע יצא לי לדבר עם חבר ולספר לו על הדברים שקורים לי בעבודה

מישהו גם מהתחום, שמבין דבר או שנים וגם נמצא בעמדה ניהולית אז יש לו גם את נקודת המבט הזאת

 

סיפרתי לו על העניינים שקורים ביני לבין המנהל שלי ועל כמה שזה מפריע לי

ושהיו לי כבר מנהלים קשים בחיים שלי אבל אלה היו אנשים עם דרישות גבוהות

אף אחד מעולם לא התייחס אלי כמו שהמנהל הנוכחי מתייחס

 

תמיד כשיש לי תקלה מסויימת, שלה יש פתרון מסויים

כשהמנהל שלי שואל אותי לגבי זה ואני אומרת לו מה התקלה ומה הפתרון הוא אומר לי

א. שהתקלה לא יכולה להיות מה שאני חושבת שזה (למרות שזה כן)

ב. שהפתרון שלי לא נכון (למרות שכשאני מבצעת את זה הפתרון מסדר את התקלה)

זה קרה כבר כמה פעמים לאורך החודשים האחרונים

 

סיפרתי לו על תקלה שיש לי באחד השרתים שיש עליו מערכת אחסון

מערכת שיש עליה אחריות של החברה שיצרה את המכונה

פניתי לחברה כדי שיעזרו לי לאבחן ולפתור את התקלה - יש להם בדיוק את הכלים לזה ואת האנשים המומחים לזה

עברתי מהתמיכה של tier 1 לתמיכה של מהנדסים ב-teir 3

(בתמיכה טכנית יש רמות תמיכה כש-1 היא הכי נמוכה ובדר"כ 3 או 4 הן הכי גבוהות)

התמיכה שלהם החזירה תשובה שהבעיה הנוכחית (בעיה בביצועים של המערכת) היא כתוצאה מהתנגשות תוכנה

 

המנהל שלי לא מוכן לקבל את הטענה הזאת

כי המערכת עבדה טוב עד לפני 6 חודשים

אז למה עכשיו זה לא עובד טוב?

 

נפלאות עולם המחשבים, יכולות להיות לזה המון סיבות

אבל המנהל שלי לא מוכן לקבל אף אחת מהן

 

המנהל שלי הוא לא איש מקצוע מהתחום שלי, הוא מתחום אחר שקשור לוידיאו

אם כי יש לו המון ידע תיאורטי בתחום המחשוב והוא זוכר מעולה דברים בעל פה

אבל בפועל הוא לא יודע לתפעל את המערכות מחשוב שיש לנו בחברה

למרות שהוא אמר לי לא פעם אחת שהוא יכול בקלות לעשות את התפקיד שלי

אבל בכל פעם שיש לו בעיה קטנה, הוא כל הזמן מתקשר אלי (גם בימי חופש שלי)

 

אותו חבר אמר ש"הוא מהמנהלים שחושבים שהם יודעים הכל אבל בעצם הם לא"

הוא יעץ לי לנסות ללכת בהפוך על הפוך

אם המנהל שלי טוען שהוא יודע יותר טוב ממני - שהוא יפתור את הבעיה ויראה לי את הדרך כדי שבפעם הבאה שאני אתקל בבעיה אני אדע כיצד לפתור

ואז הוא יסתבך עם הבעיה כי הוא לא באמת יודע איך לפתור אותה

 

האמת שהייתה איזו תקלה שהוא לקח על עצמו

גיבוי שנדפק, בשיטה שהוא החליט שאנחנו חייבים להשתמש בה שלמרות שבכל מקום שקראתי עליה כתוב שהיא לא יציבה

אני לא הצלחתי לסדר את זה, והוא מתעסק עם זה עכשיו כבר 3 שבועות ולא מגיע לפתרון

 

הוא אשם בבעיה הזאת, כי הוא החליט שהשיטה הזאת שאין כמעט חברות שמשתמשות בה טובה

הוא נתן לי הוראה לבצע גיבוי ואני ביצעתי כי הוא לא נתן לי שום אופציה אחרת

אגב, השבוע הוא אמר לי לעשות את זה שוב, והפעם עשיתי גיבוי פעם אחת איך שהוא ביקש

ופעם שניה גיבוי נוסף בשיטה הרגילה שאנחנו משתמשים בה לעשות גיבויים

 

אותו חבר אמר:

"שיהיה לך ברור שהוא זה שאשם בנפילות האלה

טיפוסים כאלה באים מקטע של הערכה עצמית מופרזת, אבל גם מחוסר ביטחון

 

תני לו את החבל. "אתה מכיר את זה יותר טוב ממני ? סבבה. בוא תראה לי איך אתה פותר שאני אדע להבא", ואז שהוא יסתבך שלא ייצא מזה. ו א ז את יכולה לבוא לגרום לו להבין שאולי את תוכלי לעשות את זה

  

כי מתחת לפני השטח הוא לא באמת יודע, והוא יודע את זה

  

יש לך כאן בעייה אמיתית של חוסר הערכה מקצועית מצד המנהל שלך שאת חייבת לפתור."

 

הוא גם אמר לי על הקטע שבו המנהל שלי מאיים לפטר אותי:

"אם לך נמאס מהיציאות אלה, את יכולה להגיד לו "אין בעייה, אם אתה מכיר מישהו שעושה את העבודה שלי יותר טוב ממני אז בבקשה. ייקח לי 10 דקות לפנות את השולחן שלי" "

 

שזה דבר שאני לא אעשה

כי זה לא מקצועי ולא נכון לעשות דבר כזה

(וגם אני לא מאמינה באולטימטומים)

 

הוא אמר לי:

"את באמת רוצה להמשיך לחיות במצב שכל פעם הוא יושב לך עם סכין מעל הראש ? אני הייתי מתעמת איתו על זה. לא הייתי מקבל דבר כזה.

לעבוד בתנאים כאלה זה סיוט, ולכן אני במקומך הייתי מתעמת איתו עומד על שלי, לא מוכן לאכול את החרא הזה."

 

במקרה הטוב - הוא יחשוב, יבין ויפסיק

  

במקרה הרע - הוא יפטר אותך"

 

אני לא חושבת שזה מקצועי להתעמת עם מנהל שלי

אני לא חושבת שזה נכון בכלל להתעמת עם מישהו בעבודה

לא צריך להגיע למצבים כאלה בכלל

 

זה מתסכל לעבוד ככה

 

בעקרון זה מקום שנעים לי לעבוד בו

והבעיות עם המנהל שלי, היחס שלו לא נחמד לכולם

 

כבר היו לא מעט אנשים ששאלו אותי איך אני יכולה לעבוד איתו

 

הוא טיפוס כזה

אני לא אוכל לשנות אותו

 

הוא אמר לי

"שיהיה, אבל שיעריך אותך מקצועית.

  זה מה שהיה הכי מציק לי אישית, מנהל שלא מעריך אותי"

ואני חושבת שפה בעצם נעוצה הבעיה, הוא לא מעריך אותי מקצועית
ולא משנה אפילו אם אני עושה משהו טוב הוא לא מרוצה

 

 

 

 

נכתב על ידי , 4/12/2014 10:24   בקטגוריות חברים, ענייני עבודה  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-13/12/2014 10:26




Avatarכינוי: 

בת: 44




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)