לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2015

דילמה


 

או מה אתם הייתם עושים

 

באחד הקורסים שאני עושה בסימסטר הזה אני לומדת עם עוד 3 אנשים שהכרתי בקורס הקודם

אחד מהם ביקש שנלמד במכללת פתח תקווה, אז נרשמנו כולנו לשם

בדיעבד התברר לנו שהמנחה שמלמדת את הקורס שם לא מי יודע מה בלשון המעטה

היה שיעור ראשון, לא התרשמנו לטובה

 

לי אישית המקום הזה נורא לא נוח, הוא לא נגיש מבחינת תחבורה ציבורית ואני צריכה להיות תלויה באחרים כדי להגיע ולחזור משם הבייתה (התחנה המרכזית בפתח תקווה לא נראית כמו מקום ידידותי במיוחד בלילה).

חסרון נוסף של המקום, זה שהקפיטריה שלנו נסגרת מוקדם!

השיעור שלנו שמתחיל ב19:00 אז הקפיטריה עדיין פתוחה אבל אחר כך בהפסקה אין עם מי לדבר בכלל

קפיטריה, מקום לקנות משהו לנשנש או אפילו רק שתיה כלשהי זה דיי הכרחי במיוחד בהתחשב בזה שכולנו מגיעים לשם אחרי יום עבודה מבלי שעברנו בבית בכלל.

 

השבוע ביום של השיעור הראשון נסעתי עם אחד מחברי שלומדים איתי את הקורס

הוא גר בכלל בתל אביב, ומבחינתו ממש לא נוח לו לנסוע כ"כ רחוק מהבית שלו ללימודים

תוסיפו לזה שבשעות האלה היו פקקים (תמיד יש פקקים בשעות האלה בגושדן) וגם לא הייתה חניה

עוד לפני שהתחלנו ללמוד שם הוא אמר שמבחינתו המקום הזה, זה ממש לא זה בשבילו, ושזו תהיה פעם אחרונה שאנחנו לומדים שם

 

הוא ובחור נוסף אמרו שהם מעדיפים להחליף קבוצה, ובכלל ללמוד בתל אביב כי זה גם יותר נוח להם

הבחור השלישי שהיה נעול על ללמוד בפתח תקווה  (כי זה קרוב לו לעבודה) השתכנע לבדוק את האופציה הזאת.

 

השיעור היה דיי בסדר, לא נורא כל כך, לפחות המנחה לא משעממת כמו הצנונית שלמדתי איתה התנהגות ארגונית

אבל היא אמרה בעצמה שהיא לא מלמדת  את כל החומר וגם לא את רוב החומר ושעיקר הלמידה היא בלימוד עצמי

היא המליצה לנו בעצמה לראות את שיעורי האופק המוקלטים, ובנוסף לעשות גם סיכומים של הפרקים שיש בספרים שקיבלנו.

 

כשהשוויתי אותה אחר כך למנחה שמעבירה את השיעורי אופק, אכן יש הבדל דרמטי בצורת העברת החומר

בשיעורי האופק המנחה מעבירה את החומר בצורה הרבה יותר מקיפה, היא מסבירה הרבה יותר טוב את החומר

נותנת דוגמאות כתובות ולא סתם דברים שהיא ממציאה ברגע בעל פה.

מתרגלת את החומר ומדגימה כיצד אנחנו אמורים לענות לתשובה ומפנה אותנו לדברים שעליהם אנחנו צריכים להסתכל כדי לענות נכון על השאלות.

 

עוד לפני שהתחיל הסימסטר התרעתי על המנחה בפניהם אבל הם אמרו שזה בטח לא יכול להיות עד כדי כך נוראי

אני לא חושבת שהיא הייתה נוראית, אבל אני לא יודעת למה הם מצפים, שתאכיל אותנו בכפית?

בכל מקרה בתל אביב יש שתי קבוצות שהן רלוונטיות אלינו - אחת ביום ראשון ואחת ביום שלישי

לי יש בעיה עם שתיהן

הקורס בכישורי למידה שנשארו לי ממנו עוד 4 מפגשים - זה ביום ראשון - מאידך, זה לא כל כך נורא לראו את זה מוקלט אחר כך, זה גם רק שעה וחצי. ולא ממש מלמדים שם דברים שאני לא יודעת (בסופו של דבר העיקר הוא תרגול של הכלים שנותנים שם)

הקורס השני שאני עושה - שבחודש יוני יש לי שני מפגשים בימי שלישי - וזה קורס של 3 שעות ושם החומר כן מהותי, במיוחד בהתחשב בעובדה שבימי חמישי יש שיעור נוסף (חודש יוני עמוס משהו)

 

וכמובן יש את העניין של המנחה, בכל אחת מהקבוצות מנחה אחרת, הדיעות עליהן חלוקות

אני מניחה שזה תלוי בבן אדם ואיך הוא מתחבר למרצה מסויימת או לא

 

אז סך הכל יוצא שאנחנו 4 אנשים שרוצים ללמוד יחד באותה קבוצה

2 נוח להם יותר ביום ראשון

לשלישי נוח יותר ביום שלישי

ואותי לא משנה מה אני אבחר, זה ידפוק אותי מבחינת אחד הקורסים, אבל אם אני צריכה לבחור משהו אני אעדיף את הקבוצה של יום ראשון

למרות שקיבלתי יותר המלצות חיוביות על המנחה של יום שלישי

 

יש פה פונקציה של ניצול זמן

טכנית אפשר לראות בקורס הזה גם את השיעורים המוקלטים

אבל זה לוקח זמן, ובגלל שהשיעורים כבר מוקלטים, שיעור של שעתיים וחצי, כשאני יושבת ומסכמת את החומר, אף פעם לא לוקח באמת שעתיים וחצי, אלא בדרך כלל פי 2 פחות או יותר.

 

אני מתלבטת, אם להשאיר את המצב כמו שהוא

או לשנות אותו למשהו אחר בידיעה שזה יפגע לי במערכת שעות שנקבעה מראש

איך שלא יהיה המצב לא אידיאלי מבחינתי באף צורה

אף אחד לא מבטיח לי שאחת המנחות האחרות היא עילוי או שנתחבר לצורת הלמידה הזאת כך שזה עדיף על פני מה שיש עכשיו

אני לא אוכל להישאר לבד במקום הנוכחי, כי אין לי משם אפילו גישה למקום שיש בו תחבורה ציבורית לכיוון הבית שלי

 

אוף!

מלכתחילה לא היינו צריכים ללכת ללמוד בפתח תקווה

 

נכתב על ידי , 19/3/2015 14:25   בקטגוריות לימודים אקדמאים, דברים קטנים ומעצבנים  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-21/3/2015 12:42




Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)