בקשר לפוסט הקודם
לא יעזור אני לא מבינה את האנשים שלומדים תואר רק בשביל התעודה
זאת אומרת אני מבינה את הצורך, כי זה הפך להיות סטנדרט
כמו שפעם היו חייבים תעודת בגרות או תעודת גמר של התיכון
אבל אני חושבת שאם כבר לומדים משהו, אז לפחות להשקיע ולא לזרוק זין
גם אם זה רק בשביל התעודה
נוצר פה משום מה רושם שאני מזלזלת באנשים שלומדים מדעי הרוח/מדעי החברה
קודם כל למעט זה שבחלק לא קטן מהמקרים לא מדובר על תואר פרקטי
אני מבינה לגמרי אנשים שלומדים את זה כי זה מעניין אותם
או כאלה שיש להם שאיפות להמשיך בתחומים האלה לתארים מתקדמים
אבל אנשים שבחרו לעשות תואר במדעי הרוח/החברה רק כי זה קל והם צריכים תואר כלשהו
ובעצם הלימודים לא מעניינים אותם וכל מה שהם רוצים זה רק לעבור את המבחן הבא
מה לעשות לאנשים כאלה אין לי הערכה גבוהה
בעיקר אין לי הרבה הערכה לאנשים שהלימודים בשבילם הם רק עוד V שהם צריכים להשיג - אבל מזלזלים בלימודים ובדרך
מי שבוחר ללמוד משהו ולא משקיע בלימודים, מזלזל בלימודים מוציא ציונים נמוכים
חוץ מתעודה ואולי תוספת במשכורת מה זה נותן?
ברמה האישית
הסטודנט שלומד איתי, לא משקיע בלימודים
הוא ממציא תירוצים מפה עד הודעה חדשה למה אין לו זמן, למה הוא לא יכול
ומסיים את זה עם זלזול ביכולות של עצמו ובכך שמבחינתו רק לעבור את המבחן
אז למה לכל הרוחות אתה לומד והולך להוציא כ-36 אלף ש"ח על התואר הזה (במקרה הטוב)
(תואר בפתוחה אמור לעלות כמו תואר באוניברסיטה רגילה שזה אומר 12 אלף ש"ח לשנה * 3 שנים)
הוא גם עובד באותו תחום שאני עובדת ולכן עושה תואר דו חוגי בניהול ומדעי המחשב
זה לא תואר שהוא רק תעודה, זה תואר שאמור גם לקדם מקצועית
ולכן אנשים כן יסתכלו על הציונים
אפילו אם הוא יהיה מעוניין להתקדם בתוך החברה בה הוא עובד (חברת הייטק גדולה)
בכל זאת, הציונים האלה אומרים לא מעט עלינו כאנשים
אנחנו לא בתיכון אף אחד לא כופה עלינו את הלימודים האלה אנחנו שם כי אנחנו רוצים
אנחנו משלמים על זה לא מעט כסף, משקיעים בזה זמן
אז לפחות שתהיה השקעה משתלמת
אחת מהצד שלי לפחות זה נראה כמו סתם בזבוז של זמן וכסף
בדיוק השבוע הוא התלונן בפני שהוא לא מבין את החומר
כבר לפני יותר מחודש אמרתי לו שהמנחה שלנו לא מלמדת את החומר
היא מלמדת אולי 5% וגם זה לא בצורה מעמיקה
(אני לא מרגישה שאני מבינה את החומר אחרי השיעורים איתה, וזה לא איזה חומר קשה או משהו)
וגם בעבודות שאנחנו עושים, היא לא מסבירה על מה היא מורידה נקודות
ככה שאנחנו אפילו לא יכולים ללמוד מהטעויות שלנו
שזה לכשעצמו מעצבן
כשאמרתי לו לראות את השיעורים המוקלטים הוא אמר שלא צריך
עכשיו כבר היו להם 10 שיעורים (לנו רק 8) ולהתחיל לראות את זה מההתחלה זה חתיכת תיק (אבל בלי זה לא יהיה לו מושג על כלום)
אגב, מפריע לי גם שהוא מפתח סוג של תלות בי
כי אני כן רואה את השיעורים המוקלטים
כי אני כן מבינה את החומר
אני כן מסמנת בספרים וכותבת בהם
והוא כבר חודש מנדנד לי שאני אביא לו את הספר שלי כדי שהוא יוכל להעתיק את הסימונים שלי וכו'.
והאמת, ממש לא בא לי, אבל לא נעים לי להגיד לו לא כי הוא נורא בונה על זה
גם הוא יכל לפנות זמן לזה בדיוק כמו שאני עושה, וזה לא שיש לי יותר מדיי זמן פנוי.
אבל כשיש משהו שחשוב, אז מוצאים לו זמן
גם ה"עצלנות" (לא יודעת אם עצלנות זו המילה הנכונה) שיש לו בכל הקשור לזה מעצבנת
בשביל מה לתרץ למה לא? למה לא פשוט לעשות?
מעניין מה הוא היה עושה אם הוא היה לומד לבד...
לפני יותר מחודש ששני הסטודנטים שלמדו איתנו גם בסימסטר הקודם (והיינו אמורים להיות קבוצה שלומדת יחד בסימסטר הזה) עברו למנחה אחרת (במקום אחר ויום אחר ולכן הקבוצה התפרקה)
הוא סתם זילזל בזה ואמר שהמנחה שלנו מספיק טובה בשבילו
עכשיו הוא מבין שלא ככה
לא עוזר לי לדעת שצדקתי
הוא התעקש סתם להישאר בשיעורים של המנחה שלנו
אני הולכת לשיעורים למקרה שאולי היא תגיד משהו ששווה היה להיות שם בשבילו אבל לרוב זה לא קורה
לי זה עולה בזמן יקר מאוד לשבת ולראות את השיעורים המוקלטים
ואני מוצאת את הזמן כי אין לי ברירה אחרת, אני לא מוכנה להסתפק בכלום שהמנחה נותנת לנו
מתוך כיתה של 40 סטודנטים בתחילת הסימסטר נשארנו 7
זה לבד אומר משהו
כולם מקבלים ציונים נמוכים בעבודות
כולם לא מבינים את החומר ויושבים בשיעור ובוהים (במנחה? בלוח? אין לי מושג)
בימים שהיא ממש משעממת אותי, אני גולשת בסלולרי
כן אני יודעת שזה מעליב אבל אותי עוד יותר מעליב זה שאני משלמת 2500 ש"ח על קורס בהנחיה מוגברת ואני לא מקבלת תמורה לכסף שלי בשיט!