לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2015    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2015

כוחה (ההרסני) של אמונה


 

יש משהו שהוא, נקרא לו L, אומר לי לא מעט לאחרונה

הוא מרגיש הרי לא טוב, כבר כמה זמן

הוא מספר לי את זה ולא עושה עם זה הרבה

אבל הוא חוזר על משהו מאוד ספציפי שבכלל לא קשור לזה ישירות

 

הוא סיפר לי שהוא עשה הסכם עם אלוהים, כשהוא היה בצבא

שבו הוא הבטיח לו כל מיני דברים בתנאי שהוא יתן לו לחיות עד גיל 42

ובגיל 42 הוא ימות

 

עכשיו L חגג לא מזמן 41

ופתאום כל הדברים האלה שקורים גורמים לו לחשוב

והוא מזכיר את העניין הזה כמעט כל יום

 

סיפרתי את זה לאמא שלי, שהיא קרובה לדת, אני כאמור אתאיסטית

והיא אמרה לי שהוא חייב ללכת לעשות התרת נדרים אצל רב

כי גם אם אני לא מאמינה, הוא כן מאמין ומה שקורה זה נראה כמו אמונה/נבואה שמגשימה את עצמה

 

עכשיו הוא יודע שאני אתאיסטית

ואני מתלבטת ביני לבין עצמי איך להגיד לו את זה

אני יודעת שזה בטח נמצא לו בראש כי הוא מזכיר את ה"הסכם" הזה כל יום

אפילו כמה פעמים ביום

 

הדברים האלה כל כך רחוקים לי

אני יודעת שכוחה של אמונה (אפילו אם היא לדעתי הזויה) הוא מאוד חזק

ולכן אני באמת חושבת לדבר איתו על זה, רק שאני לא ממש יודעת איך

 

הוא לא רוצה למות (הוא אמר לי בעצמו כי שאלתי אותו)

הוא אוהב את המשפחה שלו, האחים שלו האחיות שלו האחיינים והאחייניות שלו

הוא אוהב את החיים והוא בן אדם אופטימי והוא רוצה לחיות

 

הוא לא בן אדם דתי, אבל הוא כן מאמין, הוא צם ביום כיפור תמיד

לא הולך לבית כנסת אבל במשפחה שלו עושים קידוש

לא שומרים שבת וכו'

 

לא ממש יודעת מה לעשות פה

כי אני אישית לא שייכת למקום הזה

לאמונה בכל הדברים האלה

אני גם לא יודעת איך הוא יגיב לזה

אם וכשאני אדבר איתו על זה

בגלל שהוא יודע מה אני חושבת על הדברים האלה

 

אבל בימים האחרונים הוא כל הזמן מזכיר את זה

אולי איפשהו בראש זה מציק לו והוא לא יודע מה לעשות עם זה

אני לא יודעת...

 

תוספת מאוחרת

אחרי שדיברתי איתו על זה

הוא שלל את זה מכל וכל

אמר שזה שהוא עשה משהו טיפשי כשהוא היה בן 20 לא אומר שהוא מאמין בזה ולא אומר שזה יקרה לו

הוא בן אדם ריאלי ולא מאמין בדברים מהסוג הזה

 

טוב לפחות העליתי את זה...

 


נכתב על ידי , 24/7/2015 10:22   בקטגוריות על אנשים וחיות אחרות, עניינים שבינו לבינה  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-25/7/2015 16:08




Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)