אחרי שא' היה פה לחפיפה (רוב הזמן לא הייתה שום חפיפה אבל ניחא)
המנהל שלי שואל אותו "נו עכשיו אתה מומחה ב-Isilon"
(זו אחת המערכות אחסון שיש לנו פה)
הוא אמר לו "לא, אחרי שאני אעבוד על זה כמה חודשים אני אכיר את זה"
רק שתבינו את הלך המחשבה של המנהל שלי
הוא חושב שהסבר קצר של כמה דקות יגרום לבן אדם להבין מערכת שלמה
כן... בטח...
המנהל שלי החליט להאריך אחריות לאחת ממערכות האחסון דרך החברה שממנה אנחנו רוכשים ציוד (חברה צד שלישי)
במקום ישירות מהחברה עצמה, מה שהיה לנו עד עכשיו
זה כבר קרה לפני מספר חודשים למרות שאני התנגדתי והסברתי למה
הוא המנהל שלי הוא מחליט
קיוויתי שלא יקרה כלום במשמרת שלי
אז קיוויתי
ביום ראשון נפל לנו דיסק
פתחתי אצלם קריאה
היה אמור לחזור אלי טכנאי
ביום שני אחרי שאף אחד לא חזר אלי התקשרתי שוב
ואז העבירו אותי לטכנאי אבל מסתבר שזה לא היה הטכנאי הנכון (חלם)
ואז העבירו את הקריאה לטכנאי אחר, שלקח לו כמה שעות לחזור אלי
ואז אמרו שיגיע מישהו מחר (יום שלישי)
ביום שלישי הגיע מישהו עם דיסק, החליף את הדיסק - השרת לא מזהה אותו
הולך אחרי כמה שעות מגיע עם דיסק אחר, אחרי כמה דקות השרת נותן הודעה Impending failure (reported by drive)
שוב דיסק לא תקין, מודיעה להם
הטכנאי ה"מומחה" שלהם טוען שזה לא יכול להיות ושאני אחכה שהשרת יסיים את ה-rebuild שנעשה ל-hot spare.
יום
רביעי, בוקר, אם הדיסק היה תקין הוא היה צריך לעשות עליו rebuild אוטומטית
(זה לוקח לו לסיים את זה כמעט 24 שעות, הרבה זמן אבל ככה זה במערכת הזאת)
נחשו מה לא קרה...
כן הדיסק לא תקין בדיוק כפי שאמרתי (אחרי שנתיים וחצי עם המערכת הזאת אני יודעת איך היא עובדת נכון כשמחליפים לה דיסק).
שוב טלפון לטכנאי ה"מומחה", הוא בשוק, אומר טוב יגיע אלייך טכנאי עם דיסק חדש
זה יהיה הדיסק השלישי במספר שהם יחליפו
אין להם מושג ירוק מה הבעיה ולמה זה קורה
לדעתי יתכן מאוד שהדיסקים שלהם לא מעודכנים מבחינת הקושחה בהתאם לעדכונים שיש אצלינו במערכת
אבל זו רק השערה מאוד פרועה שלי
לי אין דרך לבדוק את זה
(כשעבדנו מול החברה עצמה, הייתי שולחת אליהם לוגים מהשרת והם היו מנתחים אותן עם כלים יעודיים משלהם)
וגם להם אין דרך לבדוק את זה, כי הם סתם חברה צד שלישי
אני תוהה מי לכל הרוחות קונה את זה שמערכות אחסון הן דבר כל כך פשוט שרק צריך להחליף לו דיסקים?
(לא אני לא בטוחה שאני רוצה לדעת את התשובה לשאלה הזאת)
המנהל שלי עדיין חושב שלעשות אחריות דרך אותה חברה (צד שלישי) זה יוצא יותר משתלם
כי אם משהו לא קורה כמו שהוא רוצה יש על מי לצעוק שם
מאידך, למה צריך להגיע למצב שצריך בכלל לצעוק על מישהו
כשהייתה לנו אחריות מול החברה ישירות, היינו מקבלים שירות מעולה, בלי תקלות ועניינים
דיסק היה נופל, פותחים קריאה, בום תוך פחות 4 שעות מגיע דיסק חדש
מחליפים, והכל תקין והכל עובד.
אחרי כמה ימים עוד היו מתקשרים אלי לבדוק שבאמת הכל תקין
ופה, פה זה פשוט חובבני.