או כרונולוגיה של טעויות
זו הייתה טעות לתכנן את לוח המבחנים שלי כפי שתיכננתי אותו
נוצר מצב בלתי אפשרי בעליל, שבו אני יוצאת קירחת מכאן ומכאן
מצב שבו אי אפשר להשקיע את ה100% בהתכוננות לכל מבחן
אלא הרבה פחות, והפחות הזה לא מספיק
זו הייתה טעות לא לקנות את הקורס החיצוני על תחילת הסימסטר וללמוד איתו
המנחה שלי בקורס בחשבונאות עשה רושם טוב בהתחלה ואחר כך זה כבר ממש היה לא
או איך אני הגדרתי את זה, השיעורים עוברים במצב טיסה הוא טס בחומר ואנחנו היינו עסוקים להעתיק את מה שכתב על הלוח
להבין? זו הייתה בדיחה טובה
הוא לא הסביר מה הוא עושה
הספרים לא הסבירו איך לעשות, אלא בילבלו יותר
ומכיתה מלאה בשיעורים הראשונים נשארנו בסוף 7-8 אנשים
והאמת לשני השיעורים האחרונים כבר לא הגעתי, לא הייתי היחידה, כבר לא היה טעם
זה היה בזבוז זמן, כל השיעורים הפרונטליים בקורס הזה היו בזבוז משווע של זמן
כשקניתי את הקורס החיצוני זה היה כבר לקראת סוף הסימסטר
בזמן שבו ישבתי בשיעורים בכיתה וכמו יתר הסטודנטים שם עם סימן שאלה ענקי מעל הראש
כשהמנחה טס בחומר, לא מסביר את החומר, ומתנהג כאילו אנחנו כבר מנהלי חשבונות מן השורה והוא רק מזכיר לנו
זה היה פשוט נוראי, לא נעים
זה ממש מרגיש כאילו זה קורס שהצוות הוראה מנסה בכוונה להכשיל את הסטודנטים
מנחים לא ענו לשאלות סטודנטים בפורומים של הקורס
ואני לא אשכח ששלחתי שאלה במייל למנחה שלי ולקח שבועיים!!! לענות לי (אחרי שבועיים זה כבר לא היה רלוונטי)
גם כשהוא בדק את הממ"נים, הוא רק היה מסמן טעויות ולא מתקן או אומר מה עשינו לא בסדר
איך אפשר ללמוד כמו שצריך אם לא מסבירים לך איפה טעית ומה עשית לא נכון?
זה היה נראה שהמנחה מנסה רק לסמן V על החומר שהוא עבר עליו
הממ"נים (העבודות להגשה) שהיינו צריכים להגיש
כשהגיע התאריך להכין אותם, החומר אליהם למדנו אותו לפני חודש
אין מצב לזכור מה היה לפני חודש, וגם מהסתכלות במחברת, זה רק פתרונות לתרגילים בלי הסברים - כי הוא לא הסביר
אני חושבת שכשמלמדים סטודנטים שהם לא הולכים להיות רו"ח, צריך ללמד בשיטה אחרת
זה קורס חובה שאף אחד מאתנו לא ישתמש בו אחר כך
המוח יעשה shift + delete כמה דקות אחרי שנצא מהמבחן
סך הכל קורס שהוא לא קשה שהרכז של הקורס וכל המנחים שמלמדים אותו באו"פ הפכו אותו להיות נוראי
לא סתם יש כמה וכמה חברות שמציעות קורסים חיצוניים לקורס הזה ספציפית
והצוות הוראה של הקורס עוד מנסה לשכנע סטודנטים לא לרכוש את הקורסים החיצוניים בטענה שהם לא תואמים לחומר שהם מלמדים
בולשיט! הם סופר תואמים לחומר שמלמדים, והם מלמדים גם פי אלף יותר טוב מכל מנחה
צריך מינימום חודש כדי לשבת וללמוד את החומר של הקורס הזה כמו שצריך - זה אני יודעת בדיעבד
זה לא רק ללמוד, זה ללמוד את החומר, להבין את החומר, להטמיע אותו ולתרגל
ובשבוע שלפני המבחן, רק לתרגל מבחנים
ואם הייתי מתחילה ככה על תחילת הסימסטר לא הייתי מרגישה שאני מגיעה עם הלשון בחוץ לסוף הסימסטר
ההתכוננות למבחן הראשון שתיכננתי בתחילת החודש - גזל לי זמן ללמידה למבחן בקורס הזה
כשראיתי שאני לא מספיקה, דחיתי אותו לתאריך אחר בסימסטר הזה
המבחן שעשיתי לפני שבוע+ גם גזל מזמן הלימודים למבחן הזה (אבל טוב לפחות מבחן אחד פחות)
ואני מגיעה עם הלשון בחוץ, וכפי הנראה אני אדחה את המבחן הזה, כי לגשת ולהיכשל זה דיי מטומטם לעשות
הספקתי ללמוד מאפס (כי במהלך הסימסטר זה ממש לא היה זה) רק 50% מהחומר וזה בשבוע ימים
אני צריכה יותר זמן, ואין זמן לזה
ועוד חודש יש לי עוד 2 מבחנים לעשות
למזלי את החודש הזה תיכננתי עם מרצה של קורס חיצוני אחר
שנתן לי טיפים טובים כדי שאוכל להגיע למבחנים האלה כשאני יודעת את החומר ובלי הלשון בחוץ
יש לו ניסיון (הוא גם מרצה במוסד אקדמי אחר), אז אני מקווה שהשיטה הזאת תעבוד טוב עבורי
כי גם ללמוד למבחן בחדו"א וגם למבחן במבוא למקרוכלכלה (הבדל בין המבחנים הוא של שבוע)
זה בהחלט הולך להיות אתגר
תיכננתי לעשות 5 מבחנים עד סוף ספטמבר
אני אשמח גם ל-4, העיקר שיהיו כמה שפחות נגררים לסימסטרים הבאים
בינתיים קיבלתי ציון למבחן הראשון של הסימסטר הזה שהיה בקורס ניהול טכנולוגיה וחדשנות
ציון שממש ממש שמחתי לראות כי המבחן הזה היה כל כך לא ברור
מהסוג הזה שתשובה נכונה תלויה בהסבר שכתבת
גם זו הייתה פעם ראשונה בקורס עיוני שהיה בלי חומר פתוח אפילו לא ספר, כלום נאדה
ובכל רגע נתון הרגשתי כאילו כל מה שלמדתי במהלך הסימסטר בורח לי מהמוח
והחלק של השאלות האמריקאיות, בכלל היה מבלבל
בנוסף הרגשתי שמספר הימים שהקדשתי ללימוד למבחן (3) לא היה לי מספיק (לא הספקתי לתרגל את כל המבחנים משנים קודמות)
עוד לא העלו את מחברת הבחינה סרוקה, כך שאין לי מושג על מה הורידו לי 8 נקודות
(לא בטוחה שזה כל כך חשוב, סתם מסקרן)
אבל אני מרוצה מהציון, הוא העלה לי את הממוצע :)
עכשיו נראה אם אני אצליח לעמוד באתגר לחודש הקרוב