ריבלין: זה כבר באמת n_lee אני מדבר איתך
כמה וכמה פעמים אותו דבר, אני מנסה להבין אותך ולדחוף אותך קדימה, לתת לך
ערכים אחרים, קחי טלפון חדש קחי מה שאת רוצה, את צריכה לצאת מוקדם (*אני יוצאת יום אחד בשבוע שעתיים לפני סוף יום העבודה כדי שאוכל להגיע בזמן ללימודים) אין בעיה, אני נותן לך באמת מעל ומעבר (בואו לא נגזים, למעט עניין הלימודים אין לי איזה בקשות מיוחדות). אבל הסיבה שאני אומר את זה n_lee, כי אני לא מרגיש קצת משהו ממך. אני נותן ונותן ונותן ונותן ונותן ואני לא מרגיש משהו חזרה כלפי.
אנחנו כרגע קורסים פה מעבודה, כל שניה יש לי
טלפון, ואני אפילו לא שומע אותך פעם אחת אומרת לי ריבלין במה אתה צריך
שאני אעזור? באיזה תחום לעזור? לא שמעתי אותך אני כאילו מחכה לדברים ש...
אני אומר יש לי פה כל כך הרבה דברים ים של דברים של עבודה ואני לא שומע
אותך פעם אחת אומרת לי מה אני יכולה לעזור? איפה אני יכולה להיכנס?
יש
לנו לקוחות חדשים, מחשבים חדשים, פרוייקטים, מעברי משרד, ואת לא יודעת בכלל
מה קורה. את בכלל כאילו לא פה. כאילו את לא חלק מהעסק שלנו.
קודם כל להגיד שהוא נותן לי מעל ומעבר? דברים בסיסיים זה לא מעל ומעבר.
יאמר
לזכותו שבמעט פעמים שביקשתי משהו (כמו לצאת מוקדם כדי להגיע לבנק שלי) הוא
לא עשה לי בעיה עם זה. אבל ממה שהוא אמר נשמע כאילו יש לי בקשות מיוחדות כל
שבוע וזה לא ככה. והמשכורת שאני מקבלת היא רחוקה להיות למעל ומעבר. ואה כן
שכחתי שהוא החליט שאני חייבת לעבוד שעה יותר (רק לפני שבוע) כל יום וחס
וחלילה שאני אקבל כסף על שעות נוספות, ויש כל מיני חלקים בחוזה שהוא לא
מקיים.
קורסים מעבודה? לא זה רק כי מתקשרים אליו לסלולרי במקום לטלפון של העבודה,
מבחינת עבודה שוטפת דיי שקט. ואיך אני אמורה לדעת אם עמוס לו אם הוא לא
אומר לי את זה? אני אמורה לנחש?
אני רק שואלת את עצמי, האם זה לא המנהל שלי שצריך לחלק לי עבודה ולקבוע לי
סדר יום ואג'נדה מה אני צריכה לעשות? האם לא המנהל שלי הוא זה שצריך להודיע
לי שיש לנו לקוחות חדשים או לקוחות חדשים שאמורים להיכנס בתאריך זה או
אחר? האם זה לא המנהל שלי שצריך להודיע לי על פרוייקטים חדשים? האם זה לא
התפקיד שלו לעדכן אותי במה שקורה?
אני צריכה כל יום להתקשר אליו ולשאול אותו מה הוא רוצה שאני אעשה? שאני כל
יום אשאל אותו אם יש לנו לקוח חדש? שאני אתקשר אליו כל יום כדי לשאול אם יש
לנו פרוייקט חדש?
במקרה בשבוע שעבר ביום ראשון חזרתי משבוע מחלה ולכן התקשרתי אליו ביום
ראשון בבוקר לפני תחילת יום העבודה שלנו כדי לשאול אותו מה היה בשבוע הקודם
ומה צפוי לנו בשבוע הנוכחי - הוא לא הזכיר שומדבר מבין כל הדברים האלה!
ריבלין: אני אומר עוד פעם, צריך לשבת ולחשוב טוב טוב טוב על ההמשך
כי אני צריך יד ביד, אני אמרתי לך את זה בהתחלה, מה שאת רוצה ממני אני אתן
לך את הנשמה. אבל אני מצפה גם לקבל חזרה. ולקבל חזרה זה חלק מהדברים....
(פה נאמרו עוד דברים שקשורים ללקוחות)
ריבלין: אני אומר זה נורא מרגיז אותי באמת
ואני אומר את האמת בשיא הכנות, הנה אמרת שיש לך בעיה בטלפון הנה קחי טלפון
חדש. הנה אתמול אריאל הביא לך ב9 בערב טלפון חדש.
קודם כל אני בכלל לא התלוננתי על בעיה בטלפון הקודם שהיה לי אני הסתדרתי
איתו נהדר. מי שהתלונן על זה היה אריאל, כי לי לא זכור שאמרתי לריבלין מילה
על זה לכן גם הופתעתי שהוא אמר שהוא קנה בשבילי טלפון חדש (טלפון משרדי)
ושאריאל התקשר אלי פתאום יום אחד בערב-לילה כדי להגיד לי שהוא מביא לי את
הטלפון.
ריבלין: אני אתן לך את כל הכלים שאת צריכה,
את צריכה מחשב קחי מחשב, את צריכה טלפון קחי טלפון. יש פה עניין שאני מנסה
להסביר לך את הנקודה שאני כועס עלייך פה בקטע הזה. כי אני כתבתי לך במייל
ואת שמה לב שאנחנו כל הזמן בלחץ ואת רואה את היומן שלי שאני כל היום בחוץ
שזה לא מצב סביר. זו תקופה חרא. את תראי בפברואר יהיה שקט! את תראי פשוט
יהיה שקט. ועכשיו החודש יש לנו 3 לקוחות חדשים שנכנסים שעוד לא התחלתי איתם
בכלל, שאת לא יודעת עליהם בכלל וזה בסדר כי את לא מתעניינת, אם את לא
תתענייני את לא תדעי. את מבינה.
האם זה לא לגיטימי כשבן אדם עובד מהבית לספק לו את הציוד המתאים כדי לעשות
את העבודה שלו? מחשב של עבודה שיהיה רק לצרכי עבודה, טלפון - שיהיה מחובר
למרכזיה של העבודה (אין שום סיבה שלקוחות יתקשרו לטלפון הפרטי שלי) דברים
בנאליים שכל בן אדם לא היה חושב אפילו אם צריך או לא צריך כי ברור שצריך.
ואני חושבת לעצמי, באמת האם אני אמורה לשאול אותו כל יום האם יש לנו לקוחות
חדשים? (בואו נודה על האמת לא כל שני וחמישי יש לנו לקוחות חדשים. מאז
שאני עובדת שם נכנסו 2 בלבד וגם זה על טווח דיי רחוק של זמן). לא יותר
הגיוני שהבן אדם יבוא ויגיד לי n_lee תשמעי יש לנו לקוח חדש קוראים לו כך
וכך אני צריך....
אני אמורה לבוא אליו ולשאול אותו בכל יום מה קורה?
ריבלין: יש לקוח חדש, ביקשתי ממכם תמיד כשיש
לקוח חדש שאני כותב לכם בוואטסאפ קחו את עצמכם תרימו טלפון ללקוח תסבירו
לו את המדיניות שלנו ואיך אנחנו עובדים שאנחנו פה בשבילם. למה הכל נופל
עלי? אני אומר ללקוח תדברו עם n_lee, איזו n_lee, הם מדברים רק עם אריאל כי
לא מכירים את n_lee, הם לא יודעים מי זאת n_lee. משרד חדש הם לא מכירים
אותנו. הם לא מכירים את המדיניות שלנו.
בעקרון ריבלין הוא הפנים של החברה, הוא הדבר הראשון שהלקוח פוגש. הוא זה
שמציג את החברה ואת השירותים שאנחנו נותנים ללקוח. אז אם אתה הפנים של
החברה, למה אתה לא מציג את האנשים שעובדים איתך? איך זה שהוא תמיד מציג את
אריאל, אבל לא מציג אותי? אני לא מבינה את הקטע הזה.
ריבלין: אבל זה גם כן, זה מסוג הדברים שאני
אומר כבר כמה וכמה פעמים n_lee, תביני זה מעצבן אותי מבפנים כבר, שאני באמת
נותן ונותן ונותן ואני אומר את הדברים את אומרת לי אוקיי וממשיכה, זה לא
עובד ככה. אם את לא יכולה תגידי לי וואלה ריבלין לא מתאים לי הצורת
עבודה, זה בסדר, אני אמשיך להיות חבר שלך וגם אריאל אבל אם לא מתאימה
העבודה אז לא צריך. אין בעיה רק תגידי לי שאני אחפש בינתיים מישהו אחר. אבל אם זה מתאים לך ואני באמת נותן לך מעל ומעבר אני לא מבקש דברים שהם ואוו, אני באמת הבוס הכי....
אז בואי, אני לא רוצה להגיע לשיחות האלה זה כל כך לא נעים לי, זה כל כך לא כייף לי לבוא ולהגיד לך את הדברים האלה.
זה נראה לכם הגיוני הצורת עבודה הזאת?
וגם כאן