לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2019    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2019

אחרי שבוע...


 

אז סיפרתי על המייל מריבלין לשני אנשים
לאמא שלי ולחבר טוב

החבר הטוב זה אותו אחד שאמר לי שלכל תפקיד בעבודה שלו אצטרך רישיון
לאחרונה בכלל יש דברים שהוא אומר שזה מרגיש לי כאילו הוא קיבל מכה חזקה בראש
באמת, ברמת המאוד מעצבן
בכל מקרה  הוא אחד האנשים הבודדים שיודע בדיוק מה שעבר עלי שם כל יום
הדבר היחיד שהוא לא שמע זה את ההקלטות של הצעקות שלהם עלי
וכשסיפרתי לו על המייל שקיבלתי מריבלין הוא אמר שזה מאוד נחמד מצידו לשלוח לי הצעה כזאת
ואני כאילו WTF?!?!?! מה נחמד מצידו? אתה רציני שאתה חושב שנחמד מבן אדם שצעק עלי ברמה היומיומית, שילם לי משכורת עלובה (לא קיבלתי משכורת כל כך נמוכה בחיים שלי מאז שהתחלתי לעבוד אחרי הצבא), לא שילם לי שעות נוספות, הפר את החוזה שלי, ניצל אותי, השפיל אותי ואתה חושב שזה נחמד מצידו שהוא שלח לי מייל כדי שאני אחזור לעבוד אצלו בפסח? מה עשיתי רע למישהו בחיים שאני צריכה לחזור לשם?
החיים זה לא רק כסף הבריאות הנפשית שלי חשובה יותר מזה
וחוץ מזה יש לי תוכניות

לרגע שכחתי שהבן אדם הזה הוא מהטיפוסים שנותנים לאחרים לנצל אותם
אם זה בעבודה שלו ואם זה המשפחה שלו ואפילו יש לו איזה חבר טוב שמנצל אותו
אבל היי הוא מאפשר את זה, הוא מודע לזה שמנצלים אותו
(שזה אגב אחד הדברים שאני לא אוהבת אצלו - שהוא נותן שינצלו אותו)
אז בעיה שלו, אני לא חייבת להתנהג כמוהו
כסף זה לא הדבר הכי חשוב בחיים יש דברים יותר חשובים

הוא כמובן ניסה לשכנע אותי אבל אז ישר אמרתי לו ששלחתי כבר תשובה שלילית (למרות שעוד לא עשיתי את זה) רק כדי לא לשמוע את החפירות שלו בנושא
זה שהוא נותן לאנשים אחרים לזיין אותו (תסלחו לי על הביטוי אבל לפעמים זה ממש ככה) ולנצל אותו, זה עניין שלו

התגובה של אמא שלי לעניין הזה הייתה דומה
מה לא שווה להרוויח קצת כסף
אז זה גם לא הרבה כסף וגם הבריאות הנפשית שלי חשובה יותר
ואמרתי לה גם למה שאני אבטל את התוכניות שלי לשבוע הזה בשביל לסבול?
אני לא אוכל לענות לטלפונים לראיונות עבודה או ללכת לראיונות בשביל זה?
לא עזבתי את הצינוק כדי לחזור לשם בגלל "בקשה לעזרה" שלהם
לקח לי חודשיים עבודה על עצמי כדי לצאת מהמצב הנפשי הלא בריא שהעבודה בצינוק הכניסה אותי
למה לכל הרוחות לחזור לזה
וגם נתתי לה את האנלוגיה שזה כמו להגיד לאישה מוכה לחזור לבעל המכה
אלימות זו אלימות, זה לא משנה אם היא מילולית או פיזית
ולדעתי זו המילולית אף יותר הרסנית מהפיזית כי היא משאירה צלקות בנפש

חוץ מזה שלא חוזרים על טעות פעמיים
מבחינתי זו הייתה טעות ללכת לעבוד שם מלכתחילה

השבוע הייתה איזו שיחה שאבא שלי היה נוכח בעניין עבודה
כי גיסי נמצא בעבודה שבה הוא מקבל עמלות על מכירות שהוא עושה
הוא התחיל לעבוד במקום ממש קצת לפני שאחותי ילדה ככה שלא יצא לו ממש למכור משהו
אבל על כל עסקה עתידית שהוא יעשה הוא יקבל אחוזים (יפים)
המעסיקים שלו היו ממש בסדר איתו, הוא היה לא מעט עם אחותי, הם פירגנו ודאגו ואפילו שלחו להם איזו מתנה להולדת הבן הבכור (לא כל מעסיק ייתן לבעל להיות עם אשתו אחרי לידה, במהלך החיפושים שלו במקום מסויים שקיבלו אותו כאשר הוא תיאר את המצב אמרו לו שאם אשתך יולדת יש לך יומיים חופש ואז אתה חייב לחזור לעבודה).
אבא שלי אמר שהמשכורת הבסיסית שלו היא כמו שהרווחתי בצינוק אבל הוא גם מקבל רכב חברה עם כל ההוצאות (שזה לבד יכול להיות משהו כמו 2000-3000 ש"ח חיסכון חודשי.
ואז אמרתי לו מה אתה חושב שאני לא הייתי אמורה לקבל עמלות על מכירות שעשיתי? ושילמו לי? לא שילמו לי
ומה לא הייתי עושה שעות נוספות על ימין ועל שמאל ולא ראיתי גרוש מזה?
לא הייתי אמורה לקבל העלאה במשכורת (היה מעוגן בחוזה) ולא קיבלתי?
הוא מבחינתו אמר לי שברגע שלא שילמו לי עמלות הייתי צריכה להפסיק למכור, אבל זה לא היה מוגדר כעמלות אלא כשירותים אקסטרה שלקוחות משלמים עליהם (לא מכירות כמו שמוכרים מוצר) וזה חלק אינטגרלי מהעבודה אני לא יכולתי לא לבצע את זה.
אותו עניין עם השעות נוספות שלא שילמו לי עליהן מעולם
ואמא שלי שהייתה יותר מעורבת בענייני העבודה שלי אז אמרה לו שאפילו כל אחד מהם קנה רכב חדש ויוקרתי אבל המציאו תירוצים למה לא לתת לי העלאה במשכורת.
והקטע שאבא שלי אמר לי שריבלין נראה כמו בן אדם ממש נחמד, אמרתי לו כן הוא בן אדם ממש נחמד הוא איש מכירות ואם אמא שלו הייתה חיה הוא היה מוכר אותה כדי למכור לך את מה שהוא רוצה.

אבא שלי לא יודע על ההצעה שריבלין שלח אלי, לא רציתי לספר לו על זה (וגם לא היה טעם כי החזרתי תשובה שלילית)
זה מאוד עיצבן אותי שהוא שלח לי את ה"בקשה לעזרה" עלק
ריבלין הוא לא אידיוט, אבל אני לא מבינה כמה בן אדם יכול להיות אטום כלפי בן אדם אחר (אלי)
כאילו שהוא לא הבין בכלל למה עזבתי אפילו שבשיחה האחרונה שהייתה לנו (כשהוא בא אלי) אמרתי לו כל מה שמפריע לי.

הפריע לי שחלק ממי שהגיבו לי אמרו לי שכן הייתי צריכה ללכת לעזור לריבלין
בטענה שזו הזדמנות להרוויח כסף להחזיר לעצמי קצת כבוד עצמי, לסכם שאני מוכנה לעבוד רק X שעות ושישלמו לי כך וכך - סיריאסלי? לחזור לאנשים שניצלו אותי והשפילו אותי ברמה היומיומית (שלא לדבר על מסכת השקרים שהם עשו כדי שאבוא לעבוד אצלם), ויותר מזה - הם לא קיימו את החוזה שחתמו איתי! מה יעזור אם אני אגיד שאני רוצה שישלמו לי X אם אחר כך הם עושים גם ככה רק מה שהם רוצים, החוזה שחתמתי עליו לא שווה את הנייר עליו הוא כתוב בכלל. ואיך בדיוק זה אמור להחזיר לי בטחון עצמי?
 
 אבל זה עוד ניחא
אתם קוראים אותי פה אתם לא חווים את מה שחוויתי כמו מי שמכיר אותי בעולם האמיתי (המשפחה שלי, חברים טובים), זה שאמא שלי וחבר טוב שלי הגיבו ככה זה היה עוד יותר מעצבן
אגב, לשניהם אמרתי ששלחתי לו תשובה שלילית עוד לפני ששלחתי אותה בכלל (כדי שלא שלא ינסו לשכנע אותי כן לקחת את זה)
אלה שני אנשים שמאוד קרובים אלי והם ראו אותי קורסת ונעלמת בתקופה שעבדתי בצינוק
מבן אדם שמח, שיוצא להיפגש עם חברים ומשפחה, בקושי יצאתי מהבית, hell אפילו לבית של ההורים שלי (שהוא במרחק 15 צעדים מהבית שלי) לא הייתי הולכת (חוץ מלארוחת שישי). הייתה תקופה שלא יצאתי יותר מחודש מהמושב.
הם ראו אותי נשברת, ראו איך הלימודים באותו סימסטר הולכים פייפן, שניהם שמעו כל מה שעובר עלי ברמה היומיומית, אמא שלי אפילו שמעה את הצעקות של ריבלין ואריאל עלי מהבית שלה.
הפכתי לצל של עצמי. 

אז לבוא ולהגיד לי להגיד כן להצעה של ריבלין אחרי כל מה שהיה
זה היה מאוד מכעיס, וכן זה סוג של חוצפה לדעתי זה שהוא פנה אלי אחרי כל מה שהיה.

אני בחיים לא אחזור למקום עבודה שהיה לי בו רע
לא סתם עזבתי את העבודה שם
אני גם בחיים לא נתקלתי ביחס כזה ממעסיקים.
אתם חושבים שזה לא מפריע? לא עובר יום שאני לא חושבת על זה שאני יכולה להגיע למקום שבו אולי גם יתייחסו אלי ככה, שיחשבו שזה בסדר לנצל עובד ולרמוס אותו ואת הכבוד שמגיע לו עד אפר
שזה בסדר לשקר לעובד כדי שיעשה מה שאתה רוצה

זה שסיימתי את זה איתם יפה ולא בפיצוצים, זה כי ככה העדפתי לסיים את זה.
אני מעדיפה לסיים דברים בצורה יפה.
זה לא אומר שאני חושבת שהם היו בסדר איתי - כי הם לא
וזה בטח ובטח לא אומר שאני ארצה לחזור לעבוד אצלם או להיות איתם בקשר - כי הם שרפו את עצמם מבחינתי בכל המובנים שאנשים יכולים לשרוף את עצמם אצלי.
זה לא רק כמעסיקים, זה כבני אדם, יותר מכל כבני אדם.
גם הבוסים הכי קשים שהיו לי לאורך שנות עבודתי, והיו לי בוסים קשים עם דרישות מפה ועד הודעה חדשה, מעולם לא התייחסו אלי בחוסר כבוד, מעולם לא השפילו אותי ורמסו אותי, מעולם לא שיקרו לי.
פה נשבר משהו שהוא לא רק בין עובד למעסיק, אלא גם בין אדם לאדם.

לא רוצה שום עסק עם אריאל וריבלין יותר
חברים שלי הם לא, חברים לא מתייחסים ככה אחד לשני
שניהם נצלנים אגוצנטריים שלא אכפת להם מאף אחד זולת עצמם
אני מאוד מקווה לא לשמוע מהם יותר בחיים שלי.

 

 

וגם כאן

 

נכתב על ידי , 17/4/2019 03:09   בקטגוריות הצינוק, המשפחה שלי, מעצבן!, שחרור קיטור  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-23/4/2019 05:02




Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)