לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2019    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2019

היום שאחרי




כמעט 24 שעות יחד עם אמא שלי זה לא קל
אמא שלי בן אדם היסטרי בטבעי
אבל שקורה משהו כמו השריפה שהייתה ביום חמישי, רמת ההיסטריה עולה בכמה רמות, כמובן שזה משפיע עליה ועל התפקוד שלה אבל גם על הסביבה - ובמקרה הזה עלי.

כמו למשל שהיא אמרה שצריך לעזוב את המושב לגמרי בגלל השריפה
ואמרתי לה תרגעי! את גרה פה 40 שנה ופעם ראשונה שהיה פה דבר כזה
אף פעם לא היו שריפות באיזור הזה

הצורה שבה נאמר לנו להתפנות מהמושב לא הייתה ברורה
האש לא הייתה קרובה אלינו במובן המיידי של כמה דקות להתפנות
וגם לא הייתה בכיוון של להגיע למושב
והאמת גם אם הייתה כולנו היינו נשרפים
כביש הגישה למושב - יש רק אחד כזה אין דרך אחרת (אלא אם כן יש לכם ג'יפ 4X4 אז אפשר לנסוע דרך השדות מה שרכב רגיל לא יכול לעשות) ויש 2 מושבים שמתחברים לכביש הזה.
למרות שהייתה שם משטרה היה פקוק לגמרי עם פקק תנועה של שעה.

בחוץ, הכוונה מחוץ לאיזור האש, היישובים הקרובים וכו'.
העולם מתנהג כרגיל, כאילו כלום לא קורה
אז יש שריפה פה, שריפה שם - יטפלו בזה (היו 4 מוקדי שריפה גדולים בארץ באותו היום)
אנחנו, מי שגר במושבים שפונו כולם עם קבוצות הוואטסאפ בעדכונים על מה שקורה
כבר בערב של יום חמישי ידענו שהיישוב מבוא מודיעים נחרב לגמרי (אולי למעט 5 בתים) כל התשתיות שם נהרסו ואף אחד לא יוכל לחזור לשם עד שיבנו את הכל מחדש.
40% מיער בן שמן נשרף, עצים, צמחים, בעלי חיים.

התפקוד של המועצה היה מדהים בקטע הזה.
גם אוטובוסים לפינוי תושבים
גם הקצאת מקומות למשפחות שאין להן לאן ללכת
דאגו למקומות לינה, אוכל, בגדים וכל מה שצריך
במיוחד לאלה שכל עולמן חרב עליהן עם השריפה
ראש המועצה הוא בן אדם של ת'כלס, אם כי מעולם עד השבוע לא היה צריך להתמודד עם מקרה חירום. ולדעתי עמד בו בהצלחה. אפילו עד כדי כך שהמועצה תעשה רבות עבור התושבים שביתם נשרף לפני שהמדינה תעשה משהו עבורם.

בכלל כל המושבים באיזור שלא היו בסכנת השריפה והתושבים שלהם פעלו בצורה מדהימה
הציעו בתים / יחידות דיור לגור בהן, מקומות להיות בהם, אוכל, שתיה, חטיפים, משחקים לילדים וכו'
תוך פחות מ24 שעות נתרמו כמויות של ציוד עבור אנשי מבוא מודיעים

אמא שלי ואני היינו בבית של אחי
אמא שלי הייתה לגמרי לא בפוקוס
היא יצאה לקניות ושכחה את הטלפון בבית
קנתה דברים ושכחה לקנות דברים אחרים (מברשות שיניים למשל).
ובאופן כללי הייתה במצב עפיפון
אפילו כשהיא הוציאה את הכלבה של אחי לסיבוב, הכלבה לקחה אותה והיא פשוט הלכה אחריה

לי היה שיעור בשידור חי של אחד הקורסים שאני לומדת
הגענו לבית של אחי דקה לפני שהתחיל
אבל ממש לא יכולתי להיות בפוקוס בשיעור הזה
איך אפשר להתרכז בלימודים אחרי הבריחה הזאת מהבית
ואמא היסטרית בסלון

ובערב אחי שיגע את אמא שלי ואותי שאמר שאין מצב שיתנו לנו לחזור מחר
ואם ירשו לנו לחזור זה יהיה מסוכן מדיי לחזור
ושנישאר בבית שלו עוד כמה ימים

אבא שלי היה אצל אחותי וגיסי ובכלל היה דיי מנותק ממה שקורה.

במשך כל הזמן הזה קיבלנו הצעות ממשפחה וחברים לבוא להיות אצלם.
וכמובן טלפונים SMS-ים ששואלים מה שלומינו וכו'.
וזה היה מחמם את הלב.

בלילה קיבלתי עדכון מאנשים שנשארו במושב לשמור על הבתים וכו' שלא תהיה ביזה (האיזור שלנו מוכה גניבות ופריצות) שהשריפה כובתה. הכבישים למושב חסומים ונדע רק בשישי בבוקר מה קורה.
היה צפוי עוד יום עם חום של 44 מעלות ואם תהיה רוח חזקה היא יכולה להבעיר את האש שוב.
אחד מהאנשים שנשארו הסכים להגיע לבית של הורי כדי להאכיל את החתולות שנשארו לגמרי לבד. אמנם עם מים אבל ללא אוכל בכלל.

ב8 בבוקר היה אור ירוק לחזור למושבים שפונו (למעט מבוא מודיעים שנחרב).
אמא שלי התעקשה שנישאר בבית של אחי עד הצהריים ואז נראה.
הכבישים עדיין היו חסומים ואיפשרו רק לתושבי המקום להיכנס.

אחי כל הזמן המשיך להלחיץ אותנו דרך הודעות בוואטסאפ המשפחתי שהתחדשו השריפות
כן היו עוד שריפות במקומות אחרים לא קרוב אלינו בכלל
גם הכבישים חסומים ואלפי שוטרים מפטרלים ביערות שיש בסביבה
חבר טוב שהוא מתנדב במשטרה ופיטרל באחד היערות אמר לי שתפסו מציתים - לא ערבים, חרדים!
ושוב אחרי המשיך עם להגיד לנו ללכת לבית שלו ולהישאר שם

אני חושבת שלאמא שלי נמאס מלשמוע את זה (והאמת גם לי)
נכון שזה נחמד שיש בית של משפחה שאפשר ללכת אליו
אבל אמא שלי התחרפנה מהבית של אחי וגיסתי
הבית מבולגן ולא מסודר (לי זה לא הפריע) ולטענתה דיי מלוכלך (המון שיערות של הכלבה שלהם)
היא אפילו אמרה לגיסתי שייקחו עוזרת פעם בחודש לכמה שעות
שאם הם לא מספיקים לסדר ולנקות את הבית באופן יסודי
לפחות שפעם בחודש תהיה מישהי שכן עושה את זה
גיסתי אוהבת עיצוב מנימליסטי, אבל עם כל הכבוד למנימליזם צריך שיהיה מסודר.
אפילו אחותי וגיסי לקחו עכשיו עוזרת שבאה אליהם אחת לשבועיים
מאז שנולד להם ילד יש להם הרבה פחות זמן לסדר וניקיון באופן יסודי (אבל הבית של אחותי וגיסי מבריק!).

וחוץ מזה אנחנו רוצים להיות בבית שלנו עם הדברים שלנו
לישון כל אחד במיטה שלו עם הדברים שלו וריח של בית
להיות ברגיעה, לדאוג לחתולות שלנו 
ולא הייתה באמת סיבה להיות במקום אחר

היום (שבת) כבר ירדו הטמפרטורות ולעומת היומיים האחרונים אפילו נעים בחוץ!
(הכל נעים לעומת פאקינג 44 מעלות)
החתולות נרגעו, אנחנו נחנו וישנו הרבה
למרות שההרגשה היא כמו אחרי איזו תאונה
אבל אני לא יודעת אם זה בגלל ההיסטריה שהייתה או בגלל שישנו על מזרנים ממש לא משהו
זו חזרה לשגרה אבל לא באמת חזרה לשגרה
אולי עוד כמה ימים...
 

 

וגם כאן




נכתב על ידי , 29/5/2019 18:14   בקטגוריות החיים במושב, המשפחה שלי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)