לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2019    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2019

והחיפושים ממשיכים...


 

לפעמים אנשי משאבי אנוש ממש הורגים אותי בתגובות שלהם

הייתה אחת שהעירה לי על זה שאין בקורות חיים שלי בעשור האחרון אף חברה מוכרת
ובכן מה לעשות שאני לא הולכת לעבוד לפי חברות מוכרות בלבד
רוב החברות בישראל הן לא חברות מוכרות, אלא אם כן אתם עובדים בתעשייה הספציפית שהחברה שייכת לה.
אני יודעת שאנשים מסתכלים על זה אבל זה לא קובע.
אי אפשר ללכת לעבוד רק בחברות המוכרות במשק, כי האמת רוב החברות לא מוכרות
לפחות לא אם אתם לא נמצאים בתעשייה הספציפית הזאת
גם בהייטק אנשים לא מכירים את כל חברות ההייטק שקיימות בישראל - ויש הרבה
וגם אם לא עבדתי בחברה שהיא מכירה, זה לא אומר עלי כלום כבן אדם עובד
הקריטריונים שלפיהם אני מחפשת עבודה זה לא אם החברה מוכרת או לא

אחת אחרת טענה שהתקשרה אלי מלא פעמים (פעם אחת בלבד) ושהיא לא מצליחה לתפוס אותי
כמובן שהתנצלתי, בדר"כ אם לא מצליחים לתפוס אותי זה בגלל שאני בראיון עבודה
(גם מעדיפה לא לענות בנסיעה וכדומה כי אני רוצה להיות מרוכזת וגם לכתוב את הדברים)

הכי הורג אותי אלה (וסליחה שאני מדברת בלשון נקבה כי לרוב מדובר בנשים) שחושבות שאפשר לקבוע ראיון מהיום למחר. אני יכולה להגיד לכם כבר עכשיו שחצי משבוע הבא שלי כבר תפוס עם ראיונות עבודה.
הייתה אפילו אחת ששאלה אותי אם אני לא יכולה להתגמש
איך בדיוק? לא ממש הבנתי, אני לא יכולה להיות ב2 מקומות בו זמנית, ואני לא אבטל או אדחה ראיון עבודה שקבעתי כמה ימים מראש, בשביל ראיון עבודה במקום אחר.
והיא עוד בכוח מנסה להכניס אותי לקופסא הזאת כי היא לא רואה זמן פנוי לראיונות כל שבוע הבא (השיחה איתה נעשתה ביום שלישי).
והיא עוד אומרת  לי "אבל את לא עובדת" אמרתי נכון, אבל אני הולכת לראיונות עבודה (ותאמינו לי שזו עבודה במשרה מלאה).
החלק העצוב, מדובר ב-HR של אחת החברות הגדולות והמוכרות במשק הישראלי.
(ואם ככה הם מתייחסים למועמדים, איך הם מתייחסים לעובדים?)

אני חושבת שזה הגיוני לקבוע ראיון לכמה ימים קדימה (יומיים או יותר)
ממש לא אוהבת את אלה שחושבים שזה הגיוני מהיום למחר (מה גם שהמחר שלי לרוב תפוס כבר מראש)
בדר"כ כדאי לקרוא קצת על החברה שהולכים להתראיין בה לפני כן לדעת בכללי מה הם עושים
ואם יש מבחנים טכניים, מה שקורה לא מעט בתחום שלי, אז להתכונן אליהם גם

הייתה מישהי שנכנסה לעניין של למה עזבתי את מקום העבודה האחרון
כמובן שאני לא מספרת על הצעקות של אריאל
אני אומרת שעזבתי בגלל דברים בנאליים אחרים, שאכן היו שם
שזה המשכורת והתנאים - שכן שניהם לא התאימו לי לאורך זמן
ואותה אחת ממש נכנסה לעובי הקורה בעניין הזה
היא שאלה מה הייתה הבעיה? האם לא קיבלתי את המשכורת והתנאים שסיכמנו עליהם
אמרתי לה שכן, אבל בחוזה היו סעיפים שקשורים לזה והם לא קויימו (מה שנכון)
ואז היא באה ואמרה לי, שזה לא חוקי ואיך הם עשו את זה
ואני כאילו, טוב... זה מה שהם עשו, ובגלל זה לא נשארתי לעבוד שם
והיא: אבל זה לא חוקי
ואני... (בראש שלי) טוב מה היא רוצה שאני אגיד על זה?
כבר הבנתי שזה עוד ראיון שהולך לפח

יש את החברות האלה שמגיעים אליהם לראיון עבודה וכולם עוברים את אותו מסלול
של לשבת בקבלה, למלא טפסים כמו אחרון נציגי שירות הלקוחות שבאים לעבוד באותה חברה
באותו מעמד גם מבקשים מכם לרשום שמות של ממליצים
אף פעם לא הבנתי למה שאתן שמות של ממליצים מראש
קודם נעבור את הראיון אחר כך נדבר על הממליצים שלי

וזה עוד עניין, הממליצים
לרגע לא העליתי בדעתי לתת את אריאל או ריבלין בתור ממליצים שלי
גם לאחר התייעצות עם כמה חברים קרובים שאמרו לי חס וחלילה לתת מישהו מהם כממליץ
ההתנהגות שלהם לאורך כל תקופת העבודה שלי הייתה זגזגנית
ואחד הדברים שמאוד הפריעו לי זה שאיבדתי את האמון בהם, בשניהם.
אני אמרתי לעצמי שאם אתן את ריבלין כממליץ הסיכוי לקבל המלצה טובה או גרועה הוא 50:50
כי אני לא יודעת באמת מה הוא יגיד ובמילה אחת הוא יכול לחרב את הכל
אחד מהחברים שדיברתי איתו על זה אמר בשום פנים ואופן לא! הסיכוי שיגיד עלייך דברים טובים שואף לאפס. את לא יכולה לקחת סיכון בזה.

מה שמשאיר לי בעצם את המנהל הקודם שלי (וקולגות שעבדתי איתם/מולם)
שעם כל הבלאגן שהיה כשהוא חיפש לפטר אותי בזמנו
הוא לפחות בן אדם ישר, שלא שיקר לי
ואפילו היו ביננו תקופות של הערכה מקצועית
והיו פרוייקטים מוצלחים שעשינו יחד
ואם להודות על האמת כמנהל הוא גרם לי להתפתח מקצועית ולפתח יכולות מקצועיות שלפני כן לא היו לי או לא באו לידי ביטוי במקומות עבודה קודמים.
כן... זה יותר קל להסתכל על הדברים הלא טובים מאשר אלה שכן
כמובן שיצא לי לדבר איתו לאחרונה לשאול אם אכפת לו לתת עלי המלצה
והוא אמר שכמובן ובשמחה והיה מאוד חיובי בעניין הזה

להגיד שזה לא מלחיץ אותי, כן... קצת
לפני כ-15 שנה עבדתי ברפובליקת בננות (אחד הבנקים הגדולים בארץ)
כשעשיתי את הראיונות לשם ביקשו ממליצים
דיברתי עם מי שהיה לפני כן ר"צ ישיר שלי (הוא עזב לפי שעזבתי שם)
הוא אמר שאין לו בעיה לתת עלי המלצה טובה
ובפועל, ואני יודעת את זה מהמנהלים שם שאמרו לי, הוא נתן המלצה גרועה
הם קיבלו אותי לעבודה למרות כל זה, אבל הם ייעצו לי לעולם לא לתת אותו בתור ממליץ
וואלה אני לא יודעת מה היה לבן אדם הזה נגדי
ולמה לחרב לבן אדם סיכוי למצוא עבודה אחרת
אבל ככה זה היה

אז כן תמיד קיים החשש שבן אדם ירצה לדפוק אותך
ומעולם לא תבין את הסיבה
אני רק מקווה שרוב האנשים הם לא כאלה

בעניין קולגות זה כבר משהו אחר
כי אלה אנשים שלרוב נשארים איתם ביחסים טובים

והאמת כשאני חושבת על זה, ברוב המקומות שעבדתי בהם לא ביקשו ממליצים
מה זה אומר עליהם? מה זה אומר עלי? זה אומר משהו בכלל?


וגם כאן





נכתב על ידי , 17/6/2019 12:24   בקטגוריות חיפוש עבודה, יומן מובטל  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-17/6/2019 12:38




Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)