לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2019    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2019

והגיע סוף סימסטר


 

 

אחד מהדברים ששמתי לב זה שלא קיטרתי הסימסטר על הלימודים.
קודם כל כי אני לומדת לבד, סוף סוף הצלחתי לעשות הפרדה מסויימת מהידיד שלמד איתי, להלן הסטורנט
כל אחד למד לבד, ואני העדפתי ללמוד מהבית ולא לנסוע לשיעורים מיותרים (מעדיפה לראות אונליין או מוקלט)
אמנם הוא התבאס מזה, אבל העדפתי לא לבזבז זמן יקר בנסיעות לשם
מניחה שאם אמצא עבודה אני כן אעדיף להגיע לשיעורים
אבל זה יהיה שונה כי לא אצטרך להגיע מהבית לשם...

קשה לי לומד שהסטודנט עשה לי חיים קלים
היה קורס שהוא נרשם אליו לשיעורים פרונטליים
הוא כל הזמן קיטר על זה שהוא לבד ולא כייף לו להגיע לשיעורים לבד
וגם קיטר שאף אחד לא מגיע לשיעורים והיו שיעורים שהוא היה שם לבד עם המרצה
וכל מה שעבר לי בראש זה שאני הלכתי ללא מעט קורסים לבד, אז מה? באתי להתלונן לו על זה? (אני מבינה שהשיעורים האלה זה סוג של "בילוי יחד", אין לי בעיה להיפגש איתו בלי שום קשר ללימודים אבל אני לא מוכנה לבזבז את הזמן שלי על משהו שלא אפקטיבי מבחינתי).

בקורס אחר שנרשמנו אליו ושודר אונליין כל אחד צפה מביתו
כמובן ששמעתי על זה קיטורים, שהוא לא מסוגל להתרכז, שמפריעים לו, שיש לו טלפונים באמצע ועוד שלל תירוצים כאלה ואחרים. ולקראת סוף הסימסטר הוא אפילו הפסיק לראות את השיעורים בטענה שגם ככה הוא לא מבין כלום (הוא לא באמת ניסה).
ברור שהלימודים האלה לא מתאימים לו, הוא סובל מעצם העניין.
והוא בעצמו החליט לפרוש!
מצד אחד הוריי! פחות כאב ראש בשבילי
מצד שני, הוא כן צריך את התואר הזה כדי להתקדם מקצועית בתחומו.
מאידך אי אפשר להכריח בן אדם ללמוד כשהוא לא באמת רוצה...
אני רק מקווה שהוא לא יכה חטא על זה

בפועל לקחתי 2 קורסים ריאליים בסימסטר האחרון (זה שנגמר)
ונשאר לי עוד מבחן בקורס שעשיתי בסימסטר שעוד עבדתי בצינוק (גם ריאלי)
עם הבלאגן שהיה לי בסימסטר הזה
מה שקרה לפני הלידה של אחותי, הלידה וכל מה שהיה אחרי
דיי עשה לי בלאגן
2 הקורסים שלקחתי, קורסים עמוסים שדורשים המון השקעה
תחשבו שזה לא שאני יושבת מהבוקר ולומדת אני עושה דברים אחרים והלימודים זה בנוסף...

קורס אחד, ממש דורש טחינה של החומר, כי זה לא רק לראות הרצאות, זה גם להבין ולתרגל לפני כל עבודה שצריך להגיש, וכל עבודה להגשה בקורס הזה הייתה לוקחת לי שבוע (ולפעמים אף יותר מזה).
והחלק המבאס זה שהעבודות האלה היו שוות מעט מאוד נקודות.
בקורס הזה המרצה אפילו אמר לנו שהחומר שהוא מלמד בפתוחה זה חומר שהוא מלמד בשני סימסטרים באוניברסיטה אחרת (רגילה).

באוניברסיטה הפתוחה יש קטע של  עבודות להגשה
יש מינימום נקודות שצריך להגיש (בכל קורס זה אחרת)
ומקסימום נקודות שאפשר להגיע שהן חלק מהציון הסופי של הקורס (בתנאי כמובן שעברתם את המבחן בציון 60 לפחות, כמובן שהשאיפה שלי ליותר).
אז הקורס הראשון רוב העבודות שם היו של 1-3 נקודות
שזה מבאס נורא, כי להשקיע שבוע + על עבודה ששווה רק 1-3 נקודות זה מתסכל

האמת שבקורס הזה הייתה עבודה אחת שלא הגשתי (כן אני מהמוזרים האלה שבדר"כ מגישים את כל העבודות ולא רק את המינימום שדרוש).
זה אחד החסרונות לדעתי של סימסטר אביב.
קודם כל יש חגים, פסח זה שבוע שלם שאין בו לימודים, וזה לפחות אותי מוציא מהלופ.
ואז יש עוד חגים שאם השיעורים נופלים על זה זה בכלל מעיף מהרצף הלימודי.

הקורס השני שעשיתי היה עמוס לא פחות, אבל העבודות להגשה שם היו לוקחות לי יום-יומיים גג.
אממה, בגלל שהסטודנטים בקורס הזה (שיעור שמועבר אונליין בהשתתפות הסטודנטים) לא שיתפו פעולה עם המרצה קרי, במקום להשתמש במיקרופון השתמשו בצ'ט מה שעיכב את קצב הלימוד.
מה שגרם לכך שתאריכי העבודות להגשה גם התעכבו, כך שיצא שבחודש האחרון של הסימסטר הגשנו 3 עבודות (מתוך 5) במקום שזה היה מתפרש כמו שצריך על כל הסימסטר.

בקורס הזה כל עבודה שווה 5 נקודות.
ברור שבסוף הסימסטר העדפתי להגיש את העבודות של הקורס הזה ששוות יותר
ולא את העבודה להגשה של הקורס הראשון שהזכרתי.

תקופת מבחנים זה עניין אחר לגמרי
צריך להתפלל למערכת ההזוייה שקובעת את המבחנים כך שאפשר יהיה לעשות את המבחנים באותה תקופת מבחנים, לא תמיד זה קורה. יש למערכת הזאת נטייה לשבץ את המבחנים האלה באותו היום או אותו שבוע.
הלימודים בפתוחה שונים מלימודים באוניברסיטה רגילה, כי לא לומדים 24/7.
כשלומדים באוניברסיטה רגילה הראש כל הזמן נמצא בחומר הלימודי.
כשלומדים בפתוחה יש עוד דברים מסביב, רוב האנשים עובדים במשרה מלאה.
יש כאלה שיש להם ילדים ועוד עיסוקים מסביב.
ככה שבאמת צריך לפנות את הזמן הזה נטו ללימודים למבחן
וזו הסיבה שחייבים מרווח סביר בין מבחן אחד למשנהו, לפחות בתחומים הריאליים.

עכשיו נותר רק לעבור את השלב הזה בשלום...

 

 

וגם כאן...

נכתב על ידי , 30/6/2019 13:50   בקטגוריות לימודים אקדמאים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-30/6/2019 15:06




Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)