תופעה שלא קורה לי בדר"כ, לא הרבה דברים מוצאים אותי מהשלווה שלי, אבל הפעם זה עבר כל גבול.
הייתה לי שיחה עם חבר טוב שלי, הוא מומחה בכל מה שקשור לבנקים, חיובים עיקולים וכד'.
סיפרתי לו שהשבוע קיבלתי מכתב מהבנק שלי לבוא ולעשות הסדר תשלומים לחוב.
עד כאן הכל טוב ויפה, מה שהוא סיפר לי אח"כ הדאיג אותי, שכן זהו מכתב ראשון מתוך שלושה. המכתב השני צריך להיות ממש איום שאם אני לא אבוא לעשות הסדר תשלומים אני יועבר לטיפול של עו"ד והמכתב השלישי יודיע לי שאני עברתי לטיפול גבייה דרך עו"ד.
בתחילת שנת הלימודים כאשר ביררתי מה היתרת אשראי שלי היא עמדה על 5000 ש"ח. חצי שנה אח"כ בשיחה מקרית בטלפון עם בנקאי אני מגלה לתדהמתי שהיא ירדה ל3000 ש"ח. לא עשיתי עם זה כלום. בחודשים האחרונים כאשר לא נכנס כסף לחשבון בנק שלי הוא כמובן נכנס למצב חובה. הכל טוב ויפה רק שלא הודיעו לי שברגע שאני לא מכניסה כסף לבנק (משכורת, או משהו) התקרת אשראי שלי צונחת ל-1500. כן תופעה חדשה שלא הייתי מודעת אליה, כי משום מה אני לא בנקאית ומעולם לא חשבתי שתקרת אשראי יכולה להשתנות ככה וגם אם כן, הרי אני אמורה לקבל הודעה על כל שינוי שהבנק עושה לי בחשבון, לא?
מסתבר שבבנק הפועלים זה לא עובד ככה. הם פשוט עושים שינויים כשבא להם בלי לעדכן את הלקוח שלהם.
למרות כל זה הבנק ממשיך לחייב אותי, אפילו שכבר עברתי את תקרת האשראי שלי, בלי להודיע לי בכלל שמשהו פה לא בסדר, בלי מכתב, בלי שום דבר. החיובים של הכרטיס אשראי ממשיכים לרדת, וכן ההוראות קבע שהיו לי בחשבון.
יום אחד אני מקבלת הודעה מחברת סלקום שבוטל לי כרטיס האשראי (במכתב), אותו שבוע אני מקבלת גם מכתב מחברת האשראי שהכרטיס בוטל (ע"י הבנק כמובן) מהבנק לא שמעתי מילה, לא מכתב, לא שום דבר.
כבר עבר חודש וחצי מאז שהכרטיס שלי בוטל.
רק השבוע קיבלתי מכתב מהבנק שמבקש ממני להגיע לסניף שלי (כן רק שם ואך ורק שם) כדי להגיע להסדר תשלומים בקשר לחוב שלי. אני תהיתי לעצמי איך בנק, שאמור להיות בנק מכובד, לא מתריע ללקוח שלו שהוא עבר את תקרת האשראי שלו, כשהוא עובר אותה בשקל אחד החשבון צריך להיות מוגבל, לא צריכות להיות עוד תנועות בחשבון, ואני בתור לקוחה צריכה לדעת מזה. אני לא אמורה במקרה להתקשר לבנק ופתאום לשמוע על דברים שלא ידעתי מקיומם.
אז OK אולי שקל אחד זה מעט, אבל מה תגידו על 1000 ש"ח מעבר לתקרת אשראי, וכלום, הבנק שותק, לא שמעתי מילה, 2000 ש"ח וכלום לא שמעתי מילה.
באמצע יוני כשבוטל לי הכרטיס אשראי ביררתי יתרה. מאז היא גדלה, בעוד 1000 ש"ח ורק לפני שבוע קיבלתי מכתב מהבנק. לתשלום חוב.
נשמע לכם הגיוני שבנק לא יודיע ללקוח שלו שעבר את תקרת האשראי?
במיוחד שאני לא ידעתי בכלל שתקרת האשראי צנחה באופן אוטומטי לתקרה נמוכה יותר ברגע שלא הכנסתי כסף לחשבון במשך חודש או יותר.
על זה אני עצבנית
כי אני משום מה חשבתי שבנק מכובד כמו בנק הפועלים נותן שירות טוב ללקוחות שלו.
אבל גיליתי את ההיפך. כן אני צריכה להיות בנקאית ולדעת כל מה שקורה בחשבון שלי בכל מצב ועת נתונה.
מצטערת עוד לא עשיתי קורס בבנקאות ואינני מכירה את נהלי הבנק, ואם לא מודיעים לי עליהם אינני יכולה לדעת על קיומם של נוהלים כאלה ואחרים.
אני אצטרך בקרוב (כנראה בתחילת שבוע הבא) להגיע במיוחד למרכז כדי לעשות הסדר תשלומים עם הבנק.
למזלם אני בטח לא אהיה כל כך עצבנית כמו היום. אבל בהחלט שיהיה לי הרבה מה להגיד להם על השירות הקלוקל שלהם.
אני לא מתכוונת להישאר בבנק הזה לאחר שאני אשלם את החוב שיש לי לבנק. אני הולכת לסגור את החשבון הזה ולפתוח חשבון אחר.
עכשיו גם זו בעיה.
כי הבנק יכול לבקש עיקול על חשבונות אחרים. אפילו אם הם נמצאים בבנק אחר.
לפי עצתו של אותו חבר טוב שלי, אני אצטרך לפתוח חשבון על שם מישהו אחר, למשל אמא שלי, ואני אהיה המיופה כוח בחשבון. ככה אף אחד לא יוכל לגעת בחשבון הזה. ולשם תיכנס המשכורת שלי ושם יהיה כרטיס אשראי שאוכל להשתמש בו. אחרי הכל יש לי חשבונות לשלם, וזה ממש לא נוח לי שהמשכורת שלי נכנסת לחשבון של ההורים שלי, עם כל הכבוד יש להם את ההוצאות שלהם, וגם אני לא רוצה להיות תלויה בהם.
אני אוכל לעשות העברת בעלות רק כשייסגר החוב.
וזה ייקח כמה זמן (אחרי הכל אני לא מרוויחה 10000 ש"ח בחודש, אולי משכורת מינימום, תלוי בשעות שאני אעבוד באותו חודש).
וכל זה רק הופך להיות בעיני מסובך יותר ויותר, במיוחד לאור העובדה שטרם דיברתי עם אמא שלי בעניין.
וזהו בכלל רציתי לכתוב על משהו אחר לגמרי, על החיפוש שלי אחרי שותפים חדשים לדירה.
אבל אני כל כך עצבנית עכשיו, אז זה יחכה לפעם אחרת.
מקווה שעליכם עוברים ימים יותר טובים משלי...
הדר