לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2019    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

גם אתם מפחדים מהדתה?


 

כך נפתח סרטון שבו שי גולדן מדבר אלינו הצופה החילוני

בו הוא קורא לנו, אלה שמפריע להם כל הרעיון של הדתה בבתי הספר

אנטישמיים

 

אחד מחבריי בפייסבוק כתב בצורה פשוט מדוייקת את דעתו בנושא

למדנו באותו ביה"ס (קיבוצי) חילוני למהדרין

ועם זאת למדנו שם על הדת היהודית המנהגים שלה והמסורת

אבל לימדו את זה בצורה בה נתנו לנו התלמידים לבחור במה ואיך להאמין

ואני חושבת שהוא כתב בצורה פשוט מדוייקת את מה שהרבה מאוד אנשים חילוניים מרגישים בקשר להכנסת תכנים דתיים ללימודים בבית הספר

 

מביאה פה את הדברים שהוא כתב בפייסבוק:

 

אז אני אנטישמי.

לפי רשת, מי שמתנגד לשטיפת המוח הדתית בבתי הספר *החילוניים* - הוא אנטישמי.


שואל שי, "ממה אתם מודאגים?", ומתחיל באנשי קש, וכמובן עונה בקלות ובלי מאמץ לאותם טיעוני אנשי הקש שלו.
אנחנו מודאגים בראש ובראשונה מהזהות שלנו כחילונים.
יש חצופים שיגידו שאנחנו, החילונים, זרם ביהדות - בעוד שאנחנו למעשה הקבוצה הגדולה ביותר בקרב היהודים (בכלל ובארץ).
כאשר מלמדים שלהיות יהודי זה להיות דתי, ומי שלא דתי הוא לא יהודי, ומי שאוכל חמץ בפסח אז שורף לו הפה (או הגרון... כבר לא זוכר מה בדיוק אמרה אותה בת-שירות לאומי לתלמידים החילוניים באותו בית ספר חילוני אי שם בארץ), ומי שלא שומר שבת מרחיק את הגאולה, ואת המשיח, ובית המקדש...


להגיד לילד שהחקלאי מתפלל לגשם אחרי שהוא זורע, זו הצגה מעוותת של המציאות. ראשית, סחבק חקלאי (לשעבר) ומעולם לא התפללתי לגשם. למעשה, החקלאים במדינת ישראל בונים מעט מאוד על גשם - ובתור חבר קיבוץ נען, אני יכול לספר לך על מפעל גדול ויפה שבנינו שמתמודד בדיוק עם ההבנה כי תפילה לגשם לא תעזור, כמו צינור מטפטף, תופים וממטרות.
בקיבוץ נען, אנחנו לא זקוקים לתפילה בשדה, אלא לטרקטור טוב, שיניח את צינורות ההשקיה כראוי. תאמין לי - עובד יותר טוב מתפילה. מבטיח שמים יגיעו לצומח ב 100% מהמקרים.


לא מפריע לנו שמכניסים "כל אזכור של אלוהים, ושל אמונה ושל דת".
מה שמפריע זה שמציגים את אלוהים כאלטרנטיבה למציאות.
הבעיה היא לא *מה מלמדים* (כלומר, אילו נושאים מלמדים) אלא *איך מלמדים*.

אנחנו בזים לאמונה (באלוהים) בדיוק באותו האופן שאתה בז לטיבעונים, או לאנשים שמאמינים שהעולם שטוח, או לאנשים שמאמינים שהשמש סובבת סביב הארץ, או לאנשים שמאמינים בחייזרים בצורת לטאות ששולטים על כדור הארץ, או כל דבר מופרך אחר.
אנחנו בזים לכל אמונה שאיננה מבוססת ראיות, ואנחנו לא שונאים את היהדות בכלל. כמו שאנחנו לא שונאים את האסלאם או הנצרות או את הדאלי לאמה.
הבעיה עם היהדות, במדינת ישראל, היא שהיא כופה עלינו - הקבוצה הגדולה ביותר, כל מיני מנהגים ואיסורים שאיננו רוצים לשתף איתם פעולה. הבעיה היא הכפיה הדתית. מזה אנחנו, החילונים, מפחדים, ואת זה אנחנו רוצים ללמד את הילדים שלנו. איך להיות אנשים טובים זה לזה, ולא לאסור על אחרים דברים בגלל האמונות הפרטיות שלנו. את זה היהדות (לפחות לא האורטודוכסית בישראל) לא השכילה לעשות.
אגב - מה אתה אומר ללמד יהדות לפי הגישה הקונסרבטיבית, או הרפורמית? אתה בעד? אתה נגד? כי... אם תנסה להכניס את האלוהים הרפורמי לבתי הספר, שקד ובנט ימנעו זאת ממך. ממה הם מפחדים?


וממה מפחדים שקד ובנט ולא מאפשרים למורים חילוניים ללמד על "ביקורת המקרא" בבתי הספר הדתיים? ואבולוציה? מחזרה בשאלה? שהילדים יורידו את הכיפה והציציות? שהבנות ילמדו שהן יכולות להיות חזקות, עצמאיות וללכת לצבא, וללימודים אקדמאיים ולפתח קריירה מצליחה ולא רק להשאר בבית עם הילדים?
זו צביעות. אל תבוא לחילונים ותגיד להם "ממה אתם מפחדים?" כאשר הצד השני מפחד מאותו הדבר בדיוק.


הציונות היא סוג של הדתה, כיוון ש"אבותינו, החליטו, כי הם קראו בתורה, שיש קשר היסטורי בין העם הזה לבין המקום הזה שנקרא ציון".
מה הקשר לדת? מה הקשר בין התורה לדת? התורה שייכת לדתיים?
תבין, שי, יש ממצאים ארכיאולוגיים (יענו, ממצאים אמפיריים) שמקשרים בין העם לבין האדמה. אתה יכול להיות דתי, אתה יכול להיות אתאיסט, אתה יכול להיות רפורמי או כל דבר שהוא - ועדיין יש לך קשר היסטורי למקום הזה. הציוניות איננה במהותה דתית, גם אם היא מסתמכת על התנ"כ.
הציונות איננה בעיקרה דתית. אנא פתח את ויקיפדיה בערך "ציונות" וקרא קצת על הזרמים השונים, והחילונים הרבים שהגו ועיצבו את הציונות, והביאו את היהודים מהגולה - לציון.


בשפה העברית אין אלמנט של "הדתה" באותו האופן שללמוד על אלוהים זה לא אלמנט של הדתה. כאמור - מה שמשנה זה לא מה מלמדים, אלא איך מלמדים.
אם אתה מלמד את התנ"כ דרך ביקורת המקרא, אז אתה מבין שאלוהים זו המצאה של בני-אדם.
אם אתה מלמד את התנ"כ דרך הדתה - אז אתה תלמד שאלוהים הוא אמיתי, והוא קיים, והוא מקשיב לתפילות והוא גדול ונורא ושכדאי לך לשמור את המצוות שלו.
זה שהתורה כתובה בעברית לא משייך אותה לדתיים. כאמור - התורה לא שייכת לדתיים. אני יכול לקרוא את התורה דרך עיני "ביקורת המקרא", בעברית - ואני חותם לך שלא יהיה הורה חילוני אחד שיתלונן על כך.


במשך אלפי שנים העם שלנו היה יהודי - כן, אבל שים לב שזה לא אומר "דתי". זה אומר שיש לנו מסורת משותפת, טקסים משותפים ובינינו תמיד היו אלו שמאמינים, ואלו שלא (לרפרר לך לתנ"כ - או שתמצא לבד? [יאשיהו אם בכל זאת אתה צריך עזרה]).
אז היום הציונות הדתית מרשה לעצמה להיות קצת יותר יאשיהו (להבדיל, כן? אני לא מעודד את ההתנהגות שהיתה נהוגה אז בתנ"כ, כן?), ומרשים לעצמם ללמד אותנו - החילונים, על הדת הנפלאה שלהם, וכמה זה טוב לשמור מצוות, ולהאמין באלוהים, ועד כמה עגלת הערכים שלהם מלאה, ועגלת הערכים שלנו, החילונים, ריקה.


וכמו שכתבתי לך קודם, שי, אנחנו לא "שונאים את היהדות". אנחנו שונאים את הכפיה הדתית. אם היהדות היתה מסתכמת בתוך הבית של בנאדם - שיהיה לו לבריאות. אבל ברגע שהוא דוחף את זה לגרון של הילד שלי - פה אנחנו בקונפליקט.
אתה רוצה ללמד את הילד שלך שיש אלוהים? לבריאות.
אתה רוצה ללמד את הילד שלך שחיסונים גורמים לאוטיזם? לבריאות (ואל תתקרב אלי).
אתה רוצה ללמד את הילד שלך שכדור הארץ שטוח? לבריאות.
אתה רוצה ללמד את הילד שלך שהעולם בן 6000 שנה? לבריאות.
אתה רוצה ללמד את הילד שלך שהנפש שלו גבוהה יותר משל גויים? לבריאות.
אתה רוצה ללמד את הילד שלך שישו הוא המושיע של העולם? לבריאות.
אתה רוצה ללמד את הילד שלך שקאנון עדיפים על ניקון? לבריאות.
באמת, שי, תלמד את הילד שלך מה שאתה רוצה. יש לך מסורת שאתה רוצה לשמור עליה - תעביר אותה הלאה. אני מפרגן לך.
האם אתה מוכן לפרגן לי להעביר את המסורת שלי לילד שלי, מבלי שאתה תדחוף לו דת (וזה לא משנה איזו)?
כי אני אגיד לך מה יקרה אם תדחוף אותנו לפינה... לנו יותר קל להחזיר את הדתיים בשאלה, מאשר לדתיים להחזיר אותנו בתשובה. אתה רוצה שנתחיל להקים גופי החזרה בשאלה כמו שיש גופים להחזרה בתשובה? זה ירצה אותך? אנחנו לא עושים את זה, כי אנחנו מאמינים בזכותם של אנשים להאמין במה שהם רוצים, מבלי שנדחף להם את סט האמונות שלנו לגרון.
אולי הגיע הזמן שגם אתם תפסיקו לדחוף לנו את האמונות שלכם?


 

נכתב על ידי , 12/9/2017 06:04   בקטגוריות אקטואליה  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-14/9/2017 05:48
 



היום התאריך 2.4


 

זה התאריך של יום ההמודעות הבינלאומי לאוטיזם

 

בחרתי להביא לפה טקסט שכתבה איריס בוקר (בין היתר גם אמא לילד אוטיסט)

 

קוראים לי איריס, אף פעם לא הייתי מיוחדת, גם לא כשילדתי את בני בכורי לפני שבע שנים, גם לא כשהגעתי איתו הבייתה מלאה בתובנות מספרי “איך תהיי אמא מושלמת”.
גם אני השכבתי אותו על שטיחון צבעוני ורקמתי לו עתיד זוהר, חיכיתי לכל תנועה קטנה הברה, כל סימן של ילד מאושר.
אבל הכל איחר לבוא, הרגעתי את עצמי בפריחות מאוחרות, אבל העונה התחלפה והפרח שלי נשאר סגור.
אני והפרח הלכנו לראות מומחית לילדים, אחרי כמה פגישות היא פסקה שהילד אוטיסט.
בניגוד למקובל השמיים לא נפלו עלי, השמש זרחה גם כשיצאתי ממנה.
לא היו לי הכלים להבין, וכמו כל אמא רכשתי שוב את כל ספרי ההדרכה ” ילד אוטיסט אמא מבולבלת”.
אבל אין ספר שיתאר את השינוי הקיצוני שעברו חיי מאז.
פתחתי במתקפה חזיתית נגד האוטיזם, רשמתי את הילד לכל קלינאית פסיכולוגית מרפאה בעיסוק יועצת
נכנסתי לכל אתרי האינטרנט שאפשר.
הפסקתי לעבוד כדי לטפל בו הפכתי נהגת בוס, בלי משכורת, גם אם זה צריך להתמודד.
בדרך התפרקו הנישואים שלי, עוד דבר שלא התכוננתי אליו.
אבל שום דבר לא מכין אותנו לקושי היומיומי הכרוך בגידול ילד אוטיסט, בימים לילות ללא שינה , בנסיון להבין מה הוא רוצה, בתנועתיות הבלתי נפסקת שלו, בצעקות שהוא משמיע יום ולילה.
שום דבר לא הכין אותי לתגובת הסביבה, למבטי הרחמים, להתרחקות של חברים, ללבד.
אף אחד שאין לו ילד אוטיסט לא יכול להבין מה עובר עלינו.
החלטתי לא להתייאש ולהסביר, אני מביאה את האוטיזם לכל מקום שאני הולכת אליו, עונה לשאלות, מסבירה, הפכתי שגרירה מטעם עצמי לאוטיזם.
מצאתי שהסברים פשוטים של סיטואציות הן הדרך הטובה ביותר לקרב.
רק לדבר אחד לא התכוננתי לאידאלזציה של האוטיזם.
כולנו קצת אוטיסטים - לא לא כולנו קצת אוטיסטים אבל הבן שלי כן. הרבה אוטיסט.
ילדים מיוחדים באים להורים מיוחדים - לא . ילדים מיוחדים באים להורים רגילים שמקבלים באמצע החיים בעיטה בראש, בניגוד לבעיטות אחרות הבעיטה הזאת לא הולכת לשום מקום. אין דבר כזה הורים מיוחדים, יש הורים רגילים שקשה להם מאד.
זאת דרך של החברה סביבנו לנחם אותנו ואת עצמה, את מיוחדת, אז את יכולה להתמודד.
אני לא מיוחדת וקשה לי, אל תפטרו אותי במילים מנחמות, קחו את הילד לשעתיים, אני צריכה לישון, אני צריכה רגע בשביל עצמי.
הילד הוא מלאך שנשלח משמיים - לא הוא לא מלאך גם לו קשה , אין שום דבר רומנטי בלחיות בבועה , הוא לא מנותק מהעולם, הוא חי בו וקשה לו להבין את העולם, מלאכים לבנים עם כנפיים זה יופי, וילד עם התקפות זעם, היפר אקטביות, וסנסורים רגישים זה לא מלאך, זה ילד שקשה לו.
אל תהפכו אותנו לקדושות, אל תבנו לנו מקדש באקרופוליס ותשאירו אותנו להתפלל שם לבד.
אנחנו רוצות חיים רגילים, אנחנו רוצות להתאהב, רוצות לבלות, לצאת, לנסוע, בלי שתהיה עלינו תגית, הבן שלה אוטיסט.
הבן שלי אוטיסט זה חלק מהקיום שלי, אני מסרבת להיות קדושה או מיוחדת, מסרבת לוותר על הטוב שיש לחיים להציע לי.
אולי עכשיו תוציאו אותי מהפנטאון, וכשאתם פוגשים אותי דברו איתי על דברים אחרים, תנו לי להרגיש אישה.
אל תקדשו אותי ואל תהפכו אותי למיוחדת, אני רוצה לחיות.

 

נכתב על ידי , 2/4/2017 18:31   בקטגוריות אקטואליה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-2/4/2017 21:40
 



שמה את הדברים על השולחן


 

אז אתמול התפרסם סוף סוף פוסט בבלוג 5

אביהוא סיים את תפקידו בנענע10

ומכתב ממנכ"ל נענע10

שהיה איך לומר אנמי ולא נותן או אומר שומדבר חדש

מאכזב ביותר

לא שציפיתי להרבה

אבל ציפיתי לתשובות קונקרטיות

להגיד שלא היו הצעות, זה מעליב את הקורא

היו הצעות שנשלחו אליו למייל

מה שרק מראה שהוא בכלל לא התייחס לכתוב במיילים

 

אני אגב גם שלחתי לו מייל ולא קיבלתי את המייל הלקוני שאחרים כן קיבלו

 

אחרי הדבר הזה התנהל ויכוח סוער בקבוצה בפייסבוק בנושא

 

רק כדי לשים את הדברים על השולחן

בחור נחמד בשם גיא מזוז הציע לפני חודש לבנות אתר חליפי למקרה שישראבלוג אכן ייסגר ולא ינתנו לנו אופציות קניה/רכישה וכדומה

הבחור הזה שהוא מאוד נחמד ודיברתי איתו, בעל כוונות טובות וידע בבניית אתרים, יחד עם עוד מישהי בשם ריטה

שעד עכשיו לא הבנתי אם הם שותפים לעבודה או חברים (ז"א זוג)

בכל מקרה אותה ריטה הגיבה בפוסט שטליק כתב בפייס כמו אשת מכירות ממולחת כדי שנבחר בהקמה של אתר חדש

 

שוב אני חוזרת, הקמה של אתר חדש הייתה אמורה להיות רק במקרה שישרא ייסגר בלי לתת לנו אופציות לגביו

 

היא גם אמרה כמה דברים שלהד"ם

כמו למשל שגיא הציע את עצמו להיות עורך של האתר - לא היה ולא נברא

מההיכרות שלי איתו, גיא אדם מוכשר בהמון דברים, אבל לא בלהיות עורך של אתר בלוגים

זו עבודה שיש לה אחריות רבה (כמו למשל טיפול בבלוגרים אובדניים, והתמודדות וטיפול בבעיות משפטיות מול עו"ד ועוד)

זה לא רק לשים פוסטים במומלצים ולכתוב מדיי פעם פוסט בבלוג מנהלי

זה הרבה יותר מזה

אתר בלוגים הוא לא אתר רגיל ואין להקל בזה ראש

אנחנו לא יודעים בדיוק איך המערכת עובדת מאחור

רק מי שעבד בזה בפועל יודע

לא גיא ולא ריטה יודעים

 

היא גם כתבה שאפשר יהיה להעביר את העיצובים

וזה לא נכון, גיא אמר לי בפירוש שאי אפשר יהיה להעביר את העיצובים

גם לא את הרשימות

וגם לא תגיות של פוסטים

סביר להניח שאפשר יהיה להעביר רק את הפוסטים כי זה בר גיבוי

כל דבר אחר הוא חדירה ל-database של נענע10 וזו עבירה על החוק

 

ברור לי שהמטרה של ריטה זה למכור את האתר שהם יקימו

אפילו שהם יקימו את האתר בהתנדבות ואולי אף יתחזקו אותו בהתנדבות

זה מוסיף לרזומה שלהם, הם מתחילים בתחום בניית אתרים

וזה סבבה אין כל דבר רע בזה

 

אני פשוט חושבת שעדיף לקחת פלטפורמה קיימת ולעשות את מה שלא עשו משנת 2008

עבודות תחזוקה ותיקונים של באגים כאלה ואחרים ששקיימים במערכת

נכון, זה לא כייף לתקן באגים (תשאלו אנשי QA הם יספרו לכם כמה עבודה סיזיפית זו למצוא אותם)

אבל זה עדיף על פני לבנות מערכת חדשה מאפס שאמורה להיות תואמת ישראבלוג - עם כל מה שמשתמע מזה

(זאת אומרת שהאתר ייראה אותו הדבר,  יהיו אופציות דומות לעיצובים, מערכת התגובות תעבוד באותה צורה, הניטור של הכניסות יהיה דומה המסך של ניהול הבלוג יהיה אותו דומה, הסטטיסטיקות וכיוצ"ב זה לא לבנות סתם אתר חדש מאפס זה לבנות אתר תואם שהוא כמו מראה של ישראבלוג וזה משהו אחר לגמרי)

 

אם נרכוש את האתר אנחנו מקבלים את כל מה שיש בו

וגם אם נרצה להעביר את ישרא לממשק חדש יותר עם שפה מתקדמת יותר זה אפשרי

יש לנו אתר, יש לנו את בסיסי הנתונים של האתר, אפשר לשחק עם זה ולא להמציא יש מאין

 

מה שבטוח לא נכון לעשות זה להשאיר את המצב כמו שהוא

 

תוספת עריכה מאוחרת...

 

אז בלי שום קשר התגלה לנו (על ידי בלוגרית לשעבר) שגיא מזוז הוא המפתח המקים ומנהל האתר Blogbox שהוא אתר מתחרה לישראבלוג

אני בטוחה שלא מעט מכם קיבלתם מיילים להצטרף לאתר בלוגים הזה בשנה האחרונה (אני יודעת שאני קיבלתי לא אחת)

מן הראוי היה שהוא היה חושף את זה בפנינו כאשר דיברנו איתו לראשונה...

אבל הוא לא עשה את זה...

להגיד שאין לו אינטרס...

אני בטוחה שאתם יכולים לעשות 1+1 ולעשות חושבים בעצמיכם לגבי זה


 

 

נכתב על ידי , 5/6/2015 12:34   בקטגוריות אינטרנט, אקטואליה  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-7/6/2015 23:03
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)