לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2019    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

דווקא עכשיו, יותר מבכל יום אחר



אנחנו צריכים להבין,
שלמרות שיש לנו מדינה
ולמרות שאנחנו לא מדינה בהקמה, אלא מדינה קיימת
אנחנו תמיד תמיד תמיד צריכים להיאבק על קיומנו

זה אירוני,
שבועיים בערך אחרי ערב חג פסח
בו שרנו "אֵלָא שֶׁבְּכָל דּוֹר וָדוֹר עוֹמְדִים עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ"

ומפליא אותי עד מאוד, איך אנשים מעדיפים לטמון את הראש בחול
מהללים אנשים שעברו על החוק במדינת ישראל
בצורה שיכלה ויכולה לסבך את המדינה כל כך שהם אפילו לא משערים לעצמם
עדיף שתהיה עיתונאות עצמאית והוגנת, שביטחון מדינת ישראל יילך לכל הרוחות

וכן אני מדברת על המקרה של ענת קם
אני בטוחה ששני צידי המתרס במקרה הזה יכולים להסכים על כמה דברים בסיסיים:
1. ענת קם לקחה, ללא רשות (אקא גניבה) מסמכים מסווגים מצה"ל - למי שלא מיודע, מדובר בכ-2000 מסמכים מסווגים כ700 מהם בסיווג סודי ביותר
2. ענת קם העבירה את המסמכים האלה לגורם צד שלישי - במקרה הזה העיתונאי הישראלי אורי בלאו (עיתון הארץ)
3. ענת קם, בשל חלק קטן ממסמכים אלה, חשפה את מה שנקרא פרשת נווה (מדובר באלוף פיקוד מרכז לשעבר יאיר נווה) - אכן פרשה שראויה לציון ואכן לטיפול, אם כי לדעתי האישית ניתן היה לטפל בזה לא דרך העיתונות.
4. ענת קם עברה על החוק במדינת ישראל

סעיף 4
זה הסעיף שחלק ניכר מהאנשים החליטו פשוט להתעלם ממנו
ענת קם חשפה מחדל בשורות הצבא, רעש גדול!
ואי לכך ובהתאם לזאת לא מגיע לה עונש
שמעתי אפילו מישהו אומר שמגיע לה פרס ישראל!

אז מספר מועט של מסמכים אכן חשף את פרשת נווה
ומה עם יתר המסמכים ותכולתם? מה עם זה שהיא גנבה, כי חיילת פשוטה בטוח לא מוסמכים להוציא מסמכים מסווגים מהצבא, לא כל שכן להעביר אותם לגורמים אחרים, מסמכים מסווגים?
פתאום כולם שוכחים את זה
ענת גם הפכה לצדיקה בסדום רק בגלל שהיא חשפה את פרשת נווה
סיבה מספיק טובה לשכוח לה את העבירות החומורת שהיא עשתה
ועכשיו כולם רוקדים סביב זה בחדווה ובדיצה

רק שכחתם משהו קטן
האוייב, בשבילכם מדינות ערב, שמכילות לא מעט מוסלמים (ויש יותר מוסלמים מיהודים בעולם תאמינו לי), וגופי טרור כאלה ואחרים, תמיד עוקבים אחר הדברים האלה.
והם, הם אלה , למקרה ששכחתם, שרוצים שמדינת ישראל לא תהיה קיימת, רוצים להרוג את כל היהודים, להשליך את כל היהודים לים

יש חוק במדינת ישראל
למקרה ששכחתם
כמה סעיפים מחוק העונשין שקשורים למקרה הנ"ל:
מי שמסר ידיעה והתכוון לפגוע בבטחון המדינה, דינו – מאסר חמש עשרה שנים.
מי שהשיג, אסף, הכין, רשם או החזיק ידיעה והתכוון לפגוע בבטחון המדינה, דינו – מאסר עשר שנים.
מי שמסר ידיעה סודית כשאינו מוסמך לכך והתכוון לפגוע בבטחון המדינה, דינו – מאסר עולם.
מי שהשיג, אסף, הכין, רשם או החזיק ידיעה סודית כשאינו מוסמך לכך, דינו – מאסר שבע שנים; התכוון בכך לפגוע בבטחון המדינה, דינו – מאסר חמש עשרה שנים.
מי שמסר ידיעה סודית כשאינו מוסמך לכך, דינו – מאסר חמש עשרה שנים.

חוקי מדינת ישראל, הם לא סתם אסופה של מילים כתובות
חוק נועד כדי למנוע בעיות כאלה ואחרות
ולי אישית ברור כשמש ששום דבר שראיתי ו/או עשיתי בצבא והיה מסווג לא עובר הלאה
מסיבות ברורות
כל בן אדם שעשה אי פעם סיווג בטחוני, או התעסק בחומרים מסווגים אמור להבין את החומרה של המעשים שעשתה ענת קם

ועדיין
אני רואה אנשים
אנשים נאורים
לא רואים בזה משהו שיש להתייחס אליו בחומרה כל כך גדולה
אז מה אם היא גנבה מסמכים מסווגים וסודיים מהצבא
זה לא שהיא הביא אותם לאיזה ערבי

ואם המסמכים האלה הגיעו או הגיעו בטעות לידיים הלא נכונות?
ומה אם אנשים שלא היו צריכים לראות אותם היו רואים אותם

אנחנו מדינה דמוקרטית
ומדינה דמוקרטית לא יכולה להתקיים ללא חוקים
ועל חוקים צריך לשמור

תבואו לפה כל האנשים שטוענים שענת קם לא אשמה בשום דבר
תבואו לפה ותגידו לי בפה מלא שאתם מעדיפים עיתונאות חופשית על פני בטחונה של מדינת ישראל

באמת
הלוואי וישראל הייתה מדינה נייטרלית כמו שוויץ
אבל המדינה הזו, שטח האדמה הזה הוא שטח שסוע מלחמות
יהודים תמיד היו ויהיו נרדפים
זו המדינה שלנו, הבית שלנו, המנדט שלנו, המקום אליו כל אחד ואחד מאתנו, בתור יהודי יוכל לחזור
אתם מוכנים לוותר על הבטחון שלנו כל כך מהר? על הבית שלנו? על המדינה היחידה שאפשר לקרוא לה מדינת היהודים?

אבל המשפט הזה ששרנו לפני שבוע, גם היום אחרי מאות שנים מתגלה כנכון
"אֵלָא שֶׁבְּכָל דּוֹר וָדוֹר עוֹמְדִים עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ"

והיום, ביום השואה יותר מהכל אנחנו צריכים להבין
שלא נוכל לנוח
לא נוכל לשקוט
לא נוכל לשבת על השמרים
תמיד נהיה חייבים להיות עם היד על הדופק
כי הצורר כבר עומד בפתח
קלגסיו לידו
והוא רק מחכה להידזמנות להכות בנו, העם היהודי שוב



נכתב על ידי , 12/4/2010 15:34   בקטגוריות אקטואליה, פסימי, על השואה ואנטישמיות  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-13/4/2010 15:57
 



ימים של שקט



הימים של אחרי פסח הם ימים של שקט
יום השואה, ושבוע לאחר מכן יום הזיכרון ויום העצמאות
תמיד מפתיע אותי המעבר בין העצב של יום הזכרון לשמחה של יום העצמאות

יום השואה,
זה מוזר שבמקומות עבודה לא מתייחסים לזה
תמיד הייתי רגילה שמוקדש איזה חלק מהיום לשואה
מה שעושים בבתי הספר, ובצבא
בחיים הרגילים, זה עוד יום עבודה, עם שירים עצובים וסרטים אחרים בטלוויזיה.
השנה לא היו סרטים מעניינים שיצא לי לצפות בהם
למרות שהתחלתי לראות את ה"זייפנים" שזכה באוסקר (על הסרט הזר הטוב, ועקף את בופור) אבל הוא היה כל כך משעמם שתהיתי איך לכל הרוחות הוא זכה באוסקר (ועל זה שלגרמנים אסור לעשות סרטים על השואה כי הם הופכים אותם למשעממים נורא).

השנה יותר מבדר"כ יצא לי לחשוב על זה שדור השואה הולך ונכחד
עוד מעט עוד לא יישארו אנשים שידברו על זה, יספרו על עברם שם
רק מה שתועד, שסופר, שצולם יישאר
ואז, אז יהיה הרבה יותר קשה לעמוד מול מכחישי השואה
כי לא יישאר אף אחד שהיה שם, בתופת הזו.

יצא לי לחשוב על סבתא שלי (אמא של אבא)
שבחודש הבא (שבוע לפני היום הולדת שלי) תהיה שנה לפטירתה
ואיך היא כמעט אף פעם לא דיברה על זה
אסור היה לדבר על זה בבית של ההורים של אבא
הדבר היחידי שהיא תמיד הייתה אומרת  היה"אפילו באוושוויץ לא הייתי רזה"

ומוזר לי לחשוב על העולם של אז
אם אנשים ידעו או לא ידעו מה הולך לקרות
או פשוט לא האמינו לשמועות

_________________________________________________________________

בעבודה שלי נעשה שקט מאוד בשבוע האחרון
אני אפילו מתפתה להגיד שאני קצת משתעממת
מה שמחזק יותר את הרצון שלי להתחיל וללמוד
לפחות אם אני אעשה משהו, עדיף לימודים על פני שיטוט באינטרנט
מרוב שיעמום החלטתי לקנות לעצמי מתנת יום הולדת מוקדמת
קניתי לעצמי מצלמה דיגיטלית (עד עכשיו כל התמונות שצילמתי היו מהמצלמה של הסלולרי, לא שהיא רעה, אבל אי אפשר להשוות למצלמה אמיתית מבחינת איכות).
התלבטתי בין המצלמה למחשב נייד, רק שהשני עולה בארץ כל כך הרבה כסף, שהעדפתי ללכת על הדבר היותר קל (זול) ונחמד. אחרי הכל יש לי מחשב בבית, נייד זה לא must עדיין לא. כשאני אתחיל ללמוד זה יהיה.

עכשיו עוד סוף שבוע בפתח
שבוע הבא יש חופש
אחר כך כבר מתחיל חודש מאי
קייץ
שגרה
אני צריכה לעניין קצת את החיים שלי


נכתב על ידי , 24/4/2009 10:40   בקטגוריות אישי, על השואה ואנטישמיות  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-25/4/2009 14:00
 



למה שונאים אותנו כל כך?


 

קטעים מתוך כתבתה של נועה רז:

 

לילה ראשון בוורשה. רחוב "יוחנן פאולוס השני". נרות נשמה דולקים בכל פינה מתחת לתמונתו של האפיפיור – הגיבור הלאומי של פולין. כמה צעדים ואנחנו מגיעים לבית בו נגור בשלושת הימים הקרובים. בלוק מרובע, דחוס, מלא חלונות קטנים, שמזכירים את דירות "עמידר" של פעם. אלה עם הדחיסות, הלחות והתחושה של הצהוב באוויר. פה האוויר לא צהוב, הוא אחר, הוא עומד. משב רוח קר מעביר צמרמורת בגב.

 

אני שואלת למה בכניסה לכל בניין יש מדרגות מוזרות, לא סימטריות, שנראו כאילו נבנו במהירות חנוקה, מבוהלת. הוא מסביר שבמהלך המלחמה ורשה נמחקה כולה, ונבנתה בחיפזון לאחר מכן. "לא היה זמן לשקם את ההריסות, אז פשוט בנו מעליהן. המדרגות מכסות בעצם את מה שפעם היו הבניינים שהגרמנים הכי אהבו להרוס". "איזה בניינים?" אני שואלת בחשש, ובלב כבר יודעת את התשובה. ברוכים הבאים לגטו.

 

הדברים היומיומיים, הפשוטים, מקבלים משמעות אחרת בפולין. השואה היא לא עיסוק מרכזי, לא בדיונים שלנו ובטח שלא בחיי היום-יום של המארחים הפולנים, אבל משהו ממנה תמיד נמצא. מרחף מעלינו בענן שחור ומפחיד, שלרגעים מטפטף חלקיק של זעזוע וקבס לגרון, והולך כלעומת שבא. דוגמאות לא חסר. למשל מערכת ההסקה המרכזית שמורכבת מצינורות גז בולטים במסדרונות, למשל המעליות הזעירות במבני הציבור, למשל צליל השפה הפולנית השורקת, למשל קול תנועת הרכבות.

 

באחד מנאומיו המפורסמים ביותר, התנצל האפיפיור המנוח, זה שעל שמו נקרא הרחוב, על פשעי הנצרות בזמן השואה. הוא התנצל בפני היהודים, הצוענים, האסירים הפוליטיים ובני כל שאר הלאומים שהזינו את מכונת ההשמדה המשומנת של הנאצים. רק ציבור אחד של מושמדים השמיט האפיפיור מנאומו – ההומוסקסואלים.

 

מפחיד להיות יהודי בפולין, אבל לא כשאנחנו אורחים בוורשה, העיר שיודעת להסביר פניה לתיירים. ובכל זאת, בין קוקטייל חגיגי אחד לשיחה חטופה אחרת, ניגשים אלינו טיפין טיפין חברים בקהילה היהודית בעיר. בקול שקט הם מספרים על ההתבוללות, על הפחד מאלימות שלא נעלם גם לאחר שנים של שקט, על ההשלמה עם המצב הקיים ובעיקר על הצביעות. "הצביעות", הם מסבירים, "זה בדיוק ההבדל הדק שבין המדיניות לחיים. במדיניות, פולין לא אנטישמית. האנטישמיות מוקצה, אסורה, אף פוליטיקאי לא יעז לגנות יהודים בקול רם. ברחוב זה אחרת. ברחוב אנחנו טרף קל. ילד בבית הספר יקרא לחברו 'יהודי' אם ירצה לקלל. המורה אומנם תגיד שזה לא יפה, אבל הקללה נשארת בעינה".

 

מוורשה אנחנו ממשיכים לקרקוב, לקחת חלק בכנס בינלאומי גדול וחגיגי בשם "תרבות של סבלנות". בקרקוב יש קהילה יהודית צעירה, ואפילו ארגון בשם "טשולנט" יש להם ומועדון. בקרקוב יש מועדונים גדולים וחיי לילה סוערים. קרקוב לא נהרסה במלחמה, ומבני הרובע היהודי עודם כשהיו. בקרקוב יש פסטיבל למוזיקה יהודית. בקרקוב יש גרפיטי של צלבי קרס ומגני דוד על עמוד תלייה. בקרקוב, עירו של האפיפיור, יש, כפי שלמדנו על בשרנו, לא מעט ניאו-נאצים.

 

שתיים בצהרים, ואנחנו מתאספים בכיכר המרכזית בשביל לצאת לשרידיו של מה שאמור היה להיות "מצעד הסבלנות", הגרסא המקומית של מצעד הגאווה, שבוטלה כי "בכל זאת, האפיפיור מת לפני שבועיים ולמה להכעיס" או אולי בעצם בגלל המכות והאבנים שחטפו המשתתפים בשנה שעברה.

 

ברגע האחרון החליטו לנסות ובכל זאת לצאת למצעד. בלי כרזות, בלי צעקות, צעדה שקטה של נוכחות. דקות ספורות לפני תחילת האירוע הודיע מושל המחוז שאת הדיון אישור לצעדה יקיים רק בעוד ארבעה ימים. בינתיים, הוא שלח את המשטרה לפנות את הכיכר, שהספיקה להתמלא בהומואים ולסביות מעל הצבעים, הגילאים והדתות.

 

אנחנו, חמישה ישראלים צעירים, מצאנו את עצמנו מוקפים בשוטרים, שמפנים אותנו לרחובות המובילים מהכיכר, זורקים אותנו הישר לידיהם של אלה שהמתינו ברחובות. מוכנים מראש הם המתינו שם, קבוצות של ניאו-נאצים גלוחי ראש, מוכנים ומזומנים לכלות זעמם בהומואים, ביהודים ובכלל, במה שיש

 

אנחנו מנסים להתחבא בקהל, לצמצם נוכחות. אחרי כמה מטרים רועי אומר לי שעוקבים אחרינו. אני מעיפה מבט אחורה ורואה חבורה של כעשרה גלוחים הולכת אחרינו בשקט מופתי. "אולי לא אחרינו", אני מנסה להרגיע, אבל אחרי עוד כמה מטרים של הליכה, והם עדיין אחרינו, אני מבינה שהוא צודק, ומה לעזאזל אנחנו עושים עכשיו, בארץ זרה, עם עוד שלושה חבר'ה באחריותנו, ביניהם שני נערים בני 18 ו-16.

 

אנחנו מאיצים בהם להתקדם מהר, בשולי הכביש, לא לדבר עברית, לא לדבר בכלל, רק ללכת ומהר, בלי פאניקה, ואז מה עם קבוצת נאצים רודפת אחרינו באמצע קרקוב. יהיה בסדר. ברגע האחרון רועי מבחין בכמה מהחברים הפולנים והצרפתים שלנו שנמלטו לבית קפה סמוך. אנחנו מצטרפים אליהם, מעדיפים להישאר בקבוצה גדולה. הגלוחים נעמדים מחוץ לבית הקפה, מסתכלים עלינו במבטים רעים, מחכים שנצא.

 

 

"נדרתי הנדר לזכור את הכול, לזכור, ודבר לא לשכוח".

 

 

שיבוא הבן אדם שיקום ויגיד שהאנטישמיות מתה...

לצערי היא חיה וקיימת, ולא רק בפולין

 

נכתב על ידי , 4/5/2005 22:31   בקטגוריות על השואה ואנטישמיות  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-6/5/2005 14:25
 



Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)