לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2019    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: !. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

אחרית דבר


 

אז ביום רביעי הלכתי עם אמא שלי לעשות סקר בחנויות כדי שאוכל סוף סוף לקנות מכונת כביסה
נסענו לעיר לאיזור שבו ידענו שיש 3-4 חנויות במרחק הליכה אחת מהשניה

האמת שהסיבה שבגינה בכלל החלטתי לקנות מכונת כביסה היא בגלל שהטכנאי אמר שלא שווה להשקיע כסף במכונה ישנה כל כך (13-14 שנים) וגם שהתיקון הוא יקר 700-800 ש"ח וזה קרוב למחיר של מכונת כביסה חדשה.
אז זהו, שלא ממש
מכונות הכביסה היחידות שעולות קרוב למחירים האלה הן מכונות כביסה של חברות עלומות שם. שזה היה יכול להיות רלוונטי אם הם היו נותנים יותר משנה אחריות.
אם רכשתי מכונה של חברה עלומת שם זו או אחרת והיא התקלקלה לי אחרי שנה ונגמרה האחריות אני יכולה לדבר ללמפה
 גם המכונות האלה לא היו נמצאות ברשתות הגדולות אלא רק בחנויות פרטיות

החיפוש שעשיתי באינטרנט הניב את התוצאות שמחיר של מכונת כביסה שיש לה אמא ואבא (קרי חברה מוכרת) עולה סביב ה1400-1500 ש"ח ומעלה
ואם יש דגם של חברה מוכרת שמוכרים אותו בזול, הוא לרוב יהיה דגם ישן ומיושן (קרי לא יוצר ב2018 או ב2017), וכנראה שיש סיבה למה הוא לא נמכר טוב בזמנו...
הרבה מאוד דברים אפשר לגלות תודות לד"ר גוגל

מה שגרם לי לתהות אם זה נכון לקנות מכונה חדשה או שעדיף לתקן...

בכל מקרה כבר בפעם הראשונה שהלכתי לראות מכונות עם ידיד שלי, אהבתי מאוד מכונה של חברה מסויימת
אממה, המחיר נראה לי יקר
וזה היה לפני שעשינו באמת סקר על מכונות כביסה

כשאמרתי לאמא שלי בתחילת השבוע שעבר חודש מאז שהתקלקלה לי המכונה
וכל העניין הזה עם ידיד שלי מרגיש לי כמו סחבת
לא פניתי להורים שלי לעזרה בנושא כי סמכתי על ידיד שלי שהבטיח לעזור
אבל מילים לחוד ומציאות לחוד ועם כל הרצון הטוב שלו לעזור יש לו עוד דברים לעשות חוץ מלהסתובב איתי לעזור לי לחפש מכונות כביסה
למרות שאם הוא היה לוקח יום אחד ברצינות הייתי קונה כבר מזמן

אז החנות הראשונה הייתה החנות שבה ראיתי את המכונה שרציתי
לאחותי יש גם דגם כזה או דומה והיא מאוד מרוצה
אבל אמרנו שנעשה סקר מחירים בחנויות בסביבה
אחר כך הלכנו לחנות מקומית (לא רשת) שמוכרת מוצרי חשמל
שם היו הרבה מכונות עלומות שם, ומכונות עם שם במחירים מופרעים
אחר כך הלכנו לטרקלין חשמל, שם המחירים היו בשמיים שאמא שלי קיבלה שוק
ולאחר מכן הלכנו לשקם אלקטריק, שם גם היה יחסית יקר
וחזרנו לחנות הראשונה - מחסני חשמל שם קניתי את המכונה בעצם
המחיר הפריע לי ואמא שלי אמרה, אני משלמת לך 400 ש"ח מהמחיר כמתנה ליום הולדת
טוב לזה באמת שלא יכולתי להתנגד

זה היה ביום רביעי בערב
אני כבר הכנתי את עצמי נפשית לזה שייקח לפחות 7 ימי עסקים
וכשבאתי לשלם, הבחורה בקופה אמרה טוב יש לי משלוח ליום ראשון
ועוד הוסיפה ואמר שעלי להתקשר מחר בבוקר (יום חמישי) כדי לתאם טכנאי שיחבר את המכונה
צריך טכנאי שיוציא את המכונה מהאריזה ויחבר אותה בשביל האחריות
דיי טיפשי, אבל זה הנוהל של כל החברות
היא אפילו אמרה להגיד שהמכונה כבר נמצאת אצלי כדי שיתאמו לי טכנאי ולא יגידו לי לחכות עד שהמכונה תגיע, ככה לא אצטרך לחכות הרבה זמן שאוכל להפעיל אותה
וזה מה שעשיתי
ככה שאם הכל יעבוד כמתוכנן המכונה תגיע ביום ראשון והטכנאי ביום שני

הדילמה הכי גדולה שלי כרגע היא לגבי האחריות
כל החברות היום מוכרות את המכונות כביסה עם שנה אחריות בלבד
אפשר לעשות הארכת אחריות ל-3 שנים בתוספת 200 ש"ח
נכון, זה לא הרבה כסף, אבל עדיין...

 

 

וגם כאן

 

 

נכתב על ידי , 8/6/2018 13:36   בקטגוריות ההורים שלי, קניות!  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-9/6/2018 13:22
 



קניות בזול?


 

פעם בשבוע בדרך כלל אני עושה קניות

הפעם היו לי קניות קצת יותר גדולות לעשות

בדרך כלל אני מנסה לתפוס נסיעה עם מי מההורים שלי

אבל הם לא עשו קניות השבוע ואחד מידידי הציע לי לבוא איתו לעשות את הקניות

הוא עושה למשפחתו ואני לעצמי

 

אני בחיים שלי לא ראיתי מישהו שקונה כל כך הרבה פחמימות

5 כיכרות לחם, 2 חבילות של פיתות, 4 קופסאות של מאפים, 2 שקיות של עוגיות מזרחיות, 4 חבילות פסטה, חטיפים מלוחים כאלה ואחרים, פיצות קפואות, בורקסים, מלאווח  קפוא.

קצת  עגבניות, קצת מלפפונים, קצת תפוחי עץ

שתיה ממותקת

4 סוגים שונים של קורנפלס

 

כמעט שום דבר טרי לא היה בעגלה הזאת

אלה הרגלי תזונה מאוד שונים ממה שאני מכירה, לא רק אצלי אלא גם במשפחה שלי, וגם בכלל

 

הוא גם טען שזה סופר זול, אבל שום דבר שם לא היה באמת זול, למעט מעט מאוד פריטים

נתתי לאמא שלי לעבור על רשימת הקניות שלי, שהיא רשימה דיי סטנדרטית שלי, שבכל מקום אחר הייתי יוצאת עם 200 ש"ח פחות

היא גם אמרה שלמעט 3 פריטים מסויימים שקניתי שם, כל היתר היה יקר יותר מאיפה שהיא קונה בדרך כלל

 

כולם מחפשים מקומות זולים לקנות בהם, הוצאות על מזון הן הכרחיות

הוא סיפר לי שההוצאה השבועית שלהם  על קניות גדולות בסופר זה כ-1000 ש"ח בשבוע

מה שאומר 4000 ש"ח בחודש על אוכל (וזה לא כולל השלמות פה ושם במהלך השבוע)

לי זה נשמע המון כסף,  אבל אמא שלי אמרה לי שזו הוצאה סבירה מאוד למשפחה

 

כשהייתי ילדה ההורים שלי היו עושים קנייה גדולה מרוכזת כל 10-15 ימים (והאמת גם היום זה דיי דומה)

רק שאצלינו ההתמקדות הייתה תמיד על אוכל טרי, המון ירקות (לא סתם להורים שלי יש 2 מקררים)

לא הרבה אוכל קנוי/מוכן (רק אחותי קונה דברים כאלה)

כל דבר עדיף לעשות בבית

 

אני זוכרת שבאיזור המקררים הוא הסתכל על שקית שיש בה כרוב חסה וגזר חתוכים, במשקל 300 גרם שעלתה 15 ש"ח

(אתם בטח מכירים שקית כזאת שרק פותחים ושמים איזה רוטב וזה מוכן, אפס התאמצות)

אמרתי לו שבמחיר הזה הוא יכול לקנות את כל המוצרים (כרוב+חסה+גזר) ויהיה להם מהסלט הזה לשבוע

(המחיר פשוט לא היה ריאלי לכמות המזערית שהייתה בתוך השקית)

 

נכון שלהכין בבית לבד לוקח זמן

גם להכין פיצה בבית לבד זה לוקח זמן הבצק ההתפחה והכל

אבל לפחות פה אתה יודע מה אתם אוכלים, וביננו, זה הרבה יותר חסכוני

מה גם שאני באופן אישי חושבת שילדים יכולים להנות מהכנת פיצה, זה נחמד

(וביננו, סלט הרבה יותר טעים כשהוא טרי ונחתך לא מזמן ולא מתוך שקית בסופר, לא?)

 

בשורה התחתונה אני לא חושבת שהסופר שעשינו בו קניות זול בכלל

רוב הדברים שקניתי היו יקרים, וגם אחרי שאמא שלי עברה על החשבונית ואישרה שמה שאני חושבת זה נכון

סך הכל זה היה נחמד ללכת לעשות קניות עם מישהו שזה לא אמא או אבא שלי

קצת מרענן

ובהחלט מעורר מחשבה

על מה אנשים מוציאים כסף כשהם הולכים ועושים קניות בסופר

(אבל באמת שאני לא חושבת לקנות שוב בסופר הזה)

 

מאוד שונה ממה שאני מכירה את ההורים שלי קונים כשהם היו קונים למשפחה

עכשיו כשאחותי עזבה את הבית, אז ההורים שלי עושים קניות רק בשביל עצמם

אני עושה את הקניות בשבילי בנפרד מהם, אולי למעט ירקות סטנדרטיים שיש אצלם בבית תמיד בשפע

 

כשהוא החזיר אותי הבייתה בסוף הקניות

בגלל שידעתי על זה מראש (אז גם הכינותי מראש), העברתי לו 3 שקיות עם פירות מהעצים שיש לנו בגינה

קלמנטינות, אשכוליות אדומות ופומליות

העצים שיש להורים שלי בחצר מניבים הרבה יותר פרי ממה שאנחנו מסוגלים לאכול

אז אנחנו תמיד מחלקים לחברים

 

 


 

 

נכתב על ידי , 8/1/2016 13:50   בקטגוריות צרכנות, קניות!, על אנשים וחיות אחרות  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-11/1/2016 14:25
 



חייבת להודות שזה


 

דיי מטורף לעשות הלוך חזור לאילת ביום אחד

למרות שהיום הכבישים הרבה יותר ידידותיים מאשר בעבר

הנסיעה לשם ארכה 3.5 שעות כולל הפסקה

הנסיעה חזור לקחה 4 שעות כולל הפסקה

 

תיכננו לצאת ב5 בבוקר

ידיד שלי אמר שהוא חייב למלא דלק לפני הנסיעה

אז הוא עשה את זה לפני שהוא לקח אותי ככה שמפה יצאנו רק ב5:25 וב9:00 כבר היינו באילת

הוא בכלל לא האמין שנגיע לאילת בפחות מ5 שעות

 

סך הכל היינו באילת 4 שעות

שעתיים בחנות בה קנינו את הסלולרי החדש

אני ידעתי מראש מה אני רוצה הוא דיי התלבט

בין מכשירים סיניים זולים לכמה מכשירי פרימיום חדשים ויקרים משהו

ובסוף הוא לקח אותו מכשיר כמו שאני בחרתי

 

בכלל אני לא חושבת שזה מובן מאליו שבן אדם מוכן לנסוע ולחזור איתי לאילת באותו יום

אני יודעת שהוא הבטיח לי את זה כבר לפני יותר מחצי שנה אז התחלתי לחשוב על קנייה של טלפון חדש

אבל בין להבטיח לבין לקיים את זה, יש הבדל לא קטן

 

כל מי שסיפרתי לו שאנחנו נוסעים לאילת וחוזרים באותו יום חשב שזה טירוף

זה אכן היה טירוף, אף שנת לילה לא מספיקה לנסיעה כזאת ארוכה ומתישה

אני אישית לא ישנתי טוב בלילה, ישנתי אולי שעה

ובדרך חזרה נרדמתי לעוד שעה

ואחרי זה עוד הלכתי ללימודים

מיותר לומר שלא הבנתי מילה ממה שהמנחה אמר

 

ידיד שלי היה צריך לנהוג לבד את הדרך הלוך חזור

ולמרות שרוב הזמן אירחתי לו לחברה ודיברנו והיו צחוקים וכייף

זה לא קל לעשות נסיעה כזאת ארוכה

רוב האנשים לא היו עושים את זה

בטח לא עבור בן אדם אחר

 

למרות שלי יש הרגשה שכמה שהוא לא תיכנן לקנות מכשיר חדש מסיבותיו שלו

הוא כן רצה להגיע לראות להתרשם ולהחליף את המכשיר הישן שלו שלא ממש עבד כמו שצריך

 

לא ממש הסתובבנו באילת חוץ מהקנייה של הטלפונים וזה שאכלנו צהריים

4 שעות באילת והיינו בדרך חזרה למרכז

 

החלק המצחיק הוא שאני אפילו לא פתחתי את הטלפון שלי

זאת אומרת כן פתחתי בחנות כדי לראות שהוא עובד נדלק והכל עובד תקין

אבל לא העברתי את הSIM ולא הגדרתי אותו, כי אני רוצה לעשות גיבוי של הטלפון הישן שלי

ולהעביר את כל הדברים אחר כך לטלפון החדש

מה לעשות לי חשוב לעשות את הדברים האלה

ככה שהטלפון החדש עדיין באריזתו

לא הגדרתי אותו ולא עשיתי עליו כלום

 

ידיד שלי כן לקח את הטלפון והגדיר אותו לשימושים שלו

לו לא חשוב לגבות חומרים מהטלפון

מבחינתו זה לקחת וישר להשתמש

אחר כך גם היו לו קצת נקיפות מצפון על ההוצאה הלא מתכוננת כביכול

אני מאמינה שאם הוא באמת לא היה רוצה לקנות הוא פשוט לא היה קונה

יש לו פשוט נטייה כזאת למנוע מעצמו דברים טובים שמגיעים לו

כאילו שהבן אדם לא מאמין שמגיע לו משהו טוב (זה מתבטא בהמון תחומים בחיים שלו)

 

חוץ מזה כל אחת מאתנו קנה גם מגן זכוכית לטלפון ונרתיק לטלפון (שעלה 9 ש"ח אחרת לא היינו קונים בכלל)

אני גם קניתי דיסק און קיי של 32GB

 

אין לי ספק שהקנייה הזאת הייתה משתלמת

המכשיר שקניתי במחיר לא של אילת עולה ברוב החנויות 2900-3000 ש"ח

בחנות בה קנינו זה יצא 2264 ש"ח למכשיר

ואפילו הם איפשרו לרכוש את המכשיר ב36 תשלומים בלי ריבית

(לא לדאוג אני לא חילקתי כ"כ הרבה)

 

קיבלנו שירות ממש טוב מהחנות הזאת בהחלט אני אמליץ למי שנוסע לאילת לקנות שם מכשירים סלולריים

 

ואילת

לא הייתי באילת המון שנים (8-9 שנים)

היא לא השתנתה בהרבה

היא כן נעשתה יקרה יותר ממה שאני זוכרת אותה

והרבה פחות מעניינת ממה שמצאתי אותה

אני באמת לא מבינה מה אנשים מוצאים בעיר הזאת

הכוונה לאנשים שמתלהבים מלנסוע לאילת לחופש

אין שם יותר מדיי מה לעשות והכל נעשה יקר

ארוחות במסעדות שם עולות כבר כמו במסעדות דומות במרכז

 

לא היה חם באילת כשהיינו שם

היו 18 מעלות והייתה רוח קרה ומעצבנת כמעט כל הזמן

 

נהניתי מהנסיעה לשם ובחזרה

קודם כל הייתה לי חברה נהדרת - ידיד שלי שהוא בן אדם נהדר שכייף להעביר איתו את הזמן

ושנית נסענו דרך מצפה רמון וכביש הערבה והנוף שם, זה פשוט תענוג לעיניים

זה לא דבר מובן מאליו שבן אדם לוקח חופש מהעבודה שלו ומסיע אותי לאילת על חשבונו

אמנם הרכב שלו מהעבודה אבל המקום עבודה שלו לא מסבסד לו את כל הדלק

יש לו דלקן, אז זה נותן הנחה, אבל זהו, והוא סירב בתוקף שאני אתחלק איתו בהוצאות הנסיעה

 

אחד הדברים היפים בנסיעה הזאת חוץ מהנוף המדהים

היה שברגע שיוצאים מאיזור המרכז הנוף משתנה לנוף טבעי

אין בתים, אין מדרכות, אין כבישים (חוץ מזה שנוסעים אליו) אין כמעט אנשים, ובקושי מכוניות

רק אתם והטבע מסביב

זה מדהים כמה איזור גושדן מאוכלס, והדרום נשאר טבעי ו"בתולי"

העיניים גומעות את המרחבים האינסופיים האלה כאילו לא מאמינות שקיים דבר כזה בעולם שלנו

ובאמת, זה היה נראה כאילו הגענו למדינה אחרת לגמרי

 

מה שכן זה היה יום מעייף

לא מומלץ לנסוע ולחזור מאילת ביום אחד

זה היה משהו קצת משוגע לעשות

מה שכן בהחלט חוויה לזכור

 

נכתב על ידי , 27/12/2015 22:35   בקטגוריות קניות!, חברים  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-2/1/2016 15:53
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)