לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2019    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .



הרבה שמות המציאו לדור אליו אני שייכת
דור הY, הדור האבוד, דור הקנגרו (צמודים לכיס של אמא), ולחלק לא קטן קוראים מפונקים על זה שלמדו באקדמיה ולא מוצאים מקצוע.
תנו לי לספר לכם כמה דברים על הדור הזה שאני ועוד רבים וטובים שייכים אליו

החבר'ה בגיל שלי, הם אלה שהשתחררו מהצבא והלכו ללמוד מקצוע פרקטי
מבלי לשאול את עצמם בהכרח אם מה שהם לומדים זה מה שהם רוצים לעסוק בו בהמשך חייהם - כתוצאה מכך חלק ניכר מהאנשים לא עובדים במה שהם למדו. יש חלק שכן.
אלה שבאו קצת אחרינו (עדיין אותו דור) כבר הגיעו למקום בו תואר אקדמי הוא מנדטורי על מנת להתקבל לעבודות מסויימות, גם אם מדובר בעבודות בסיסיות כמו להיות פקיד בבנק.

גילוי נאות - לי אין תואר אקדמי
כן בגילי המופלג - 32 למקרה שתהיתם, אני רק עושה את צעדי הראשונים באקדמיה
(שלאנשים אחרים יש כבר תואר שני במדעי הכלום שהם יכולים אולי לתלות את התעודה על הקיר כי בחוץ היא באמת לא שווה יותר מדיי)
אני מהאנשים האלה שעובדים במקצוע שרוכשים בידיים, תחת הגג הזה שנקרא מחשבים
אין תואר בתחום שלי, יש קורסים (לצערי רובם לא שווים את הכסף והזמן) ויש לימוד עצמי והמון המון ניסיון
מי שאין לו את הסקרנות הטיבעית ויכולת לימוד עצמי לא ישרוד במקצוע הזה
במקרה הגעתי אליו במקרה
הגעתי אהבתי נשארתי
(ותודה לצה"ל על כך)

גם לפני שהתחלתי את התואר הנוכחי בדקתי אם אפשר להשיג  את מה שאני רוצה בדרכים  אחרות
קורסים במכללות פרטיות (שעולים הון תועפות) או לימודים במכללות שמקלות בדרישות
היום התעשייה בארץ מחמירה הרבה יותר ונותנת לעצמה את החופש לבחור את הטובים ביותר
וכשבאים עם אפס ניסיון, איפה שלמדת הוא מה שאומר עלייך בסופו של דבר לא מעט
וגם כאן, האוניברסיטאות עוקפות בהליכה את המכללות השונות
ולמרות שיש כמה מכללות טובות, הדירוג שלהן עדיין אחרי האוניברסיטאות
וקורסים, כמו שכתבתי, זה בזבוז של זמן וכסף

כשאנשים באים והולכים ללמוד תואר אקדמי שהוא אינו תואר פרקטי, הם לא יכולים לצפות שתהיה להם עבודה בחוץ
האמת שאף אחד לא באמת לימד אותנו להסתכל קדימה, לחשוב מה אנחנו רוצים ללמוד ולמה.
אף אחד לא בא ואמר לנו תלמדו משהו פרקטי - אתם צריכים עבודה
אנשים באו ואמרו - אנחנו נלמד מה שאנחנו רוצים ואחר כך כבר נסתדר
לצערי - זה לא עובד ככה.

נכון שחשוב ללמוד משהו שאוהבים, אבל צריך שזה יהיה גם פרקטי
אחרי הכל אין לאף אחד מאתנו מה לעשות עם תואר בהיסטוריה או פילוסופיה (למרות שאלה נושאים שיכולים להיות מאוד מעניינים).
ועם כל הכבוד אף אחד לא יהפוך למנהל בגלל שיש לו תואר בניהול ואפס ניסיון

סתם בתור דוגמא חבר של אחותי, בן 28 סיים לא מזמן תואר ראשון בכלכלה, אפס ניסיון (הוא בחיים לא עבד במשהו, כי הוא חי על חשבון ההורים)
הציעו לו כל מיני תפקידים זוטרים שהוא לא רצה לקחת כי לא התאים לו
בסוף מה הוא עושה? עובד בשירות לקוחות ומכירות
במקום להתחיל בקטן בתחום שהוא למד ולהתקדם משם לתפקיד עם יותר נפח
מה, לא חבל?

בכלל בעשור האחרון יש זילות נוראית של האקדמיה לדעתי.
בעיקר בגלל ריבוי המכללות, מה שגרם לבועה אקדמית.
יותר מדיי אנשים מחזיקים בתואר אקדמי שלרוב לא נותן להם שומדבר חוץ מתעודה לתלות על הקיר.
אני זוכרת שלפני עשור כשהציעו לי ללמוד במכללה מסויימת בלי תנאי קבלה - הבנתי בדיוק איזה אוכלוסיה מגיעה לשם ומה הרמת לימוד שתהיה שם.
והאמת, גם בתעשייה שמים לב מי למד איפה, תמיד עדיף ללמוד באוניברסיטה ולא במכללה בישראל
רוב המעסיקים יעדיפו לקחת מישהו שלמד באוניברסיטה על פני מישהו שלמד במכללה
ולא שאין מכללות טובות, הן מעטות, והדירוג שלהן מגיע עדיין אחרי האוניברסיטאות.

חלק ניכר מהאנשים בגילי גרים עד היום עם ההורים
חלק עזבו וחזרו לגור עם ההורים
כי לגור ולשלם שכר דירה חשמל ארנונה מים וכו' ולנסות לחסוך כסף לדירה משלך זה בלתי אפשרי
ואני מדברת גם על אנשים בגילי שכבר התחתנו והקימו משפחה וחיים אצל ההורים

לאחרונה שומעים יותר מדיי על היורדים החדשים
האנשים הצעירים האלה (בגילי פחות או יותר) שבחרו במודע לעזוב את הארץ עם כל הקושי שיש בכך ועברו לגור במדינה אחרת
כל מי שעושה את זה עושה בחוכמה
האנשים היחידים שאני מכירה בגילי שיש להם היום בית הם משני סוגים, או אלה שעובדים בהייטק, או כאלה שקרעו את התחת בעבודות בחו"ל והרוויחו מספיק כסף  על מנת שיוכלו לחזור ולגור בארץ ברווחה.
לא סתם אנשים עוברים לגור בחו"ל, מאותה סיבה מגיעים לכאן אנשים מהמזרח הרחוק
הכמות כסף שאפשר להרוויח במדינות אחרות בכמה חודשים, זה משהו שאי אפשר להגיע אליו בארץ גם לא בשנה של עבודה.
והיורדים החדשים הם לא אנשים שעזבו השנה, הם אנשים שגרים בחו"ל כבר כמה שנים
הם עזבו לפני המחאה החברתית, לפני שהמצב פה נעשה ממש קשה
הם עזבו מסיבות כלכליות והם צודקים!
כל בן אדם בגילי שהיה יכול להרשות לעצמו לעזוב - היה עושה את זה
כדי להרשות לעצמו ולמשפחתו חיים טובים יותר
שכאן בארץ הוא לא יכול להרשות לעצמו אותם

כל מי שנשאר בארץ הם אלה שאין להם דרכון אירופאי או עוד לא הוציאו אחד כזה (לא זול העניין הזה, וגם לוקח זמן) או כאלה שאין להם אשרת עבודה לארה"ב.
הרוב עוזבים לאירופה, מה לעשות אשכנזים, חוזרים למדינות שבהן ניסו להשמיד את המשפחה שלהם לפני עשרות שנים, כי כאן בארץ הם נחנקים ומרגישים שהם לא חיים.

ואני מדברת על אנשים רגילים, לא על אקדמאים (חוקרים)  שכבר מזמן הבינו שאין להם מה לחפש כאן.
הממשלה מקצצת כל הזמן בתקציבים של ההשכלה הגבוהה, ואין מספיק תקנים לחוקרים בישראל.
שלא לדבר שהמשכורת שהם מקבלים בארץ ממש נמוכה, והם צריכים עוד לכתת רגליהם ולשכנע אנשים ו/או חברות שיתרמו כסף עבור המחקר בו הם עוסקים.
בחו"ל הם מקבלים כל מה שהם צריכים בשביל עבודת המחקר שלהם.

הכל נעשה כאן יקר
השכר דירה, הדלק, האוכל, החשמל והמים, הארנונה ויתר המיסים
אין אף אחד שמגן על האזרח הקטן, כל מי שיכול רק לוקח עוד ועוד מהכיס
ולא מפליא שאנשים אומרים דיי, נמאס לנו.

רוב מי שאני מכירה שנשאר בארץ נשאר כי אין לו אופציה אחרת (מיעוט בגלל עניינים אישיים)
לא כל  אחד יכול לקום ולעבור לגור בחו"ל
לא לכולם יש אזרחות נוספת או אופציה להוציא אחת כזאת
ומי שנשאר צריך בעל כורחו להתמודד עם המצב הנוכחי

זה מכעיס נורא לשמוע את כל אלה שיושבים על סיר הבשר קוראים ליורדים בשמות ומגנים אותם
זה קל שאתה יושב על משכורת ענקית ולא מעט רכוש לבוא ולבקר את מי שאין להם ורוצים להשיג קצת לעצמם
אף אחד לא ביקש הרבה, בית, מכונית, משפחה עם כלב ו/או חתול ו2-3 ילדים ולחיות ברווחה
זה משהו שמאוד קשה להגיע אליו היום במדינה שלנו
וכן מי שיכול עוזב!

ואני לא מאשימה אף אחד לרגע, כי אם אני הייתי יכולה זה בדיוק מה שהייתי עושה





נכתב על ידי , 10/10/2013 15:25   בקטגוריות דיעות, לימודים, לימודים אקדמאים, פוליטיקה, אקטואליה  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-18/10/2013 15:10
 



לא תבואי שישי שבת זהו יום הבוחר


 

 

יום הבוחר, יום הבחירות מתקדם בצעדי ענק

מה שנראה לפני כמה חודשים בתור משהו רחוק, אוטוטו כבר כאן

אני חייבת לציין שזו הפעם הראשונה שאין לי מושג למי להצביע

אני קוראת, ולא מעט על פוליטיקה, מה שבדרך כלל אני לא עושה

אני קוראת על מפלגות, על פוליטיקאים

אני רואה אותם מופיעים בטלוויזיה בתוכניות כאלה ואחרות

ולא מצליחה לגבש דיעה, מה מתאים לי

 

אני מכירה הרבה אנשים שחושבים שזה נכון להצביע לנתניהו כי גם ככה הוא זה שינצח בבחירות

ובכן, אני מצטערת, אם אנשים לא יצביעו אחרת, זה באמת מה שיקרה

קשה לי מאוד לראות מישהו שינצח את נתניהו

ועדיין, אני יכולה להגיד שלליכוד ביתנו אני לא אצביע

 

אני חושבת שיש לי סוג של התנגשות בין ערכים

גדלתי במושב שיתופי, במקום שכולם היו שווים, ערכים סוציאליים, חברתיים (יש אפילו שיגידו קומוניזטיים)

למעשה מהבחירות הראשונות שהצבעתי בהן בשנת 1999, למעט הבחירות האחרונות לפני 4 שנים, הצבעתי תמיד מרצ

מרצ השתנו מאוד מאז שנת 1999, הם כבר לא המפלגה שהכרתי, גם אני השתניתי, וקשה לי להתחבר למצע שלהם שבראשו עומד העניין של שלום עכשיו ומייד.

כאילו שאין עניינים אחרים בוערים על הפרק.

 

פה בעצם מגיעה הדיעה הימנית שלי

זה לא שאני לא מאמינה בשלום, אני מאוד מאמינה בשלום שיש לנו עם ירדן, וגם בשלום שיש לנו עם מצרים, למרות שהוא תמיד נחשב לשלום קר.

אני לא מאמינה בשלום עם הפלסטינאים, למעשה מעולם לא נחתם הסכם שלום עם הפלסטינאים, נחתמו הסכמי הבנות, שהיו אמורים להוביל לעוד הסכמים שבסוף הדרך הזאת היה אמור להגיע שלום.

ובכן, כל הרעיון היפה הזה התפספס איפשהו בדרך, עוד בתקופת רבין ז"ל

ברגע שהועברו שטחים לרש"פ, והועבר להם נשק, האיזור נעשה נפיץ

זה היה הרי הזוי, שאחרי הסכמי אוסלו היו המון פיגועים בישראל

פיגוע פעם בשבוע היה סטנדרט, לפעמים היו  אפילו שניים.

לנסוע באוטובוס ברחבי תל אביב או ירושלים היה מפחד, אבל אנשים נסעו כי אין ברירה

 

הכוח הצבאי ששומר היום על עזה וביו"ש עצום לעומת מה שהיה לפני ההסכמים האלה

מכשירים חיילים במיוחד כדי למנוע פיגועים ופעולות נגד ישראלים

היה אמור להיות שלום, לא?

חלומות באסמפיה...

 

אני לא מאמינה בשלום עם הפלסטינאים

אני לא חושבת שצריך להחזיר שטחים ממדינת ישראל למדינות שלא היו קיימות אף פעם- פלסטין, לא הייתה קיימת מעולם מדינה כזאת

ויתרה מזאת, אני לא יכולה להאמין בשלום עם קבוצה של אנשים שהמנהיגים שלהם אומרים בריש גלי, שהם לא מעוניינים בזה.

הנה אמרתי את זה, זה מה שאני חושבת, אתם לא חייבים להסכים עם זה

 

אני מאוד מאוד מאוד מאמינה בדו קיום, ואני חושבת שזה ה-דבר שצריך להשקיע בו בימים אלה.

יתרה מזאת, אפילו ח"כ חנין זועבי אמרה שמבחינה אנחנו (הערבים הפלסטינאים והיהודים) יכולים לחיות במדינה אחת, אבל שיהיה שיוויון זכויות מלא לכולם.

 

ואגב, אני חושבת גם שההבנות, וההסכמים שנעשו באוסלו עושים עוול לפלסטינאים

אפילו זהבה גלאון בעד לבטל את הסכמי אוסלו, לא בגלל טובת ישראל, אלא בגלל שזה דופק את הפלסטינאים.

 

אז מה שקורה היום בעצם זה שיש שני צדדים במפה הפוליטית הישראלית: שמאל וימין

אחד ניכס לעצמו את המילה שלום ואחד ניכס לעצמו את המילה לאומי

וחוץ מזה שום דבר לא באמת חשוב

לא המצב החברתי, לא המצב הכלכלי, לא המצב הסוציאלי

כלום

 

ופתאום מפלגות חדשות צצות פה כמו פטריות אחרי הגשם

כל אחת מבטיחה משהו אחר שהיא לא בהכרח תוכל לקיים בכלל

ריבוי מפלגות ודיעות זה פלורליסטי ודמוקרטי, אבל לא ממש תורם בשורה התחתונה

ופוליטיקאים שמבטיחים דבר אחד ואחר כך הולכים ועושים דבר אחר

ושחיתות

שחיתות נוראית, שגורמת לי לתהות לאן לכל הרוחות הגענו? ואיך יוצאים מזה?

 

נשבעת לכם שמה שהמדינה שלנו צריכה עכשיו זו תוכנית הבראה

למגר את השחיתויות, להשקיע בדברים החשובים באמת: בריאות, חינוך, רווחה, תשתיות.

להפוך את המדינה שלנו למקום שיהיה יותר טוב לחיות בו

במקום להתעסק במלחמה ושלום כל הזמן

באמת מיצינו את העניין הזה

 

אם מסתכלים על פירמידת הצרכים של מאסלו בתור דוגמא טובה למצב המדינה שלנו

אפשר לראות בקלות מאוד שאנחנו עונים על שני השלבים הראשונים

וגם השלב השני, הוא כבר לא ב-100% אלא ב-50%

כי החיים במדינה שלנו נעשו ממש קשים

הסברה טוענת שאי אפשר להגיע באמת לשלבים הגבוהים אם אין מענה לשלבים שהיו לפני

והמדינה שלנו צריכה לעבוד היטב על השלבים הראשונים, על הבסיס

על זה שלכולנו יהיה טוב לחיות פה במדינת ישראל

 

יש אנשים שאומרים שצריך לעשות שלום לפני כל דבר אחר במדינה הזאת

אני חושבת שצריך קודם לטפל בעניינים הפנימיים של המדינה שלנו, לפני שנוגעים בעניינים שקשורים למה שיש בחוץ.

התפיסה הזאת ששלום קודם להכל, בעיני היא שגויה. כאילו שכל מה שלא טוב במדינה שלנו יסתדר ברגע שיהיה שלום

זה לא נכון, זה לא עובד ככה.

יש במדינה שלנו הזנחה של שנים, של המון ממשלות, לא רק של זו הנוכחית (למרות שגם לה לא חסר).

מתקופת שמיר בתחילת שנות ה-90 (שזה כולל גם את תקופת רבין שבאה לאחר מכן)

אף ממשלה לא באמת חשבה קדימה, לא תיכננה קדימה.

שזה א-ב

 

אני אנסה להמחיש, מנהלים בחברות, צריכים לחשוב קדימה על הצרכים של החברה

בתחום שלי למשל, חושבים על גידול באנשים, על טכנולוגיות חדשות שצריך לרכוש, על ציוד מתכלה שצריך לרכוש, ציוד חדש שצריך לרכוש וכד'.

כל הדברים האלה כדי שהחברה תפעל כמו שצריך, כל אחד  אחראי על התחום שלו

במדינה שלנו שכחו לחשוב קדימה

בגלל זה הגיע המצב הנפיץ הזה

היום יש 8 מיליון תושבים במדינת ישראל

והתנאים הם כמו שהיו בשנות ה-90 אם לא לפני כן.

וראינו שהדברים האלה התפוצצו בפנים של הממשלה הנוכחית, דוגמאות טובות לזה, הם המשבר החברתי, מחאת האוהלים, ואסון הכרמל.

אבל אלה רק הדברים המאוד בולטים שאנחנו רואים ומדברים  עליהם בחדשות.

 

ובעצם מה שאני חושבת על השלום והעניין המדיני בטחוני, זה בעצם אחד הדברים הבודדים שימניים אצלי.

זה וזה שאני חושבת שישראל צריכה לשמור על ציביון יהודי (אבל עם הפרדת דת ומדינה).

בחיי, בכל אתר שיש בו "מבחן" על הדיעות הפוליטיות - לאיזו מפלגה להצביע

אני מגיעה למפלגות שמאל כאלה ואחרות.

אני נגד קפיטליזם לא חושבת שזה בריא, אני בעד שיוויון זכויות לכולם, אני בעד סוציאליזם (זה הופך אותנו לחברה טובה יותר), אני בעד הפרדת דת ממדינה (למרות שאני חושבת שצריך לשמור על צביונה היהודי של מדינת ישראל) בעיקר בגלל שאני לא חושבת שאזרחי ישראל צריכים לממן את מוסדות הדת השונים (שכוללים רבנים, כוללים, ישיבות, בתי ספר חרדים שלא מלמדים מקצועות ליבה, וכו'). צריך למגר את האלימות, להשקיע בתרבות ובחינוך. להחזיר את המדינה שלנו להיות מקום שטוב לחיות בו, שאפשר לחיות בו ברווחה, ולא מקום שבו בקושי גומרים את החודש, ואנשים רק חושבים על איך הם יכולים להוציא דרכון זר ולברוח לגור בחו"ל כי אחרת אין שום מצב שהם יוכלו לקנות פה בית, או לחיות ברווחה כלכלית ברמה הכי בסיסית שיש.

אני חושבת שצריך להשקיע פה בעיקר במשאב האנושי, שסובל כבר שנים מהזנחה

חינוך, רווחה, בריאות, תשתיות, תרבות

 

ובשורה התחתונה המשאב האנושי הוא הדבר הכי חשוב שיש לנו במדינה שלנו

 

מה שכן, אני מאוד מקווה שהפעם יותר אנשים ילכו להצביע

בבחירות שהיו לפני 4 שנים לא מעט אנשים לא הלכו להצביע

בערך חצי מיליון תושבים מערי גוש דן (בלבד) לא הלכו להצביע, זה המון, תארו לכם כמה מנדטים זה.

(עכשיו תחשבו כמה אנשים באמת לא הלכו להצביע, לא רק מגוש דן)

גרתי בתל אביב, שמעתי חברים, ובכלל אנשים אומרים שהם לא הולכים להצביע, שלא חשוב להם, שאין גם ככה למי להצביע

חלק לא קטן מהאנשים האלה, ראיתי אותם אחר כך ישנים באוהל ברוטשילד (מחאת האוהלים 2011)

זה לא שהטענות שלהם לא היו מוצדקות, אבל למה לא השפעתם על מה שקורה במדינה?

למה לא שמתם פתק בקלפי, אפילו לאיזו מפלגה קטנה שהייתה מקבלת עוד כמה מנדטים, ועושה שינויים יותר גדולים

 

עוד פחות מחודש הבחירות

אני מקווה שיגיע היום אני אדע למי אני אצביע

אני מקווה שכולם תלכו להצביע, ולא משנה למי תצביעו, ימין או שמאל

לכו תצביעו ותשפיעו!

 

 

 

 

 

 

 

השורה בכותרת היא מתוך השיר שישי שבת של להקת זקני צפת

 

 

 


 

נכתב על ידי , 29/12/2012 17:07   בקטגוריות אז למה לי פוליטיקה עכשיו, פוליטיקה, דיעות  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-30/12/2012 08:30
 



לנשום, לקרוא, ולא להתעצבן


 

 

גילוי נאות

פעם, עד לפני לא מעט שנים האמת, החזקתי בדיעות שמאלניות

הדיעות שלי אמנם השתנו עם השנים מכל מיני סיבות שלא אפרט פה

אבל

למעט הבחירות האחרונות שנערכו, בכל מערכת בחירות שהייתה משנת 1999

זו השנה שבה ניתנה לי הזכות להצביע

הצבעתי מרצ

 

מעולם לא הצבעתי למפלגת מרכז, וסביר להניח שזה גם לא יקרה

כי אני לא מרכז, יש לי דיעה, ואני מעדיפה ללכת לצד שאנשים יקראו לו קיצוני

אם זה בימין ואם זה בשמאל, אבל שזו תהיה מפלגה שהאידיאולוגיה שלה מייצגת אותי בצורה הכי טובה מבחינתי

 

האמת שאני כותבת את הפוסט הזה בעיקר אחרי שיצא לי לקרוא מעט את התבטאויותה (בפייסבוק) וגם ראיון אחד של זהבה גלאון

היא יו"ר מרצ מאז עזב ג'ומס את התפקיד (אגב, אני מאוד ממליצה לקרוא את הראיון איתה, למרות שהוא ארוך משהו)

 

למרות שאני מגדירה את עצמי בדיעותי כימנית (וחלק מכם יודעים את זה)

ואני לא נוטה לכתוב בבלוג שלי יותר מדיי את דעתי בנושאים פוליטיים כאלה ואחרים

אני חייבת להודות, שאני מסכימה עם חלק ניכר מדבריה של זהבה גלאון

 

אני חושבת שמרצ בשנים האחרונות התדרדרה מדכי אל דכי

בעיקר בגלל שהם התמקדו בנושא הפלסטינאי ופחות בדברים שנוגעים

איך לומר לרוב העם

 

המצב במדינה שלנו מחייב הסתכלות פנימה והתעסקות עם מה שקורה בתוך המדינה ופחות מחוצה לה

לא שהבחוץ לא חשוב, אבל צריך ליצור סדר עדיפויות

ואי אפשר להתנהל בצורה נורמלית כשהבלאגן חוגג

אחרי הכל לא סתם ככה קמה לה המחאה החברתית

 

המון אנשים עזבו את מרצ והפסיקו להצביע לה

זו מפלגת שמאל, אי אפשר להתבלבל בכך

האידיאולוגיה שלהם מאוד ברורה

אין מריחות לכאן ולכאן

what you see is what you get

זו לא מפלגת מרכז, כמו העבודה, ליכוד וקדימה

לשם רוב קולות הבוחרים הולכים

המפלגות הקטנות, גם משפיעות

למעשה הן חלק חשוב בדמוקרטיה שלנו

 

אני אתן דוגמא שונה

קחו למשל את ש"ס

הם הצליחו להעלות את האג'נדה שלהם לסדר היומיום

אף ממשלה לא "שלמה" בלעדיהם

ואין רוה"מ שבאמת מצליח להתנגד להם

 

תראו אפילו עכשיו את העניין עם חוק טל

לא מצליחים להגיע להסדר שיניח את דעתם של שני הצדדים

האמת שהגישה שלי בנושא היא שאם לא חותכים בבשר החי מה שנקרא

שום דבר לא ישתנה

אי אפשר לעשות את השינוי הזה בצורה הדרגתית

השינוי צריך להיות עכשיווי ומיידי (כמובן מידתי)

הפסקת הקבצאות, וגיוס, מבחינתי זה יכול להיות שרות אזרחי או שירות לאומי

העיקר שיקחו חלק בנטל, שיצאו לעבודה ויפסיקו לחיות על חשבון משלם המיסים

 

ש"ס בתור מפלגה קטנה יחסית מגינה על האינטרס של חלק מהבוחרים שלה

אבל מפלגות כמו ש"ס רוצות להפוך את הדמוקרטיה שלנו למשהו אחר

הם הפכו להיות מפלגה שכל רוה"מ מחפש את מילת ההסכמה שלהם לביצוע דברים

הם התחילו בתור מיעוט והתחזקו עם השנים

הם גם סוג של מפלגה חברתית

עם הבדל אחד מאוד חזק

הם דואגים רק לסקטור שלהם

 

צודקת זהבה גלאון כשהיא אומרת שבישראל יש מדינת רווחה רק שהיא נמצאת מעבר לקו הירוק

נסו להשוות למשל בין היחס שקיבלו המפגינים ברוטשילד (בהפגנה הראשונה והשניה שהיו אלימות משהו)

לעומת היחס שמקבלים המתנחלים, ועל אחת כמה וכמה המתנחבלים ביו"ש

כאשר מכספי המיסים מיליארד וחצי הולכים למתנחלים ומיליארד נוסף הולך לחרדים

לא פלא שכל היתר סובלים

 

אין השקעה בחינוך

אין השקעה בתרבות

אין השקעה ברווחה

אין השקעה במשטרה

אין השקעה בשירותי הכבאות

אין השקעה בתשתיות

אין השקעה בשירותי הבריאות ובתי החולים

 

ומה עושה מרצ?

מרצ דואגת לנו כאזרחים

עם זה בחוק התספורות שזה מכבר עבר קריאה שלישית

אם זה בעניינים שקשורים לאיכות סביבה

ואם זה בעניינים אחרי שקשורים לזכויות האדם שלנו

של כל אזרחי ישראל היהודים, הנוצרים, המוסלמים ומה שביניהם

 

מרצ אמרו מראש שלא ישבו בקואליציה של נתניהו

ועדיין הם מצליחים להשפיע מהאופוזיציה

בחקיקה של חוקים מאוד חשובים

 

אז נכון, אני לא מסכימה עם זהבה גלאון בכל מה שקשור לפלסטינאים

אני לא מאמינה בכינון שלום איתם

כבר יותר מ15 שנה הראו לנו שהעסק הזה איתם לא עובד כמו שצריך

אני לא קוראת להם עם נכבש, כי לא היה עם פלסטינאי כשהוקמה מדינת ישראל

למעשה עד לפני כמה שנים לא היה דבר כזה עם פלסטינאי

הוא קם יש מאין - אבל הוא בהחלט לא היה כאן קודם

האנשים כן היו, אבל עם פלסטינאי לא היה

 

השטחים שאנשים קוראים להם שטחים כבושים

השטחים האלה היו שייכים לירדן ולמצרים, ומתוקף הסכמי השלום שיש לנו איתם וההבנות שנעשו

הירדנים ויתרו על השטח הזה לטובת ישראל - ולכן השטח הזה מאז הסכם השלום עם ירדן אינו נחשב שטח כבוש מבחינה משפטית

גם בהסכמים עם מצרים הוחזרו שטחים, למעט עזה, אותה לא רצו המצרים - ודיי ברור היום למה

אז אפשר לומר שהמדינה היחידה שאין לנו הסכם לגבי השטחים שנכבשו ממנה היא סוריה

אתם רואים מישהו קורא לרמת הגולן שטחים כבושים (חוץ מהסורים?)

או למי שיושב ברמת הגולן מתנחלים?

או מישהו באמת מתכנן ברצינות להחזיר אותה לסוריה?

 

ולצורך העניין, הנה מובאות לפניכם תוצאותיה של מלחמת ששת הימים:

* ישראל כבשה את רצועת עזה וסיני ממצרים

*ישראל כבשה את הגדה המערבית (כולל מזרח ירושלים) מירדן

*ישראל כבשה את רמת הגולן מסוריה

אלה עובדות היסטוריות עליהן אין עוררין (אלא אם כן מישהו מתכוון להמציא את ההיסטוריה מחדש)

מישהו ראה פה שכבשנו שטח ממדינה פלסטינאית?

I think not!

 

לא כבשנו שום שטח מעם פלסטינאי או מדינה פלסטיאנית

מסיבה מאוד פשוטה -לא היה עם כזה, ולא הייתה קיימת מדינה כזו

לא בשנת 47 (מלחמת העצמאות),

לא בשנת 56 (מבצע קדש),

לא בשנת 67 (ששת הימים),

לא בשנת 69 (מלחמת ההתשה),

לא בשנת 73 (מלחמת יום כיפור)

ואף לא בשנת 82 (מלחמת של"ג)

 

ואתם לא חייבים להסכים איתי בסוגיה הזו!

זו דעתי ואין לי כל בעיה להגיד אותה

ומותר לי להחזיק בדיעה שלי

ולכם מותר להחזיק בדיעה אחרת

זה בסדר לגמרי

אפשר להסכים שלא נסכים בנושא הזה

 

יש לנו שלום עם ירדן שמוחזק על כרעי תרנגולת

זה השלום היחידי לדעתי שנעשה מתוך מקום של ידידות ולא של אינטרסים

כמו השלום עם מצרים, שעומד היום רק בגלל אינטרס

ההסכם - ישראל מקבלת שקט והמצרים מקבלים כסף המון כסף

היום כבר אין ממש שקט מכיוון מצרים, אבל הם לא יוותרו על המיליארדים שהם מקבלים מהאמריקאים

אחרת מצרים תקרוס

מה שאומר שמאוד קל להתסיס נגד ישראל

אבל מאוד קשה להסתדר בלי כסף כשיש מיליונים של אנשים ופיות שיש להאכיל

 

אני לא חושבת שצריך להתייחס אל הפלסטינאים כאל חיות או כאל אוייבים

מבחינתי אוייב הוא כל מי שרוצה להרוג ולהשמיד את מדינת ישראל

ואני באמת מאמינה שזה לא הרצון של מי שנקרא היום העם הפלסטינאי

הם בסך הכל רוצים לחיות בכבוד ולנהל חיים נורמליים

לעומת זאת ההנהגה שלהם זה עניין אחר לגמרי

 

אבל לא באתי לדבר פה על הפלסטינאים

יותר באתי לדבר על זכויות אדם ואזרח

דבר שהפך להיות איך לומר, דבר שהולך ונעלם במדינה שלנו

איך זה שיש לנו אזרחים סוג א' (החרדים) ואזרחים סוג ב' (כל היתר) במדינה שלנו?

איך זה שיש מקומות (יישובים בשטחים + ערים חרדיות) שיש בהן מדינת רווחה, והמקומות האחרים שורדים בקושי

איך זה שקיימת הדרת נשים, שוביניזם, והבדלים מהותיים בין נשים וגברים במדינה שלנו

(וזה למרות שיש חוקים בנושא אבל אף אחד לא ממש טורח לאכוף אותם)

איך זה שלוביסטים מעבירים חוקים בכנסת שפוגעים בסופו של דבר בנו האזרחים?

איך זה שמי שמנהל את המדינה הזו זו לא הממשלה אלא הטייקונים?

איך זה שכספינו נגזל על ידי הטייקונים, וכמעט אף אחד לא עושה שום דבר בנידון?

איך זה שכספי המיסים שלנו הולכים לקבוצה שלא משתתפת בנטל (צבא/מיסים) במקום שילכו למקומות חשובים באמת (כמו חינוך ורווחה)?

 

ואני יכולה להמשיך ברשימה הזו עוד ועוד...

בשורה התחתונה אני שמחה שמרצ קיימת

ואני שמחה שיש לה מנדטים

ואני ארצה לראות אותה קיימת בעתיד

גם אם אני לא אתן את הקול שלי להם

כי מבחינה אידיאולוגית, אני לא מסכימה עם כל האידיאולוגיה שלהם

מרצ זו אחת מהמפלגות הבודדות שדואגת לכלל האזרחים ולא רק לסקטור מסויים

וזו גדולתם

 

אני מקווה שאולי עכשיו, כשאישה עומדת בראשות מרצ

אולי הם יצליחו להתרומם מהמקום בו הם נמצאים ולצבור יותר כוח וכמובן להמשיך להשפיע

אחרי הכל כמה מפלגות בישראל באמת דואגות שלכולנו (ללא הבדלי מין, גזע ודת) יהיה מקום יותר טוב לחיות בו?

 

 

 

 

נכתב על ידי , 14/7/2012 16:15   בקטגוריות דיעות, פוליטיקה  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-17/7/2012 11:52
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)