לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2013    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2013

כולם מדברים על שיוויון בנטל


 

כאילו שה-דבר הכי חשוב עכשיו שמלא חרדים יתגייסו לצה"ל או יעשו שירות לאומי

 

לא כך הדבר בעיני

אם הם יעשו שירות צבאי או שירות אזרחי לאומי, זו לא ה-בעיה הבוערת כרגע לדעתי

 

ה-בעיה היא הקצבאות, ההנחות וההטבות שהקבוצה הזאת מקבלת

למעשה הם כבר לא היו אמורים לקבל את זה, כי חוק טל בוטל

והיום מה שהם מקבלים זה בניגוד לחוק

 

לפני שבועיים עמותת חדו"ש פרסמה את הנתונים לגבי כמה אברך מרוויח מהמדינה בחודש - מדובר על סך של 4800 לאברך

בישראל ישנם קצת יותר מ40000 אברכים

חישוב קצר מעלה שזה יותר 192 מיליון ש"ח בחודש

ו-2 מיליארד 304 מיליון ש"ח בשנה

לא מעט כסף שהיה כדאי שילך לצרכים אחרים של המדינה

חינוך, תשתיות, רווחה, בריאות,  רק תבחרו אחד - זה כבר ייתן יותר ולא רק לאוכלוסיה סקטוריאלית מסויימת לכולם!

 

הבעיה העיקרית עם האוכלוסיה החרדית, זה לא זה שהם לא עושים צבא או שירות לאומי

אלא זה שהם לא חלק ממעגל האנשים העובדים במדינת ישראל

וזה ה-דבר שצריך קודם כל לשנות

להכניס אותם למעגל התעסוקה

 

זה לא כל כך פשוט כי אין הרבה חברות שיסכימו להעסיק חרדים

מה גם שאין להם מקצוע תודות לזה שהם לא למדו בביה"ס שום דבר שיעזור להם בחיים האמיתיים בהם צריך לעבוד

אם כבר המדינה צריכה לטפל במשהו זה בזה

קודם כל בלי שום קשר המדינה צריכה לייצר יותר מקומות עבודה - יש המון מובטלים

ובנוסף לתגמל מעסיקים שיהיו מוכנים להעסיק אנשים מהאוכלוסיה החרדית

אני לא חושבת שלמשרד התעסוקה תהיה בעיה להציע להם קורסים פשוטים כמו שהוא מציע גם ככה לאנשים חסרי מקצוע

לא חסרים מקצועות פשוטים יחסית שהם מבוקשים וצריך בהם ידיים עובדות

 

וכמובן להפסיק עם הקצבאות, ההנחות וההטבות

לא הגיוני שאוכולוסיה שלמה תחיה כטפיל על גב אוכלוסיה אחרת

בעוד האוכלוסיה האחרת קורעת תחת נטל המיסים ורמת המחיה שרק עולה, עם שחיקה עצומה של המשכורות

 

אם הם חלק מאתנו - שיתנו יד ויקחו חלק בנטל - יצאו יעבדו וירווחו את לחמם

אפילו חז"ל אמרו "אם אין קמח אין תורה"

 

ואם לא, אם לא הם יכולים לממש את האיומים שלהם לקחת את עצמם ולעזוב לארץ אחרת

 


 

 

 

נכתב על ידי , 27/1/2013 22:57   בקטגוריות אפלייה, פוליטיקה, אקטואליה, גיוס חרדים, שיוויון בנטל  
38 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של EUROVISION NEWS ב-29/3/2013 08:38
 



קיטורי בוקר קלים


 

אחד מהדברים המעצבנים כשמחפשים עבודה

כשמתקשרים אליך מחברה (שסביר להניח) ששלחת להם קו"ח,

ומדברת איתך איזו פקידה

שאומרת שהיא מחברת כך וכך ושלחת אליהם את הקו"ח ורוצים לזמן אותך לראיון

היות ואתה אדם נורמלי ואתה לא זוכר את כל החברות לא כל שכן באופן ספציפי את כל המשרות להן הגשת קו"ח אתה שואל אותה באיזו משרה מדובר

והיא עונה שהיא לא יודעת

יש כאלה נחמדות שבודקות ואז אומרות לך את השם של המשרה

אבל כשאתה מבקש פרטים אתה נתקל בחומת ה-אני לא יודעת

 

הפרטים זה עניין חשוב, כי אתה רוצה לדעת באיזו משרה בדיוק מדובר

כשמגיעים לראיון עבודה להיות מוכנים ולדעת על מה לדבר ואיזה דברים להגיד ולהדגיש

תמיד צריך לדעת לקראת מה הולכים ולא ללכת על עיוור.

 

בחברות נורמליות בדר"כ יתקשר מישהו שיודע דבר או שניים על המשרה

יסביר מי החברה, מה הם עושים, יסביר על התפקיד - וישאל אם זה מתאים או מעניין או משהו

ועל הדרך יעשה גם ראיון טלפוני וגם יברר ציפיות שכר

 

עוד דבר שהפקידות מהסוג שהזכרתי למעלה לא יודעות להגיד - טווח השכר למשרה

 

אני לא יודעת אם זה רק בתחום הגדול הזה שנמצא תחת הגג שנקרא מחשבים

אבל אצלינו עושים תיאום ציפיות שכר עוד לפני שמגיעים לראיון

למה עושים את זה?

כי בן אדם שיש לו כמה שנות ניסיון בתחום והולך לתפקיד כלשהו ופתאום מציעים לו משכורת של מתחיל, שזה נגיד חצי ממה שהוא מרוויח בדרך כלל

זה הופך את כל הראיון עצמו לסתם בזבוז זמן

בן אדם מתחיל בתחום ייקח כל דבר שיתנו לו העיקר להתנסות (וגם פה יש הבדלים בין המקצועות השונים בתחום המחשוב)

ידע וניסיון שווים כסף

 

ללכת לראיון שאני לא יודעת אם טווח השכר מתאים לי - זה דבר שאני לא אעשה -אני מוכנה להתגמש בשכר, אבל אני רוצה לדעת לקראת מה אני הולכת. ולא ללכת בערפל. עם כל הכבוד הראיונות שעושים בתחום שלי הם לא ראיונות של 10-15 דקות.

כבר קרה לי לא מעט פעמים שמעסיקים הציעו לי משכורת של מתחיל בתחום או משכורת מינימום, גם אחרי מבחנים על גבי מבחנים כי זה מה שאמרו להם להציע או שמלכתחילה החליטו על משכורת נמוכה, אבל כדי למשוך מחפשי עבודה לא פירסמו את המשכורת המוצעת, ויש כאלה שהולכים.

ראיון עבודה בתחום שלי לוקח בין שעה לשעה וחצי - ופה אני מדברת על ראיון מקצועי

תוסיפו לזה את הזמן נסיעות הלוך וחזור והעלות שלהן, ותראו שבזבזתם חצי יום על משהו שלא רציתם בכלל לעשות

 

עם כל הכבוד חלק מהסיפוק מהעבודה ומההשקעה הגדולה מאוד בעבודה מתבטא במשכורת החודשית.

ידע וניסיון שווים כסף, כל אחד צריך לדעת כמה הוא שווה, וכמה הוא מוכן להתגמש במשכורת.

 

עוד דבר מעצבן, זה כשמתקשרים אלייך מחברה (בדר"כ זה יהיה חברת השמה או משהו דומה)

בגלל שהם ראו בקו"ח שלפני 8 שנים עשיתי תפקיד מסויים ורוצים להציע לי משהו כזה

בלי להעליב, מה שעשיתי לפני 8 שנים היה לפני 8 שנים מאז מים רבים זרמו

לא רק שזה לא רלוונטי מבחינת הידע (בכלל זה היה מקצוע אחר לגמרי), אלא שזה גם ללכת אחורה מבחינה מעשית וכלכלית

כל דבר שלא עסקתי בו ב5-6 שנים האחרונות, הולך ונשכח מתאי הזיכרון שלי

מה שאומר הופך להיות לא רלוונטי

 

יש אנשים שעוסקים באותו תחום ולא משנים אותו או לא מתפתחים - זה בסדר לגמרי

לכל אחד יש את השאיפות שלו

אבל כשרואים בקו"ח של מישהו תפקיד שהוא עשה לא בשנים האחרונות, אוטומטית זה לא רלוונטי

זו הייתה טעות של הבחורה מחברת הכ"א/השמה שהתקשרה אלי לתפקיד הזה

אני בעצמי לא מגישה את הקו"ח שלי בכלל לתפקידים שהם לא רלוונטיים מבחינתי

זה לא באמת היה מעצבן, סתם מפתיע, זה היה לי מוזר להסביר לאותה בחורה שמאז שנת 2005 לא עסקתי בתחום הזה בכלל (למרות שכל בן אדם בר דעת היה מבין את זה מעצם הקורות חיים שלי).

 

חוץ מזה התקופה הזאת קצת מתסכלת מבחינת חיפוש עבודה

תמיד יש דעיכה בגיוסים לקראת סוף השנה האזרחית

ובתחילת השנה מגייסים רק מה שדחוף

והאמת שהתחום בו אני עוסקת הולך ודועך בארץ מהמון סיבות

זו גם אחת מהסיבות בגינן אני עושה תואר אקדמי כדי להיכנס לתחום שהוא יותר מבוקש

אני מקווה שעכשיו אחרי הבחירות ואחרי שיסתיים ינואר, חברות יתחילו להתעורר ולגייס


 

 

 

 

נכתב על ידי , 25/1/2013 04:56   בקטגוריות דברים קטנים ומעצבנים, חיפוש עבודה, יומן מובטל  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-29/1/2013 02:04
 



קשים חייו של קול צף


 

תארו לכם מצב בו יש בחירות בישראל - כמו היום

ואתם ממש מתקשים למצוא את עצמיכם בין כל המפלגות הקיימות

ולא רק זאת אלא בנוסף הוסיפו לכם עוד כמה עשרות מפלגות חדשות

34 מפלגות סך הכל מתמודדות היום לכנסת.

 

אז לאן נצביע?

איך נבחר?

אכן משימה לא קלה בכלל

 

גם היום פחות מיום לפני תחילת יום הבחירות יש עדיין לא מעט קולות צפים

 

נוצר מצב בו השמאל והימין הפכו להיות שבטים. שבטים פוליטיים. האחד ניכס את המילה שלום והשני ניכס את המילה לאומי ואנחנו יכולים לבחור רק להיות בצד אחד מבין השניים.
ומעבר לזה כולם מתעלמים מהנושאים האחרים - כלכלה, חברה, איכות סביבה, רווחה, חינוך, שיוויון, תרבות, דת ומדינה (ובטוח יש עוד) - שהם לא פחות חשובים...

 

הבעיה העיקרית שלי בתור קול צף היא שאין אף מפלגה שאני יכולה להזדהות איתה לגמרי וכל החלטה מהווה ויתור כואב. ההתלבטות היא על מה מוותרים ולכן זה לא קל.

 


נכתב על ידי , 21/1/2013 13:03   בקטגוריות בחירות לכנסת  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של היפהפיה הנרדמת@ ב-25/1/2013 15:52
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)