לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2016    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2016

כל מיני ומיני


 

גם השבוע הזה לא היה פרודוקטיבי במיוחד

יום ראשון היה שיעור אחרון בקורס הסקה סטטיסטית

המנחה שלי בקושי הספיק לסיים את החומר של הקורס בשיעור הזה שנמשך 3.5 שעות!

 

כמובן שהוא לא הכין אותנו למבחן, לא פתר איתנו תרגילים ממבחנים לדוגמא

או עשה איזשהו משהו שאמור לעזור לנו להבין איך אנחנו אמורים להתכונן למבחן הזה

 

הדבר היחיד שהוא אמר זה שאפשר להתקשר אליו עם שאלות

ושנפתור מבחנים משנים קודמות

וזהו

 

שמעו זה שהוא בן אדם נחמד זה דבר אחד

זה שהוא לא ממש לימד את החומר זה עניין אחר

ואני יודעת אני אמורה ללמוד לבד מהספר

אבל הצורה בה הוא לימד לא גרמה לי להבין יותר טוב את החומר

זו בעיקר הבעיה

 

 

בקורס השני דווקא כן היה שיעור הכנה למבחן

בסופו של דבר הכל תלוי ברמת ההבנה שלנו את החומר

ובמה שנכתוב בספרים שיעזור לנו כשנהיה בתוך המבחן

אני לא מרגישה שנתנו לי את ה100% כלים

אבל בהחלט במצב הרבה יותר טוב מהקורס הסקה סטטיסטית

פה לפחות אני יכולה להגיד שיש לי בטחון בעצמי

אבל תהיה הרבה עבודה של להכין את הספרים

בעיקר בגלל שבשיעורים, לא היה מספיק פירוט על דברים חשובים

 

 

חוץ מזה שעדיין יש לי את התופעות האחרונות של השפעת שמסרבות בתוקף להיעלם

אין לי חום, ולא כואב לי הראש - שזה טוב

אבל אני משתעלת המון, יש לי ליחה והאף סתום ואה כן אין לי תיאבון

אתם לא יודעים איזה מוזר זה לאכול בלי תיאבון

אני שמה אוכל בצלחת ואוכלת בלי שבא לי אפילו

רק כי אני יודעת שצריך (ואם אני לא אוכל יהיה לי כאב ראש אז...)

 

השיעולים האלה מטלטלים לי את כל הגוף

והצלעות שלי כבר כואבות מרוב שיעול

ואפילו נתפס לי שריר בצוואר מהשיעולים האלה

ואני כל הזמן עייפה, כנראה בגלל שאני לא ישנה מספיק טוב בלילה

ואין לי באמת כוח לכלום

 

כשהייתי השבוע בקופ"ח האחות אמרה לי שיכול לקחת חודש חודשיים עד שהתופעות האלה יעברו

 

ביום שישי עברתי בסופרפארם

וקניתי סירופ נגד שיעול, שדיי עוזר כי הוא גורם לשיעול להיות קל יותר

וגם קניתי פרופוליס - נראה אם זה יעזור

וחיזוקית פורטה - שאין לי מושג אם זה עוזר אבל ננסה

וויטמין C אני לוקחת בלי שום קשר

העיקר שהמערכת החיסונית שלי תתעורר כבר ותעיף ממני את הדבר הזה כי זה כבר באמת בלתי נסבל מבחינתי

 

 

אז מה אני עושה חוץ מזה

ללמוד - בקושי, אני מצליחה להתרכז 3-4 שעות עד שאני נעשית עייפה מדיי ולא מרוכזת

זה האמת החלק שדיי מבאס אותי כי רציתי להקדיש את הזמן הזה ללימודים וזה לא הולך כמו שרציתי

משתדלת לא לשבת מול המחשב, ואני ישנה דיי הרבה (סביבות 10-12 שעות ביום, לא תמיד ברצף)

ואה כן אני רואה איזו סדרה ששודרה ב-yes שנקראת שטיסל

סדרה ממש נחמדה על העולם החרדי

לא איזה עילוי או משהו כזה

פשוט סדרה שמראה חיים שיכולים להיות שם

לא עם טרגדיות גדולות או דברים גדולים, באמת דברים בגבול הבנאלי

המשחק של השחקנים ממש טוב, וזה דיי תפס אותי

וזה לא משהו שאני יכולה להגיד בנקל על סדרות בTV

במיוחד לא על דברים שעושים בשנים האחרונות

 

מאוד משעשע אותי לשמוע שם את הדיבור ביידיש

ואת צורת הדיבור המאוד מסויימת שיש שם לדמויות

שונה מאוד מאיך שאנחנו מדברים בחיי היומיום שלנו

וההתנהלות, כן מאוד שונה מזו של העולם החילוני

 

 

וחוץ מזה באמת שלא קורה שומדבר מיוחד

 

 

נכתב על ידי , 30/1/2016 23:37  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-1/2/2016 13:11
 




 

(חלק זה נכתב ביום שישי)

אני יושבת ורואה עוד שיעור מוקלט של הקורס הסקה סטטיסטית

זה השיעור שהפסדתי השבוע, זה שלא הגעתי אליו

המון חומר נלמד בו, גם בשיעור המוקלט יש המון חומר

לא הכל לגמרי ברור

 

יש 2 עבודות שצריך להגיש עד ה29 לחודש

אחת דרך המחשב - אין בעיה להגיש ב29

אחת שצריך להגיש למנחה - אז צריך להביא לו לשיעור

והיות וביום ראשון זה השיעור האחרון, אני מתכננת לשבת על זה ביום שבת

כנראה עם הסטודנט שאז הבריז לי

רק כדי לא לשבת לבד

 

והאמת אם אני הייתי צריכה לשבת לבד לא בטוח שהייתי טורחת בכלל לעשות את העבודה הזאת

אני עייפה מספיחי השפעת, שעוד לא עזבו ובנוסף לזה יש לי עכשיו גם שעורה בעין

זה היום השני כבר ולשבת מול המחשב וללמוד ככה היה סיוט

העין הורגת אותי כשאני צריכה להתאמץ וללמוד מול המחשב

 

לא יודעת איך אני אשב לעשות את העבודה מחר, נצטרך הרבה הפסקות

 

לפעמים הוא נותן לי הרגשה שהוא סתם יושב ולומד

מצד אחד הוא זה שקובע איתי לשבת על הלימודים

מצד שני הוא לא מבין את החומר ולא טורח ללמוד מעבר לשיעורים שיש לנו

אני לא מבינה את זה, ואין לי מושג איך הוא יעבור את המבחן ככה

אני בטח לא הולכת לסמוך עליו

 

בגלל שהעין שלי כואבת כ"כ אין לי כוח להיות אצלו בבית

אני כבר יודעת שיש מצב שהמשפחה שלו תגיע לביקור - הוא הודיע לי מראש

ואני לא בדיוק במצב חברתי, בא לי להישאר בבית בתוך הפוך ולא לעשות כלום

כמה שזה לא פרקטי וטיפשי, אבל אין לי כוח כשאני מרגישה לא טוב להיות נחמדה לאנשים

 

בכל הפעמים שיצא לנו להיפגש כדי לעשות עבודות של לימודים תמיד הוא משך את הזמן

הוא אף פעם לא היה מוכן בזמן, הוא תמיד לא מבין את החומר

הוא תמיד מחפש להעתיק או לעשות דברים בדרך הקלה

תמיד אנשים באים לדבר איתו, או רוצים ממנו משהו

מתוך ה10 שעות בדר"כ שאנחנו אמורים ללמוד אנחנו באמת לומדים אולי 5 שעות

 

זו בעיה להיות אחרי מחלה שיש בה חום

הגוף עדיין נשאר בטראומה מהחום

מעיק משהו

למרות שבמצב אחר, אם הייתי עובדת, כבר הייתי הולכת במצב הזה לעבודה

אני לא עובדת, אז אני מרשה לעצמי להישאר בבית ולהחלים, כנראה לאט משהו

אמנם אין לי חום, אבל ההרגשה הכללית לא משהו בכלל

 

החודש הזה זה החודש האחרון שבו אני חותמת אבטלה

אחר כך כבר לא יהיו לי ימים

אני לא מצפה מהם למצוא לי עבודה

 

אשתו של ידיד שלי, שסיפרתי עליה בעבר שגם היא מובטלת

קוראת לזה להנות מדמי האבטלה

שמעו, לא יכולה להגדיר להנות כשאני מקבלת 60% ממה שהייתה המשכורת שלי

זה משהו שנועד להחזיק אותי באוויר בזמן הזה שאני לא עובדת

אני אמנם לא מחפשת עבודה כרגע, אני אתחיל אחרי שתסתיים תקופת המבחנים כי אני רוצה להיות מרוכזת בזה

אבל גם אם הייתי מחפשת עבודה, זה נועד כדי להחזיק אותי מעל המים

בעצם כל בן אדם שמוצא את עצמו מובטל מעבודה, עד שהוא ימצא עבודה חדשה

להנות מזה? לא הייתי קוראת לזה ככה

וחוץ מזה שאם לא היו לי את הלימודים על הראש הייתי משתגעת בבית אחרי חודש-חודשיים בבית

 

זה לא שאין לי הוצאות, אבל למזלי, שלא כמו בעבר

היות ושיניתי את ההתנהגות הכלכלית שלי

אני באמת משתדלת לשמור על מצב מינימלי

בעצם ה"חריגות" היחידות היו הקניה של המכשיר הסלולרי

אבל זו הייתה קנייה טובה ומשתלמת
וכמה בגדים שהייתי חייבת לקנות (בעיקר מעיל, כי לא היה לי ועוד כמה פריטים)

 

(חלק זה נכתב ביום שני)

בעקרון קבעתי לשבת בסביבות 12 עם הסטודנט לעשות את העבודה שהגשנו ביום ראשון

כשהוא התקשר אלי ב12 הוא אמר לי שיש לו ארוחת בוקר משפחתית

קצת מאוחר לאכול ארוחת בוקר אחרי 12 אבל ניחא

הוא הגיע לקחת אותי רק בסביבות 2

ועל העבודה התחלנו לשבת רק ב2 וחצי בצהריים

 

בסביבות 8 בערב הוא פתאום הודיע לי שנצטרך לסיים ב-10 כי הוא הבטיח להסיע אחד מחבריו לאנשהו

זה לא שלאותו חבר אין רכב או רישיון או משהו כזה, ככה שלא הבנתי את הקטע, ולמה בכלל הוא קבע את זה ביום שאנחנו לומדים?

זה עיצבן אותי, אנחנו צריכים לסיים את העבודה הזאת, לא היינו קרובים לסוף, ועוד התחלנו מאוחר יותר בגלל הארוחת בוקר המשפחתית המאוחרת (מי עושה  ארוחות בוקר אחרי 12 בצהריים?) שהוא בעצמו אמר שהייתה מיותרת

וגם הוא יודע שתמיד לוקח לנו הרבה זמן ובדר"כ אנחנו יושבים עד 11-12 בלילה, אז למה הוא התחייב לאותו חבר???

זה היה פשוט מטומטם!

 

בגלל שלא סיימנו את העבודה הוא הציע שניסע יחד לקחת את אותו חבר וכשנחזור נמשיך עם העבודה

מטורף לחלוטין - כן, דבילי לחלוטין - כן!

אבל זה מה שעשינו

סך הכל כל הנסיעה הזאת לקחה כמעט שעה

אם היינו יושבים עוד חצי שעה היינו מסיימים את העבודה ושלום על ישראל

אבל לא...

זה עיצבן אותי שמבחינתו התחייבות לחבר שלו יותר חשובה מההתחייבות שלו ללימודים, או לזה שהוא קבע איתי שנשב על העבודה יחד.

 

אז יצאנו מאצלו בבית ב10, חזרנו בסביבות 11 (בלילה) וישבנו על העבודה עד 1:30 בערך

טיפשי לחלוטין היה לעשות את הנסיעה הזאת

 

הקטע המצחיק הוא שאותו חבר בכלל לא ידע שהוא מפריע לנו באמצע לימודים

וברגע שהוא ידע הוא אמר לסטודנט "למה לא אמרת לי שאתה לומד ושאני מפריע לך באמצע? הייתי מסתדר"

 

עכשיו תקשיבו לקטע הכי הזוי

הוא רוצה שנלמד יחד למבחן - סבבה

אבל, הוא רוצה שנלך ללמוד בעבודה שלו

עד עכשיו יצא שישבנו ללמוד או אצלי בבית או אצלו בבית

פתאום לא מתאים לו שנלמד אצלו בבית

ולא מתאים לו שנלמד אצלי בבית

כאילו WTF?!?!?!

 

למה שאני ארצה לקום בבוקר ולנסוע שעה למקום עבודה שלו?

לעבוד בחדר ישיבות אפרורי ומכוער, עם כיסאות לא נוחים, ומזגן מקפיא?

ולהרגיש לא בנוח בכל פעם שאני ארצה ללכת לשירותים או להכין לי משהו לשתות

כשכל האנשים שעובדים שם ב-open space יסתכלו על הבחורה ש"לא עובדת פה" ומה היא עושה פה בכלל?

שלא לדבר על זה שאוכל זה עניין בעייתי, כי זה מקום עבודה אז מה צריך להביא אוכל מהבית? לאכול מקופסא? מה אני בעונש?

ואם אנחנו רוצים לקחת הפסקה ולנוח קצת, איפה בדיוק אנחנו אמורים לעשות את זה?

לשבת ללמוד למבחן צריך להיות במקום שנוח ונעים בו, ולא מקום שמגביל

לא מבינה מאיפה הוא הביא את הרעיון ההזוי הזה

אפילו שהוא אמר שהוא ייקח אותי ויחזיר אותי

זה עדיין לבזבז זמן יקר (שעה בהלוך ושעה בחזור) על נסיעות

ממש אין לי כוונות לשבת ללמוד למבחן בעבודה שלו

זה מטומטם לחלוטין

ואין לי מושג על איזה עץ הוא טיפס או מה הוא לכל הרוחות חשב לעצמו כשהוא הציע את הרעיון ההזוי הזה

 

אני מעדיפה ללמוד לבד מאשר לשבת במקום שלא נוח לי בו כדי ללמוד עם עוד מישהו

 


 

נכתב על ידי , 25/1/2016 14:34   בקטגוריות לימודים אקדמאים, מעצבן!  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-31/1/2016 00:23
 



האמת


 

שאני לא מכירה הרבה אנשים שמתחסנים נגד שפעת

ההורים שלי מעולם לא התחסנו לשפעת

וגם לא אחי או אחותי

פשוט בדר"כ אנחנו לא חוטפים שפעת

אני הייתי מקבלת חיסונים לשפעת בתקופה שהייתי צמחונית ואחר כך עד גיל 24-25

שזה היה משהו כמו 14-15 שנים של חיסונים

 

אחרי השפעת הזאת

לא יודעת, החום שטיפס במהירות למעלה

וההרגשה שיש לי אפילו עכשיו, כבר כמה ימים טובים שאין לי חום

ועדיין אני מרגישה על מצב חצי מעצמי

לא חולה אבל לא לגמרי בריאה

 

ביום ראשון בסוף לא הלכתי ללימודים, וטוב שכך

אני רק חושבת לעצמי שהייתי יוצאת ב3 אחה"צ מהבית

ועוד לשיעור שהמרצה משך אותו עוד שעה

קרי במקום שיעור של שעתיים וחצי, שיעור של 3 שעות וחצי

כל מי שיצא לי לשאול אותו שהיה בשיעור אמר שזה היה פשוט נוראי

שבשלב מסויים אף אחד לא הבין שומדבר ממה שהמרצה אומר

וזה היה נראה כאילו הוא רק מנסה להספיק כמה שיותר חומר

שכמובן הוא לא הספיק כי אמרו לי שיהיה עוד לשיעור הבא

 

והשיעור הבא בכלל אמור להיות השיעור האחרון שלנו בסימסטר הזה

ובדר"כ  אמורים לעשות אותו בתור שיעור חזרה למבחן

 

המבחן שלי יוצא בתחילת פברואר

ורציתי להתחיל ללמוד בשבוע שעבר,

אבל כמובן שהשפעת טרפה לי את כל הקלפים בקטע הזה

יש לי לראות 2 שיעורי אופק (השלמה לשיעורים של המרצה, ואחד מהם בא במקום השיעור שהפסדתי)

ולראות איך לכל הרוחות אני אמורה ללמוד למבחן הזה

 

המרצה, איתו דיברתי טלפונית אמר לי:

לעבור על כל החומר שלמדנו בסימסטר

לעשות ממ"נים (הגשתי את כולם חוץ מאת האחרון אותו אני אעשה בשבת)

יש 10 מבחנים עם תשובות באתר של הקורס - לעשות את כולם אחד אחד ולפתור

נוסחאות מהדפים שהוא חילק - להעתיק לספר

לעשות תוכן עניינים לספרים כדי לדעת איפה כל דבר נמצא

לשים לב לטריקים שחוזרים במבחנים ולרשום אותם בספר

וזהו

 

בת'כלס אין הרבה תרגול באוניברסיטה הפתוחה

שלדעתי זו ה-בעיה הכי גדולה

כי בתיכון שלומדים חומר מתמטי יש המון תרגול

ופה - אין

ובמתמטיקה כמו במתמטיקה התרגול הוא מה שעושה את ההבדל

 

יש לי את הקורס שקניתי של אתר גול, שבהתחלה עברתי עליו

אבל היות ושיעורי האופק היו ממש טובים הפסקתי להסתכל בזה

אולי אני אעבור גם על זה קצת, כדי להשתפשף בתרגילים קלים

 

יש לי בערך 3 שבועות עד למבחן

לא הרבה זמן, אבל גם לא מעט

ולמדתי כל הסימסטר אז כביכול זה אמור להיות בסדר

נקווה לפחות

 

בכל קורס לקראת סוף הסימסטר יש משוב על הקורס והמרצה

שני הקורסים בסימסטר הזה לא היו לשביעות רצוני

הקורס השני שאני לוקחת, בכלל הם הורידו מהאתר של הקורס כל זכר לחומרים שהיו בשנים קודמות

אני לא מבינה איך הם רוצים שנתכונן למבחן בלי שיש לנו דוגמאות למבחנים משנים קודמות בכלל

שלא לדבר על ממ"נים וכו'

השיעורי אופק היו קצרים וממש לא סיפקו את הסחורה (בגלל הזמן הקצר)

ממש אכזבה מבחינתי בקורס הזה שציפיתי שלפחות בו יהיה לי פחות להשקיע

 

בקורס המתמטי,

כמה וכמה אנשים אמרו לי שהם מילאו את הטופס וקטלו את המרצה

זה שלוקח לו יותר מחודש להחזיר לנו ממ"נים זה ממש ביזיון

בתור סטודנטית, אני צריכה את הממ"ן כדי לדעת כמה אני באמת מבינה את החומר

 

הסטודנט שרוצה לשבת וללמוד איתי למבחן (זה שאז הבריז לי מסיבה טיפשית)

רוצה שרק נעבור על המבחנים ולא באמת נעשה אותם

הוא רוצה שנעשה רק מבחן אחד מכל אתה

האמת שלא נראה לי שהוא מבין באמת את החומר

והוא סומך בעיקר על המזל שלו ועל זה שהוא יזכור בעל פה דברים

 

ברור לכם שאני לא הולכת לסמוך על זה

אני הולכת להתחיל ללמוד עוד לפני כן, כדי שאני אדע את החומר ברמה מספיק טובה

גם אם נשארו לי 3 שבועות לחזור על כל החומר ולא 4 כפי שתיכננתי במקור

 

מה שכן יומיים לפני המבחן עצמו יש לי עוד אזכרה של סבא שלי

זה דיי תקוע באמצע היום, כי אמא שלי רוצה שזה יהיה אחה"צ

ולא בבוקר, כדי שאנשים יוכלו להגיע

אני צריכה לראות איך זה משתלב עם הלימודים למבחן

אני לא רוצה שיהיה לי יום מבוזבז בקטע הזה

 

נכתב על ידי , 20/1/2016 14:43   בקטגוריות openu, לימודים אקדמאים  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-22/1/2016 02:11
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)