לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2014    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2014

השבוע השני ללימודים ומר גראמפי


 

האמת שבשבוע הזה הייתי חולה, אז הייתי בבית

ידעתי שהבחור בבית, ולכן נסענו יחד ללימודים

 

הבן אדם מהרגע שהגיע הבייתה עסוק בכל מיני סידורים

נוסע לפה, נוסע לשם, מטפל בכל מיני דברים

הוא עובד יותר קשה ממה שהוא עובד כשהוא נמצא בעבודה

והוא בחופשת מחלה, הוא בכלל אמור להיות בבית ולנוח לא להתרוצץ כמו השפן של אנרגייזר

 

בכל מקרה הוא החליט שהוא חייב לבוא לשיעור הזה כי לא הגיוני שבכל שיעור נסיים יחידה והוא יפסיד עוד יחידה

אז הוא בא לקחת אותי מהבית, אבל כל הדרך היה עצבני (על שיחה שהייתה לו לפני כן)

והוא גם הרגיש לא טוב, גם כי יש לו כאבים מהניתוח וגם כי כאב לו הראש

והוא כמובן לא הביא איתו משככי כאבים, ולא רצה את מה שאני הצעתי לו

 

ככה שנסענו, הוויז משום מה החליט שאנחנו צריכים לנטוש את נתיבי איילון הפקוקים

ולעבור לפקק בדרך נמיר, ומשם הוא בכלל רצה שניסע דרך אבן גבירול

לא הבנתי את הקטע ואמרתי לבחור להפסיק להקשיב לוויז כי הוא לא יודע מהחיים שלו

(ובכלל למה לכל הרוחות להפעיל את הוויז אם אתה יודע את הדרך?)

בכל מקרה נתקענו בפקק בדרך נמיר שהבחור מקטר לי כל הדרך שזו הייתה טעות לבוא ללימודים

ואיזו טעות זו הייתה ללכת ללמוד בתל אביב

הוא רצה ללמוד במכללה שיש ליד העבודה שלו (שם יש גם שיעורים של הפתוחה)

והתחיל לקטר לי על זה שאנחנו לא לומדים שם, ושבסימסטר הבא כל אחד מאתנו ילמד לבד (אז מה שווה להירשם לקורסים יחד כשכל המטרה הייתה שנהיה יחד באותה הכיתה ולא כל אחד לבד?)

ברגיל נסיעה מהעבודה שלו לאליאנס אמורה לקחת גג 20 דקות שזה לא נורא בכלל

לא הבנתי מה הוא מקטר כי בכללי זה לא אמור להיות כל כך נורא כמו שהוא עשה מזה

נכון היינו בפקק ענקי אבל צריך לשים דברים בפרופורציה גם אם אתה מרגיש לא טוב

 

כשהגענו לאליאנס הצלחתי לשכנע אותו לקחת 2 כדורי נורופן

ואחרי חצי שעה הוא התחיל להרגיש נורמלי ולהפסיק לעשות grumpy face

והוא אמר לי, שהוא לא מאמין כמה הוא סובל מכאבים בימים האחרונים והוא לא לוקח משככי כאבים כי הוא נגד זה

ושפשוט זה שינה לו את כל המצברוח והוא מבין שכדי לתפקד הוא חייב לקחת אותם

כי אחרת גם כואב לו והוא גם נעשה עצבני וקצר רוח לאנשים

אני בעיקר דואגת מזה שהוא מעביד את עצמו כאילו אין מחר במקום לנוח

 

כבר בשיעור ראיתי את הרשימת משימות שהוא עשה לעצמו ליום שאחרי

אין לו מושג איך הוא יספיק את כל זה והאמת גם לי לא

אני לא מבינה את הקטע שלו של לעשות את כל הדברים האלה

שנכון צריך לעשות אותם, אבל ראבק בן אדם אתה אחרי ניתוח!

הדברים האלה יכולים לחכות


האמת שאותי השיעור שיעמם נורא

המנחה שעושה את השיעורים המוקלטים של הקורס הזה הרבה יותר מסודרת ומקיפה

ואצלינו בשיעור יש כל מיני דיבורים וגם כל מיני שאלות על דברים שרק בן אדם אחד לא הבין ופתאום 10 דקות מתעסקים בזה

על חשבון השיעור של כולנו

וכמובן שהמנחה לא הספיקה את כל החומר שהיא תיכננה לשיעור הזה (היא אמרה בעצמה).

היא גם לא עוברת על האסטרטגיות למידה כמו המנחה של השיעורים המוקלטים.

 

הבחור דווקא השתתף בשיעור

ונראה לי שהוא דווקא הרגיש טוב עם זה

הוא צריך את הקטע החברתי הזה

ואת הגושפנקא הזאת שאומרים לו שהוא צודק וכו'

 

דובי כרגיל ישב בצד של הקיר ולא כתב שומדבר

הוא דווקא יותר בקטע החברתי של להכיר את כולם

ושאל מלא אנשים איך קוראים להם וקישקש איתם

רק שאני לא מבינה למה הוא היה צריך לספר להם שהבחור עבר ניתוח (זה עניין פרטי של הבחור לספר והם אנשים זרים)

ולמה הוא סיפר להם שאני לקוחה של החברה בה הם  עובדים

קודם כל מה זה רלוונטי לאנשים לדעת את זה?

שנית אני לומדת איתם יחד בגלל שזו הייתה הצעה של הבחור שנלמד יחד, כי אנחנו חברים וזה כייף ללמוד יחד

(איזה בן אדם היה מציע ללקוח/ה של החברה שבה הוא עובד ללמוד איתו יחד ככה סתם?)

כל המידע הזה הוא גם לא רלוונטי לאנשים לדעת, וגם זה קצת עניין פרטי למה וכו'.

 

קצת הצחיק אותי ששמתי לב שהבחור לדעתי הוא הבן אדם הכי מבוגר בשיעורים

הוא היחיד בן 40, כל היתר חבר'ה צעירים בני 20+ (הרוב)

לא נראה לי שזה הפריע לו אבל...

לפחות בדרך חזרה הבייתה הוא לא קיטר

רק דאגתי שהוא לא יירדם בדרך חזרה לבית שלו

אני מקווה שהוא חזר לביתו וישר הלך לישון כי הוא היה גמור מעייפות

 

הוא באמת עסוק יותר מדיי ב20 אלף דברים במקום לתת לעצמו את המנוחה שהגוף שלו צריך אחרי הניתוח

 

 

 

נכתב על ידי , 31/10/2014 13:45   בקטגוריות לימודים אקדמאים, הבחור  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-31/10/2014 14:22
 



השבוע השני של הלימודים


 

בסימסטר הזה החלטתי לעשות שני קורסים

גם כי הבחור מוביל עלי בכמה קורסים

וגם כדי לצבור קצב ולהתקדם בצורה נורמלית

כי אם אני אעשה רק קורס אחד בסימסטר ייקח לי עשור לסיים את התואר הזה

וזו לא בדיוק כוונת המשורר

 

גם ככה אני לא חושבת לקחת קורסים בסימסטר קיץ

סימסטר קיץ נמשך 8 שבועות (סימסטר סתיו למשל נמשך 15 לצורך ההשוואה)

הוא מתחיל עוד כשעסוקים במבחנים של סימסטר אביב

ואיך אומרים אין בו הרבה מדיי זמן ללמוד

בנוסף לזה אין הרבה קורסים שנפתחים בסימסטר קיץ

וכן לפעמים צריך קצת חופש מהלימודים האלה

 

בכל מקרה הבחור ודובי עושים איתי את הקורס התנהגות ארגונית

ואני עושה קורס נוסף - מבוא לסטטיסטיקה והסתברות למדעים

 

אני חייבת לציין שלפני כמה וכמה שנים עשיתי חלקית את הקורס מבוא לסטטיסטיקה למדעי החברה

אבל ככה אני ממש לא זוכרת סטטיסטיקה

 

בפוסט הקודם בנושא אמרתי על ההבדלים התהומיים בין קורסים של מדעי החברה לבין מדעים מדוייקים

ועכשיו יש לי נקודה להשוואה כי כפי שציינתי עשיתי קורס דומה (בתקופה שחשבתי לעשות רק תואר בניהול)

אבל לא עד הסוף

אני לא יודעת אם השיעור הראשון יכול להוות דוגמא

אבל, קודם כל אפילו לא קיבלנו מכתב פתיחה לסטודנטים

בדר"כ במכתב פתיחה המנחה מציגה את עצמה, ואומרת לנו איזה חומרים אנחנו צריכים לקרוא לשיעור הראשון

פה לא היה את זה

 

ככה שרוב הסטודנטים בכלל לא קראו את החומר לקראת השיעור הנוכחי

והתבשרנו להפתעתינו שיחידה 1 בקורס היא בכלל לימוד  עצמי נטו ולא נוגעים בה בכלל בשיעור הראשון

חומר שבקורס הקודם העברנו עליו 4-5 שיעורים, עברנו עליו בשיעור אחד של שעתיים

וזה מבלי שרוב הסטודנטים קראו בכלל את החומר

 

למעשה המנחה לא הסבירה בכלל מה צריך לעשות

רק הדגימה דוגמאות על דברים מסויימים וזהו

 

כשיזדמן לי אני מתכננת לשבת ולעבור על החומר שיש בחוברות של הקורס

כדי לראות אם לפחות שם כתוב לי איך לכל הרוחות אני אמורה לעשות את מה שהיא אמרה

כי השיעור הזה היה נראה לי כמו סינית

צריך להרכיב איזו טבלה עם נתונים והיא ממש לא הסבירה איך למה וכמה

רק הראתה דוגמאות כאילו מובן מאליו שאנחנו הסטודנטים יודעים לעשות את הטבלאות האלה מימים ימימה

והיא רק עושה חזרה על חומר שאנחנו כבר יודעים

כמובן שאף אחד לא אמר לה שומדבר

כי לא היה נעים בכלל (גם היא הרכזת של הקורס אז מי אנחנו שנעיר לה)

 

אני צריכה לראות אם יש לי אופציה לראות את הקורסים המוקלטים של הקורס המקביל שיש אותו במדעי החברה.

(בדר"כ יש אופציה רק למי שרשום לאותו הקורס לראות את הסרטונים המוקלטים, אבל יש דרך לעקוף את זה אם משתמשים בלינקים ישירים)

כי ככה אם אני צריכה להסתמך על החומר שלמדתי היום

הבנתי אולי 50% מהחומר וגם בזה אני בספק

תיאוריה זה נחמד, הביצוע זה כבר עניין אחר לגמרי

 

וזה לא שהמנחה לא הייתה נחמדה

היא פשוט הניחה שכולנו מכירים את החומר

בעוד בקורסים של מדעי החברה לא מניחים דברים כאלה וממש מלמדים מאפס

 

החלק השני שדיי מעצבן בקורס הזה, שאת השיעורים המוקלטים החליטו לעשות בצורה חדשה

במקום שיהיה שיעור חי שבו רק המנחה מדברת, והסטודנטים משתתפים בצ'ט

עכשיו זה עם מצלמה ומיקרופון לכל סטודנט ואפשר לדבר ולשאול שאלות באמצע השיעור

מיותר לציין שמתוך 50 סטודנטים שהיו מחוברים בשיעור רק ל10 בערך הייתה מצלמה ומיקרופון

והאמת שזה היה נורא מעצבן שסטודנטים נכנסו למנחה באמצע הדגמות וההסברים

ואה כן זה שצריך להתקין תוכנה מיוחדת במחשב כדי לראות את השיעור הזה (ולהשתתף בו)

 

בנוסף המנחה לא רוצה שנפנה אליה באופן אישי (למייל למשל) על בעיות לימודיות

רק דרך הפורום של הקורס

 

אפשר לסכם את השיעור הזה בתור לא כייף בכלל

 

 

 

נכתב על ידי , 30/10/2014 11:39   בקטגוריות לימודים אקדמאים, מעצבן!  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-30/10/2014 19:09
 



פתאטי ומעצבן בו זמנית


 

כמובן שאחרי שהבחור עשה ניתוח הוא לא הלך לעשות את השידור ברדיו

אז חבר שלו ש' הרכיב לבד את כל התוכנית ושידר אותה לבד

והבחור האזין לה והיה מחובר בצ'ט

 

כמה פתאטי לבוא ולהגיד לו "איזה תוכנית מעולה יש לך" "השירים שלך אחד אחד"

ו"תקדיש את השיר הבא ל-X"

ש' דאג שכל המשפחה שלו תהיה בצ'ט והם כל הזמן היו עסוקים בלהחמיא לו על התוכנית

מה שקורה בדר"כ רק ל5-10 דקות, הפעם קרה במשך כמעט שעתיים שלמות

 

אישית אני לא מבינה למה הוא לא הלך לשדר

איך שהוא חזר הבייתה הוא לא נח לרגע כל הזמן עשה משהו

הבית שלו היה מבולגן כי אחותו והילדים שלה נכנסים לשם חופשי

אז כל הבוקר של היום הראשון הוא היה עסוק בלסדר ולנקות את הבית

למרות שהוא אמור בכלל לנוח ולא לעשות שום פעילות פיזית

מה שבפועל לא קרה בכלל

 

אלי הוא מתלונן ובוכה שכואב לו

אבל שם, חס וחלילה שהוא יתלונן

אני לא מבינה את הקטע הזה

 

גם כשהוא היה אצל אמא שלו הוא דיבר איתי המון

אף אחד מהמשפחה שלו מלבד אמא שלו שטיפלה בו ואחות נוספת לא התעניינו בו

וברגע שהוא חזר לבית שלו, הוא התחיל לסנן אותי

בטענה שהוא לא יכול לדבר כשכולם שם

לא הפריע לו לדבר איתי כשאמא שלו הייתה לידו

 

חוץ מזה אם הוא מגדיר אותנו בתור רק ידידים, למה מפריע לו לדבר איתי?

מה הבעיה לענות לטלפון ולנהל שיחת חולין אחרי שבמשך 4 ימים הבן אדם בכה לי בטלפון שכואב לו וכמה הוא מסכן?

בחיי שאני לא מבינה את הבן אדם וההתנהגות שלו אלי

הפכפך כזה

אם היינו רק ידידים הוא לא היה טורח לבכות לי בטלפון והוא לא היה מחפש כל כך את תשומת הלב שלי

אני גם ביקשתי ממנו שישלח לי תמונה שלו עם זיפים כי הוא לא התגלח 4 ימים ואף פעם לא יצא לי לראות אותו לא מגולח

והוא שלח לי תמונות שלו

איזה ידיד היה עושה דבר כזה?

(האמת שממישהו שהוא רק ידיד שלי בחיים לא הייתי חושבת לבקש דבר כזה אם חושבים על זה)

 

בתוכנית רדיו שעשה ש' היו המון שירים שהם oldies

שבתקופה שאני הרכבתי את הפלייליסטים הבחור היה פוסל שירים מהסוג הזה

מסיבות לא ברורות ולא יודעות

כמובן שהוא לא יגיד מילה לחבר שלו ש' שעושה לו טובה ומחליף אותו בשידור לבד

זה לא שאני לא אוהבת oldies זה נחמד (קצת הזכיר לי כמו לשמוע את הפס קול של סרטי אסקימו לימון ואלכס חולה אהבה)

אלה לא בדיוק שירי אהבה מהסוג שמרוממים את הרוח והנפש

זו מוזיקה שנעים לשמוע, כמו כל מוזיקה אחרת

זה קצת כמו לשמוע סוף שבוע רגוע בגלגל"צ

רק עם שירים ישנים בלבד

 

והקטע המצחיק, שהבחירות שירים של ש' הרבה יותר טובות מהבחירות שהבחור עושה ברגיל

למעשה יש לי הרגשה שלמרות התוכנית שלטעמי הייתה קצת מעייפת ומשעממת (אני לומדת תוך כדי, אם זה היה מעניין לא הייתי מסוגלת לעשות את זה)

שהוא משדר הרבה יותר טוב מהבחור

מה שגורם לי להסתקרן לגבי הרייטינג של התוכנית

והאם הוא באמת יותר גבוה מבדר"כ.

 

 

נכתב על ידי , 29/10/2014 11:04   בקטגוריות הבחור, על אנשים וחיות אחרות, פתטי  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-29/10/2014 17:34
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)