לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2015

אל תיכנסו לי לצלחת!


 

כשישבנו בשבעה של סבא שלי היו שם כל מיני אנשים מהמושב

ביניהם זוג ששניהם עברו ניתוח לקיצור קיבה

האישה עברה את הניתוח לפני שנה וחצי והגבר לפני 3 חודשים

היא ירדה בערך פי 2 ממשקלה ושוקלת היום 50 קילו

והוא ירד ב-3 חודשים הראשונים 20 קילו

 

כשהם ישבו ודיברו על זה היא אמרה בין היתר "נו הדר, לכי תעשי את הניתוח הזה גם"

 

קודם כל אני רוצה להגיד שהמשקל שלי לא מפריע לי

אני חושבת שניתוח הוא דבר שמציל חיים ואם יש מישהו שהמשקל שלו גורם לו לבעייה בריאותית מסכנת חיים הוא בהחלט צריך לשקול לעשות את זה

כבר לפני כמה שנים הציעו לי לעשות את הניתוח הזה, השרוול הכה פופולארי

אז חקרתי על זה קצת וקראתי מאמרים ודיברתי עם רופאים מהארץ והעולם בעיקר מהעולם

כי בארץ קופות החולות מציעות את הניתוח הזה לכל דיכפין שיש לו BMI גבוה

כי כולנו צריכים לסגוד לרזון ולהרעיב את עצמינו שנראה כמו דוגמניות שדופות נטולות גוף נשי

 

מפריע לי יותר שקשה למצוא בארץ מידות בגדים מעל מידה 44 ועד השמיים הם הגבול

אפילו יש מסתבר דבר כזה שנקרא מידות ביניים 44 עד 50 אלה מידות ביניים

מ-50 ועד השמיים הם הגבול - זה מה שנקרא מידות גדולות

ומעט החנויות שיש המחירים ובכן... יקר זה ניסוח עדין

שלא לדבר על בדים סינטטיים

וחברות שעושות עיצובי אוהל כאלה ואחרים שלא מחמיאות לגוף הנשי

 

בכל מקרה, בחזרה לניתוח המדובר

אז סטטיסטית, כ75% מהאנשים שעוברים את הניתוח הזה בטווח של בין 5 עד 10 שנים חוזרים למשקל הקודם שלהם עם ריבית

הקיבה היא שריר, אז נכון שבהתחלה מקטינים את הקיבה ואז אי אפשר לאכול כל כך הרבה כמו שהייתם רגילים

אבל שריר הוא דבר שגדל ולכן עם הזמן הקיבה יכולה לגדול שוב למיימדים שהיא הייתה קודם ואף יותר מזה

את הניתוח הזה אפשר לעשות עד 3 פעמים בלבד - כן יש אנשים שכבר עשו אותו 3 פעמים

כ-50% ממי שעובר את הניתוח נתקל בסיבוכים כאלה ואחרים לאחר הניתוח

 

רוב האנשים שאני מכירה בארץ שעברו את הניתוח הזה ושאלתי אותם לפשר ביצוע הפעולה הקיצונית הזאת אמרו לי שהם עשו את זה כי:

נמאס להם לעשות דיאטות ו/או הם התייאשו וקשה להם לרדת במשקל ו/או הם רוצים לרדת במשקל מהר ובלי להתאמץ

וכך גם קופות החולים מציעות את הניתוח הזה - פתרון קסם לבעיית ההשמנה בישראל

 

יש המון סיבות למה אנשים עולים במשקל, לכל בן אדם יש סיבות אחרות

וכל אדם שונה מבן אדם אחר בנסיבות שהביאו אותו למשקל עודף

 

זה לא סוד שהניתוח הזה עושה פלאים לאנשים, ולאחרונה רואים יותר ויותר אנשים שעושים את הניתוח המדובר

כדי להיראות רזים, כי להיות רזה זה ה-דבר היום כולם שואפים להיות כמה שיותר רזים

וגם אנשים שנראים נורמליים לחלוטין רוצים להיות רזים יותר

כך למשל אחותי עושה דיאטה קיצונית בה היא אוכלת אולי 700 קלוריות ביום (בלי שומנים בכלל, עם מינימום פחמימות - ז"א רק ירקות מסויימים, ו100 גרם חלבון פעם ביום) כי היא רוצה לשקול 50 קילו (דומה מאוד לדיאטת ה-HCG)

כשהיא התחילה היא שקלה 62 והיום היא שוקלת 55

היתרון היחיד בדיאטה שהיא עושה זה שהיא לא אוכלת ג'אנק, אז אין לה מיגרנות, היא לא עייפה והגוף שלה נהנה ממזון בריא (שפע ירקות)

אבל בגלל שהכמויות לא מספיקות (הרי צריך ליצור גירעון קלורי) אז גם קר לה כל הזמן (חורף וזה)

 

אני לא סובלת אנשים שנכנסים לי לצלחת

או שחושבים שכל חיי סובבים סביב המשקל שלי ואיך שאני נראית

כולם עסוקים כל הזמן באיך שהם נראים שהם לא טורחים להשקיע במי שהם באמת

המשקל שלי לא מעניין אותי, מעניין אותי שאני מרגישה טוב, שהתוצאות בדיקות שלי טובות שאני מאחלת לכל אחד שיהיו לכם כאלה

ובתזונה שאימצתי מאז שגיליתי שאני אלרגית לגלוטן אני מצטמצמת בהיקפים בצורה איטית ומאוזנת

אף פעם לא היה לי רצון לרדת 10 ק"ג (או יותר) בחודש ואני לא חושבת שזה בריא לא אחרי ניתוח ולא באופן "טיבעי" ע"י הרעבה עצמית

 

מי שהמשקל שלי מפריע לו - זבש"ו

שילך לעשות דיאטה  וניתוחים לעצמו

יש דברים הרבה יותר חשובים בחיים מאשר איך שאנחנו נראים

 

 

 

נכתב על ידי , 28/2/2015 19:24   בקטגוריות מעצבן!, תזונה ודיאטה  
75 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Ghost With a Torch ~ The Torture ב-9/3/2015 20:19
 



הבזקים מהשבוע האחרון


 

 

 

אני מתקשרת לאמא שלי בבוקר והיא אומרת לי שסבא בלי דופק ובלי נשימה ושהיא נוסעת לשם

מגיעה לבית, מבינה שעשו לו החייאה והוא חזר אבל הדופק חלש מאוד מחכים

אי אפשר לפנות אותו כך להוספיס

אמא שלי מתכוננת לצאת לשם

איך שהיא נכנסת לאוטו מודיעים לה שהוא נפטר

היא באה לבית שלי דופקת על הדלת שלי חזק, אני פותחת היא אומרת "הוא מת! תודיעי לכולם"

ורצה בחזרה לאוטו מבלי שהצלחתי להגיד לה מילה או לבוא איתה לשם

(אחר כך היא חזרה להכין לעצמה תיק עם בגדים וכו' ואז כבר נסעתי איתה לשם)

 

סבא שלי שוכב מת על הרצפה ואמא שלי מרימה את השמיכה כדי לראות אותו בפעם האחרונה

 

אני מקשרת לאבא שלי כדי להודיע לו שסבא שלי נפטר ומבקשת שהוא יודיע לאחי ואחותי כי אני לא יודעת איך לבשר להם דבר כזה

אבא שלי היה בשוק, הוא סיפר לאחר מכן שהצוות של הבית חולים בו הוא עובד בא לראות מה שלומו כי כשאמרתי לו שסבא שלי נפטר הוא נעשה חיוור לגמרי

 

באחד הימים שאחותי ואני היינו בדרך הבייתה מהשבעה יחד עם אבא שלי והוא טען שהייתי בשוק כי בכיתי

ואחותי אמרה לו "מה אתה רוצה, איך בדיוק רצית שהיא תגיב שניה אחרי שאמא סיפרה לה שסבא מת? לבכות זה לא שוק זו תגובה נורמלית"

 

הריח שהיה בבית של סבתא שלי במשך כמה ימים עד שהוא התנדף

 

סבתא שלי שהחליטה שהלוויה צריכה להיות ביום ראשון, כדי שהיא תוכל להתארגן (סבא שלי נפטר ביום חמישי בסביבות 11 בבוקר)

ואחרי שאמא שלי הלכה עם אבא שלי לחבר'ה קדישא בעיר, הרב שם אמר שלא מלינים את המת

 

וגם, שאמרו לנו שבאותו יום (חמישי) 6 אנשים נפטרו בבית שלהם, ושזה אירוע נדיר

 

בבית העלמין, יצאה הלוויה כל חצי שעה

והכריזה כאילו שאנחנו בארומה "הלוויתו של המנוח ... תצא בעוד כך וכך דקות"

 

כשהרב שערך את הלוויה לא הקריא את אל מלא רחמים מעל הקבר של סבא שלי

 

אנשים חסרי טאקט שהגיעו ללוויה שואלים אותנו על שפת הקבר מה שלומינו (נו באמת)

 

המון המון חברים של ההורים שלי מהמושב וגם ממקומות אחרים שהגיעו לניחום אבלים

זה היה ממש מחמם את הלב לראות את זה

 

לראות משפחה שלא ראיתי שנים, אבל ממש שנים

כי פעם שמרנו על קשר הרבה יותר והיום כל אחד עסוק בעניינים שלו

 

אח של סבא שלי שהוא בן 89, שהגיע ללוויה ואמר לנו "אולי לא כדאי לי לחזור הבייתה, בטח גם אני הולך בקרוב"

ובמשך השבוע הזה הוא החליט לא לקחת את התרופות שלו ללחץ דם/סכרת/לב ואחרי כמה ימים היו לו פרפורים בלב והוא אושפז בבי"ח

(אגב קטע משפחתי כנראה כי גם סבא שלי היה מפסיק לפעמים לקחת את הכדורים שלו ולהגיע לבי"ח בגלל בעיות כאלה ואחרות)

 

בת של בן דוד של אמא שלי, דיברנו על זה שגם היא וגם אני היינו טומבוי כשהיינו ילדות

והיא אמרה לי "כן אבל אני הלכתי לכיוון הנכון ואת נשארת סטרייטית"

(זה סתם הצחיק אותי, כי לכל אחד יש  את ה-נכון ומתאים בשבילו)

 

שביום שבת נשך את אחי כלב - פיטבול

ובהתחלה אחי ריחם על הכלב ולא רצה ללכת למשרד הבריאות וכו'

והוא הלך רק ל"טרם" ולכן לא קיבל חיסון נגד כלבת ורק אחרי 3-4 ימים הכלב נכנס להסגר

ואחרי שהוא דיבר עם חברים שלו שחלקם עורכי דין והם אמרו לו שלדעתם הוא צריך לתבוע את הבעלים של הכלב

כי זה בכלל לא חוקי שכלב מהסוג הזה הסתובב ללא מחסום פה

ובכלל צריך לכלבים מהסוג הזה רישיון ותיעוד של כל החיסונים וכו' וללכת לוטרינר מוסמך של משרד הבריאות

כי הבעלים של הכלב לא מצא את הפנקס חיסונים של הכלב וגם לא מצאו כל תיעוד לזה במשרד הבריאות ובשירות הוטרינרי

 

כשהגעתי ביום שני לעבודה והמנהל שלי שהגיע בסביבות 11 שאל אותי מה אני עושה פה ושאני יכולה ללכת הבייתה כי הכל רגוע ועובד

(נו זה החזיק יום אחד עד שהוא התחיל עם הטירוניות שלו שוב)

 

דודה שלי שעושה הצגה כאילו הכל בסדר כשבעצם הכל לא בסדר

ואחי מתלונן על ההתנהגות התיאטרלית שלה, וכמה זה לא מתאים ומפריע אפילו לו

 

שיחה עם אחי שאומר לי שאחרי שהכל ייגמר לא נראה לו שדודה שלי תדאג לבקר אצל סבתא שלי יותר מדיי

ושהיא כבר ניסתה להוציא ממנה כספים בטענה שהיא לא מרוויחה מספיק (היא עצמאית ויש לה כל הזמן עבודה והיא מרוויחה יותר ממה ששני ההורים שלי יחד מרוויחים בחודש)

 

אבא שלי מספר לי שדודה שלי מתלוננת לסבתא שלי שהיא מרוויחה סך הכל 3000 ש"ח בחודש ושאין לה כסף לגמור את החודש

בשבעה! על סבא שלי! אין לאישה הזו בושה לבקש מסבתא שלי כסף בשבעה! (לא מספיק היא נצלה את סבא שלי כל השנים האלה?)

אפילו שדודה שלי מרוויחה פי 2 ממה ששני הוריי מרוויחים יחד

 

אחרי שחזרנו מבית העלמין ביום האחרון של השבעה, והיינו בבית רק סבתא שלי ואמא שלי

סבתא שלי אומרת לאמא שלי שהיא לא רוצה שדודה שלי תהיה רשומה בחשבון בנק שלה כי היא תיקח משם כסף

סבתא שלי יודעת בדיוק עם מי יש לה עסק (גם סבא שלי ז"ל לא הסכים שהיא תהיה רשומה בחשבון)


שיחות מעניינות עם סבתא שלי במשך השבוע

 

תמונות של סבא וסבתא שלי כשהם היו צעירים

 

דודה שלי חיה בסרט שבתור ילדה היא הייתה מכוערת

 

פעם לא היו מצלמות בבית ותמונות מתקופת הילדות של אמא שלי הן מצרך נדיר ביותר

 

יש נרות נשמה שיכולים לדלוק שבוע שלם!

 

שבעה ימים זה ממש לא מספיק זמן כדי לעכל ולהבין ולהפנים את מה שקרה

נראה לי שההבנה האמיתית מתחילה רק אחרי השבעה שכולם הולכים ואז מי שנשאר צריך להתמודד עם האובדן

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי , 26/2/2015 19:42   בקטגוריות ההורים שלי, המשפחה שלי, מוות, עצבות  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-28/2/2015 19:17
 



תסלחו לי לרגע


 

שאני עוסקת גם בעניינים יומיומיים כמו הציון שקיבלתי במבחן

 

אז אחרי שהבוס שלי הפריע לי ללמוד

ובעצם במקום ללמוד 3 ימים כמו שתיכננתי

למדתי רק יום וחצי

יצא שקיבלתי במבחן 76

ציון סופי בקורס 80

 

תהיתי ביני לבין עצמי אם ללכת לעשות את המבחן שוב

אחי שגם לומד תואר בפתוחה (דרך בית ברל) אמר לי שעל ציון סופי כזה הוא לא היה עושה שוב מבחן

גם ידיד נוסף שלי שלומד באו"פ אמר שעל ציון כזה לא עושים מבחן שוב

במיוחד לא שבמבחנים של האו"פ מחשיבים את הציון האחרון ולא את הציון הכי גבוה

 

מעצבן אותי, כי אם הייתי לומדת כמו שתיכננתי אני דיי בטוחה שהייתי מוציאה ציון הרבה יותר גבוה

 

זה מבאס אותי הציון הזה הממוצע של כל העבודות שלי בקורס היה 90

ההערכה ההתחלתית שלי הייתה שאני אקבל ציון יותר קרוב לממוצע הזה

אבל בסוף לא התכוננתי למבחן כמו שרציתי

 

למרות שיש כמה חבר'ה מהקורס שלמדו שבוע מראש והרבה יותר ממה שאני למדתי שגם הוציאו ציונים בין 70 ל-75 וגם הציון הסופי שלהם כזה

(שניים שכל אחד מהם בשלב מסויים הוציא ממ"ן עם ציון 98 וכולם התחילו לקרוא להם מר ממ"ן וגברת ממ"ן)

אבל זה לא ממש מנחם אותי שיש עוד אנשים בטווח ציונים שלי

 

ראיתי את החוברת של המבחן, ראיתי את הטעויות שלי, ואני יודעת שאם הייתי יודעת את החומר יותר טוב

לא הייתי עושה את הטעויות הטיפשיות האלה, כי הייתי שמה לב יותר לפרטים

 

מה שכן יש לי מסקנה, בפעם הבאה שאני מתכוננת למבחן, שיתפוצץ העולם אני לא עונה לטלפון

אף אחד ושומדבר (חוץ מהמשפחה שלי) לא שווה את זה, שאני אקבל ציון נמוך במבחן שהייתי אמורה לעבור בהליכה

 

זה פשוט מרתיח לי את הדם הקטע הזה

 

נכתב על ידי , 25/2/2015 18:39   בקטגוריות שחרור קיטור, מעצבן!, לימודים אקדמאים  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-28/2/2015 19:15
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 43




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לn_lee אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על n_lee ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)