לעשות שני מבחנים עם טווח ימים קצר ביניהם זה מזוכיסטי לחלוטין!
אולי זה בגלל שהסקה סטטיסטית הגיע קודם, ואליו היה הרבה יותר קשה להתכונן
והוא גם הצריך ממני הרבה יותר מאמץ
או במילים אחרות זה מה שקורה שיש חרא של מרצה (תסלחו לי על הביטוי) במהלך הסימסטר
אחד הדברים שמעצבנים אותי בזה שאני תקועה איתו גם בסימסטר הקרוב
הוא לא מלמד, לפתור תרגילים על הלוח זה לא ללמד
ועם כל הכבוד לכל אלה שאומרים שכל הרעיון באו"פ זה למידה עצמית
אז אם כל כך הייתי רוצה ללמוד לבד הייתי נרשמת לקורס בלי הנחיה
מי שנרשם להנחיה רוצה שהמנחה יעזור לו בללמוד את הקורס
ועל אחת כמה וכמה בהנחייה מוגברת
הבעיה שלי שהקבוצה הנוספת של הנחיה מוגברת היא ביום שישי - שזה יום של סידורים
כן כרגע אני לא עובדת אז תיאורטית כל יום יכול להיות יום של סידורים
אבל זה לא יישאר ככה לאורך זמן - ועל זה אני כן צריכה לחשוב
מה גם שהקבוצה כבר מלאה ולכן לא ניתן להירשם אליה
ואין לי איך להגיע לת"א ביום שישי בבוקר
(בכלל אני לא טיפוס של בוקר, מי לכל הרוחות רוצה ללמוד חדו"א על הבוקר???)
מפה לשם זה לא משאיר לי הרבה אופציות
ואני מרגישה קירחת מכן ומכאן
המבחן השני שהיה לי בניהול משאבי אנוש
זו הייתה פעם ראשונה שאני (ולא רק אני) הרגשתי שהמבחן לא מותאם ל3 שעות שהקציבו לנו
בלי שום קשר לזה הבוחנות בכיתה שהייתי בה דיברו ביניהן בחצי שעה הראשונה
ואפילו לאחת מהן צילצל הטלפון, וזה סופר מסיח את הדעת ומפריע לריכוז כשדברים כאלה קורים
המבחן לא היה קשה, הוא פשוט היה עמוס בכתיבה
חלק ראשון צריך לענות על שאלה אחת מתוך 2,לכל שאלה קטע טקסט ארוך של 2 עמודים שצריך לנתח והשאלה היא 5 סעיפים שונים לניתוח הטקסט בדרכים שונות בכל פעם
חלק שני, לענות על 3 שאלות מתוך 4, לכל שאלה קטע טקסט של עמוד (וקצת) וכל שאלה היא 2 סעיפים שונים לגמרי לניתוח של הטקסט
המבחן אמנם היה עם ספרים פתוחים אבל בלי דגלונים מה שגורם לזה להיות time consuming
חשבתי להתחיל ללמוד לניהול משאבי אנוש בערב שאחרי המבחן בהסקה סטטיסטית
ובכן זו הייתה בדיחה טובה, כי שעה אחרי שחזרתי הבייתה הייתה לי נפילת מתח כל כך ענקית שכל מה שרציתי לעשות זה לישון
מה שהשאיר לי 3 ימים ללמוד למבחן הזה, ועקב הזמן המצומצם הכנתי לי רשימת מטלות "דברים שאני חייבת לעבור עליהם" לפני המבחן
והצלחתי לעמוד בכולה!
שוב זה לא שהמבחן היה קשה, הוא פשוט היה ארוך, הצריך המון כתיבה (פעם ראשונה שכמעט גמרתי מחברת בחינה)
כשחזרתי הבייתה אחרי המבחן ואמרתי להורים שלי שכואבת לי היד מרוב כתיבה
אבא שלי אמר לי "מה את רוצה כבר יותר משבועיים שאת רק כותבת"
זה הרג אותי מצחוק
אגב, זה נכון, אנחנו כמעט לא כותבים ביד
לכתוב במחשב זה לא עובר לראש באותה צורה כמו בכתב יש (יש אפילו מחקרים שמראים שכשכותבים חומר ביד הוא נטמע יותר טוב במוח)
לא זוכרת אי פעם כשלמדתי (בתיכון, ואח"כ בצבא ואח"כ במכינה להנדסה שעשיתי) שהיו לי כאבים ביד מכתיבה
אבל אז מחשב לא היה חלק דומיננטי כל כך בחיים שלי (ושלנו בכלל)
אז בין המבחן שהיה אתמול למבחן הבא יש לי כמעט חודש
החלטתי לקחת את היום הזה בתור יום חופש ולעשות לי רשימת משימות לכל יום
כדי שאני גם אספיק ללמוד מחדש את כל החומר של סטטיסטיקה וגם אספיק לתרגל את המבחנים
ופתאום שעברתי באתר של הקורס ראיתי שהמנחה של הקורס שינתה קצת את איך שהיא מלמדת
פתאום אני רואה שיש שם דפי נוסחאות וכל מיני דברים שאמורים לעזור לסטודנטים, שבקורס שאני עשיתי לא היה
אז סך הכל יש 13 סרטונים של שעתיים, שזה מה שאמור ללמד את החומר
ואני רוצה לתרגל את הממ"נים שיש שם (בדר"כ בממנים יש שאלות ממבחנים, אז זה טוב לתרגל את זה, במיוחד כשזה ממוקד בנושא מסויים).
את התרגול אני אעשה כשאני אסיים כל יחידה/יחידות רלוונטיות
אני מקווה שהמוח שלי זוכר משהו מהפעם הקודמת שלמדתי את זה ככה שעכשיו הלימוד לא יהיה כ"כ קשה
ויש לי את החומר שלמדתי למבחן הקודם, אז אני תמיד יכולה להשתמש בו
ונראה מה יהיה
או כמו שמניפה אומרת, נחשב מסלול מחדש